نوشته شده توسط : محمود مختاری

نسخه «Microsoft Edition» یکی از نسخه‌های ویژه Galaxy S8 است که به همراه پک نرم‌افزاری مایکروسافت عرضه می‌شود.

چند روز بعد از رونمایی از گلکسی اس 8، کمپانی سامسونگ از نسخه «Microsoft Edition» آن نیز رونمایی کرد. اما نسخه مایکروسافت ادیشن با نمونه‌های معمولی اس 8 چه تفاوت‌هایی دارد؟ در این پست از وب‌سایت جی اس ام می‌خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم.

نمونه‌های «Microsoft Edition» گلکسی اس 8 توسط خود مایکروسافت و در کشور ایالات متحده آمریکا به فروش خواهند رسید. هرچند که هنوز کمپانی مایکروسافت هیچ‌گونه بیانیه رسمی را در مورد فروش نسخه ویژه اس 8 منتشر نکرده و در این باره هنوز ابهامات زیادی باقی است. در ادامه به سوالات رایج در مورد نسخه مایکروسافت ادیشن گوشی اس 8 پاسخ خواهیم داد.

نسخه Microsoft Edition اس 8 چیست؟

نسخه «Microsoft Edition» اس 8 دقیقا همان S8 معمولی است که از بازار خریداری می‌کنید و فقط برخی تفاوت‌های جزئی در آن وجود دارد. نسخه «Microsoft Edition تنها در فروشگاه‌های فیزیکی مایکروسافت در کشور آمریکا عرضه خواهد شد. کسانی که این نسخه ویژه از گلکسی اس 8 را خریداری خواهند کرد، می‌توانند اپلیکیشن‌های اندروید مایکروسافت را روی دستگاه خود داشته باشند و تنها تفاوت اس 8 با نسخه مایکروسافت ادیشن نیز همین است! خود مایکروسافت نیز اعلام کرده است که سخت‌افزار و نرم‌افزار نسخه «Microsoft Edition» هیچ فرقی با نمونه‌های معمولی نخواهد داشت.

آیا خرید نسخه Microsoft Edition ضرورتی دارد؟

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که نسخه Microsoft Edition اس 8 هیچ‌وقت در ایران عرضه نخواهد شد! اما اگر به هر دلیلی قصد دارید این نسخه ویژه از گلکسی اس 8 را خریداری کنید، باید بگوییم که خرید این نسخه چندان هم ضرورتی ندارد. همانطور که در بالا هم گفتم، تنها تفاوت اس 8 عرضه شده توسط مایکروسافت در زمینه نرم‌افزاری خواهد بود.

نرم‌افزارهایی که روی اس 8 مایکروسافت عرضه می‌شوند، به راحتی در گوگل پلی قابل دانلود هستند. همچنین اپراتور AT&T بصورت انحصاری این نسخه از گلکسی اس 8 را در آمریکا عرضه خواهد کرد. اما اگر طرفدار مایکروسافت هستید و می‌خواهید از این کمپانی حمایت کنید، نسخه Microsoft Editionاس 8 می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید پیش‌روی شما باشد. زیرا درصدی از فروش هر گوشی اس 8 نیز به مایکروسافت خواهد رسید.

نسخه Microsoft Edition در چه سایزهایی عرضه می‌شود؟

براساس خبرهای منتشر شده، کمپانی مایکروسافت برنامه دارد تا اس 8 اختصاصی خود را در دو سایز معمولی (هم‌اندازه با S8) و نسخه «پلاس» روانه بازار کند. بنابراین در زمینه سایز نیز، نمونه‌های مایکروسافت ادیشن اس 8 هیچ تفاوتی با نمونه‌های معمولی نخواهند داشت. همچنین این گوشی‌ها رنگ‌بندی متنوع نخواهند داشت و فقط با رنگ مشکی عرضه خواهند شد.

قیمت نسخه Microsoft Edition چقدر است؟

قیمت اس 8 اختصاصی مایکروسافت با باندل اپراتور AT&T هیچ تفاوتی با نسخه‌های معمولی نخواهد داشت و نسخه 64 گیگ آن با قیمت 749.99 دلار عرضه می‌شود. نسخه 8 پلاس با ظرفیت 64 گیگ نیز 849.99 دلار قیمت‌گذاری شده است. در مورد زمان عرضه هم گفته شده است که احتمالا از روز 21 آوریل 2017 مشتریان می‌توانند این گوشی‌ها را از فروشگاه‌های فیزیکی مایکروسافت در آمریکا خریداری کنند. همچنین امکان پیش خرید این محصولات نیز فراهم است.

آیا نرم‌افزارهای مایکروسافت روی گلکسی اس 8 بصورت از پیش نصب شده خواهند بود؟

تاکنون خبرهای ضد و نقیضی در این مورد منتشر شده است. از آنجایی که گوشی‌های اس 8 بصورت پیش‌فرض از نرم‌افزارهای آفیس مایکروسافت استفاده می‌کنند، به نظر نمی‌رسد که نرم‌افزارهای قرار گرفته روی نسخه Microsoft Edition نیز بصورت از قبل نصب شده باشند.

