نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت همیشه از یک‌پارچه کردن نسخه‌های مختلف سیستم عامل‌های خود روی دیوایس‌ها صحبت کرده بود. اکنون با ویژگی‌های جدیدی مثل امکان پرینت به‌صورت پیش‌فرض، که در نسخه موبایل ویندوز به چشم می‌خورد، می‌توان امیدوار بود که به این هدف نزدیک شده است.

با نزدیک شدن به زمان عرضه ویندوز 10، خبرها در مورد این سیستم عامل و نسخه‌های مختلفش برای دیگر دیوایس‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. مایکروسافت دوباره تصمیم گرفته نام سیستم عامل موبایل خود را به ویندوز موبایل برگرداند، نامی که تا پیش از ویندوزفون به سیستم عامل موبایل این شرکت اختصاص داشت. مایکروسافت در کنفرانس بیلد امسال خود از بسیاری از ویژگی‌های ویندوز 10 موبایل پرده برداشت، اما هنوز هم ویژگی‌های زیاد دیگری باقی مانده که در این کنفرانس فرصتی برای صحبت در موردشان فراهم نیامد.

مایکروسافت در ویندوز 10 موبایل (بیلد 10149) گزینه‌ای به‌طور پیش‌فرض برای پرینت اسناد در نظر گرفته است. بدین ترتیب آیکون پرینتر در اپلیکیشن‌هایی مثل OneNote ،Word و Excel به چشم می‌خورد که از طریق آن می‌توانید اسناد و مدارکتان را پرینت کنید یا آنها را به‌صورت PDFذخیره کنید.

وقتی دکمه پرینت را می‌زنید، دو گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد: تبدیل به PDF و پرینتر من کجاست (?Where's my printer). ظاهر شدن جمله «پرینتر من کجاست؟» این احتمال را به وجود می‌آورد که مایکروسافت مشغول کار روی سرویسی پیش‌فرض در این نسخه از سیستم عامل موبایل خود است تا به کاربر امکان دهد از طریق اینترنت به پرینترهای متصل به شبکه دسترسی داشته باشد.

اگر این ویژگی به همین صورت در نسخه موبایل ویندوز مایکروسافت گنجانده شده باشد، کاربران دیگر به نصب اپلیکیشن‌های اضافه برای انجام دادن این کار نیازی نخواهند داشت. پرینت اسناد و مدارک با استفاده از پرینتر متصل در شبکه مدت‌هاست که در سیستم عامل ویندوز برای کامپیوترهای شخصی دیده می‌شود و اکنون به نظر می‌رسد مایکروسافت دارد به وعده‌اش مبنی بر نزدیک کردن هر چه بیشتر سیستم عامل ویندوز روی دیوایس‌های مختلف جامه عمل می‌پوشاند.

با اضافه شدن ویژگی‌هایی از این قبیل، آیا شما هم مثل مایکروسافت فکر می‌کنید نسخه 10 سیستم عامل موبایل این شرکت موفقیت بیشتری کسب می‌کند؟

 

 

منبع:جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

ویژگی‌های پرچمدار مایکروسافت، که قرار است ویندوز 10 موبایل داشته باشد، اگرچه هنوز رسما تایید نشده، تا حدود زیادی مشخص شده است. NokiaPowerUser در گزارش خود بسیاری از ویژگی‌های گوشی‌های لومیا 940 و 940XL را تایید کرده؛ ویژگی‌هایی که پیش از این نیز بنچ‌مارک GFX از آنها پرده برداشته بود.

مایکروسافت هنوز زمان دقیقی برای انتشار ویندوز 10 موبایل خود مشخص نکرده، اگرچه گفته می‌شود این سیستم عامل جدید در گوشی رده‌بالای آینده مایکروسافت قرار خواهد داشت. گزارشات اخیر از عرضه این گوشی در ماه سپتامبر خبر داده بود، اما ظاهرا هم‌اکنون نیز می‌توان با قطعیت بیشتری از مشخصات پرچمدار جدید این شرکت صحبت کرد.

پرچمدار مایکروسافت، که احتمالا لومیا 940 XL نام می‌گیرد، از نمایشگری با رزولوشن Quad HD بهره‌مند است و مشخصاتی بسیار سطح بالا دارد. این گوشی نمونه‌ای با مشخصات پایین‌تر نیز به‌نام لومیا 940 دارد. این گوشی‌های لومیا همان گوشی‌های با نام رمز Cityman و Talkman هستند که اخیرا اخباری از آنها درز پیدا کرد؛ اخباری که به نظر می‌رسد درست هم بود. پس از آن باز هم اطلاعاتی از هر دو گوشی در گزارش AdDuplex افشا شد که البته تنها اطلاعاتی در مورد اندازه و رزولوشن نمایشگر آنها ارائه می‌داد.

اگر ویژگی‌های گفته‌شده در مورد این گوشی‌ها درست باشد، لومیا 940 XL از صفحه نمایش Quad HD با 2560 در 1440 پیکسل بهره خواهد برد. اندازه نمایشگر این گوشی نیز 5.7 اینچ گفته شده و احتمالا پردازنده آن 8 هسته‌ای اسنپدراگون 810 همراه با 3 گیگابایت رم است. حافظه داخلی این گوشی 32 گیگابایت است و قابلیت ارتقای حافظه توسط میکرو SD نیز فراهم شده. دوربین 20 مگاپیکسلی PureView و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. این اطلاعات، که در گزارشی از نوکیا پاور یوزر به آنها اشاره شده، همچنین از اسکنر عنبیه چشم خبر می‌دهد که فعلا دور از دسترس به نظر می‌رسد.

 

 

اما لومیا 940 با نمایشگری 5.2 اینچی و رزولوشن 1080p، که با نتایج بنچ‌مارکGFX  نیز صدق می‌کند، در انتظار کاربران خواهد بود. البته نوکیا پاور یوزر مدعی است این گوشی نیز نمایشگری Quad HD دارد. بنچ‌مارک GFX همچنین از پردازنده اسنپدراگون 808، سه گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی برای لومیا 940 خبر داده بود و مشخصاتی که برای دوربین نیز بیان کرده بود مشابه مشخصات دوربین لومیا 940 XL بود.

اما این گوشی‌ها چه زمانی راهی بازار می‌شوند؟

هنوز در مورد زمان عرضه گوشی‌های لومیا 940 و 940 XL خبر دقیقی گفته نشده، اما اگر این دو گوشی پرچمداران ویندوزفون باشند، ویندوز 10 موبایل را خواهند داشت و در پاییز 2015 عرضه خواهند شد.

منبع:جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

گوگل تنها در مدیریت و حفظ امنیت پلتفرم خود ضعیف نیست. از آنجایی که این شرکت به جای فروش نرم افزار (همانند مایکروسافت و فروش ویندوز) و یا سخت افزار (همانند اپل و فروش محصولاتی نظیر رایانه‌های Mac، آیپاد، آیفون و آیپد) بیشتر در آمد خود را از طریق تبلیغات بدست می‌آورد، بنابراین طبیعتا محصولاتی طراحی می‌کند که می‌توانند از داده‌های شخصی کاربر استفاده کنند و علایق و فعالیت‌های او را زیر نظر بگیرند تا در نتیجه تبلیغات به صورت هدفمند به کاربر مربوطه ارسال شود.

شرکت اپل اخیرا توجه خود را به امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران خود دو چندان کرده است. شرکت اپل نیز نرم افزارهایی را که کاربر از اپ استور دانلود می‌کند زیر نظر گرفته و با توجه به نوع آن برنامه‌های تبلیغاتی موسوم به iAd را به کاربرانی خاص پیشنهاد می‌دهد. این تبلیغات با هدف کسب درآمد نیست و برای برنامه نویسان جوانی طراحی شده که می‌خواهند برنامه‌ها یا بازی‌های خود را راحت‌تر به کاربران ارائه دهند. اما در آن طرف گوگل به صورت متفاوتی داده‌های کاربران را زیر نظر می‌گیرد.

شرکت گوگل اخیرا با ادعای عجیب خود مبنی بر زیر نظر گرفتن تمامی تصاویری که در Goohle Photos آپلود می‌شوند، تعجب همه را برانگیخت. از طرفی دیگر گوگل نتوانست با سرویس کپی برداری شده گوگل پلاس موفقیتی همچون فیسبوک را رقم بزند. گوگل نشان داد که وقتی با شکست مواجه می‌شود به تصمیماتی عجیب و غریب دست خواهد زد و برای دست‌یابی به موفقیت به هر کاری نظیر سرقت داده‌های شخصی کاربران و نفوذ به حساب‌های کاربری آن‌ها تن خواهد داد؛ کارهایی که مطابق میل هیچ یک از کاربران نخواهد بود.

بار دیگر گوگل سعی داشت با سرویسی به نام Google Buzz از شبکه اجتماعی موفق توئیتر کپی بردار کند و به صورت خودکار تمامی داده‌های کاربران خود را منتشر کند. این اعمال و رفتارهای گوگل به هیچ عنوان ایمنی و امنیتی نیستند که کاربران به آن احتیاج دارند و برای گوگل انتشار و به اشتراک گذاری داده‌های شخصی کاربران به صورت خودکار و بدون فکر به عواقب آن عملی عادی تلقی می‌شود.

 

 

گاهی اوقات پیش می‌آید که حتی گوگل به یاد امنیت سرویس‌های خود می‌افتد. در آن زمان اپل مرورگر سافاری خود را به سیستمی مجهز کرد که دسترسی هرگونه برنامه و وب سایت به رفتارهای اینترنتی کاربر را محدود می‌کرد. سیستمی که در مرورگر کروم وجود ندارد و با توجه به سایت‌هایی که کاربر استفاده می‌کند علایق او را می‌شناسد و برنامه‌های مناسب را پیشنهاد می‌دهد. گول برای دور زدن قوانین و کلک زدن به کاربران از ترفندهای متعددی استفاده کرد و تنظیمات پیچیده‌ای را بر روی مرورگر خود قرار داد. با این رویکرد گوگل نه تنها برای حفاظت و ایمنی داده‌های شخصی کاربران خود احترام قائل نیست، بلکه قوانین تصویب شده توسط دولت و سازمان‌های بین‌المللی را دور زده است.

جالب است بدانید که گوگل حتی یک بار توسط کمیسیون تجارت فدرال متهم شناخته شده است؛ اتهامی که به سرویس Google Buzz و اقدام عجیب گوگل در انتشار اطلاعات شخصی کاربران مربوط می‌شد. تنها پس از گذشت یک سال از این اتهام گوگل بار دیگر توسط مرورگر کروم حریم شخصی کاربران را زیر پا گذاشت.

یکی از مهارت‌های اصلی گوگل جمع آوری و به اشتراک گذاری داده‌های شخصی کاربران به گونه‌ای است که قوانین زیر پا گذاشته نشوند. گوگل از این اقدام در کنار تبلیغات متعدد درآمد خوبی بدست می‌آورد. این رویکرد گوگل به نمایش درآمدن صفحاتی ناخواسته در مرورگر کروم را به خوبی توجیه می‌کند؛ صفحاتی که در آنها کالا و یا سرویسی به تبلیغ گذاشته می‌شوند.

 

 

اما از آنجایی که گوگل توسط سیستم ذخیره سازی مجازی خود توانایی جمع آوری داده‌های شخصی کاربران نظیر تصاویر، مخاطبین، نوشته‌ها، تقویم و غیره را دارد، نمی‌توان سیستم‌های امنیتی مشابه دیگر شرکت‌ها را بر روی آن پیاده سازی کرد. گوگل در تامین ایمنی سیستم عامل اندروید کارهایی را انجام داده است و این سوال را به وجود آورده که آیا می‌توان به این پلتفرم که قابلیت جمع آوری داده‌های کاربران و انتشار آن‌ها را دارد اطمینان کرد یا نه.

این پلتفرم نه تنها داده‌های شخصی کاربران را جمع آوری می‌کند، بلکه نوع رفتارهای هر یک از آن‌ها را نیز زیر نظر می‌گیرد؛ برای مثال وب سایت‌هایی که باز می‌کند، برنامه‌ها و بازی‌هایی که دانلود کرده، مکان‌هایی که می‌رود و محل‌هایی که اتومبیل مجهز به سیستمAndroid Auto  او پارک شده است، گوگل همه و همه را تحت نظر می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت اپل، آقای تیم کوک، همواره اظهار داشته که ایمنی کاربران مهم‌ترین دغدغه او و مدیران قبل از او بوده است. اما در آن سو اریک اشمیت، مدیر ارشد گوگل، مدعی شده که در محیط مجازی هر کاربر دارای حریم شخصی و حقوق مربوط به خود است و خود را از نظر امنیت و حفظ داده‌های خصوصی کاربران مشابه شرکت اپل می‌داند. این ادعا در حالی بیان شد که گوگل هیچ توجهی به حریم شخصی کاربران ندارد.

در این میان بسیاری از رسانه‌های دنیای تکنولوژی که به شرکت گوگل وابسته بودند امنیت اندروید را نادیده گرفتند و مدام به متن باز بودن این سیستم عامل و قابلیت دست‌یابی به نوآوری‌های تازه از طریق آن دامن زدند. پس از آن به دلیل وخیم شدن شرایط اعلام کردند که گوگل به تازگی امنیت اندروید را افزایش داده و کاربران نیازی نیست نگران حفظ ایمنی داده‌های خود باشند. ایمنی اطلاعات یکی از موضوعاتی است که اکثر کاربران اندروید به آن و اهمیتی که دارد توجه کافی ندارند.

در این بین بسیاری از نویسندگان و مقاله نویسان دنیای تکنولوژی که به مخاطبان خود اهمیت می‌دادند و خود را مسئول می‌دانستند از گوگل و سرویس‌های آن انتقاد کردند و آن را شرکتی تبلیغات محور خطاب کردند؛ شرکتی که مشتریان آن مردم نیستند، بلکه کمپانی‌های بزرگی هستند که به گوگل همانند یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ می‌نگرند؛ بیلبوردی که عبارت مجانی (For Free) را جلو چشم کاربران خود تکان می‌دهد و آن‌ها را هیپنوتیزم می‌کند.

بسیاری از طرفداران گوگل نیز اصرار دارند که اپل نیز با سرویس iAd خود اقدام به تبلیغات کرده و امنیتی همانند اندروید را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

در جواب این گروه باید گفت که سرویس iAd در واقع داده‌های شخصی کاربران را زیر نظر نمی‌گیرد، بلکه برنامه و بازی‌هایی را که کاربر دانلود کرده تحت نظر قرار می‌دهد و با توجه به آن‌ها برنامه‌های مناسب را به او پیشنهاد می‌کند. کاربران در iAd به هیچ عنوان لازم نیست همانند گوگل و فیسبوک حساب کاربری بسازند و اطلاعات شخصی خود را وارد آن کنند.

اپل به هیچ عنوان داده‌هایی را که در پیام‌ها یا ایمیل‌های کاربران انتقال داده می‌شود جمع آوری نمی‌کند تا با علایق آن‌ها آشنا شود. اپل هیچ‌گاه ارتباط مخاطبین با یکدیگر را زیر نظر نمی‌گیرد تا بتواند تصویری روشن از رابطه بین کاربران بدست بیاورد. از طریق این سیستم که گوگل به آن مجهز است می‌توان محل سکونت هر کاربر را شناخت و خطی روشن بین دیگر کاربران و چگونگی ارتباط آن‌ها با یکدیگر ترسیم کرد. اپل هیچ‌گاه تصاویر ذخیره شده کاربران را جمع آوری نمی‌کند تا با دوستان، حیوانات خانگی و محصولاتی که کاربر استفاده می‌کند آشنا شود. و از همه مهم‌تر اپل به هیچ عنوان داده‌هایی را که وارد سرویس‌هایی نظیر سیری و Maps می‌شود ضبط نمی‌کند. در اپل داده‌هایی نظیر برنامه‌های Health ،HomeKit، رکورد مکالمات، پیام‌هایiMessages، لیست مخاطبین، تقویم و دیگر داده‌های خصوصی کاربران به خوبی حفاظت می‌شوند و توسط هیچ سرویسی جمع آوری نمی‌شوند.

این رویکردها تفاوت آشکار اپل را با شرکتی که هدف اصلی آن تبلیغ از طریق جمع آوری داده‌های خصوصی کاربران است به خوبی توجیه می‌کند؛ شرکتی که با فریب سرویس‌های رایگان کاربران را وادار می‌کند تا اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارند.

کاربران شاید بتوانند به گوگل و فیسبوکی که ما امروزه می‌بینیم اطمینان کنند اما به یاد داشته باشید که این سرویس‌ها تمامی داده‌های خصوصی شما را ذخیره می‌کنند و در صورت هرگونه خرابی و یا نفوذ هکرها، تمامی اطلاعات خصوصی کاربران منتشر می‌شود و فاجعه‌ای جبران نشدنی رخ خواهد داد. در صورت انتشار اطلاعات خصوصی بسیاری از موسسات و شرکت‌ها می‌توانند اتهامات غیر قابل توجیهی به هر یک از کاربران وارد کنند.

نحوه کسب درآمد شرکت اپل کاملا آشکار است. این شرکت از طریق فروش مستقیم و بدون واسطه محصولات خود به مشتریان درآمد خوبی به دست می‌آورد و در مقابل، پشتیبانی و امنیت خوبی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. محصولات اپل هیچ‌گاه نمی‌توانند امنیت داده شما را به خطر بیندازند زیرا آن‌ها را جمع آوری نمی‌کنند.

در نقطه مقابل، اگر گوگل داده کاربران خود را ذخیره نمی‌کرد و از راهی مشابه درآمد خود را کسب می‌کرد، با میزان فروشی که دارد ارزش سهام آن همانند اپل باید به رقمی باورنکردنی می‌رسید.