به گفته مایکروسافت، در موقع خرید نسخه مایکروسافت ادیشن اس 8، مسئولان فروشگاه‌های فیزیکی به مشتریان کمک خواهند کرد تا نرم‌افرارهای این کمپانی را روی دستگاه خود نصب کنند. البته براساس آخرین اخبار منتشر شده، تاکنون هیچ کدام از نسخه مایکروسافت ادیشن اس 8 به فروش نرفته‌ است و باید منتظر بود و دید چه سرنوشتی در انتظار این نسخه از گلکسی اس 8 خواهد بود.

نظر شما در مورد نسخه Microsoft Edition اس 8 چیست؟

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت به جای عرضه سیستم عامل جدید قصد دارد سالی دو بار Windows 10 را به‌روزرسانی کند.

بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار، دومین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 10 با نام Creators Update منتشر شد.

سال گذشته مایکروسافت اعلام کرد که برای دو به‌روزرسانی گسترده و بزرگ در سال 2017 برنامه‌ریزی می‌کند و حالا به اولین وعده خود عمل کرده است. به‌روزرسانی دوم 2017 هم در حال توسعه است و احتمالا باید آن را در ماه سپتامبر، شهریور-مهر، ببینیم.

اما طبق اعلام مایکروسافت این برنامه‌ریزی قرار است عملکردی مداوم شود و این شرکت برای سال‌های آینده هم همین روند را ادامه بدهد. طبق این برنامه در ماه مارس و سپتامبر هر سال، مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی در قالب یک بسته به‌روزرسانی بزرگ منتشر می‌سازد و تا ۱۸ ماه برای هر کدام پشتیبانی ارائه می‌کند.

بر این اساس و طبق مواضع مایکروسافت بعد از عرضه ویندوز 10، باید تا اطلاع ثانوی این سیستم عامل را آخرین نسخه ویندوز بدانیم. با توجه به اینکه سیستم عرضه ویندوز 10 برخلاف سیستم عامل‌های پیشین به سمت عرضه به شکل خدمات و سرویس‌ها حرکت می‌کند، بعید است که حداقل در چند سال آینده خبر رسمی‌ای درباره ویندوز 11 یا هر سیستم عامل دسکتاپ دیگری از سمت مایکروسافت به گوش برسد.

در حال حاضر مایکروسافت هیچ اطلاعات رسمی‌ای از به‌روزرسانی بعدی ویندوز منتشر نکرده است. اما در هفته گذشته اولین دسته از اعضای حلقه داخلی سریع، که وظیفه بررسی ویژگی‌ها و عملکرد نسخه‌های جدید ویندوز را دارند، توانستند به اولین نسخه آزمایشی این ویندوز، با کد رمز Redstone 3، دسترسی پیدا کنند.

به‌روزرسانی بزرگ سوم ویندوز 10 احتمالا به قابلیتی با نام power throttling مجهز خواهد بود که با محدود کردن دسترسی برنامه‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند، مصرف باتری و عملکرد سیستم عامل را بهبود می‌بخشد. همچنین انتظار داریم نوار People برای ارتباط سریع‌تر با مخاطبان، که قرار بود با به‌روزرسانی Creator منتشر شود، در Redstone 3 به ویندوز برگردد.

از دیگر ویژگی‌های احتمالی Redstone 3 می‌توان به پروژه Neon اشاره کرد. مایکروسافت قصد دارد زبان طراحی ویندوز ۱۰ را با استفاده از پروژه نئون ارتقا بدهد. تا به حال تصاویری از این پروژه لو رفته است که تغییر مجدد منوی استارت و همچنین اضافه شدن بیشتر منوهای شفاف را به راحتی می‌توان در آن‌ها تشخیص داد.

ماه آینده مایکروسافت کنفرانس مخصوص توسعه‌دهندگان خود را در شهر سیاتل آمریکا برگزار می‌کند. این کنفرانس اولین کنفرانس رسمی این شرکت بعد از به‌روزرسانی Creators خواهد بود و احتمالا اولین جایی که اطلاعات رسمی و جدیدی از Redstone 3 منتشر می‌شود.

شما توانستید دومین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ را نصب کنید؟ نظرتان درباره عملکرد سیستم بعد از Creators Update چیست؟

 

منبع: جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

قرارداد همکاری مایکروسافت با پورشه برای مجموعه بازی‌های Forza در نمایشگاه نیویورک 2017 امضا شد.

سال 2017 لیسانس فورزا برای استفاده از خودروهای پورشه در بازی‌هایش منقضی شد و به همین دلیل نیز استودیوی آمریکایی Turn 10 Studios از فرصت نمایشگاه نیویورک 2017 استفاده کرد تا قرارداد جدیدش را با پورشه همگانی کند؛ قراردادی که اعتبار 6 ساله دارد و اولین نتیجه‌اش انتشار پکیج جدید پورشه برای بازی فورزا هورایزن 3 است.