اما متاسفانه گوگل رویکرد خود را تغییر نداده و هم‌زمان در صدد به وجود آوردن بازاری خوب برای سری محصولات نکسوس خود است. گوگل برای پیشرفت خود به همکاری و استفاده از تکنولوژی شرکت‌های اچ‌تی‌سی، سامسونگ، ال‌جی و اخیرا موتورولا روی آورده تا بتواند محصولی ایده‌آل را با فروشی خوب به وجود بیاورد. اما نتیجه کار به هیچ عنوان برای گوگل و سرمایه گذاران آن رضایت بخش نبود. گوگل برای به دست آوردن پول به هر دری خواهد زد تا جایی که اخیرا به عرضه حسگر تشخیص دهنده دود و ترموستات گران قیمتی موسوم به Nest روی آورده است؛ رویکردی که ما را به یاد سایت ایده پردازی Kickstarter می‌اندازد.

 

در ادامه و در قسمت‌های بعدی بررسی خواهیم کرد که:

  • تفاوت‌های دیدگاه اپل و گوگل چه تاثیری در محتوای کنفرانس‌های WWDC و Google I/O گذاشته است؟

 

منبع: appleinsider

 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

چندی است که پرچمدار ویندوزی جدیدی در دنیای تلفن‌های هوشمند معرفی نشده است، اما به نظر می‌رسد به‌زودی یک پرچمدار ویندوزفونی خواهیم دید. به‌گفته حساب کاربری evleaks@ در توییتر، مایکروسافت در حال تدارک ۶ تلفن لومیاست که یکی از آنها فلش برای دوربین سلفی نیز دارد.

اگر اهل دنبال کردن اخبار تکنولوژی باشید، حتما تاکنون اسم evleaks@ را در تصاویر لورفته از گوشی‌ها دیده‌اید. evleaks نام حساب کاربری شخصی به‌نام ایوان بلاس است که در گذشته به لو دادن اطلاعات و عکس گوشی‌های معرفی‌نشده مشهور بود. البته پس از مدتی خودش را از این کار بازنشسته کرد و اکنون دیگر به‌ندرت اطلاعاتی از گوشی معرفی‌نشده به‌دست ایوان بلاس درز می‌کند.

 

 

چندی پیش او توییتی با مضمون «آیا تلفن هوشمند ویندوزفونی با فلش برای دوربین جلویی وجود دارد؟» منتشر کرد و مدتی بعد از عرضه ۶ تلفن ویندوزی دیگر از مایکروسافت خبر داد که یکی از آنها برای دوربین جلو فلش دارد.

متاسفانه اطلاعات بیشتری در رابطه با این تلفن‌های هوشمند، که مایکروسافت در حال توسعه آنهاست، وجود ندارد، اما حداقل می‌دانیم یکی از آنها پرچمدار خواهد بود. در میان تلفن‌های هوشمند ویندوزی مدت زیادی است که پرچمدار یا گوشی دیگری با دوربین فوق‌العاده ندیده‌ایم. در سویی لومیا ۱۰۲۰ در حال خاک خوردن است و در سویی دیگر لومیا ۹۳۰ وجود دارد که حتی زمان عرضه نیز از برخی پرچمداران اندرویدی آن زمان مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری داشت.

بعید نیست گوشی‌ای که برای دوربین جلو فلش دارد لومیا ۱۰۳۰ باشد؛ البته پیش‌تر تصویری از پنل شیشه‌ای صفحه نمایش لومیا ۱۰۳۰ لو رفته بود که در آن جایی برای فلش وجود نداشت. اگر آن تصویر واقعی باشد، لومیا ۱۰۳۰ از فهرست احتمالات تلفن ویندوزی همراه با فلش در جلو خط می‌خورد. از طرف دیگر، قبلا عکسی از بخش دوربین اصلی لومیا ۹۴۰ منتشر شده بود که نشان می‌داد سه فلش LED در بالای دوربین این دستگاه وجود دارد. بعید نیست چهارمین فلش LED این گوشی نیز در جلو دستگاه باشد!

منبع:جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

تقریبا مدت زیادی گذشته که دنیای ویندوزفون پرچمداری جدید نداشته است. اکنون شایعاتی درباره اولین پرچمداران مایکروسافت تحت برند لومیا به گوش می‌رسد. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به مشخصات سخت‌افزاری لومیا ۹۴۰ و لومیا ۹۴۰ اکس‌ال که از قضا گران‌تر از آیفون و گلکسی اس ۶ هم خواهد بود.

آخرین شایعات درباره اولین پرچمداران مایکروسافت یعنی Lumia 940 و Lumia 940 XL اطلاعات جدیدی از این گوشی‌ها منتشر کردند و وب‌سایت آلمانی که این خبر را منتشر کرده منبع خودش را مورد اعتماد نامیده است. طبق این شایعات، هردو این گوشی‌ها بدنه پلی‌کربناتی دارند. احتمالا شما هم ابتدا مانند ما فکر کردید بدنه پلی‌کربناتی به‌معنای ارزان‌قیمت بودن آنهاست، اما، این‌طور که به نظر می‌رسد، لومیا ۹۴۰ گران‌تر خواهد بود از آیفون ۶ با بدنه تمام‌فلزی که از ۶۹۹ دلار و گلکسی اس ۶ با کیفیت ساخت بالا که از ۵۹۹ دلار قیمت‌گذاری می‌شوند.

 

 

پیش از این اطلاعاتی از مشخصات سخت‌افزاری این گوشی‌ها منتشر شده بود، ولی منبع جدید از اضافه شدن اسکنر عنبیه چشم در هر دو مدل خبر داده است. انتظار می‌رود لومیا ۹۴۰ صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی داشته باشد. صفحه نمایش ۵.۲ اینچی و این رزولوشن ما را به عدد ۴۲۴ پیکسل در هراینچ می‌رساند. پردازنده اصلی این گوشی، همانند ال‌جی جی۴، اسنپدراگون ۸۰۸ است. در کنار این پردازنده ۶ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Adreno 418 وظیفه انجام دادن امور گرافیکی لومیا ۶۴۰ را برعهده دارد. ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز، که از طریق MicroSD قابل ارتقاست، در این گوشی یافت می‌شود. دوربین اصلی دستگاه نیز رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی دارد و بالای این دوربین شاهد ۳ فلش LED خواهیم بود. دوربین جلویی دستگاه نیز ۵ مگاپیکسلی است.

در سوی دیگر برادر بزرگ‌تر لومیا ۹۴۰ به‌نام Lumia 940 XL وجود دارد. صفحه نمایش این مدل ۵.۷ اینچی رزولوشن QHD دارد. زیر این صفحه نمایش، که تراکم پیکسلی ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ دارد، پردازنده ۶۴ بیتی و ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰ قرار گرفته است. چیپست گرافیکی‌ای که کنار این پردازنده وجود دارد نیز Adreno 430 است. ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا در این مدل نیز یافت می‌شود. همانند لومیا ۹۴۰، اینجا نیز دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با فلش LED سه‌گانه را شاهدیم. دوربین جلو دستگاه نیز رزولوشن ۵ مگاپیکسلی دارد.

هردو این گوشی‌ها، که انتظار می‌رود در ماه نوامبر معرفی شوند، با ویندوز ۱۰ عرضه می‌شوند و، همان‌طور که اشاره کردیم، قیمتی بیشتر از آیفون و گلکسی اس ۶ دارند.

نظر شما درباره این گوشی‌ها چیست؟ آیا مایکروسافت در اولین تجربه عرضه پرچمدار در زمینه گوشی‌ها موفق خواهد بود؟

منبع:جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت بالاخره نسخه رسمی ویندوز 10 را منتشر کرد و آن را برای دانلود در اختیار کاربران قرار داد. به‌روزرسانی کامپیوترهای شخصی با ویندوز 7 و 8 به ویندوز 10 نیز آغاز شده است.

بالاخره، پس از انتظار فراوان، مایکروسافت نسخه رسمی ویندوز 10 خود را، همان‌طور که وعده داده بود، امروز (29 ژوئیه) منتشر کرد. اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که ترجیح می‌دهند، به‌جای آپگرید کردن، ویندوز 10 را از ابتدا نصب کنند، می‌توانید فایل ISO مربوط به نسخه‌های Home یاPro را دانلود و نصب کنید.

کاربرانی که می‌خواهند این سیستم‌ عامل را از طریق به‌روزرسانی دریافت کنند باید کمی صبر کنند. ویندوز اینسایدرها اولین گروهی‌اند که می‌توانند به‌روزرسانی ویندوز 10 را دریافت کنند و پس از آن نیز کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز (ویندوز 7 و ویندوز 8) می‌توانند به‌رایگان سیستم عامل دستگاهشان را به ویندوز 10 آپگرید کنند. به‌روزرسانی ویندوز 10 از هم‌اکنون برای کاربران آغاز شده و به‌زودی به دست همه کاربران می‌رسد.

 

 

برای این کار تنها به 4 گیگابایت حافظه فلش یا DVD نیاز دارید و البته اتصال به اینترنت. پس از دانلود فایل‌ها و کپی کردن آنها می‌توانید با نصب ویندوز 10 از آخرین نسخه این سیستم عامل محبوب لذت ببرید. البته بهتر است ابتدا به نیازمندی‌های سیستم برای نصب ویندوز نیز نگاهی بیندازید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

کارشناسان معتقدند 29 ژوئیه پرترافیک‌ترین روز تاریخ اینترنت خواهد بود، زیرا این بار بزرگ‌ترین غول نرم‌افزاری جهان، مایکروسافت، آخرین نسخه سیستم عاملش را به‌رایگان در اختیار بسیاری از کاربران قرار داده است؛ سیستم‌عاملی که نسخه‌های مختلف آن بیش از 80 درصد از کامپیوتر‌های شخصی را در اختیار دارد و کماکان بدون رقیب یکه‌تازی می‌کند.

ویندوز 10 را از این لینک دانلود کنید

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت برنامه‌های متفرقه زیادی برای اندروید طراحی و منتشر کرده، اما این‌ بار پا را فراتر از حد تصور گذاشته است.

مایکروسافت در گذشته برنامه‌هایی برای اندروید طراحی کرده بود. نمایشگر قفل هوشمند و کیبورد قابل استفاده در مایکروسافت اکسل از جمله این برنامه‌هاست.
در حال حاضر مایکروسافت یک قدم رو به جلو برداشته و قصد دارد لانچری برای اندروید طراحی و منتشر کند. این لانچر پیکان (Arrow Launcher) نام دارد و در حال حاضر مراحل طراحی را طی می‌کند و نسخه بتای آن به‌زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.
لانچر به قسمتی از رابط کاربری اندروید گفته می‌شود که شخصی‌سازی صفحه خانه گوشی، اجرای اپلیکیشن‌ها، برقراری تماس‌های تلفنی و انجام دادن وظایفی از این دست را بر عهده دارد.

 


 


نسخه اولیه این لانچر در صورت ثبت‌نام در برنامه آزمایش محصول در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. لانچر پیکان ساده و کاربردی است و سه صفحه اصلی را به نمایش می‌گذارد. این صفحات عبارت‌اند از: آدم‌ها، اپلیکیشن‌ها، و نوشته‌ها و یادآورها. مایکروسافت قصد دارد اصل سادگی را در این لانچر رعایت کند و به همین دلیل اجازه پاک کردن یا اضافه کردن صفحه را به کاربر نمی‌دهد.
در صورتی که تمایل دارید از این لانچر استفاده کنید، می‌توانید فایل APK آن را دانلود کنید، اما فراموش نکنید فقط در صورتی به‌روزرسانی این لانچر را دریافت می‌کنید که دعوتنامه مایکروسافت را از طریق ثبت‌نام گرفته باشید.

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

ایده دستیار صوتی برای موبایل از سال ۲۰۱۱ و با معرفی سیری در آیفون ۴اس همه‌گیر شد. پس از آن شرکت‌های کوچک اقدام به تولید دستیارهای صوتی مشابه کردند، اما بعد از مدتی شرکت گوگل با سرویس «گوگل ناو» و شرکت مایکروسافت با دستیار صوتی «کورتانا» وارد این میدان شدند. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم چرا سیری از رقبایش برتر است.

در سال ۲۰۱۱ یکی از امکانات عجیبی که آیفون ۴اس اپل عرضه کرد سیری نام داشت. سیری نام دستیار صوتی است که به سوالات کاربر پاسخ می‌دهد. این سوالات تنها شامل سوالات عادی و معمول نمی‌شود، بلکه سیری می‌تواند به سوالات غیرمعمول و جالب هم جواب بدهد و دقیقا همین مورد باعث جذاب‌تر شدن سیری می‌شود. اکنون که در سال ۲۰۱۵ هستیم، شرکت‌های گوگل و مایکروسافت دستیارهای صوتی دیگری عرضه کرده‌اند که هرکدام توانایی‌های خاص خود را دارند. این دستیارهای صوتی، که گوگل ناو و کورتانا نام دارند، کمی از سیری اپل سریع‌ترند، اما تنها سریع‌تر بودن می‌تواند باعث برتری یک دستیار صوتی شود یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

 

 

در دسترس بودن
 

در دسترس بودن دستیار صوتی اهمیت خاصی دارد. سیری اپل تنها روی گوشی‌های این شرکت در دسترس است. مایکروسافت کورتانا نیز فعلا روی گوشی‌های ویندوزفونی عرضه می‌شود، اما به‌زودی برای دیگر پلتفرم‌ها نیز عرضه خواهد شد. گوگل ناو اما روی تقریبا تمام گوشی‌های اندرویدی که از اندروید کیت کت یا بالاتر استفاده می‌کنند وجود دارد. علاوه بر گوشی‌های اندرویدی، این دستیار صوتی را می‌توان روی آیفون نیز نصب کرد، اما از عرضه آن برای تلفن‌های هوشمند ویندوزی خبری نیست.

در مورد گوگل ناو اما یک نکته مهم وجود دارد. متاسفانه، به هر دلیلی، فعلا ایران در لیست کشورهای تحریم‌شده از طرف گوگل قرار دارد و به همین علت گوگل ناو روی گوشی‌های اندرویدی داخل کشور در دسترس نیست و نمی‌توان از تمام امکانات آن استفاده کرد. البته با وجود تحریم بودن، همچنان می‌شود مثلا آب‌وهوا را پرسید، اما دیگر نمی‌توان از کارت‌های گوگل ناو استفاده کرد که یکی از برگ‌های برنده این دستیار صوتی است.

بنابراین در این بخش می‌توان سیری اپل و کورتانا را، حداقل برای ما ایرانیان، برنده دانست.

 

 

تعامل با کاربر
 

یکی از ویژگی‌های جذاب دستیار صوتی، که می‌تواند آن را بهتر از دیگران جلوه دهد، نحوه تعامل با کاربر است. سیری اپل از ابتدا که عرضه شد، سوال‌ها و جواب‌هایی عجیب در خود داشت که تا چند ماه پس از عرضه هم هنوز کاربران آنها را کشف می‌کردند. حتی وب‌سایت‌های مختلفی نیز برای این سوال‌ها و جواب‌های بامزه ساخته شده است. این نحوه تعامل با کاربر در سیری اپل بی‌نظیر است؛ البته در گوگل ناو هم چنین ویژگی‌ای وجود دارد، اما بی‌شک سیری را در این زمینه می‌توان پیروز میدان دانست.

مثلا شما می‌توانید به سیری بگویید که خسته‌اید. او در جواب به شما می‌گوید آیفون را زمین بگذارید و کمی دراز بکشید. شما هم می‌توانید در جواب به او بگویید که ۲۰ دقیقه دیگر بیدارتان کند! گویی که در حال صحبت با دوستتان هستید، نه یک دستیار صوتی.

 

 

حتی می‌توانید از سیری بپرسید: «چطور به نظر می‌رسم؟» و او هم در جواب، با کمی چاپلوسی، به شما می‌گوید: «با قضاوت از روی صدایت، باید بگویم که جذاب به نظر می‌رسی!»

 

 

در واقع این نوع نحوه تعامل با کاربر است که سیری را از گوگل ناو و کورتانا متمایز می‌کند. البته هردو این دستیارهای صوتی نیز چنین ویژگی‌هایی دارند، اما نباید از آنها به‌خوبی سیری انتظار پاسخ داشته باشیم. علاوه بر این، گوگل ناو و کورتانا تمرکزشان را به یافتن پاسخ‌های شما از سرویس‌های جستجوی گوگل و بینگ معطوف کرده‌اند و احتمالا به همین دلیل بیش از اینکه تعامل با کاربر را یاد گرفته باشند، پاسخ‌های سریع را آموخته‌اند.

 

سرعت
 

از ابتدای این نوشته چند بار به این موضوع اشاره شد که گوگل ناو و کورتانا سریع‌تر از سیری اپل‌اند. این سریع‌تر بودن دقیقا به چه معناست؟ گوگل ناو و کورتانا در بسیاری از موارد جمله‌ای را که کاربر می‌گوید سریع‌تر تشخیص می‌دهند و برای پاسخ دادن به آن عمل می‌کنند. ضمنا این دو دستیار صوتی معمولا در موتورهای جستجو دنبال جواب‌ها می‌گردند و جواب‌های یافته‌شده را در همان قالب موتور جستجو ارائه می‌کنند، درنتیجه می‌توانند سریع‌تر از سیری نیز پاسخ بگویند.

در طرف دیگر سیری سعی می‌کند خودش پاسخ‌ها را آماده کند و در همان اپلیکیشن به کاربر ارائه دهد، اما دو دستیار صوتی دیگر تنها تصویری از نتیجه جستجوی آن سوال در گوگل یا بینگ نشان می‌دهند.

اگرچه سرعت دستیارهای صوتی مایکروسافت و گوگل بیشتر است، ما ترجیح می‌دهیم جواب‌ها را به‌شکلی زیباتر و البته دقیق‌تر دریافت کنیم. البته در iOS 9 سیری سریع‌تر از گذشته شده و به سوالات نیز بسیار سریع‌تر پاسخ می‌گوید و اگر بخواهیم سه ماه دیگر دوباره نگاهی به این دستیارهای صوتی بیندازیم، سیری در زمینه سرعت از رقبایش عقب نخواهد بود.

 

گستردگی
 

کورتانا و گوگل ناو برخی اطلاعات را از کاربر می‌گیرند و وقتی اپلیکیشن‌شان را باز می‌کنید، این اطلاعات را در قالب کارت یا جملاتی به شما نشان می‌دهند. برای مثال، به آنها نام تیم موردعلاقه‌تان را می‌گویید و سپس هربار که گوگل ناو یا کورتانا را باز کنید، نتیجه آخرین بازی تیم محبوبتان را خواهید دید.

سیری چنین قابلیتی ندارد، اما در عوض گستردگی بیشتری در پاسخ دادن به سوالات شما دارد؛ مثلا اگر درباره یک بازیکن فوتبال از سیری سوال کنید، آخرین اطلاعات راجع به آن بازیکن و همچنین تیمی را که در آن فعالیت می‌کند به شما نشان می‌دهد. اما گوگل ناو و کورتانا نمی‌توانند این کار را به‌خوبی انجام دهند.

در واقع گوگل ناو و کورتانا ممکن است به‌واسطه امکانات ظاهری‌شان هوشمندتر به نظر برسند، اما گستردگی سوال‌ها و جواب‌های سیری در این دستیارهای صوتی یافت نمی‌شود. همچنین شما می‌توانید از سیری بخواهید برایتان ایمیل بفرستد و این دستیار صوتی به‌خوبی این کار را انجام می‌دهد، اما کورتانا یا گوگل ناو از عهده چنین کاری برنمی‌آیند که این نکته نیز بار دیگر برتری سیری را نسبت به این دو رقیب نشان می‌دهد.

 

جمع‌بندی
 

سیری آغازکننده این مسیر بود و، این‌طور که به نظر می‌رسد، فعلا نیز در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و از بعضی جهات بهتر از رقبای خودش است. از نکات منفی سیری می‌توان به محدود بودن آن به آیفون و همچنین پشتیبانی نکردنش از زبان فارسی اشاره کرد. شاید بگویید انتظار زیادی است که از یک دستیار صوتی بخواهیم زبان فارسی را متوجه شود، اما بد نیست بدانید که گوگل ناو تقریبا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از او بپرسید: «هوا چطوره؟» و گوگل ناو به شما پاسخ دهد.

اما با در نظر گرفتن محدودیت‌های گوگل ناو در ایران، به‌واسطه تحریم، نمی‌توان این گزینه را برترین گزینه موجود دانست. همچنین کورتانا نیز فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد و راه زیادی تا کامل شدنش باقی مانده است؛ بنابراین انتخاب سیری به‌عنوان بهترین دستیار صوتی حال حاضر انتخاب دور از ذهنی نیست.

نظر شما درباره این دستیارهای صوتی چیست؟ از کدام‌یک استفاده کرده‌اید یا ترجیح می‌دهید استفاده کنید؟

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

هر روز خبرهای بیشتری درباره پرچمداران جدید مایکروسافت به گوش می‌رسد. طرفداران مایکروسافت و ویندوز فون بی‌صبرانه منتظر معرفی پرچمداران جدیدند.

مایکروسافت قصد دارد گوشی‌های جدیدی به بازار عرضه کند. نام این پرچم‌داران به احتمال زیاد لومیا 940 و 940XL است.

 


نمونه اولیه لومیای جدید


انتظار می‌رود نسخه‌های جدید لومیا در ماه اکتبر معرفی شوند. به‌نقل از NPU، لومیای جدید روز 19 اکتبر (27 مهر) در نیویورک معرفی می‌شود. البته منبع خبر به این نکته اشاره می‌کند که پرچم‌داران لومیا‌ تنها دستگاه‌هایی نیستند که مایکروسافت قصد دارد معرفی‌شان کند، بلکه در کنار آنها تبلت Surface Pro 4 و نسخه جدید باند مایکروسافت نیز معرفی ‌می‌شوند.
شایعات قبلی حاکی از آن بود که نام پرچم‌داران جدید مایکروسافت لومیا 950 و 950XL است، اما اخبار جدید نام‌های لومیا 940 و 940XL را به آنها نسبت داده‌اند. البته مایکروسافت هنوز زمان دقیقی برای معرفی پرچم‌دارانش مشخص نکرده است و تا زمان انتشار خبر رسمی مایکروسافت باید منتظر ماند.


منبع:جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

تاکنون دیدن مراسم اپل به صورت ویدئویی و زنده تنها از طریق دستگاه‌های اپلی امکان‌پذیر بود، اما گویا ویندوز ۱۰ و مرورگر جدید مایکروسافت، یعنی Edge، اپل را هم به خود جذب کرده است.

 

همان‌طور که ساعاتی پیش گفتیم، اپل رسما در تاریخ ۱۸ شهریور مراسمی برای معرفی آیفون های جدید خود برگزار خواهد کرد. جدا از زرق‌وبرق همیشگی مراسم اپل، این بار یک تفاوت ویژه با سایر برنامه‌های این کمپانی وجود دارد. قبلا کاربران می‌توانستند مراسم اپل را به صورت ویدئویی و زنده از طریق کامپیوترهای مک یا آیفون و آیپد تماشا کنند، اما این بار می‌توانید مراسم ۱۸ شهریورماه اپل را در ویندوز هم به صورت زنده و ویدئویی مشاهده کنید.

مراسم پیش روی اپل را، که در ساعت ۹:۳۰ شب به وقت ایران در تاریخ ۱۸ شهریور برگزار می‌شود، می‌توانید از طریق کامپیوترهای تحت سیستم عامل OS X، آیفون، آیپد و آیپاد با iOS 7 به بعد مشاهده کنید. همچنین همانند گذشته امکان دنبال کردن مراسم با Apple TV نسل دوم و سوم هم امکان‌پذیر است. اما نکته هیجان‌انگیز این است که کاربران ویندوز ۱۰ هم می‌توانند با مرورگر جدید مایکروسافت، یعنی Edge، این مراسم را دنبال کنند.

اگرچه با دیگر نسخه‌های ویندوز یا سایر مرورگرهای اینترنتی چنین امکانی وجود ندارد، هرچه باشد، اکنون امکان دیدن مراسم به صورت ویدئویی و زنده تقریبا برای تمام کاربران اینترنتی فراهم شده است که خود خبری خوب برای طرفداران این برند است.

نکته دیگری که از این خبر می‌توان دریافت بهتر شدن روابط اپل با شرکت‌های رقیب است. فراموش نکنیم که احتمالا در مراسم ۱۸ شهریور، اپل رسما از اپلیکیشن Apple Music برای پلتفرم اندروید هم پرده‌برداری می‌کند. درواقع این اپلیکیشن اولین اپلیکیشنی است که اپل برای پلتفرم اندروید عرضه می‌کند. شاید بتوان گفت اپل بالاخره با شرکت‌های رقیبش تعامل بیشتری برقرار خواهد کرد و عجیب نیست در آینده اقدامات مشابهی از این غول ساکن کوپرتینو ببینیم.

یکی دیگر از اقداماتی که اپل در یک سال اخیر در همین راستا انجام داده همکاری با شرکت IBM است. اپل و IBM در زمان حیات استیو جابز دشمنان خونی یکدیگر بودند، اما اکنون در کنار یکدیگر اپلیکیشن‌های مفیدی برای iOS تولید می‌کنند که خود دلیل دیگری برای تغییر سیاست اپل در رابطه با رقبای خودش است. 

نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ آیا شما هم در زمینه روابط بهتر اپل با رقبا با ما هم‌عقیده‌اید؟

منبع:جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

به‌زودی گوشی‌های جدید مایکروسافت روانه بازار می‌شوند، اما تا عرضه آنها هنوز یکی-دو ماه زمان باقی است و بسیاری از طرفداران گوشی‌های ویندوز فونی نمی‌دانند بهتر است منتظر عرضه گوشی‌های جدید ویندوز فونی باشند یا سراغ گوشی‌های موجود در بازار بروند.

اگرچه تعداد علاقه‌مندان به گوشی‌های ویندوز فونی بسیار کمتر از گوشی‌های اندرویدی است، نباید نادیده گرفت که این گوشی‌ها روند رشد خوبی داشته‌اند و احتمالا با عرضه ویندوز 10 موبایل این روند باز هم ادامه می‌یابد.

همان‌طور که در آمارها اشاره شده، گوشی‌های ویندوز فونی در برخی کشورهای اروپایی، از جمله فرانسه، رشد بسیار خوبی داشته‌اند. با توجه به تعداد بسیار زیاد کاربران ویندوز 10 و تبلیغات گسترده مایکروسافت درباره یکپارچگی سیستم عامل‌های خود روی دیوایس‌های مختلف، احتمال دارد این روند روبه‌رشد سرعت بیشتری نیز پیدا کند.

اما سوالی که برای بسیاری از علاقه‌مندان ویندوز فون طرح می‌شود این است که: آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید گوشی ویندوز فونی است؟ یا بهتر است کمی صبر کنیم تا حدود یکی-دو ماه دیگر گوشی‌های جدید با ویندوز 10 موبایل روانه بازار شوند؟

 

 

برای پاسخ دادن به این سوال نخست باید دید دنبال چه نوع گوشی ویندوز فونی هستید. اگر دنبال گوشی میان‌رده‌اید اما می‌خواهید گوشی شما از آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز 10 موبایل مایکروسافت نیزبهره‌مند باشد، نیازی به صبر کردن نیست. گوشی‌های لومیا 640 و لومیا 640 XL از گوشی‌های میان‌رده و جدید مایکروسافت‌اند که، علاوه بر قابلیت‌های خوب سخت‌افزاری، در دسته اولین گوشی‌هایی قرار می‌گیرند که به ویندوز 10 موبایل به‌روز خواهند شد.

البته این گوشی‌ها، با وجود اینکه ویندوز 10 موبایل را دریافت می‌کنند، همه ویژگی‌های این سیستم عامل را ندارند. پس اگر در پی گوشی ویندوز فونی (یا بهتر بگوییم ویندوز موبایلی) هستید که تمام قابلیت‌های ویندوز 10 موبایل و ویژگی‌های وعده‌داده‌شده مایکروسافت را داشته باشد، ناچارید صبر کنید.

 

 

هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه پرچم‌داران مایکروسافت، یعنی گوشی‌های لومیا 950 و 950 XL، ذکر نشده است و حتی معلوم نیست که آنها سری 940 مایکروسافت خواهند بود یا سری 950، اما احتمالا این گوشی‌ها در ماه اکتبر (آبان‌ماه) روانه بازار می‌شوند. انتظار می‌رود پرچم‌داران جدید مایکروسافت همه ویژگی‌هایی را که برای ویندوز 10 موبایل گفته شده در خود جای داده باشند. پس باید بگوییم اگر می‌خواهید گوشی ویندوز فونی داشته باشید که علاوه بر ویندوز 10 دربردارنده ویژگی‌هایی همچون کانتینیوم (Continuum) هم باشد، باید منتظر این پرچم‌داران و همین‌طور گوشی‌های دیگر از شرکت‌هایی نظیر ایسر باشید؛ گوشی‌هایی که قرار است تا پیش از پایان سال جاری میلادی روانه بازار شوند.

 

 

علاوه بر اینها، پرچم‌داران مایکروسافت قیمتی به‌مراتب بیشتر از گوشی‌های میان‌رده لومیا 640 و 640 XL دارند و البته در مقابل از ویژگی‌های سخت‌افزاری جدیدتر همچون اسکنر عنبیه، دوربین پیشرفته‌تر و... بهره می‌برند.

پس اگر بخواهیم به‌طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم این موارد را بررسی کنید:

  • به جیب خود نگاه کنید و ببینید قصد دارید گوشی در چه رنج قیمتی بخرید.
  • به دنبال گوشی با چه ویژگی‌هایی هستید؟ میان‌رده یا پرچم‌دار؟
  • آیا به دنبال ویژگی‌های جدید گوشی‌های ویندوز فونی، همچون کانتینیوم، هستید؟

پس از مشخص کردن این موارد، به‌راحتی می‌توانید تصمیم درست بگیرید.

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت ویندوز 8 را با این امید روانه بازار کرد تا شاید بتواند به سلطنت آی‌اواس و اندروید پایان دهد. زمان زیادی طول نکشید تا مایکروسافت دریابد تحقق این امر فرای تصوراتش است و همچنان باید بکوشد میان سلاطین جایی برای خودش باز کند.

زمان زیادی طول نکشید تا مایکروسافت دریابد شکست دادن اندروید و آی‌اواس فرای تصوراتش است و همچنان باید بکوشد میان سلاطین جایی برای خودش باز کند. ویندوز فون 8.1 دلیلی بر این مدعاست. افزوده شدن ویژگی‌های محبوب آی‌اواس و اندروید به این نسخه ویندوزفون، در کنار راحتی انجام دادن محاسبات با گوشی هوشمند، نشان می‌دهد مایکروسافت با درک بازار سعی می‌کند بهبود یابد و ویندوز 10 آمده تا به‌طور جدی اندروید و آی‌اواس را به چالش بکشد. آیا شاهد سقوط ربات و سیب خواهیم بود؟

 


 


در این مطلب سعی می‌کنیم به بهترین گوشی‌های ویندوز فونی نگاهی بیندازیم و معایب و مزایای آنها را بازگو کنیم.

8. Microsoft Lumia 640 XL
 


مشخصات Lumia 640 XL را بخوانید


برادر بزرگ لومیا 640 صفحه نمایش بزرگ‌تری در اختیارتان می‌گذارد
وزن: 171 گرم | سیستم عامل: ویندوز فون 8.1 | ابعاد: 157.9×81.5×9 میلی‌متر | سایز صفحه نمایش: 5.7 اینچ | رزولوشن: 1280×720 | پردازنده: 1.2 گیگاهرتز 4 هسته‌ای | رم: 1 گیگابایت | حافظه داخلی: 8 گیگابایت | باتری: 3000 میلی‌آمپر | دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل | دوربین دوم: 5 مگاپیکسل


مزایا:

  • صفحه نمایش بزرگ 
  • باتری با طول عمر مناسب

معایب:

  • حافظه داخلی کم 
  • کارایی متوسط

بزرگ بودن همیشه دلیل بهتر بودن نیست. لومیا 640XL گواهی بر این جمله است؛ صفحه نمایشش به‌اندازه برادر کوچک‌ترش، لومیا 640، خوانا نیست و کیفیت پایین‌تری دارد. شاید تنها نقطه ضعف 640XL در مقابل برادرش همین باشد. در سایر موارد خیلی بهتر از برادرش عمل می‌ کند و دوربین 13 مگاپیکسلی‌اش بسیار عالی است.
صفحه نمایش بزرگش برای کارهای چندرسانه‌ای عالی است و باتری جان‌سختش یک روز دوام می‌آورد، حتی اگر بخواهید ماراتون فیلم دیدن برگزار کنید! استحکام، علی‌رغم سبکی، دیگر خصیصه این لومیای دوست‌داشتنی است.

 7. Nokia Lumia 635
 


مشخصات Lumia 635 را بخوانید


ارزان‌قیمت و دوستدار 4G
وزن: 134 گرم | سیستم عامل: ویندوز فون 8.1 | ابعاد: 129.5×66.7×9.2 میلی‌متر | سایز صفحه نمایش: 4.5 اینچ | رزولوشن: 854×480 | پردازنده: 1.2 گیگاهرتز 4 هسته‌ای | رم: 512 یا 1 گیگابایت | حافظه داخلی: 8 گیگابایت | باتری: 1830 میلی‌آمپر | دوربین اصلی: 5 مگاپیکسل | دوربین دوم: ندارد


مزایا: 

  • کیفیت بالای ساخت
  • مناسب برای کسانی که به 4G علاقه دارند

معایب:

  • فلش و دوربین دوم ندارد
  • خوانایی صفحه نمایش پایین است

تشخیص تفاوت نوکیا لومیا 635 و 630 بسیار سخت است؛ چراکه به‌جز براق بودن 635 تقریبا در سایر زمینه‌ها یکسان‌اند. حتی با نگاه کردن به مشخصاتشان تفاوتی حس نمی‌شود. صفحه نمایش 4.5 اینچی، دوربین 5 مگاپیکسلی، پردازنده 1.2 گیگاهرتز 4 هسته‌ای و رم 512 گیگابایتی وجه مشترک آنهاست.
پس دلیل ساخت این گوشی چیست؟ پاسخ این سوال در یک جمله نهفته است: لومیا 635 از اینترنت 4G پشتیبانی می‌کند. این دو دستگاه از نظر قیمت خیلی متفاوت نیستند و با کمی هزینه بیشتر می‌توانید از اینترنت پرسرعت استفاده کنید.