آقای دتلو فن پلاتن (Detlev von Platen)، از مدیران بازارایابی پورشه، می‌گوید: با داشتن مایکروسافت به عنوان شریک جدیدمان، حالا این فرصت را داریم که لذت سواری با پورشه را به تجربه‌ای جدید در دنیای مجازی تبدیل کنیم. قبل از مایکروسافت، سونی نیز در تلاش برای آوردن پورشه به مجموعه بازی‌های گرن توریزمو بود که البته هنوز مذاکراتش با آلمانی‌ها به نتیجه نرسیده و هم‌اکنون نیز پورشه 911GT3 RS مدل 2016 در بازی گرن توریزمو اسپرت تنها پورشه‌ای است که در معروف‌ترین ریسینگ سونی پیدا می‌کنید. اما پکیج پورشه برای فورزا هورایزن 3 شامل 7 خودرو کلاسیک و مدرن زیر است:

  • پورشه 550A Spyder مدل 1955
  • پورشه 718RS 60 مدل 1960
  • پورشه 911Carrera RS مدل 1973
  • پورشه 911GT2 مدل 1995
  • پورشه 911GT3 RS مدل 2016
  • پورشه Cayman GT4 مدل 2016
  • پورشه Panamera Turbo مدل 2017

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

لپ‌تاپ سرفیس را می‌توان یکی از زیباترین و کاربردی‌ترین محصولات ویندوزی بازار در دسته کامپیوترهای همراه دانست. این محصول با قیمتی مناسب و سخت‌افزاری استثنایی یکی از رقبای اصلی مک‌بوک‌های اپل محسوب می‌شود.

سرانجام پس از مدت‌های انتظار، کمپانی مایکروسافت از جدیدترین محصول خود بانام «لپ‌تاپ سرفیس» رونمایی کرد. این محصول با ترکیبی خارق‌العاده از قیمت و سخت‌افزار می‌تواند بازار مک‌بوک‌های اپل را با خطری جدی روبرو کند. طراحی این لپ‌تاپ به‌گونه‌ای است که در نگاه اول، هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند. از مزیت‌های لپ‌تاپ سرفیس این است که به دلیل استفاده از آلومینیوم در طراحی، نسبت به سرفیس بوک سبک‌تر شده است و مایکروسافت برای راضی نگه‌داشتن تمامی مشتریان، پیکربندی‌های مختلفی از سخت‌افزار را برای این محصول در نظر گرفته است.

اولین نکته در مورد لپ‌تاپ سرفیس این است که می‌توانید آن را با یک دست بازکنید. شاید این قابلیت چندان جالب‌توجه نباشد، اما اگر به طراحی نامناسب بسیاری از لپ‌تاپ‌های امروزی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که امکان باز کردن لپ‌تاپ با یک دست می‌تواند کاربردی باشد. بعد از باز کردن لپ‌تاپ، با صفحه‌کلید مواجه می‌شوید. Panos Panay، مدیر بخش دیوایس‌های مایکروسافت، در مراسم رونمایی از لپ‌تاپ سرفیس گفت که کیبورد این محصول احساس گرمی را به کاربران منتقل می‌کند. کیبورد لپ‌تاپ سرفیس در نهایت زیبایی و کاربردپذیری طراحی‌شده و تایپ کردن با آن نیز بسیار لذت‌بخش است.

گالری تصاویر (20 تصویر )
 
 
 
 

همان‌طور که گفتم، مایکروسافت پیکربندی‌های مختلفی از سخت‌افزار را برای این محصول در نظر گرفته است. نسخه پایه لپ‌تاپ سرفیس که 999 دلار نیز قیمت دارد، با آخرین نسل از پردازنده Core i5، 4 گیگابایت رم و 128 گیگ حافظه SSD روانه بازار می‌شود. در این لپ‌تاپ، مایکروسافت از یک نمایشگر 13.5 اینچی PixelSense استفاده کرده است که می‌تواند رزلویشن 2256 در 1504 پیکسل را ارائه دهد. این نمایشگر همچنین از سرفیس‌پن و لمس نیز پشتیبانی می‌کند. نسبت تصویری نمایشگر لپ‌تاپ سرفیس با محصولاتی مانند سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک برابر است و نسبت 3:2 برای آن در نظر گرفته شده است. طراحی خاص نمایشگر در کنار تغییر محل‌قرارگیری آنتن‌های وای‌فای و بلوتوث، در ابتدا این حس را به شما منتقل می‌کند که نمایشگر به کیبورد لپ‌تاپ چسبیده است.

اما به عقیده ما این تغییر مکان آنتن‌های وای‌فای و بلوتوث به‌درستی انجام نشده است؛ به‌گونه‌ای که در هر طرف از لپ‌تاپ سرفیس، این آنتن‌ها قرار گرفته‌اند و حسی همانند آیفون 7 را به کاربر منتقل می‌کنند. در سمت راست محصول، یک کانکتور برای شارژ و اتصال داک‌های مختلف تعبیه‌شده است و در سمت چپ نیز یک پورت معمولی USB، پورت mini Display و جک هدفون یافت می‌شود. ردموندی‌ها به دلایلی، از استفاده از پورت USB-C در لپ‌تاپ سرفیس سر باز زده‌اند و در این حالی است که امروزه اکثر لپ‌تاپ‌های بالا رده بازار از این پورت بهره می‌برند.

اما در مورد باتری، مایکروسافت ادعای عجیبی را مطرح کرده است. این کمپانی ادعا می‌کند که باتری لپ‌تاپ سرفیس می‌تواند 14.5 ساعت شارژ در خود نگه دارد که اگر ادعای مایکروسافت صحت داشته باشد، مک‌بوک ایر اپل یک پله پایین‌تر از رقیب مایکروسافتی خود قرار خواهد گرفت. البته تنها راه برای سنجش میزان عمر باتری هر محصولی این است که آن را در دنیای واقعی بیازماییم. در مورد سیستم‌عامل لپ‌تاپ سرفیس نیز باید بگوییم که مایکروسافت نسخه جدیدی از ویندوز 10، موسوم به «Windows 10 S» را برای محصول جدید خود در نظر گرفته است.

این سیستم‌عامل فقط از اپلیکیشن‌های درون ویندوز استور پشتیبانی می‌کند و کاربران نمی‌توانند به‌صورت آزاد نرم‌افزاری را روی لپ‌تاپ نصب کنند. برای مثال، اگر می‌خواهید از مرورگر کروم در لپ‌تاپ سرفیس استفاده کنید، باید منتظر بمانید تا این مرورگر در ویندوز استور قرار بگیرد. البته راه دیگری نیز وجود دارد و آن این است که مبلغ 49 دلار برای آپگرید ویندوز به Windows 10 Pro بپردازید تا بتوانید به‌صورت آزاد از نرم‌افزارهای دلخواه استفاده کنید.

اتخاذ چنین محدودیت‌هایی شاید بسیاری از افراد، ازجمله خود من، را در خرید لپ‌تاپ‌های سرفیس مردد کند. البته مایکروسافت طرح‌های تشویقی مانند استفاده رایگان از سیستم‌عامل تا پایان سال و یک نسخه رایگان از آفیس 365 را نیز مدنظر قرار داده است.

اما فارغ از محدودیت‌های سیستم‌عامل، به‌شخصه طراحی لپ‌تاپ سرفیس را ستایش می‌کنم. این محصول می‌تواند در نگاه اول، دل هر خریداری را به تپش درآورد و او را به خرید مجاب کند. مایکروسافت هیچ کار به خصوصی را در این محصول انجام نداده است، اما مشخص است که این کمپانی با یک شناخت دقیق از بازار، توانسته است محصولی را عرضه کند که در عین قیمت مناسب، تمامی نیازهای طیف‌های مختلف را مرتفع می‌سازد. کیبورد، ترک‌پد و نمایشگر با کیفیت نیز ازجمله دیگر مواردی هستند که لپ‌تاپ سرفیس را دل‌پذیرتر کرده‌اند. ما در جی اس ام بی‌صبرانه منتظر ورود این محصول به بازار ایران و نقد و بررسی آن هستیم.

نظر شما در مورد لپ‌تاپ سرفیس چیست؟ آیا قصدی برای خرید آن دارید؟

 

منبع: جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

پورت USB-C از جمله مواردی است که می‌توانست در لپ‌تاپ سرفیس مورد استفاده قرار بگیرد. اما مایکروسافت به دلایلی نامعلوم تصمیم گرفت که از این نوع پورت در محصول جدید خود استفاده نکند.

همان‌طور که پیش‌تر خواندید، کمپانی مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده سرفیس، بانام «لپ‌تاپ سرفیس» رونمایی کرد. اما از نکات قابل‌توجه این دستگاه، این است که از هیچ پورت USB-C در آن استفاده‌نشده و مایکروسافت تصمیم گرفته است که از پورت mini Display استفاده کند.

اما پیش از نهایی کردن طرح لپ‌تاپ سرفیس، پرو تایپ‌های مختلفی برای این محصول در نظر گرفته شده بود که برخی از این پروتایپ‌ها با کد رمز Lynx، به استفاده از دو عدد پورت USB-C در محصول جدید اشاره دارد. جالب است بدانید که مایکروسافت به صورتی تصادفی یکی از این پروتایپ‌ها را در ویدئوی تبلیغاتی لپ‌تاپ‌های سرفیس به نمایش گذاشته است.

خبرنگار وب‌سایت the verge در طی مراسم مایکروسافت، از طراحان این کمپانی، دلایل حذف پورت USB-C را جویا شده بود و آن‌ها پاسخ داده بودند که تکامل ناقص این نوع پورت، مشکلات قدرتی و کابلی و آماده نبودن بازار ازجمله دلایل حذف پورت USB-C از لپ‌تاپ سرفیس به شما می‌روند. به عقیده مایکروسافت، جامعه هدف محصول جدید که دانش‌آموزان و دانشجویان خواهند بود، تمایلی بیشتری به استفاده از پورت‌های mini Display و انواع سنتی USB دارند.