6. Nokia Lumia 530
 


مشخصات Lumia 530 را بخوانید


کوچک، پرقدرت، ارزان و البته کمیاب
وزن: 129 گرم | سیستم عامل: ویندوز فون 8.1 | ابعاد: 119.7×62.3×11.7 میلی‌متر | سایز صفحه نمایش: 4 اینچ | رزولوشن: 854×480 | پردازنده: 1.2 گیگاهرتز 4 هسته‌ای | رم: 512 گیگابایت | حافظه داخلی: 4 گیگابایت | باتری: 1430 میلی‌آمپر | دوربین اصلی: 5 مگاپیکسل | دوربین دوم: ندارد


مزایا: 

  • کارایی مناسب
  • قدرت سخت‌افزاری خوب

معایب:

  • فلش و دوربین دوم ندارد
  • صفحه نمایش ضعیف

انتخابی مناسب میان پایین‌رده‌ها. اگر قصد خرید گوشی دارید و نمی‌خواهید هزینه زیادی پرداخت کنید، بهترین گزینه لومیا 530 است؛ البته اگر بتوانید آن‌ را در بازار پیدا کنید.
درست است که این گوشی پایین‌رده محسوب می‌شود، اما کارایی بسیار خوبی دارد و از عهده کارهای سخت برمی‌آید. شاید کاربران به اندازه حافظه داخلی‌اش ایراد بگیرند، اما این لومیا از کارت میکرو SD پشتیبانی می‌کند؛ خصوصیتی که در ویندوز فون‌های گران‌قیمت هم کمتر دیده می‌شود. اگر علاقه چندانی به سلفی گرفتن ندارید، می‌توانید این گوشی را در لیست خود قرار دهید.

5. Nokia Lumia 735
 


مشخصات Lumia 735 را بخوانید


همه لبخند بزنید و بگویید سیب!
وزن: 134 گرم | سیستم عامل: ویندوز فون 8.1 | ابعاد: 134.7×68.5×8.9 میلی‌متر | سایز صفحه نمایش: 4.7 اینچ | رزولوشن: 1280×720 | پردازنده: 1.2 گیگاهرتز 4 هسته‌ای | رم: 1 گیگابایت | حافظه داخلی: 8 گیگابایت | باتری: 2200 میلی‌آمپر | دوربین اصلی: 6.7 مگاپیکسل | دوربین دوم: 5 مگاپیکسل


مزایا: 

  • دوربین اصلی مناسب و باکیفیت
  • باتری با طول عمر زیاد

معایب:

  • کمی کند به نظر می‌آید
  • صفحه کلید ناامیدکننده

هرچه لومیا 530 برای طرفداران سلفی ناامیدکننده است، لومیا 735 لذت‌بخش است. دوربین دوم 5 مگاپیکسلی تضمین می‌کند سلفی‌های خوبی تحویل دهد. این قضیه در مورد دوربین اصلی نیز صدق می‌کند.
عمر باتری‌اش بسیار خوب است و تا یک روز دوام می‌آورد. اگرچه ردپایی از حضور فلز در بدنه‌اش دیده نمی‌شود، از آن دست بدنه‌های پلاستیکی است که ظاهر شکیل و زیبا دارند.
اگر به سلفی گرفتن و چت ویدئویی علاقه چندانی ندارید، صبر کنید! گزینه‌های دیگری روی میز قرار می‌گیرند که بسیار بهتر از 735 هستند. اما ناگفته نماند صفحه 720 پیکسلی نسبتا بزرگ 735 برای یک گوشی میان‌رده بسیار مناسب است.


مشخصات Lumia 1020 را بخوانید


دوربینی که سیم‌کارت‌خور است!
وزن: 158 گرم | سیستم عامل: ویندوز فون 8 (قابل ارتقا به 8.1) | ابعاد: 130.4×71.4×10.4 میلی‌متر | سایز صفحه نمایش: 4.5 اینچ | رزولوشن: 1280×768 | پردازنده: 1.5 گیگاهرتز 2 هسته‌ای | رم: 2 گیگابایت | حافظه داخلی: 32 گیگابایت | باتری: 2000 میلی‌آمپر | دوربین اصلی: 41 مگاپیکسل | دوربین دوم: 1.2 مگاپیکسل


مزایا: 

  • دوربین فوق‌العاده 
  • باتری با طول عمر مناسب

معایب:

  • عدم پشتیبانی از کارت‌های حافظه
  • اکوسیستم ضعیف اپلیکیشن‌ها

بی‌شک افرادی که 1020 می‌خرند بیشتر به دنبال دوربینش هستند تا خود گوشی. 1020 گوشی خیلی قدرتمندی نیست، اما دوربین 41 مگاپیکسلی‌اش، با فاصله بسیار زیاد، در جایگاه اول قرار دارد. با 1020 فقط به گرفتن عکس‌های باکیفیت محدود نیستید، بلکه تمام پیکسل‌های اضافه به شما اجازه می‌دهند از زوم Lossless استفاده کنید؛ ویژگی‌ای نایاب در گوشی‌های هوشمند.
با باتری مناسب 1020 می‌توانید تمام روز عکس بگیرید، البته اگر با مشکل حافظه روبرو نشوید.

3. Microsoft Lumia 640
 


مشخصات Lumia 640 را بخوانید


وبگردی با سرعت بالا را تجربه کنید
وزن: 145 گرم | سیستم عامل: ویندوز فون 8.1 | ابعاد: 141.3×72.2×8.8 میلی‌متر | سایز صفحه نمایش: 5 اینچ | رزولوشن: 1280×720 | پردازنده: 1.2 گیگاهرتز 4 هسته‌ای | رم: 1 گیگابایت | حافظه داخلی: 8 گیگابایت | باتری: 2500 میلی‌آمپر | دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل | دوربین دوم: 1 مگاپیکسل


مزایا: 

  • صفحه نمایش تحسین‌برانگیز
  • عمر باتری بسیار خوب

معایب:

  • پردازنده قدیمی 
  • ظاهر نه‌چندان زیبا

تعداد ویندوز فون‌های ارزان‌قیمت بسیار است، اما لومیا 640 می‌تواند در صدر این فهرست قرار بگیرد. باتری قوی با عمر طولانی می‌تواند روزها پابه‌پای شما کار کند.
اما باتری مناسب و عمر طولانی‌مدتش ارزش چندانی ندارد، اگر قدرت سخت‌افزاری گوشی پایین باشد. خوشبختانه این نکته در مورد 640 صدق نمی‌کند و صفحه نمایش 720 پیکسلی و دوربین 8 مگاپیکسلی نشان می‌دهد لومیا در کنار باتری خوب کارکرد بسیار خوبی نیز دارد. البته، علاوه بر ارزان‌قیمت بودن و مشخصات خوب، باید به پشتیبانی از 4G نیز اشاره کرد.

2. Nokia Lumia 1520
 


مشخصات Lumia 1520 را بخوانید

لومیای سنگین وزن و باریک
وزن: 209 گرم | سیستم عامل: ویندوز فون 8 | ابعاد: 162.8×85.4×8.7 میلی‌متر | سایز صفحه نمایش: 6 اینچ | رزولوشن: 1920×1080 | پردازنده: 2.2 گیگاهرتز 4 هسته‌ای | رم: 2 گیگابایت | حافظه داخلی: 32 گیگابایت | باتری: 3400 میلی‌آمپر | دوربین اصلی: 20 مگاپیکسل | دوربین دوم: 1.2 مگاپیکسل


مزایا:

  • دوربین بسیار خوب
  • به نسبت دیگر لومیاها بسیار باریک است

معایب:

  • صفحه نمایش بزرگ باعث شده اندازه گوشی بزرگ شود
  • اپلیکیشن‌ها خیلی زیاد نیست

دنبال فبلت ویندوز فونی می‌گردید؟ باید به شما بگوییم گزینه‌های زیادی وجود ندارد، اما لومیا 1520 بهترین فبلت ویندوز فونی است که پیدا می‌کنید. صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسل، 1520 را یکی از بهترین‌ها می‌کند. در کنار این صفحه نمایش بزرگ ضخامت کم دستگاه نیز بسیار ستودنی‌ است.
ممکن است صفحه نمایش این فبلت بسیار خوب باشد، اما نمی‌توان از دوربین 20 مگاپیکسلی‌اش و البته کارایی بسیار خوبش هم به‌سادگی گذر کرد.


مشخصات Lumia 930 را بخوانید

پرچم‌دار لومیا پیر می‌شود
وزن: 167 گرم | سیستم عامل: ویندوز فون 8.1 | ابعاد: 137×7×9.8 میلی‌متر | سایز صفحه نمایش: 5 اینچ | رزولوشن: 1920× 1080 | پردازنده: 2.2 گیگاهرتز 4 هسته‌ای | رم: 2 گیگابایت | حافظه داخلی: 32 گیگابایت | باتری: 2420 میلی‌آمپر | دوربین اصلی: 20 مگاپیکسل | دوربین دوم: 1.2 مگاپیکسل


مزایا:

  • فریم آلومینیومی
  • باتری با طول عمر مناسب

معایب:

  • حافظه داخلی کم 
  • پردازنده نسبتا قدیمی

لومیا 930 دارد قدیمی می‌شود، اما همچنان با توجه به سخت‌افزار خوب (نه عالی!) بسیار بهتر از سایر گوشی‌هایی است که سیستم عامل ویندوز فون دارند.
فریم فلزی‌اش بسیار زیباست و حس خوبی منتقل می‌کند. اسنپدراگون 800 و پردازنده 4 هسته‌ای با سرعت 2.2 گیگاهرتز در کنار دو گیگابایت رم به‌خوبی از پس پردازش اطلاعات برمی‌آیند، البته پردازش‌های بسیار سنگین با سرعت بالا را نباید از این گوشی انتظار داشت.
صفحه نمایش لومیا 930 بسیار چشم‌نواز است. این صفحه نمایش 5 اینچی است و رزولوشن 1080 پیکسلی دارد. دوربین اصلی‌اش 20 مگاپیکسلی است و تقریبا فردی روی کره زمین پیدا نمی‌شود که از دوربین لومیا ناراضی باشد! پس با دوربینی حرفه‌ای طرفید و می‌توانید به‌راحتی عکس بگیرید.
لومیا 930 تمام‌وکمال است. قدرت، زیبایی و پرچم‌داری خصایص بارز این محصول است.

 

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

درحالی‌که دارندگان گوشی‌های لومیا بی‌صبرانه منتظر آمدن نسخه جدید سیستم عامل ویندوز مایکروسافت برای گوشی خود هستند، این شرکت در وب‌سایت خود فهرستی از گوشی‌هایی منتشر کرده که آماده دریافت ویندوز 10 موبایل‌اند.

با اینکه هنوز مایکروسافت زمان مشخصی برای عرضه سیستم عامل ویندوز 10 موبایل اعلام نکرده، ما بر این باوریم که احتمالا تا یک ماه آینده شاهد عرضه این سیستم عامل برای مجموعه‌ای از گوشی‌های ویندوز 8 لومیا خواهیم بود.

 


 


در حال حاضر بسیاری از کاربران گوشی ‌لومیا منتظرند تا هرچه سریع‌تر بتوانند سیستم عامل گوشی‌شان را به نسخه 10 موبایل آپدیت کنند. این غول نرم‌افزاری، که در سال‌های گذشته سابقه بدی در به‌روز‌رسانی سیستم‌ عامل گوشی‎های ویندوزی داشت، این بار قول داده بیشترین تعداد ممکن از این گوشی‌ها را به نسخه جدید آپدیت و از آنها پشتیبانی نرم‌افزاری کند.

 


 


به‌تازگی در وب‌سایت محلی مایکروسافت در کشور امریکا و انگلیس فهرستی از گوشی‌های لومیا قرار داده شده که این مدل‌ها را آماده دریافت ویندوز 10 اعلام می‌کند. در این لیست می‌توان نام لومیا 640، لومیا 640XL، لومیا 735، لومیا 635، لومیا  830، لومیا 535 و لومیا 435 را مشاهده کرد.
همان‌طور که می‌بینید، تعداد این گوشی‌ها کمتر از آن است که مایکروسافت قول داده. البته با توجه به اینکه نام گوشی‌هایی مثل لومیا 930 و 1520 را مشاهده نمی‌کنیم، احتمال دارد این تنها فهرستی اولیه و ناقص از گوشی‌های موردنظر باشد. با وجود این اگر قصد دارید گوشی ویندوزی بخرید، بهتر است تا مشخص شدن وضعیت قطعی آپدیت آن به ویندوز 10 صبر کنید.

منبع:جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت به‌طوری تصادفی موبایل‌های Lumia 950 و 950XL‌ را در وب‌سایت فروشگاه‌ رسمی‌اش قرار داد؛ اتفاقی که بر شایعات قبلی صحه گذاشت و مشخصات فنی این محصولات را تایید کرد. و البته باعث شد طرفداران این برند با هیجان‌ مضاعف به کنفرانس آینده این شرکت امیدوار شوند.

زنجیره‌ای از رونمایی‌ها و معرفی دستگاه‌های جدید سامسونگ، اپل و گوگل در چند وقت اخیر صورت گرفته است. این روند تمام نشده و شرکت HTC هم به‌زودی قصد دارد محصول جدیدی معرفی کند. مایکروسافت هم از این قاعده مستثنی نشده و آماده فروش موبایل‌های جدیدی شده است. با توجه به قرار گرفتن اطلاعات این محصولات در پایگاهی تاییدشده، به نظر می‌رسد ردموندی‌ها برای عرضه این دستگاه مشکلی نخواهند داشت.

پیش‌تر درباره مشخصات فنی احتمالی هر دو دستگاه نوشته بودیم و اکنون داده‌های لورفته در این سایت مهر تاییدی بر آن موارد زده است؛ بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم لومیا 950 از نمایشگر 5.2 اینچی، دوربین 20 مگاپیکسلی و حافظه 32 گیگابایتی برخوردار باشد. نسخه بزرگ‌تر، یعنی مدل XL، نیز نمایشگر 5.7 اینچی دارد.

 


 

از دیگر مشخصات احتمالی و مهم مدل XL‌ می‌توان به بهره‌مندی از  USB-C، قلم Surface Pen، شارژ وایرلس Qi و کاور هوشمندی اشاره کرد که نوتیفیکیشن‌ها را به شما نشان می‌دهد. مراسم هفته آینده مایکروسافت درباره ویندوز 10 است و احتمالا می‌توانیم شاهد حضور ویژگی‌های اختصاصی Continuum و Windows Hello در این تلفن‌های هوشمند باشیم.

در تصاویر لورفته از اشتباه اخیر مایکروسافت قیمت دو دستگاه مشخص نشده بود و هنوز اطلاعات چندانی در این مورد در دست نیست. با وجود این به نظر می‌رسد مایکروسافت با دست پر به دنیای اسمارت‌فون‌ها بازگشته است و می‌خواهد به کمک ویندوز 10 و قابلیت‌های جدیدش سهم مناسبی از این بازار به دست بیاورد.

 

منبع:جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت در نظر دارد تا در کنفرانس 6 اکتبر خود، از دو گوشی پرچمدار لومیا 950 و لومیا 950XL رونمایی کند. چند روز مانده به این کنفرانس، تصاویر با کیفیتی از پرچمدار 5 اینچی این شرکت به بیرون درز کرده است که اطلاعاتی جدیدی از آن به ما می‌دهد.

 

در هفته‌های گذشته تصاویر و رندرهای فاش‌شده زیادی از پرچم‌داران آتی مایکروسافت، لومیا 950 و لومیا 950XL، دیدیم. همچنین در مورد مشخصات سخت‌افزاری این گوشی‌ها احتمالات زیادی طرح شده که البته هنوز صحت هیچ‌کدام آنها تایید نشده است.
امروز تصاویر جدیدی از نمونه آزمایشی و در حال کار لومیا 950 به بیرون درز کرده که می‌تواند دید ما را نسبت به ظاهر واقعی و مشخصات فیزیکی آن باز کند. در این تصاویر، که کیفیت بالایی دارند، به‌خوبی جنس بدنه و حلقه فلزی دور گوشی، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و چیزی که ممکن است اسکنر چشم یا دوربین جلو باشد دیده می‌شود. از جمله مشخصات سخت‌افزاری که تاکنون درباره این گوشی فاش شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایشگر 5.1 اینچی WQHD
  • 3 گیگابایت رم
  • 32 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از microSD
  • دوربین 20 مگاپیکسلی با سه چراغ فلاش

پیش‌بینی می‌شود مایکروسافتدر کنفرانس 6 اکتبر، که در شهر نیویورک برگزار می‌شود، از گوشی‌های پرچم‌دار خود به همراه نسل جدید تبلت‌های سرفیس رونمایی کند.

گالری تصاویر (4 تصویر )
 
 
 

 

منبع:جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

شایعه‌ای در وب‌سایت‌های خبری منتشر شده که می‌گوید مایکروسافت قصد دارد روز 6 اکتبر یک تلفن هوشمند مقرون‌به‌صرفه با بدنه فلزی عرضه کند.

این روزها خبرهای زیادی در حوزه تلفن‌های هوشمند ویندوزی شنیده می‌شود. مایکروسافت روز ششم اکتبر مراسمی برگزار می‌کند که گفته می‌شود دو تلفن هوشمند پرچم‌دار جدیدش را، یعنی Lumia 950 و Lumia 950 XL، به همراه مایکروسافت بند 2 و سرفیس پرو 4 معرفی خواهد کرد. همچنین زمزمه‌هایی مبنی بر معرفی یک تلفن هوشمند میان‌رده به نام Lumia 550 نیز بین محصولات جدید این کمپانی به گوش می‌رسد.

اما به نظر می‌رسد مایکروسافت این روزها به‌شدت مشغول تولید محصول دیگری است. کارخانه‌های سازنده هم تایید کرده‌اند که محصول جدید این کمپانی یک تلفن هوشمند پرچم‌دار و مقرون‌به‌صرفه است. 


 

کمابیش می‌توان حدس زد که این دستگاه درواقع جانشین برحق لومیا 830 خواهد بود، اما غول امریکایی قصد دارد در زمینه طراحی قدم جدیدی بردارد و این بار در بدنه محصولش از فلز استفاده کند. همین موضوع ممکن است برای طرفداران تلفن‌های هوشمند فلزی هیجان‌انگیز باشد و به‌تنهایی ضامن موفقیت این دستگاه شود.