البته به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها اهالی ردموند از USB-C در محصولات خود استفاده کنند. زیرا ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، پیش‌ازاین اعلام کرده بود که آن‌ها به سرفیس وفادار خواهند ماند و ترجیح می‌دهند که از کانکتورهای سرفیس پرو 3 و 4 در سایر محصولات نیز استفاده کنند. نظر شما چیست؟

 

منبع: جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت همراه با نسخه‌ی جدید ویندوز 10 از لپ‌تاپ سرفیس رونمایی کرد که البته قیمت بالایی دارد، اما در کنار این دستگاه، شرکت‌های همکار مایکروسافت لپ‌تاپ‌های بسیار ارزان‌تری نیز معرفی کرده‌اند. آیا این دستگاه‌ها با توجه به آنکه از ویندوز ضعیف‌تری نسبت به نسخه حرفه‌ای ویندوز بهره می‌برند، ارزش خرید دارند؟

مایکروسافت چند روز پیش در جریان کنفرانس بهاره خود از ویندوز 10 اس رونمایی کرد. این غول نرم‌افزاری البته برای ساخت این نسخه نیاز به کار زیادی نداشته، چون ویندوز 10 اس در واقع یک نسخه‌ی ضعیف‌تر شده‌ی ویندوز 10 است که شما را تنها به استفاده از اپلیکیشن‌هایی محدود می‌کند که در ویندوز استور عرضه شده‌اند. البته این محدودیت به احتمال زیاد باعث می‌شود که امنیت این نسخه بالاتر از سایر نسخه‌‎ها باشد و علاوه بر آن عمر باتری لپ‌تاپ‌هایی که از آن استفاده می‌کنند از لپ‌تاپ‌های با نسخه‌های کامل ویندوز 10، بالاتر است.

با این حال روی آوردن به ویندوز 10 اس به معنی از دست دادن توانایی اجرای نرم‌افزارهای خارج از استور است که از جمله این نرم‌افزارها می‌توان بهمرورگرهای فایرفاکس و کروم اشاره کرد. اما آیا این نسخه نکته مثبتی دارد که بر این محدودیت‌ها بچربد؟

پاسخ این سوال مثبت است، به خصوص اگر می‌خواهید لپ‌تاپ جدیدی بخرید. گرچه مایکروسافت همراه با این نسخه ویندوز از سرفیس لپ‌تاپ رونمایی کرد که دستگاهی پرچم‌دار برای معرفی نسخه جدید سیستم‌عاملش محسوب می‌شود و قیمت پایه‌ی آن از 1000 دلار آغاز می‌شود، گزینه‌های بسیار ارزان‌تری نیز همراه این ویندوز معرفی شده‌ است که از این میان می‌توان به لپ‌تاپ 300 دلاری HP ProBook x360 Education Edition یا Acer TravelMate Spin B1 اشاره کرد.

هر دو دستگاه فوق که می‌توان از آن‌ها هم به عنوان لپ‌تاپ و هم به عنوان تبلت استفاده کرد برای استفاده دانش‌اموزان طراحی شده‌اند و علاوه بر صفحه‌ نمایش لمسی از سخت‌افزار مناسبی نیز برخوردارند. همچنین سازندگان ادعا می‌کنند که محصولاتشان می‌توانند تا 10 ساعت باتری نگه دارند. اما نکته‌‌ای که می‌تواند خرید این دستگاه‌ها را با‌ارزش‌تر کند، پیشنهاد ویژه مایکروسافت است که به شما امکان ارتقای رایگان ویندوز 10 اس به ویندوز 10 پرو را می‌دهد. البته این ارتقا در صورتی رایگان است که شما دانش‌آموز، معلم یا مدیر باشید و در غیر آن صورت تنها باید 49 دلار پرداخت کنید.

این پیشنهاد بسیار مناسب است. علاوه بر این لپ‌تاپ‌های فوق تنها انتخاب‌های شما نیست: تابستان امسال شرکت‌های همکار مایکروسافت شامل ایسوس، دل، سامسونگ و توشیبا چند لپ‌تاپ با ویندوز 10 اس معرفی می‌کنند که قیمت این محصولات از 189 دلار شروع می‌شود.

بنابراین اگر بخواهید لپ‌تاپی با ویندوز اورجینال بخرید و برای کارهای سبک روزمره از آن استفاده کنید، دستگاه‌هایی که با ویندوز 10 اس عرضه‌ شده یا می‌شوند، انتخاب مناسبی برای شماست به خصوص اینکه هر زمان که بخواهید می‌توانید بدون پرداخت هزینه به نسخه‌ی حرفه‌ای ویندوز مهاجرت کنید.

نظر شما در مورد ویندوز 10 اس چیست؟

 

منبع: جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

اگر هنوز از نسخه اول ویندوز 10 استفاده می‌کند و آن را به نسخه‌های جدید به‌روز نکرده‌اید باید بگوییم که مایکروسافت از امروز پشتیبانی از نسخه اول Windows 10 را متوقف می‌کند.