متاسفانه تمام آنچه ما از این محصول اسرارآمیز می‌دانیم در همین حد خلاصه می‌شود. اگر تا روز ۶ اکتبر خبر دیگری درباره پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه جدید مایکروسافت به بیرون درز کند، حتما آن را به اطلاع شما هم خواهیم رساند. 

منبع:جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مراسم مایکروسافت در حال برگزاری است و جی‌اس‌ام این مراسم را پوشش می‌دهد. مایکروسافت با سبدی پر از سخت‌افزار به‌این مراسم آمده و در حال پذیرایی از طرفدارانش است!

مایکروسافت بند جدیدترین محصول مایکروسافت بند 2 در حوزه سلامتی است. این دستبند، به گفته مایکروسافت، یکی از بهترین دستبند‌هایی است که تاکنون ارائه شده.

 

 

تعداد 11 سنسور در این دستبند به کار رفته که در نوع خود بی‌نظیر است. این سنسورها خواب، کالری، ضربان قلب، دویدن و... کاربر را کنترل می‌کنند. مایکروسافت هلث (Microst Health) اپلیکیشن اختصاصی مایکروسافت برای سلامتی است که مسئول جمع‌آوری و حفظ اطلاعات کاربر است. به‌محض تمام شدن فعالیت، مایکروسافت هلث اطلاعات کاملی در اختیار می‌گذارد. به‌عنوان مثال، اگر مشغول دویدن باشید و پس از پایان آن به مایکروسافت بند خود سر بزنید، می‌توانید اطلاعاتی به دست بیاورید در مورد تعداد قدم‌هایی که برداشته‌اید، میزان کالری‌ای که سوزانده‌اید و... و درنتیجه می‌توانید بهتر از هر زمان دیگری برنامه‌ریزی کنید. 

 


 

بدن هنگام فعالیت سنگین به اکسیژن بیشتری نیاز دارد. خوشبختانه می‌توان این موضوع را کنترل کرد و طوری فعالیت بدنی را تنظیم کرد که حین ورزش اکسیژن کافی به بدن برسد. البته برای این کار به مایکروسافت بند 2 نیاز است. این دستبند به شما کمک می‌کند حین فعالیت بدنی میزان تنفس خودتان را کنترل کنید و درنهایت شاداب‌تر باشید.
مایکروسافت بند می‌تواند هنگام بازی گلف کاربر را راهنمایی کند تا بهتر بازی کند. در ضمن این اطلاعات حفظ می‌شود و می‌توان با نصب اپلیکیشنی روی دسکتاپ یا موبایل به آن دسترسی پیدا کرد.

 


 

برای کنترل سلامتی و میزان کالری مصرفی هم مایکروسافت با Lose it شریک شده است. این اپلیکیشن میزان کالری مصرفی و سوخت‌و‌ساز بدن را کنترل می‌کند و اطلاعاتی نمایش می‌دهد تا از طریق آن بتوان تناسب اندام را به بهترین شکل حفظ کرد.
این بند از 30 اکتبر به بازار می‌آید و 249 دلار قیمت خواهد داشت.

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت در صفحه رسمی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی، در پاسخ به سوال کاربران مبنی بر زمان عرضه آپدیت ویندوز 10 برای لومیاهای قدیمی‌تر، اعلام کرد کاربران می‌توانند قبل از رسیدن به سال جدید میلادی منتظر دریافت به‌روزرسانی ویندوز 10 باشند.

اکنون که مایکروسافت از پرچم‌داران جدید خود، یعنی لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس‌ال، مجهز به ویندوز ۱۰ رونمایی کرده، این سوال در ذهن دارندگان مدل‌های قبلی لومیا ایجاد شده است که گوشی آنها چه زمانی به جدیدترین نسخه ویندوز به‌روزرسانی می‌شود.

عده‌ای از کاربران در شبکه‌های اجتماعی دنبال این پاسخ گشتند و مایکروسافت هم به‌طور اتفاقی در صفحه رسمی Microsoft Lumia در فیس‌بوک پاسخ این سوال را افشا کرد. در کامنتی که مایکروسافت منتشر کرده مشخص شده که آپدیت ویندوز ۱۰ برای لومیا ۶۴۰ و ۶۴۰ ایکس‌ال در ماه دسامبر از راه می‌رسد. بدین‌ترتیب گوشی‌هایی که هم‌اکنون ویندوز ۸.۱ را اجرا می‌کنند می‌توانند از ماه دسامبر به بعد منتظر دریافت این به‌روزرسانی باشند.

همچنین شایان ذکر است که تنها لومیاهایی که حداقل از ۸ گیگابایت حافظه داخلی برخوردارند توانایی دریافت آپدیت ویندوز ۱۰ را دارند. بنابراین گوشی‌هایی نظیر لومیا ۵۳۰ شانس دریافت ویندوز ۱۰ را از دست می‌دهند.

 

 

منبع: GSMArena

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

پس از مدت‌ها انتظار، مایکروسافت با پرچم‌داران جدید خود در دنیای ویندوز فون پیش آمده است؛ گوشی‌هایی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

بیش از یک سال بود که مایکروسافت ضیافت تولید گوشی‌های هوشمند رده‌بالا را ترک کرده بود و با هیچ دستگاهی به این کارزار برنمی‌گشت. اما این انتظار بالاخره با معرفی لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰XL به پایان رسید؛ انتظاری که می‌توان گفت ارزشش را داشت. این دو مدل تا مدت‌ها پس از این گوشی‌های اصلی‌ای خواهند بود که به ویندوز ۱۰ موبایل مجهزند. سخت‌افزار این مدل‌ها به شکلی توسعه یافته که بتواند آنها را با پیشرفته‌ترین گوشی‌های هوشمند تولیدشده در جهان وارد رقابت کند. صفحه نمایش OLED، پردازنده‌های ۶ و ۸ هسته‌ای، دوربین مجهز به لرزشگیر اپتیکال و فلاش سه‌گانه، پورت اتصال یواس‌بی Type-C و قابلیت شارژ بی‌سیم مشخصاتی‌اند که در هر دستگاهی نمی‌توانید پیدا کنید.

البته به همان میزان که مشخصات فنی قوی‌تر می‌شوند، قیمت نیز بالاتر می‌رود. لومیا ۹۵۰ با قیمت ۵۴۹ دلار و لومیا ۹۵۰XL با قیمت ۶۴۹ دلار در حالت غیرقراردادی از ماه نوامبر وارد بازار می‌شوند. از نظر اقتصادی با گوشی‌های چندان باصرفه‌ای طرف نیستیم؛ اما اگر سوالتان این است که این میزان هزینه ارزشش را دارد یا نه، و ما نیز بخواهیم در یک کلمه جواب دهیم، پاسخمان مثبت است. ولی طبیعی است به دنبال آن بپرسید: چرا؟ در ادامه مطلب به ۱۰ قابلیت کلیدی ۹۵۰ و ۹۵۰XL اشاره می‌کنیم که آنها را سزاوار بهای تعیین‌شده‌شان می‌کند.

 

۱- صفحه‌نمایش‌های ۵.۲ و ۵.۷ اینچی از نوع OLED با رزولوشن Quad HD

 


 

مطابق سنت، مایکروسافت همچنان از صفحه نمایش‌های OLED برای ساخت گوشی‌هایش استفاده کرده است. صفحه نمایش ۵.۲ اینچی لومیا ۹۵۰ و صفحه نمایش ۵.۷ اینچی مدل ۹۵۰XL رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل به ارمغان می‌آورد که در اصطلاح فنی با نام Quad HD شناخته می‌شود. برای افزایش مقاومت در برابر خط و خراش، صفحه نمایش لومیا ۹۵۰ به گوریلا گلس ۳ و صفحه نمایش مدل ۹۵۰XL به CG 4 مجهز شده است. با ضرب و تقسیم ارقام فوق به اعداد قابل توجه ۵۶۵ پیکسل در هر اینچ (برای مدل ۹۵۰) و ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ (برای مدل ۹۵۰XL) می‌رسیم.

یکی از قابلیت‌های بسیار جالب که صفحه نمایش لومیاهای جدید از آن پشتیبانی می‌کند فناوری Glance است. به‌کمک این قابلیت می‌توانید زمان، وضعیت آب‌وهوا و نوتیفیکیشن‌هایتان را در یک نگاه ببینید، بدون آنکه نیاز باشد گوشی‌تان را از خواب بیدار کنید. قابلیت Glance هیچ باتری‌ای مصرف نمی‌کند.

 

۲- توان پردازشی قوی

 


 

در بند نخست به‌طور گذرا اشاره کردیم که روی دو مدل مختلف از لومیاهای جدید پردازنده‌های متفاوتی تعبیه شده است. در مدل ۹۵۰ پردازنده شش‌هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ و چیپ پردازش گرافیکی Adreno 418 وجود دارد. در ساخت مدل ۹۵۰XL نیز چیپ هشت‌هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰ و Adreno 430 به‌عنوان واحد پردازش گرافیکی کمکی به کار رفته است. وقتی نام اسنپدراگون ۸۱۰ به میان می‌آید، گوش‌های عده‌ای تیز می‌شود تا در ادامه خبرهایی نیز از گرم شدن گوشی بشنوند! شرکت‌هایی که از این چیپ برای حیات بخشیدن به گوشی‌های هوشمندشان استفاده می‌کنند با راه‌کارهای مختلفی مشکلات گرم شدن آن را کنترل می‌کنند. مایکروسافت نیز چنین تصمیمی اتخاذ کرده و برای خنک نگهداشتن لومیاهای جدید راه‌حلی جالب پیدا کرده است.

 

۳- فناوری خنک‌کننده مایع

 


 

مایکروسافت در مراسم معرفی لومیاهای جدید چندان وارد جزئیات نشد و از چندوچون فناوری خنک‌کننده مایع به‌طور دقیق سخن نگفت. اما منابع مطلع از این موضوع گفته‌اند لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰XL این قابلیت را از تبلت سرفیس پرو به عاریت گرفته‌اند. حالا سوال این است: اگر این سیستم خنک‌کننده نیز نتواند از عهده خنک نگهداشتن اسنپدراگون ۸۱۰ بربیاید، دیگر چه سیستمی حریف آن خواهد شد؟!

 

۴- آنتن دوگانه

 


 

مایکروسافت دقایقی نیز به صحبت در مورد سیستم دو آنتنه‌ای اختصاص داد که روی هر دو مدل ۹۵۰ و ۹۵۰XL پیاده کرده است. ایده کلی این است که کیفیت سیگنال‌های دریافتی از دو آنتن سنجیده شود و پردازش روی سیگنال‌های قوی‌تر انجام بگیرد. اگر بنا به هر دلیلی راه دریافت سیگنال برای یک آنتن سد شود، آنتن دیگر به کار خود ادامه می‌دهد و وظیفه حفظ ارتباط شما را با اپراتور تقبل می‌کند. با قابلیت تازه‌وارد و بی‌سابقه‌ای طرف نیستیم، اما جای شک نیست که وجودش کاملا مطلوب و مفید است.

 

۵- دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با فلاش سه‌گانه و قابلیت لرزشگیر اپتیکال

 


 

سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و فلاش سه‌گانه Natural Flash لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰XL را به یکی از قوی‌ترین دوربین‌ها در صنعت گوشی‌های هوشمند مجهز کرده است. شرکت سازنده سنسور فعلا شناخته‌شده نیست و نمی‌توان در مورد کیفیت آن چندان اظهارنظر کرد، اما مایکروسافت تضمین کرده که، به‌لطف فلاش سه‌گانه، تصاویری که با لومیاهای جدید ثبت می‌کنید شبیه‌ترین جلوه به واقعیت را خواهند داشت. برای آنکه پکیج عکاسی تکمیل شود، قابلیت لرزشگیر اپتیکال نسل پنجم هم در ساخت دوربین این گوشی‌ها به کار رفته است. این قابلیت با کاهش لرزش‌های ناخواسته ناشی از حرکت دست، تصاویر و ویدئوهایتان را در نهایت وضوح ثبت می‌کند. دوربین این گجت‌ها می‌تواند از عهده ضبط ویدئوهایی با کیفیت 4K نیز بربیاید.

 

۶- درگاه اتصال مموری جانبی

 


 

برخلاف مدل‌های پیشین، هر دو گوشی لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰XL درگاهی برای مموری کارت دارند که به‌کمک آن می‌توان فضای ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی را افزایش داد. در حال حاضر حداکثر ظرفیت قابل پشتیبانی ۲۵۶ گیگابایت است، اما مایکروسافت اعلام کرده دیر یا زود قادر خواهید بود ۲ ترابایت ظرفیت به لومیاهای جدید بیفزایید و آنها را به حافظه اکسترنال قابل حمل تبدیل کنید.

 

۷- پورت اتصال یواس‌بی Type-C

 


 

کمتر روزی است که نام یواس‌بی Type-C در خبرها نیاید. مایکروسافت نیز همپای تغییراتی پیش رفته که در دنیای فناوری در حال رخ دادن است و لومیاهای ۹۵۰ و ۹۵۰XL را به پورت اتصال Type-C مجهز کرده است. مایکروسافت می‌گوید پورت اتصال Type-C به‌کاررفته در لومیا قادر است اطلاعات را با سرعت حداکثری ۵ گیگابیت در ثانیه جابجا کند. البته نباید فراموش کرد که این عدد تنها به خود کابل مربوط می‌شود و در عمل محدودیت سرعت جابجایی اطلاعات روی فضاهای ذخیره‌سازی سرعت کار را به‌مراتب کمتر از این عدد می‌کند.

 

۸- باتری‌های کارآمد و مجهز به قابلیت شارژ سریع

 


 

خوشبختانه مایکروسافت ظرفیت باتری را فدای قابلیت‌های دیگر نکرده و توانسته است در قالب مدل ۹۵۰ باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و داخل مدل ۹۵۰XL باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپرساعتی کار بگذارد. هرچند در عمل نحوه مصرف انرژی توسط قطعات مختلف است که عمر باتری را تعیین می‌کند، وقتی از عددهایی با این میزان بزرگی صحبت می‌کنیم شکی نیست که طول عمر زیادی نیز شاهد باشیم.

در ارتباط با باتری می‌توانیم به قابلیت جالب دیگری هم اشاره کنیم. مایکروسافت لومیاهای جدید را به قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز کرده است. عملکرد این نوع شارژ قابل قبول است و می‌تواند درواقعیت کمک‌حال کاربران بسیاری باشد. تنها با ۳۰ دقیقه شارژ بی‌سیم ظرفیت باتری تا ۵۰ درصد پر می‌شود.

 

۹- اسکنر عنبیه و Windows Hello

 


 

قابلیت‌هایی که بتوان جذاب نامیدشان در لومیاهای جدید کم نیستند. یکی از این قابلیت‌ها امکان اسکن عنبیه چشم است که در ارتباط با Windows Hello کار می‌کند. به‌لطف این قابلیت، برای آنکه قفل گوشی‌تان را باز کنید تنها کاری که باید انجام دهید از خواب بیدار کردن لومیا و نگاه کردن به دوربین جلو آن است. مایکروسافت تضمین کرده که این روش از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و کاربران نباید بابت امنیت اطلاعات نگرانی‌ داشته باشند.

 

۱۰- پشتیبانی از Windows 10 Continuum با Display Dock

 


 

از آنجاکه لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰XL به ویندوز ۱۰ موبایل مجهزند، روی آنها قابلیت Continuum نیز فعال است؛ قابلیتی که به شما امکان می‌دهد گوشی‌تان را به کامپیوتر تبدیل کنید. برای انجام دادن این کار لازم است نخست Microsoft Display Dock را خریداری کنید. روی این قطعه پورت‌های مختلفی تعبیه شده است که از جمله آنها می‌توان به پورت USB و HDMI اشاره کرد. به‌کمک پورت‌های موجود می‌توانید گوشی لومیا، کیبورد، ماوس و مانیتورتان را به یکدیگر وصل کنید و نهایتا کامپیوتر کاملی تحویل بگیرید. گوشی‌های لومیا، به‌کمک این روش، می‌توانند تصاویری با رزولوشون ۱۰۸۰p تحویل دهند که برای کامپیوتر رقم بسیار خوبی است.

شاید بگویید تا زمانی که لومیا سیستم عامل موبایلی دارد، داشتن چنین امکانی چندان کاربردی به نظر نمی‌رسد. حق با شماست، و البته مایکروسافت نیز با شما موافق است. به همین دلیل مهندسی کار طوری انجام گرفته است که وقتی به‌کمک Display Dock کامپیوتر مبتنی بر لومیای خود را راه می‌اندازید، محیطی که روی صفحه نمایش برایتان نمایش داده می‌شود شبیه ویندوز ۱۰ باشد و نه ویندوز ۱۰ موبایل. در این محیط وضعیت سیگنال و باتری را می‌توانید ببینید و جالب این است که قادرید از شورت‌کات‌های معمول ویندوز نظیر CTRL+C ،CTRL+V و ALT+TAB نیز استفاده کنید. به‌عبارت دیگر، تنها با خرید یک لومیای جدید، یک کامپیوتر همراه مبتنی بر ویندوز خریداری کرده‌اید که می‌تواند در مواقع نیاز وارد عمل شود. بهترین قسمت ماجرا آنجاست که وقتی گوشی‌تان را به Display Dock وصل می‌کنید، عملکردش مختل نمی‌شود و همچنان می‌توان از آن استفاده کرد.

 

منبع:جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

شرکت مایکروسافت در مراسم دیشب خود سورپرایزی برای هوادارانش داشت و آن چیزی نبود جز Surface Book؛ لپ‌تاپی قدرتمند که به تبلت هم تبدیل می‌شود!

در کنفرانس شب گذشته مایکروسافت، که وبلاگ‌نویسی زنده آن هم در جی‌اس‌ام انجام شد، همه از مایکروسافت انتظار رونمایی دو گوشی جدید لومیا 950 و 950XL و نسل جدید تبلت موسوم به Surface Pro 4 را داشتند و خب طبق انتظار هم این محصولات معرفی شدند. اما مایکروسافت برای کاربرانش سورپرایزی هم نزد خودش نگه داشته بود؛ اتفاقی که این روزها معمولا نمی‌افتد، چون همه محصولات قبل از معرفی رسمی لو می‌روند.

این سورپرایز چیزی نبود جز Microsoft Surface Book؛ لپ‌تاپی قدرتمند با صفحه نمایشگر ۱۳.۵ اینچ با گنجایش ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ و فناوری PixelSense با قابلیت جدا شدن از بدنه اصلی و تبدیل شدن آن به تبلت، درست مانند Surface Pro، و زاویه باز شدن تا ۳۵۹ درجه. سوالی که پیش می‌آید این است که چرا مایکروسافت این قابلیت باز شدن صفحه نمایشگر را تا ۳۵۹ درجه در این دستگاه نهفته است، با وجود اینکه صفحه نمایش را می‌توان به‌راحتی جدا کرد. جواب سوال را اینجا می‌توان یافت که کارت گرافیکی سرفیس بوک در قسمت زیر کیبورد جا خوش کرده و برای انجام دادن کارهای گرافیکی سنگین، مانند کار کردن با برنامه AutoCad، اتصال دو قسمت دستگاه به یکدیگر لازم است.

 


 

طبق گفته این شرکت، Surface Book را نباید با Serface Pro مقایسه کرد، بلکه آن را باید با لپ‌تاپ‌های قدرتمندی مانند MacBook Pro ساخت شرکت اپل مقایسه کرد؛ کاری که در کنفرانس دیشب هم انجام شد. مایکروسافت ادعا می‌کند Surface Book دو برابر سریع‌تر از MacBook Pro عمل می‌کند، هرچند مشخص نیست این شرکت با کدام MacBook و طبق چه آزمایشی به این نتیجه رسیده است. کمپانی سازنده SurfaceBook می‌گوید این دستگاه بیشتر برای کسانی مناسب است که زمان زیادی صرف تایپ کردن می‌کنند و نیازمند صفحه نمایشگر بزرگ‌ترند. کیبورد این محصول جدید هم، طبق معماری جدید ساخت آن، عمق بیشتری پیدا کرده که هنگام کار کردن حس راحت‌تری به کاربر می‌دهد. گفته شده کیبورد این دستگاه بی‌صداست و کلیدها تا عمق ۱.۶ میلی‌متری فرو می‌روند.

ترک‌پد سرفیس بوک از جنس شیشه و با قابلیت مالتی‌تاچ ساخته شده است و قدرت تشخیص ۵ اثر انگشت را دارد.

قلب تپنده این دستگاه از آخرین نسل سری Core شرکت Intel بهره می‌برد و البته در مدل‌های مختلف آن از Core i5 و Core i7 استفاده شده است. پردازنده گرافیکی آن سری GeForce شرکت Nvidia است و حافظه رمش GDDR5. مایکروسافت می‌گوید این سریع‌ترین لپ‌تاپی است که در نوع خود ساخته شده.

باتری این دستگاه تا ۱۲ ساعت دوام می‌آورد که با توجه به اجرای سیستم عامل سنگینی مانند ویندوز در مقابل iOS در iPad Pro رقم قابل توجهی است.

قیمت Surface Book از ۱۴۹۹ دلار شروع می‌شود، آن هم برای نسخه‌ای با قدرت سخت‌افزاری نه‌چندان چشمگیر، برخلاف آنچه در کنفرانس برای قدرتمندترین مدل اشاره شد. این قیمت پایه برای نسخه‌ای با حافظه ۱۲۸ گیگابایت، پردازنده Core i5 و رم ۸ گیگابایتی تعیین شده است. اگر از دستگاهتان قدرت کارکرد بیشتری می‌خواهید، مجبورید مدل‌های گران‌قیمت‌تر آن را بخرید که هزینه‌شان، با قیمتی بالاتر از ۲۶۹۹ دلار، سر به فلک می‌کشد.

در کل ابتکار و نو‌آوری مایکروسافت را در تولید این محصول باید تحسین کرد، چراکه دیگر شرکت‌ها را هم به فکر می‌اندازد تا در تولید محصولاتشان نو‌آوری بیشتری به خرج دهند.

گالری تصاویر (11 تصویر )
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت پرچم‌داران سری لومیا را به‌تازگی معرفی کرده است. در معرفی این دو مدل می‌توان مشخصات بسیاری نام برد، اما یک قابلیت بیش از بقیه خودنمایی می‌کند: سیستم خنک‌کننده پردازنده با مایع.

هر چند روز یک بار گوشی اندرویدی جدیدی وارد بازار می‌شود که با مشخصات فنی چشمگیرش می‌تواند تا چند ماه بهترین گوشی اندرویدی بازار باشد. اما در دنیای ویندوز فون وضعیت این‌گونه نیست؛ به‌دلیل استقبال کمتر از این گوشی‌ها، به‌روزرسانی آنها در بازه‌های طولانی‌تری انجام می‌شود. با وجود این که چنین حقیقتی غیرقابل کتمان است، به میمنت ورود ویندوز ۱۰، مایکروسافت دو پرچم‌دار جدید معرفی کرده که امیدوار است به‌کمک آنها سهم بیشتری از بازار مصرفی را از آن خود کند. دو گوشی لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ایکس‌ال قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوزند که تا امروز ساخته شده‌اند.

با مبنا قراردادن وضعیت گوشی‌های فعلی، لومیا ۹۵۰ گوشی به‌مراتب کوچک‌تر و خوش‌دست‌تری است. صفحه نمایش ۵.۲ اینچی این مدل رزولوشنی برابر ۲۵۶۰ در ۱۴۰۰ پیکسل دارد و از فناوری OLED بهره برده است. اگر ذهنیتی از این ابعاد ندارید، در نظر بگیرید که صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس۶برابر ۵.۱ اینچ اندازه دارد. مشخص نیست که مایکروسافت از چه پنل OLED برای ساخت این مدل استفاده کرده، اما هرچه باشد، بعید است که بتواند به‌عنوان رقیب در برابر فناوری نسل کنونی صفحه نمایش‌های سامسونگ قد علم کند. مایکروسافت سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی به همراه قابلیت لرزشگیر اپتیکال در دوربین قرار داده و فلاش سه‌گانه LED را برای ثبت بهترین تصاویر در شرایط کم‌نور با دوربین همراه کرده است. مدل ۹۵۰ایکس‌ال نیز از همان لنز ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد، اما صفحه نمایش آن ۵.۷ اینچ (با همان رزولوشن مدل ۹۵۰) است. هر دو این مدل‌ها از درگاه یواس‌بی Type-C برای اتصال به منبع تغذیه یا کامپیوتر استفاده می‌کنند.

لومیاهای جدید از نظر ظاهر همچنان رنگ‌ولعاب لومیاهای سابق را دارند، اما در خصوص مشخصات فنی وضعیت بسیار متفاوت شده است. هر دو گوشی رم ۳ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی دارند، اما از نظر پردازنده متفاوت‌اند. لومیای ۹۵۰ به پردازنده ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ مجهز است. این چیپ از ۴ هسته کوچک Cortex-A53 و دو هسته بزرگ Cortex-A57 شکل گرفته است. هسته‌های بزرگ‌تر سریع‌تر و البته تشنه باتری‌اند، اما هسته‌های کوچک‌تر مصرف بهینه دارند و برای پردازش در پس‌زمینه بهترین گزینه‌اند. در مدل ۹۵۰ایکس‌ال نیز اسنپدراگون ۸۱۰ با چهار هسته Cortex-A53 و چهار هسته Cortex-A57 به کار رفته است.

 


 

در دنیای فناوری، چیپ اسنپدراگون ۸۱۰، بیش از توان پردازشی بالا، به استعداد گرم شدن بالا شهره  است. شرکت‌های مختلف، از جمله سونی، برای فائق آمدن بر این مشکل تکنیک‌های مختلفی آزمایش کرده‌اند. مایکروسافت نیز برای غلبه بر این مشکل پای فناوری خنک‌کننده مایع را از تبلت‌های سرفیس به گوشی‌های لومیا کشانده است. براساس آنچه در سرفیس دیده‌ایم، می‌توانیم حدس بزنیم این عملکرد روی گوشی‌های لومیا چگونه است. در این دستگاه‌ها سیستم خنک‌کننده مایع از یک لوله حرارتی باریک مسی متصل به پردازنده تشکیل شده است. درون این لوله مقدار مشخصی آب وجود دارد که وقتی دمای پردازنده بالا می‌رود، به بخار تبدیل می‌شود. بخار تولیدشده از طریق لوله به سمت فن خنک‌کننده می‌رود و آنجا، با سرد شدن، دوباره به آب تبدیل می‌شود. البته گوشی‌های لومیا واحد فن را ندارند و مشخص نیست مایکروسافت چگونه بخار آب تولیدشده را کنترل و دوباره سرد می‌کند.

اگر مایکروسافت با این شیوه بتواند اسنپدراگون ۸۱۰ را خنک نگه دارد، انتخاب این مدل به‌جای مدل ۸۰۸ منطقی است. در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی عملکرد مدل ۸۱۰ با گرم شدن چیپ به‌شدت افت می‌کند و در عمل قدرت پردازشش تا قدرت مدل ۸۰۸ پایین می‌آید. تجربه استفاده از ویندوز فون روی گوشی‌هایی با مشخصات فنی میان‌رده نیز چندان مشکل‌زا نیست؛ بنابراین شکی نیست که سپردن وظیفه اجرای ویندوز به چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ می‌تواند به تجربه‌ای عاری از لگ و کندی منجر شود.

هر دو مدل ۹۵۰ و ۹۵۰ایکس‌ال از ویندوز ۱۰ بهره می‌برند و از ماه آینده برای فروش در دسترس قرار می‌گیرند. قیمت مدل کوچک‌تر، یعنی لومیا ۹۵۰، از ۵۴۹ دلار و قیمت مدل ۹۵۰ایکس‌ال از ۶۴۹ دلار آغاز می‌شود.

منبع:جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

پرچم‌داران جدید مایکروسافت به دوربین‌های 20 مگاپیکسلی پیور ویو با لنز زایس مجهزند و بدون شک دوربین‌هایی قدرتمند دارند. در این مطلب نیم‌نگاهی می‌اندازیم به مقایسه عکس‌های لومیا 950 ایکس ال و لومیا 1520.

از رونمایی از پرچم‌داران جدید مایکروسافت چند روزی می‌گذرد و اکنون این شرکت گوشی‌های لومیا 950 و 950XL را در همه فروشگاه‌های خود در سراسر امریکا در معرض نمایش گذاشته است تا علاقه‌مندان بتوانند نگاهی به این گوشی‌ها بیندازند.

 

 

حالا یکی از دوستداران این گوشی‌ها سراغ لومیا 950XL رفته و به مقایسه عکس‌های آن با لومیا 1520 پرداخته است؛ گوشی‌ای که دوربینی بسیار خوب دارد و از ویژگی‌های مشابه لومیا 950 ایکس‌ال (دوربین 20 مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکی تصویر) بهره می‌برد.

اگرچه دوربین لومیا 950 ایکس‌ال و لومیا 1520 رزولوشنی مشابه دارند، می‌دانیم در لومیا 950 ایکس‌ال لنز 6 عنصری و نسل ششم لرزشگیر اپتیکی تصویر به کار گرفته شده است. اندازه اپرچر این گوشی نیز به F1.9 رسیده که در مقایسه با اپرچر F2.4 لومیا 1520 بهبود یافته است.

برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی روی عکس‌ها کلیک کنید.

 

دوربین پشت لومیا 950 ایکس‌ال

 

دوربین پشت لومیا 1520

 

دوربین جلو لومیا 950 ایکس‌ال

 

دوربین جلو لومیا 1520

 

این عکس‌ها به‌خوبی گویای ویژگی‌های دوربین‌های این دو گوشی‌اند و کاملا مشخص است کیفیت عکس‌های پرچم‌دار مایکروسافت نسبت به گوشی قبلی این شرکت پیشرفت کرده. حالا باید دید آیا بهبود کیفیت دوربین‌های این گوشی می‌تواند عاملی موثر در فروش گوشی‌های ویندوزی باشد یا خیر. نظر شما چیست؟

منبع:جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت در ویندوز ۱۰ موبایل قابلیتی با نام کانتینیوم ایجاد کرد. این ویژگی جذاب تجربه محیطی مشابه ویندوز رایانه‌های شخصی را به وسیله تلفن هوشمند به کاربر می‌بخشد. اما این قابلیت در چه محصولاتی و با چه مشخصات سخت‌افزاری قابل اجراست؟

مایکروسافت با ویندوز ۱۰ موبایل در سیستم عامل تلفن‌های هوشمند خود بازنگری اساسی‌ای کرده است. این کمپانی در نسخه جدید تغییرات و امکانات ریزودرشت بسیاری اضافه کرده که درنهایت به نظر می‌رسد توانسته با موفقیت ویندوز ۱۰ را به محیط موبایل وارد کند.

یکی از قابلیت‌های جدید و جذابی که در ویندوز ۱۰ موبایل می‌بینیم ویژگی Continuum است. این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که با اتصال ماوس، کیبورد و نمایشگر مجزا به تلفن هوشمند خود محیطی مشابه ویندوز رایانه‌های شخصی تجربه کند.

البته ذکر این نکته هم لازم است که به‌هرحال شما در حال استفاده از سیستم عامل موبایل هستید و این بدان معنی است که امکان اجرا و نصب نرم‌افزارهای دسکتاپ در این سیستم عامل وجود ندارد و شما تنها قادرید اپلیکیشن‌های یونیورسال موجود در فروشگاه ویندوز را اجرا کنید. در تجربه کاربری هم استفاده‌کنندگان از قابلیت Continuum تفاوت‌های این محیط را با فضای نرم‌افزاری موجود در سیستم عامل ویندوز ۱۰ در رایانه‌های شخصی به‌خوبی حس خواهند کرد. 

در Continuum می‌توانید ۲ اپلیکیشن را همزمان اجرا و استفاده کنید؛ به طور مثال، اکسل موبایل را در نمایشگر بزرگ و پاورپوینت را در صفحه نمایش تلفن همراه ببینید. شاید بهترین نکته‌ای که در دل این قابلیت وجود دارد این است که بدون اینکه وقفه‌ای در کارتان رخ دهد قادرید به تماس‌های تلفنی‌تان پاسخ دهید یا ویدئوی در حال پخش خود را ببینید.

مایکروسافت با ایجاد قابلیت Continuum درواقع بهبود بهره‌وری را در کشورهای در حال توسعه هدف گرفته، چراکه در بسیاری از نقاط دنیا تلفن هوشمند تنها ابزار الکترونیک و محاسبه‌گر موجود در خانه است. با این توضیح باید بگوییم که اجرا و نمایش تمام پیکسل‌ها در چند نمایشگر نیازمند سخت‌افزار قدرتمند است.

متاسفانه باید گفت در حال حاضر این پیش‌نیاز سخت‌افزاری در تمام تلفن‌های هوشمند ویندوزی وجود ندارد. درواقع طبق آنچه مایکروسافت اعلام کرده، حداقل سخت‌افزاری که بتواند Continuum را اجرا کند چیپست اسنپدراگون ۸۰۸ با شماره مدل MSM8992 یا MSM8994 محصول کمپانی کوالکام است. بدین ترتیب تلفن‌های هوشمند قدیمی‌تر، حتی با نصب ویندوز ۱۰ موبایل، قادر نیستند Continuum را اجرا و پشتیبانی کنند.

بنابراین اگر شما هم از تلفن‌های هوشمند ویندوزی قدیمی استفاده می‌کنید و قصد دارید Continuum را تجربه کنید، باید به فکر تعویض دیوایس خود و تهیه یکی از محصولات جدیدتر این کمپانی باشید.

چندی پیش مایکروسافت دو تلفن هوشمند جدید با نام‌های Lumia 950 و Lumia 950 XL معرفی کرد که نه‌تنها به‌خوبی قادرند Continuum را اجرا کنند، بلکه از امکانات نرم‌افزاری در کنار ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت فضای داخلی و دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

تفاوت اصلی این دو محصول در سایز نمایشگر و پردازنده اسنپدراگون است. لومیا ۹۵۰ نمایشگر ۵.۲ اینچی و چیپ اسنپدراگون ۸۰۸ دارد و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال از صفحه نمایش ۵.۷ اینچی و چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ بهره می‌برد.

همچنین مایکروسافت از تلفن هوشمند میان‌رده خود نیز با نام Lumia 550 پرده برداشته که البته، همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، فاقد حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای Continuum است.

 

منبع:جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

خبرهای زیادی در مورد تبلت سرفیس مینی شنیده می‌شود. مایکروسافت وجود این محصول را تایید کرده است، اما به نظر می‌رسد قصد ندارد آن را وارد بازار کند.

یکی از مدیران مایکروسافت در گفتگویی با سایت Wired اذعان کرده که در حال حاضر از تبلتی 7 اینچی استفاده می‌کند که هنوز وارد بازار نشده است. او از این تبلت در کنار تخت خود استفاده می‌کند تا بتواند به ایمیل‌هایش دسترسی داشته باشد و در صورت خطور کردن ایده‌ای به ذهنش بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن آن را مکتوب کند.
«بسیار شبیه مالسکاین (Moleskine) است.» این جمله را پانوس پانای، معاون مدیرعامل دستگاه‌های مایکروسافت، می‌گوید. دو سال پیش نیز پانای در مورد محصولی صحبت کرد که امروزه آن را با نام سرفیس بوک می‌شناسیم. در آن زمان او در گفتگو با خبرنگاران گفته بود: «این محصول فوق‌العاده است!» اگر کمی ریزبینانه به این دو جمله نگاه کنیم، درمی‌یابیم که احتمالا نسخه اولیه سرفیس مینی تولید شده، اما این کمپانی قصد ندارد آن را وارد بازار کند.