مایکروسافت از امروز به پشتیبانی از اولین نسخه ویندوز 10 (نسخه 1507) پایان می‌دهد؛ نسخه‌ای که در جولای سال 2015 منتشر شده بود. قطع این پشتیبانی شامل Windows 10 Home، Windows 10 Education، Windows 10 Pro و Windows 10 Enterprise می‎‌شود بنابراین کاربران این سیستم‌عامل‌ها دیگر آپدیتی از سوی مایکروسافت دریافت نخواهند کرد. از آنجا که اکنون کمتر کاربری از نسخه 1507 ویندزو 10 استفاده می‌کند در نتیجه این تصمیم تاثیر سویی بر آنها نخواهد گذاشت.

مایکروسافت تا کنون سه آپدیت بزرگ برای ویندوز 10 منتشر کرده است که شامل Novamber Update، Anniversary Update و Creator Upadteمی‎‌شود. در هر یک از این آپدیت‌ها ویژگی‌ها و امکانات جدید به ویندوز 10 اضافه شده است که نسخه کنونی را تبدیل به نسخه‌ای متفاوت از نسخه اول کرده است.

مایکروسافت قول داده است حداقل برای 10 سال به آپدیت کردن ویندوز 10 ادامه دهد. قرار است پشتیبانی اصلی از این سیستم عامل در اکتبر 2020 پایان یابد و پشتیبانی امنیتیاش در اکتبر 2025 تمام شود.

شما می‌توانید با وارد کردن کلمه winver در کادر جستجو نسخه فعلی سیستم عامل خود را مشاهده کنید و ببینید آیا از آخرین نسخه این سیستم عامل که 1703 است استفاده می‌کنید یا خیر.

 

منبع: جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

بعد از رونمایی مایکروسافت از ویندوز 10 اس، سوالات زیادی در مورد این نسخه از ویندوز برای کاربران ایجاد شده است. در این پست از وب‌سایت جی اس ام به 10 سوال در مورد ویندوز 10 اس پاسخ خواهیم داد.

همان‌طور که پیش‌تر در خبرها خواندید، کمپانی مایکروسافت چندی پیش از ویندوز 10 اس رونمایی کرد. این نسخه خاص از ویندوز 10 فقط از نرم‌افزارهای ویندوز استور پشتیبانی می‌کند و امکان نصب نرم‌افزار به‌صورت آزاد روی آن وجود ندارد. همچنین بر اساس گفته‌های مایکروسافت، ویندوز 10 اس فقط روی لپ‌تاپ‌های سرفیس عرضه خواهد شد و امکان عرضه آن برای سایر دستگاه‌ها میسر نیست.

اما بعد از رونمایی ردموندی‌ها از این نسخه از ویندوز، سوالات بسیار زیادی برای کاربران به وجود آمده است. به همین دلیل در این پست از وب‌سایت جی اس ام می‌خواهیم به 10 سوال پرتکرار در مورد ویندوز 10 اس پاسخ دهیم. این سوالات و جواب‌ها از وب‌سایت پشتیبانی مایکروسافت برگرفته‌شده‌اند.

ویندوز 10 اس چیست؟

این نسخه یک پیکربندی خاص از ویندوز 10 پرو است که همان تجربه آشنا و بهره‌ور از ویندوز را ارائه می‌دهد و بر پایه امنیت و عملکرد استوار است. با اجرای نرم‌افزارهای اختصاصی از ویندوز استور و جستجوی امن با مرورگر اج، ویندوز 10 اس می‌تواند سرعت و امنیت شما را در تمامی اوقات تضمین کند.

تفاوت ویندوز 10 اس با نسخه 10 پرو و هوم چیست؟

ویندوز 10 اس بسیاری از ویژگی‌های نسخه 10 پرو را در خود دارد، اما برای امنیت و عملکرد بهتر، فقط از نرم‌افزارهای ویندوز استور پشتیبانی می‌کند و مرورگر اج نیز به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض برای آن در نظر گرفته شده است.

ویندوز 10 اس برای چه طیفی طراحی‌شده است؟

جامعه هدف ویندوز 10 اس، معلمان و دانش‌آموزان هستند و این نسخه بهترین نسخه‌ای از ویندوز است که تاکنون برای مدارس ساخته‌شده است. همچنین برای کسانی که به دنبال یک تجربه عملکردی بی‌نقص از ویندوز و همچنین امنیت بالا هستند، ویندوز 10 اس می‌تواند بهترین انتخاب باشد. با محدود کردن نرم‌افزارها به موارد قرار گرفته روی ویندوز استور، ویندوز 10 اس می‌تواند برای کسانی که تمام نرم‌افزارهای موردنیازشان روی استور قرار دارد و همچنین نمی‌خواهند ریسک دانلود نرم‌افزار از وب‌سایت‌های دیگر را بپذیرند، گزینه ایده‌آلی باشد.