 

مایکروسافت زیاد در مورد این محصول صحبت نمی‌کند و زمانی حتی وجودش را انکار می‌کرد، اما به‌نظر می‌رسد این کمپانی چند سال است که ایده ساخت تبلتی کوچک‌تر از سرفیس پرو را در سر پرورانده. اولین نشانه‌ها از تبلت بازی ایکس باکس ظاهر شد و پس از آن در دفترچه راهنمای سرفیس پرو 3 نیز در مورد تبلتی کوچک‌تر صحبت‌هایی به میان آمد. مایکروسافت سال گذشته در گزارش مالی خود اعلام کرد که در حال قصد ندارد عضوی جدید با شکل‌وشمایلی جدید به خانواده سرفیس اضافه کند و آب پاکی را روی دست آن عده از طرفدارانش ریخت که در انتظار تبلت 7 اینچی این شرکت بودند. مصاحبه پانای با Wired اولین اظهارنظر رسمی مایکروسافت در مورد این تبلت مینی بود؛ جایی که برای اولین بار با نام سرفیس مینی آشنا شدیم.


منبع: The Verge

 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

شرکت اپل هم بالاخره برای حضور و رقابت در بازار تصمیم گرفت تبلتی با صفحه نمایشگر بزرگ‌تر عرضه کند و تبلت جدید ۱۲.۹ اینچی خود را با نام iPad Pro چهارشنبه هفته پیش روانه بازار کرد؛ محصولی که بیشتر برای رقابت با تبلت‌هایی نظیر 4 Surface Pro  وارد بازار شده است. محصول مایکروسافت به کیبورد فیزیکی جداشونده و قلم مجهز است، ولی اپل، برخلاف مایکروسافت، تصمیم گرفته این لوازم جانبی را جداگانه به فروش برساند.

در ویدئوی زیر شخصی که این دو محصول جدید را در اختیار دارد تصمیم گرفته قلم‌های آنها را تست و مقایسه کند. برای واضح‌تر دیدن و تشخیص بهتر سرعت دقت عمل این دو قلم، این کاربر ویدئو را به حالت اسلوموشن با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه گرفته است. هرچند گویا وی بیشتر تمایل داشته با مخاطبان خود صحبت کند تا این که قلم‌ها را آزمایش کند! اما به‌هرحال دیدن این ویدئو خالی از لطف نیست.

 

 

منبع: iClarified



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

سرفیس بوک، اولین لپتاپ محبوب مایکروسافت، پا به بازار ایران گذاشت.

در ماه گذشته مایکروسافت بالاخره وارد جمع تولیدکنندگان لپتاپ شد و پس از موفقیت روزافزون و استقبال بی‌نظیر کاربران از تبلت‌های متفاوت و قدرتمند Sruface، این کمپانی خود را وارد دنیای لپتاپ‌ها کرد، اما لپتاپی متفاوت عرضه کرد؛ لپتاپی که نمایشگری با قابلیت باز شدن 359 درجه‌ای دارد و با جدا شدن از دستگاه، آن را به تبلت تبدیل می‌کند. جی‌اس‌ام نیز معرفی سرفیس بوک مایکروسافت را به‌طور کامل پوشش داد.

مانند iPad Pro که با اختلاف زمانی ۳ روزه وارد بازار ایران شد، Surface Book هم با تاخیر کمی پشت ویترین مغازه‌داران ایرانی ظاهر شد. 

 

 

طبق گزارش به‌دست‌آمده، فعلا سرفیس بوک در ۲ مدل زیر وارد شده و به فروش می‌رسد، ولی با گذشت زمان باید شاهد ورود سایر مدل‌ها هم باشیم که قیمتی کمتر از این نمونه‌ها دارند و دارای پردازنده Core i5 هستند.

مدل ۲۵۶ گیگابایتی با پردازنده Core i7 و 8GB RAM: حدود ۹،۲۰۰،۰۰۰ تومان 

مدل ۵۱۲ گیگابایتی با پردازنده Core i7 و 16GB RAM: حدود ۱۰،۵۰۰،۰۰۰ تومان

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

جدیدترین اپلیکیشنی اندرویدی مایکروسافت قرار است شما را متقاعد کند که اپلیکیشن‌های ویندوز فون آن‌قدرها که گفته می‌شود کم نیست و شاید بتواند نظر شما را در مورد این سیستم عامل تغییر دهد.

 

ویندوز فون مایکروسافت یکی از سه سیستم عامل برتر گوشی‌های هوشمند است، اما در رقابت با اندروید و آی‌او‌اس برای به دست آوردن سهم بازار تاکنون یک شکست‌خورده تمام‌عیار بوده. اگر از کاربری بپرسید که چرا گوشی ویندوزی را به گوشی اندرویدی و آیفون ترجیح نداده، شاید یکی از پاسخ‌هایش این باشد که تعداد و تنوع اپلیکیشن‌های ویندوز فون به اندازه دو رقیب دیگرش نیست. حال مایکروسافت با انتشار اپلیکیشن اندرویدی جدیدی قصد دارد این تصور عمومی را اصلاح کند.

این اپلیکیشن، که AppComparison نام دارد، تمام اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی‌تان را بررسی می‌کند و به شما می‌گوید کدام‌یک از آنها برای ویندوز 10 موبایل نیز نسخه ویژه‌ای دارد. برای آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که نسخه ویندوزی‌شان موجود نیست نیز برترین اپلیکیشن‌های جایگزینی را به شما معرفی می‌کند که در ویندوز موبایل قابل دسترسی است.

 

     

 

مایکروسافت با انتشار این اپلیکیشن قصد دارد کاربران اندروید را به مهاجرت به ویندوز فون ترغیب کند. این هدف از توضیحاتی مشخص است که برای این اپ در گوگل‌ پلی استور نیز آمده است. توضیحات این اپلیکیشن با این جمله آغاز می‌شود: «آیا در این فکرید که گوشی اندرویدی خود را با گوشی ویندوزی تعویض کنید؟»

ویندوز فون تقریبا دو سال بود که بسیار راکد بود، اما مایکروسافت با معرفی دو گوشی Lumia 950 و Lumia 950XL، که با ویندوز 10 موبایل عرضه می‌شوند، دوباره به عرصه رقابت با اندروید و iOS بازگشته است؛ البته مانند ویندوز فون 8 در ابتدای راه، فعلا اپلیکیشن‌های معروف محدودی مانند اسنپ‌چت یا جیمیل برای این سیستم عامل وجود دارد.

منبع: جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

سرفیس فون نام جدیدترین پروژه مایکروسافت است که قرار است به تجارت گوشی تلفن همراه این شرکت رونقی دوباره ببخشد.

 

بنا به گزارشی که اخیرا وبسایت Windows Central منتشر کرده، مایکروسافت با تیمی به رهبری پانوس پانای مخفیانه در حال کار بر Surface Phoneاست. پیش از این نیز شایعاتی در مورد فعالیت مایکروسافت روی چنین محصولی شنیده می‌شد، اما هیچ‌کدام از آن شایعات به قوت خبر اخیر نبوده است.

پانای قبلا نیز از نسخه‌های پرچم‌دار لومیا رضایت نداشت و اکنون که از ریاست برند سرفیس به ریاست بخش دستگاه‌های مایکروسافت منصوب شده، قصد دارد برنامه‌های خودش را اجرا کند.

در حال حاضر پروژه سرفیس فون هنوز در ابتدای راه است و تیم مهندسی این پروژه در حال تست کردن تکنولوژی‌های مختلف برای طراحی این گوشی‌اند، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که گوشی جدید مایکروسافت از چیپستی استفاده خواهد کرد که شرکت اینتل تولید کرده و دیگر شاهد چیپست‌های کوالکام نخواهیم بود. اگر این اتفاق بیفتد، احتمال دارد که این گوشی بتواند نرم‌افزارهای x86 را اجرا کند و از این نظر بیش از هر گوشی دیگری به معماری نرم‌افزاری لپ‌تاپ‌ها و PC ها نزدیک خواهد بود.

 

 

این ایده چندان دور از ذهن نیست. مایکروسافت به‌تازگی در لومیاهای جدیدش قابلیت کانتینیوم را معرفی کرد؛ قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد گوشی‌تان را به لپ‌تاپ تبدیل کنید. بنابراین ممکن است سرفیس فون قدم بعدی مایکروسافت برای سازگاری کامل نرم‌افزاری در کانتینیوم باشد.

ایده اصلی سرفیس فون ایجاد دسته‌ای جدید بین دستگاه‌های دیجیتال است؛ دستگاهی که هم می‌تواند موبایل باشد و هم می‌تواند به دسکتاپ تبدیل شود. مایکروسافت بدین وسیله می‌خواهد تفاوتی عمده بین خود با رقبای اندرویدی‌اش و همچنین اپل ایجاد کند.

سرفیس فون برای تجارت بخش گوشی‌های موبایل مایکروسافت پروژه‌ای مهم به شمار می‌رود؛ به‌خصوص که Lumia 950، گوشی پرچم‌دار جدیدش، نتوانست چنان که باید و شاید تاثیرگذار ظاهر شود. برای همین کار بر سرفیس فون بر عهده تیم سرفیس گذاشته شده که هر سال با ابداعات جدیدش، که آخرین آنها سرفیس بوک بود، نام مایکروسافت را بر سر زبان‌ها انداخته است.

 

 

انتظار می‌رود سرفیس فون حوالی ماه مه سال آینده میلادی (خرداد 95) معرفی شود و به احتمال فراوان با به‌روزرسانی Redstone ویندوز 10 عرضه شود که تقریبا همان زمان منتشر خواهد شد.

با وجود اینها باید توجه داشت که تمام این گفته‌ها در حد شایعه‌اند. ویندوز سنترال، برخلاف نامش، یکی از وبسایت‌های وابسته به مایکروسافت نیست، اما به‌هرحال وجود پروژه سرفیس فون منطقی به نظر می‌رسد. حال باید منتظر ماند و دید مایکروسافت در این زمینه چه اظهارنظری خواهد کرد.

منبع: جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت میان رده جدیدی با ویندوز 10 در راه دارد؛ گوشی‌ای که احتمالا همان لومیا 850 است.

شایعات پیرامون لومیا 850 مایکروسافت از ماه ژوئیه بر سر زبان‌ها افتاد و بسیاری از مشخصات آن فاش شد. گفته می‌شد این گوشی در بین میان‌رده‌های سری لومیا قرار می‌گیرد.

اکنون تصاویری از گوشی جدید مایکروسافت منتشر شده است و به نظر می‌رسد این تصاویر مربوط به گوشی لومیا 850 است. این تصاویر با رندرهای فاش شده از لومیا 850  شباهت بسیاری دارد به همین خاطر احتمالا لومیا 850 همان گوشی با نام رمز Hanjo است. عکس‌های لو رفته کیفیت پایینی دارند اما فریم فلزی گوشی مشخص است. فلش LED پشت گوشی نیز در عکس‌ها به چشم می خورد و به نظر می‌رسد در جلو گوشی نیز (همانطور که قبلا گفته شده بود) فلش LED وجود دارد.

اما این بار نکته جالب در عکس‌ها برخی از مشخصات گوشی است که فاش شده و قبلا صحبتی از آنها به میان نیامده بود. در یکی از تصاویر نمایشگر گوشی 5.7 اینچی با رزولوشن 1080p و همچنین پردازنده آن اسنپدراگون 615 ذکر شده است. نمی‌توان گفت اطلاعات جدید فاش شده حقیقت دارد یا آنچه پیشتر در مورد نمایشگر 5 اینچی و رزولوشن 768p گفته شده بود اما هر دو قابل قبول به نظر می رسند.

گالری تصاویر (3 تصویر )
 
 
 

منبع: GSMArena

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

جدیدترین مدل از سری تبلت‌های سرفیس مایکروسافت با نام سرفیس پرو 4 با استقبال خوب کاربران و طرفداران پلتفرم ویندوز مواجه شده است. برای بیشتر آشنا شدن با ویژگی‌ها و قابلیت‌های این تبلت، با ویدئوی دوبله بررسی تخصصی سرفیس پرو 4 همراه شوید.

تبلت سرفیس مایکروسافت اگرچه نام تبلت را یدک می‌کشد، در اصل یک سروگردن از خانواده تبلت‌ها بالاتر است؛ دستگاهی که با صفحه لمسی و کیبورد جداشونده و همچنین قلم هوشمند می‌تواند در هر دو عملکرد لپ‌تاپ و تبلت عالی و بی‌نقص ظاهر شود.

این تبلت چندی پیش وارد بازار ایران نیز شد و هم‌اکنون در فروشگاه‌های آنلاین و همچنین مراکز خرید در سطح شهر تهران به‌فروش می‌رسد. بررسی اولیه سرفیس پرو 4 نیز در جی‌اس‌ام منتشر شده که می‌تواند شما را تا حد زیادی با این محصول دوست‌داشتنی مایکروسافت آشنا کند.

اما برای اطلاع دقیق‌تر از مشخصات فنی و ویژگی‌های سرفیس پرو 4 شما را به تماشای ویدئوی دوبله از بررسی تخصصی آن دعوت می‌کنیم.

اگر این دستگاه به شهر شما نیز رسیده است، ما و خوانندگان را در جریان بگذارید.

منبع: جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

در این مطلب ویدئویی از تست سرعت مقایسه‌ای میان ۳ گوشی Nexus 6P ،Lumia 950 XL و iPhone 6s Plus آمده که می‌توانید مشاهده کنید.

خرید گوشی پرچم‌دار از کمپانی‌های بزرگی مانند اپل و مایکروسافت باعث می‌شود کابر با خیال راحت از دستگاهش استفاده کند و راحتی و قدرت گوشی هوشمند را تجربه کند، چراکه پرچم‌دار شرکت معتبری را خریداری کرده و می‌داند آن کمپانی گوشی هوشمندی قدرتمندتر از آن به بازار ارائه نکرده است. اما اگر آن را با پرچم‌داران سایر شرکت‌ها مقایسه کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ این چالشی است که هر سال کاربران و گیگ‌ها ایجادش می‌کنند و مقایسه‌های جالبی میان پرچم‌داران شرکت‌های معروف سازنده موبایل ترتیب می‌دهند.

 

 

در ویدئوی زیر هم شخصی ۳ پرچم‌دار جدید سال ۲۰۱۵ میلادی را، شامل آیفون ۶اس پلاس از اپل، نکسوس ۶پی محصول مشترک گوگل و هوآوی و لومیا ۹۵۰ ایکس‌‌ال از مایکروسافت، در اختیار دارد که هرکدام با سیستم عامل متفاوتی کار می‌کند. این کاربر اقدام به باز کردن برنامه‌های مختلف روی دستگاه‌ها می‌کند تا رم هر ۳ گوشی پر شود. اینجاست که آیفون ۶اس پلاس، به‌لطف سیستم عامل آی‌او‌اس که با سخت‌افزار آیفون نه روی کاغذ بلکه در عمل کاملا هماهنگ است، قدرت خود را به رخ رقیبانش می‌کشد.

ویدئوی زیر را مشاهده کنید و خودتان بین سرعت این دستگاه‌ها قضاوت کنید. نظر خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

منبع: RedmondPie

منبع:جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت اپلیکیشنی مخصوص کاربران ویندوز 10 منتشر کرده است که از توضیحاتش چنین برمی‌آید که به‌زودی شاهد مایکروسافت سیم خواهیم بود.

 

مایکروسافت اخیرا اپلیکیشن مخصوصی برای استفاده از اینترنت همراه منتشر کرده است که به کاربران دستگاه‌های ویندوز 10 اجازه می‌دهد بدون نیاز به تعویض سیم‌کارت به شبکه شرکت‌های مخابراتی مختلف وصل شوند و از اینترنت همراهشان استفاده کنند. بر اساس توضیحاتی که در باره این اپلیکیشن در ویندوز استور آمده است برای استفاده از آن کاربران باید سیم‌کارت مخصوص موسوم به سیم‌کارت مایکروسافت (Microsoft SIM Card) داشته باشند.

انتشار این اپ و توضیحی که درباره آن آورده شده تنها به این معناست که مایکروسافت در حال کار روی سیم‌کارت اختصاصی خود است؛ چیزی که پیش از این در آیپد‌های اپل با نام اپل سیم‌کارت دیده بودیم. این سیم‌کارت به کاربر اجازه می‌دهد به‌راحتی و بدون نیاز به تعویض سیم‌کارت بین شبکه‌های مخابراتی مختلف سوییچ کند.

 

 

از زمان عرضه، قیمت سیم‌کارت یا هزینه اینترنت همراهی که از طریق این سیم‌کارت ارائه می‌شود هنوز خبری نداریم، اما به احتمال فراوان به‌زودی خبرهای بیشتری در این مورد خواهیم شنید.

نظر شما در این باره چیست؟

 

منبع: جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

اپلیکیشن‌هایمایکروسافت به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های ویندوز فونی نصب شده‌اند و نمی‌توان آنها را حذف کرد، اما می‌توان سراغ جایگزین‌هایی بهتر برای آنها رفت.

بارها و بارها اشاره کرده‌ایم که بزرگ‌ترین مشکل ویندوز فون تعداد کم اپلیکیشن‌های این پلتفرم است، اما این روزها اوضاع ویندوز فون خیلی بهتر از گذشته است. فروشگاه ویندوز فون روندی روبه‌رشد داشته و اپلیکیشن‌های موجود در آن حداقل از نظر تعداد پیشرفت خوبی داشته‌اند و احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد پیشرفت این اپلیکیشن‌ها از نظر کیفیت نیز خواهیم بود.