کدام اپلیکیشن‌ها و سخت‌افزارها با ویندوز 10 اس سازگاری دارند؟

ویندوز 10 اس به‌صورت اختصاصی از نرم‌افزارهای ویندوز استور پشتیبانی می‌کند. ازآنجایی‌که این نسخه به‌تازگی عرضه‌شده است، ما در حال رایزنی با شرکای نرم‌افزاری هستیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آوریم. بسیاری از سخت‌افزارهایی که با ویندوز 10 سازگاری دارند (مانند پرینترها) با نسخه 10 اس نیز کار می‌کنند، اما عملکرد آن‌ها ممکن است محدودشده باشد. بنابراین ابتدا از پشتیبانی سخت‌افزار مورداستفاده از ویندوز 10 اس اطمینان حاصل کنید.

آیا می‌شود از نرم‌افزارهای خریداری‌شده از سایر کامپیوترهای ویندوز 10، در ویندوز 10 اس نیز استفاده کرد؟

خریدهای نرم‌افزارهای از ویندوز استور به اکانت مایکروسافت شما متصل هستند. در اکثر موارد، اگر نرم‌افزاری را از ویندوز استور روی یک کامپیوتر ویندوز 10 اجرا کنید، قاعدتا اگر با همان حساب کاربری لاگین کنید، باید بتوانید آن را روی ویندوز 10 اس نیز به اجرا درآورید.

کدام پیش‌فرض‌ها در ویندوز 10 اس امکان تغییر ندارند؟

مرورگر اج به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10 اس در نظر گرفته‌شده است. در صورت قرار گرفتن مرورگری دیگر روی ویندوز استور، امکان دانلود آن وجود خواهد داشت، اما ادج همچنان به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض باقی خواهد ماند.

اگر بخواهم از نرم‌افزاری استفاده کنم که با ویندوز 10 اس سازگاری ندارد، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

اگر بخواهید از نرم‌افزاری استفاده کنید که روی ویندوز استور قرار ندارند، یک پیام یادآور ظاهر خواهد شد که به شما می‌گوید نرم‌افزارهای ویندوز 10 اس باید از ویندوز استور گرفته شوند. در برخی مواقع، ممکن است با پیشنهادهای اپلیکیشن‌های مشابه که روی استور مایکروسافت قرار دارند نیز روبرو شوید.

چگونه بدانم یک نرم‌افزار یا دیوایس خاص با ویندوز 10 اس سازگاری دارد؟

تعداد نرم‌افزارهای سازگار با ویندوز 10 اس در طول زمان افزایش خواهد یافت. برای اطلاعات بیشتر، در آینده به همین وب‌سایت (وب‌سایت پشتیبانی مایکروسافت)، ویندوز استور و یا وب‌سایت تولیدکنندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار مربوطه مراجعه کنید. اگر نرم‌افزار مورداستفاده شما از ویندوز 10 اس پشتیبانی نمی‌کند، به‌راحتی می‌توانید با پرداخت 49 دلار به ویندوز 10 پرو سوئیچ کنید.

چگونه می‌توانم از ویندوز 10 اس به ویندوز 10 پرو آپگرید کنم؟

در هرزمانی که بخواهید می‌توانید از طریق ویندوز استور، به ویندوز 10 پرو کوچ کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد آپگرید به ویندوز 10 پرو، بر اساس این دستورالعمل پیش بروید: Start > Settings > Update & security > Activation > Upgrade your edition of Windows > Go to Store.

توصیه شما به کاربرانی که از تکنولوژی‌های کمکی استفاده می‌کنند و درعین‌حال به ویندوز 10 اس علاقه‌مند هستند چیست؟

ویندوز از ویژگی‌های دسترسی متعددی به‌صورت درونی بهره می‌برد و همچنین نرم‌افزارهایی مانند KNFB Reader و افزونه Read & Write برای مرورگر اج نیز وجود دارند. بعضی از کاربران از نرم‌افزارهای کمکی استفاده می‌کنند که در ویندوز استور وجود ندارند و امکان دانلود و استفاده از آن‌ها روی ویندوز 10 اس نیز میسر نیست. مشتریانی ازاین‌دست، باید به سراغ استفاده از ویندوز 10 پرو بروند تا بتوانند از این نرم‌افزارهای کمکی روی دستگاه ویندوز 10 اس خود استفاده کنند.

نظر شما در مورد پاسخ‌های مایکروسافت به این سوالات چیست؟

 منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

اگر هنوز از نسخه اول ویندوز 10 استفاده می‌کند و آن را به نسخه‌های جدید به‌روز نکرده‌اید باید بگوییم که مایکروسافت از امروز پشتیبانی از نسخه اول Windows 10 را متوقف می‌کند.

مایکروسافت از امروز به پشتیبانی از اولین نسخه ویندوز 10 (نسخه 1507) پایان می‌دهد؛ نسخه‌ای که در جولای سال 2015 منتشر شده بود. قطع این پشتیبانی شامل Windows 10 Home، Windows 10 Education، Windows 10 Pro و Windows 10 Enterprise می‎‌شود بنابراین کاربران این سیستم‌عامل‌ها دیگر آپدیتی از سوی مایکروسافت دریافت نخواهند کرد. از آنجا که اکنون کمتر کاربری از نسخه 1507 ویندزو 10 استفاده می‌کند در نتیجه این تصمیم تاثیر سویی بر آنها نخواهد گذاشت.