هنوز هم مثل گذشته بسیاری از سرویس‌های کاربردی نسخه رسمی ویندوز فون ندارند، اما به‌لطف اپلیکیشن‌های جایگزین می‌توان در ویندوز فون هم از آن سرویس‌ها استفاده کرد. پیدا کردن جایگزین تنها به سرویس‌های کاربردی محدود نمی‌شود، بلکه اپلیکیشن‌های پیش‌فرض ویندوز فون هم جایگزین‌های خوبی دارند؛ جایگزین‌هایی بی‌دردسرتر و کاربردی‌تر.

در این نوشته می‌خواهیم سه جایگزین برای اپلیکیشن‌های پیش‌فرض ویندوز فون به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

UC Browser

حتما می‌دانید مرورگر پیش‌فرض ویندوز فون در ویندوز 8.1 اینترنت اکسپلورر است و در ویندوز 10 موبایل نیز مایکروسافت اج. اماهیچ‌کدام این مرورگرها، آن‌طور که باید، کار راه‌انداز نیست: اولی سرعت پایینی در باز کردن صفحه‌ها دارد و دومی ناپایدار است. یکی از مرورگرهای خوبی که از ویندوز 6.5 همراه ویندوز فون بوده UC Browser است که می‌تواند جایگزینی شایسته برای مرورگر پیش‌فرض ویندوز فون باشد.

دانلود UC Browser برای ویندوز فون

 

EverNote

یک اپلیکیشن ساده و کاربردی روی گوشی‌های ویندوز فونی OneNote مایکروسافت است که این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا به‌راحتی یادداشت‌برداری کنید. هرچند کارکردن با وان نوت بسیار ساده است، اگر سراغ اپلیکیشن مشابه یعنی Evernote بروید، حتما دیگر OneNote را فراموش خواهید کرد!

دانلود Evernote برای ویندوز فون

 

 

gMaps

با نقشه ویندوز شاید بتوانید موقعیت خود را روی نقشه پیدا کنید، اما هیچ‌وقت به مسیریابی با این اپلیکیشن امیدی نداشته باشید! Maps ویندوز به‌هیچ‌وجه گزینه مناسبی برای فارسی‌زبانان نیست. به‌جای این اپلیکیشن، که به‌صورت پیش‌فرض روی ویندوز فون نصب شده، می‌توانید سراغ gMapsبروید. اپلیکیشن gMaps نسخه غیررسمی گوگل مپس برای ویندوز فون است و به همان خوبی گوگل مپس در اندروید، برای ویندوز فون کار می‌کند.

دانلود gMaps برای ویندوز فون

 



 
 


:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

پایگاه چینی مایکروسافت به‌اشتباه در توضیحات یک ویدئوی تبلیغاتی در رابطه با ویژگی Continuum به وجود یک لومیای معرفی‌نشده اشاره کرد: Lumia Phone X.

به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال کار روی یک لومیای جدید است. این محصول، که Lumia Phone X نام گرفته، به‌اشتباه در پایگاه چینی این کمپانی و پس از آپلود ویدئویی با موضوع چگونگی عملکرد Continuum لو رفت.

در حالی که ویدئوی موردبحث به تلفن هوشمند مرموز مایکروسافت هیچ اشاره‌ای نمی‌کند، در قسمت توضیحات این کلیپ گفته شده که Lumia Phone X یکی از چهار محصولی است که در حال حاضر از Contimuum پشتیبانی می‌کند و سه مورد دیگر Lumia 950 ،Lumia 950XL و Acer Jade Primo هستند.

توضیحات ویدئویی که در ادامه خواهید دید، پیش از ویرایش و حذف نام Lumia X Phone، بدین شرح بود:

قابلیت Continuum قادر است تلفن هوشمند شما را به نمایشگری بزرگ با قابلیت‌های بسیار مبدل کند. به‌وسیله داک یا آداپتور مخصوص آن را به تلویزیون یا مانیتور متصل کنید و اپلیکیشن‌های خود را در نمایشگر بزرگ‌تر ببینید. همچنین می‌توانید از کیبورد و ماوس کامپیوتر خانگی خود در تلفن هوشمندتان استفاده کنید و کارهایی همچون تنظیم اسناد در آفیس، ارسال ایمیل و حتی ارسال پیامک انجام دهید. این نکته را هم باید ذکر کنیم که فایل‌ها روی تلفن هوشمند ذخیره می‌شود. البته شما امکان مشاهده ویدئو، عکس، وبگردی و غیره نیز خواهید داشت. توجه داشته باشید: این قابلیت با محصولات خاصی مثل Lumia950/XL ،Lumia Phone X و Acer Jade Primo سازگار است.

هنوز هیچ اطلاعاتی و حتی شایعه‌ای در رابطه با Lumia Phone X منتشر نشده است. گزارشی که پیش‌تر منتشر شده می‌گوید Lumia 650 اولین لومیایی خواهد بود که در سال ۲۰۱۶ عرضه می‌شود. همچنین این احتمال می‌رود که مایکروسافت سال ۲۰۱۷ را برای معرفی این دیوایس مرموز در نظر گرفته باشد. کسی چه می‌داند؛ شاید این محصول همان Surface Phone باشد که مدت‌هاست شایعه عرضه آن در پاییز آینده به گوش می‌رسد. شما چه فکر می‌کنید؟

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

به نظر می‌رسد لومیاهای مایکروسافت به‌زودی به کار خود پایان دهند و جایشان را به سرفیس فون‌های ویندوزی بدهند.

غول نرم‌افزاری دنیا، مایکروسافت، با وجود موفقیت در زمینه کامپیوترهای شخصی و تبلت‌ها و نقش پررنگ ویندوز در آنها، در حوزه موبایل عملکرد موفقی نداشته است. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، به‌صراحت اعلام کرده این شرکت به‌جای اینکه بر تولید گوشی هوشمند متمرکز شود و به فکر افزایش سهم بازار گوشی‌های ویندوزی باشد، بر تولید نرم‌افزار برای همه پلتفرم‌ها تمرکز خواهد کرد تا تجربه‌ای خوب برای کاربران رقم بزند.

 

 

چندی پیش نیز مایکروسافت اعلام کرده بود به‌جای عرضه گوشی‌های مختلف در رده‌های پرچم‌دار، میان‌رده و ارزان‌قیمت تنها به تولید یک گوشی در هر رده اکتفا خواهد کرد. البته این وعده مایکروسافت هنوز محقق نشده و در سال 2015 شاهد گوشی‌های لومیای مختلفی بودیم و تا اوایل فوریه میان‌رده جدید مایکروسافت، لومیا 650، نیز رسما معرفی خواهد شد.

این احتمال وجود دارد که مایکروسافت تولید گوشی‌های هوشمند سری لومیا را با لومیا 650 پایان ببخشد و سراغ سری سرفیس فون برود. تبلت‌های سرفیس مایکروسافت جایگاهی بسیار محبوب میان کاربران دارند؛ آن‌قدر که شرکت‌های مختلف به فکر تولید تبلت‌هایی ویندوزی با کیبورد افتاده‌اند و امسال سامسونگ نیز برای اولین بار تبلتی از سری گلکسی با سیستم عامل ویندوز معرفی کرد.

 

 

مایکروسافت ابتدا لپتاپ‌هایی تولید کرد که نام سرفیس را یدک می‌کشند و اکنون نیز بعید نیست این نام را برای موبایل‌های خود برگزیند و سرفیس فون‌ها را جایگزین لومیاهای خودش کند.

البته همان‌طور که در CES 2016 شاهد بودیم، دیگر تولید گوشی‌های ویندوزی به مایکروسافت محدود نخواهد بود و شرکت‌هایی همچون ایسر و در آینده احتمالا سامسونگ، ال‌جی و... نیز سراغ گوشی‌هایی با سیستم عامل ویندوز 10 موبایل خواهند رفت. سامسونگ در گذشته گوشی‌های ویندوز فونی تولید کرده؛ گوشی‌هایی که در مقایسه با لومیاهای نوکیا و مایکروسافت دوربین ضعیف‌تری داشتند. اما اکنون سری گلکسی این شرکت از سخت‌افزار خوب و قابل قبول بهره می‌برد و سامسونگ می‌تواند در ادامه راه اولین تبلت گلکسی ویندوزی، اولین گوشی سری گلکسی خود را نیز با ویندوز 10 موبایل عرضه کند.

بعید است مایکروسافت با این همه تبلیغی که برای ویندوز 10 موبایل، اپلیکیشن‌های یونیورسال، کانتینیوم، سرویس‌های موبایلی برای پلتفرم‌های مختلف و همکاری با تولیدکنندگان گوشی هوشمند به راه انداخته به فکر تعطیل کردن بخش گوشی هوشمندش باشد؛ بلکه ناامید شدن این شرکت از گوشی‌های ویندوز فونی مایکروسافت را وادار کرده تا دست به خلاقیتی جدید در این زمینه بزند و احتمالا اولین کار در این راه تغییر نام گوشی‌های ویندوزی خواهد بود.

 

 منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

به تازگی فاش شد که مایکروسافت قصد دارد به زودی از نسل دوم سرفیس بوک رونمایی کند که از نسل جدید پردازنده اینتل Core i7 بهره می‌برد.

گفته می‌شود سرفیس بوک جدید در رنگ‌های سرخ بورگاندی، آبی کبالت و طلایی گرافیت تولید می‌شود و از یک نسخه ویژه سیستم عامل ویندوز ۱۰ اس نیز برخوردار است. نسل جدید لپ‌تاپ مایکروسافت در حال حاضر قابل پیش خرید است و در سوم اکتبر معرفی خواهد شد.

سرفیس بوک جدید به پردازنده اینتل Core i7 با ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه SSD مجهز است و متقاضیان خرید این دستگاه می‌توانند از همین حالا و از طریق فروشگاه آنلاین مایکروسافت آن را پیش خرید نمایند. بر خلاف سایر نسخه‌های نسل دوم، نسخه بهره‌مند از رم ۱۶ گیگابایتی رنگ‌های مختلفی نخواهد داشت و فقط با رنگ پلاتینیوم عرضه می‌شود. همچنین مایکروسافت قصد دارد تا این نسخه را به صورت جهانی عرضه کند که قیمت اعلام شده برای بازار آمریکا ۲۶۹۹ دلار است و در انگلستان به قیمت ۲۶۹۹ پوند فروخته می شود. این لپ‌تاپ به طور پیش‌ فرض با ویندوز ۱۰ اس راهی بازار می‌شود که البته کاربران می‌توانند در صورت تمایل سیستم عامل دستگاه خود را به ویندوز ۱۰ پرو ارتقا دهند.

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

شایعاتی مبنی بر معرفی رسمی Lumia 650 در روز اول فوریه شنیده می‌شد، اما اکنون گفته شده این گوشی در نیمه‌های فوریه 2016 معرفی می‌شود.

به نظر می‌رسد عرضه لومیا 650 مایکروسافت، که این روزها خبرهای زیادی در موردش به گوش می‌رسد، به تاخیر افتاده است. پیش‌تر گفته می‌شد این گوشی هوشمند در روز اول فوریه 2016 رسما معرفی می‌شود، اما حالا خبرهای جدید از معرفی رسمی این محصول در نیمه‌های ماه فوریه حکایت می‌کند و علت این تاخیر هم برخی مشکلات نرم‌افزاری ذکر شده است که البته با توجه به تاخیر در انتشار نسخه نهایی ویندوز 10، این تاخیر چندان هم بی‌ربط نیست.

احتمالا این گوشی در یک پست وبلاگی معرفی می‌شود و از رویدادی جداگانه برای آن خبری نخواهد بود. با توجه به تاخیر افتادن در معرفی دستگاه، احتمالا بلافاصله پس از معرفی نیز گوشی در دسترس قرار می‌گیرد.

گفته می‌شود لومیا 650 مایکروسافت آخرین گوشی از نسل لومیا خواهد بود و پس از آن مایکروسافت از برند سرفیس برای گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد.

لومیا 650 احتمالا مشخصاتی به شرح زیر دارد:

  • تراشه اسنپدراگون 212
  • نمایشگر 5 اینچی 720p
  • 1 گیگابایت حافظه رم
  • 8 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا
  • دوربین 8 مگاپیکسلی با فلاش LED
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

گویا مایکروسافت تصمیم ندارد تا آخر ژوئیه ویندوز 10 موبایل را برای کاربران چشم‌انتظار ویندوز فونی منتشر کند و انتشار ویندوز 10 موبایل باز هم تا ماه فوریه به تاخیر افتاده است.

این روزها کاربران ویندوز فون خبرهایی خسته‌کننده دریافت می‌کنند. مایکروسافت از ماه اکتبر وعده داده بود که اواخر 2015 ویندوز 10 موبایل را برای کاربران ویندوز فونی منتشر می‌کند، اما پس از آن انتشار این نسخه سیستم عامل ویندوز تا اوایل 2016 به تاخیر افتاد. در ماه ژانویه هم خبری نشد و حالا مایکروسافت خبرهای نه‌چندان جالبی منتشر کرده است مبنی بر تاخیر دوباره و انتشار ویندوز 10 موبایل تا نیمه‌های فوریه.

مایکروسافت در ماه فوریه قرار است لومیا 650 را نیز معرفی و روانه بازار کند؛ گوشی هوشمندی که چهارمین گوشی مایکروسافت است که ویندوز 10 موبایل را از ابتدا روی خود نصب دارد.

در حال حاضر شما می‌توانید ویندوز 10 موبایل را روی گوشی‌تان نصب کنید؛ البته پیش از آن باید عضو برنامه ویندوز اینسایدر مایکروسافت شوید و خوب است پیش از انجام دادن چنین کاری بدانید که این نسخه ویندوز 10 هنوز نهایی نیست و با مشکلاتی مواجه است.

 

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

تبلت‌های محبوب سری سرفیس مایکروسافت در سال 2015 فروشی حدود 6 میلیون نسخه داشته‌اند که بیشتر فروش نیز به سه‌ماهه چهارم و پس از عرضه سرفیس پرو 4 مربوط می‌شود.

طبق گفته‌های تولیدکننده تایوانی زنجیره تامین مایکروسافت، این شرکت مجموعا 6 میلیون تبلت سرفیس در سال 2015 به فروش رسانده است. مایکروسافت در سه‌ماهه چهارم 2015 توانسته 2.5 میلیون سرفیس به فروش برساند که این آمار را باید مدیون سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک باشد.

براساس اخباری که رسیده، مایکروسافت و زنجیره تامینش به کمک هم روی نمونه جدیدی از سرفیس کار می‌کنند؛ نمونه‌ای که قرار است نیمه دوم سال 2016 عرضه شود. در خبرها آمده بود که نیمه دوم 2016 مایکروسافت سرفیس فون خود را معرفی می‌کند و ممکن است این دیوایس همان سرفیس جدید باشد. این شرکت به‌تازگی کنترل دامنه SurfacePhone.com را نیز به دست گرفته؛ دامنه‌ای که فعلا کاربران را به وبسایت سرفیس هدایت می‌کند.

در مبارزه تن‌به‌تن، آیپد پرو 12 اینچی اپل موفق به فروش 2 میلیون نسخه شده، در حالی که سرفیس پرو 4 در سه‌ماهه چهارم فروش 1.6 میلیونی داشته است. در کل اپل با فروش 16.1 میلیون تبلت در سه‌ماهه اول هرچند نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش فروش داشته، هنوز هم جایگاه اول در بازار جهانی تبلت را به خود اختصاص می‌دهد؛ در حالی که مایکروسافت در میان 5 تولیدکننده اول سه‌ماهه چهارم یا کل 2015 جای نمی‌گیرد.

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

در پی کاهش فروش و سوددهی بخش موبایل مایکروسافت، این شرکت در حال تعدیل نیرو در کشورهای مختلف است.


 

بر اساس خبری که اخیرا منتشر شده است، مایکروسافت در حال اخراج تعدادی از کارمندان بخش موبایلش در کشورهای مختلف است. تعدادی از این افراد کارمندان نوکیا در فنلاند هستند که پس از خرید این شرکت توسط مایکروسافت، به عضویت بخش موبایل مایکروسافت در آمدند. در این خبر آمده است که بخشی از کارمندان اخراج شده در بخش بازاریابی کار می‌کردند که تا پیش از ملحق شدن نوکیا و سرویس هایش به مایکروسافت وجود خارجی نداشته است.

تعداد دقیق کارمندان اخراج شده در حال حاضر مشخص نیست با این حال این تعداد بسیار زیاد تخمین می‌شود. سخنگوی مایکروسافت در این زمینه گفته است:

این تعدیل نیرو مربوط به بخش‌های مخلتف تجارت و کشورهای مختلف است و بازتابی از سازگار شدن با شرایط تجارت است. ما این کار را به کمک با ملاحظه‌ ترین روش ممکن انجام می‌دهیم و برای افرادی که اخراج شده‌اند احترام قلبی بسیاری قائل هستیم.

مایکروسافت در سه ماهه پایانی سال گذشته موفق به فروش تنها 4.5 میلیون دستگاه از گوشی‌های لومیا شد که از آمار مورد انتظار این شرکت بسیار پایین‌تر بود. این تعدیل نیرو ممکن است یکی از تبعات کاهش فروش و سوددهی بخش موبایل این شرکت باشد. گفته می‌شود مایکروسافت برای اینکه به بخش موبایلش تکانی بدهد در حال کار بر روی سرفیس فون است که احتمالا در نیمه دوم امسال معرفی خواهد شد. باید منتظر ماند و دید آیا سرفیس فون می‌تواند جان تازه‌ای به کالبد مایکروسافت و بالطبع ویندوز موبایل بدمد یا خیر.

نظر شما در این زمینه چیست؟

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 شهريور 1396 | نظرات ()