مایکروسافت تا کنون سه آپدیت بزرگ برای ویندوز 10 منتشر کرده است که شامل Novamber Update، Anniversary Update و Creator Upadteمی‎‌شود. در هر یک از این آپدیت‌ها ویژگی‌ها و امکانات جدید به ویندوز 10 اضافه شده است که نسخه کنونی را تبدیل به نسخه‌ای متفاوت از نسخه اول کرده است.

مایکروسافت قول داده است حداقل برای 10 سال به آپدیت کردن ویندوز 10 ادامه دهد. قرار است پشتیبانی اصلی از این سیستم عامل در اکتبر 2020 پایان یابد و پشتیبانی امنیتیاش در اکتبر 2025 تمام شود.

شما می‌توانید با وارد کردن کلمه winver در کادر جستجو نسخه فعلی سیستم عامل خود را مشاهده کنید و ببینید آیا از آخرین نسخه این سیستم عامل که 1703 است استفاده می‌کنید یا خیر.

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

بعد از رونمایی مایکروسافت از ویندوز 10 اس، سوالات زیادی در مورد این نسخه از ویندوز برای کاربران ایجاد شده است. در این پست از وب‌سایت جی اس ام به 10 سوال در مورد ویندوز 10 اس پاسخ خواهیم داد.

همان‌طور که پیش‌تر در خبرها خواندید، کمپانی مایکروسافت چندی پیش از ویندوز 10 اس رونمایی کرد. این نسخه خاص از ویندوز 10 فقط از نرم‌افزارهای ویندوز استور پشتیبانی می‌کند و امکان نصب نرم‌افزار به‌صورت آزاد روی آن وجود ندارد. همچنین بر اساس گفته‌های مایکروسافت، ویندوز 10 اس فقط روی لپ‌تاپ‌های سرفیس عرضه خواهد شد و امکان عرضه آن برای سایر دستگاه‌ها میسر نیست.

اما بعد از رونمایی ردموندی‌ها از این نسخه از ویندوز، سوالات بسیار زیادی برای کاربران به وجود آمده است. به همین دلیل در این پست از وب‌سایت جی اس ام می‌خواهیم به 10 سوال پرتکرار در مورد ویندوز 10 اس پاسخ دهیم. این سوالات و جواب‌ها از وب‌سایت پشتیبانی مایکروسافت برگرفته‌شده‌اند.

ویندوز 10 اس چیست؟

این نسخه یک پیکربندی خاص از ویندوز 10 پرو است که همان تجربه آشنا و بهره‌ور از ویندوز را ارائه می‌دهد و بر پایه امنیت و عملکرد استوار است. با اجرای نرم‌افزارهای اختصاصی از ویندوز استور و جستجوی امن با مرورگر اج، ویندوز 10 اس می‌تواند سرعت و امنیت شما را در تمامی اوقات تضمین کند.

تفاوت ویندوز 10 اس با نسخه 10 پرو و هوم چیست؟

ویندوز 10 اس بسیاری از ویژگی‌های نسخه 10 پرو را در خود دارد، اما برای امنیت و عملکرد بهتر، فقط از نرم‌افزارهای ویندوز استور پشتیبانی می‌کند و مرورگر اج نیز به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض برای آن در نظر گرفته شده است.

ویندوز 10 اس برای چه طیفی طراحی‌شده است؟

جامعه هدف ویندوز 10 اس، معلمان و دانش‌آموزان هستند و این نسخه بهترین نسخه‌ای از ویندوز است که تاکنون برای مدارس ساخته‌شده است. همچنین برای کسانی که به دنبال یک تجربه عملکردی بی‌نقص از ویندوز و همچنین امنیت بالا هستند، ویندوز 10 اس می‌تواند بهترین انتخاب باشد. با محدود کردن نرم‌افزارها به موارد قرار گرفته روی ویندوز استور، ویندوز 10 اس می‌تواند برای کسانی که تمام نرم‌افزارهای موردنیازشان روی استور قرار دارد و همچنین نمی‌خواهند ریسک دانلود نرم‌افزار از وب‌سایت‌های دیگر را بپذیرند، گزینه ایده‌آلی باشد.

کدام اپلیکیشن‌ها و سخت‌افزارها با ویندوز 10 اس سازگاری دارند؟

ویندوز 10 اس به‌صورت اختصاصی از نرم‌افزارهای ویندوز استور پشتیبانی می‌کند. ازآنجایی‌که این نسخه به‌تازگی عرضه‌شده است، ما در حال رایزنی با شرکای نرم‌افزاری هستیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آوریم. بسیاری از سخت‌افزارهایی که با ویندوز 10 سازگاری دارند (مانند پرینترها) با نسخه 10 اس نیز کار می‌کنند، اما عملکرد آن‌ها ممکن است محدودشده باشد. بنابراین ابتدا از پشتیبانی سخت‌افزار مورداستفاده از ویندوز 10 اس اطمینان حاصل کنید.

آیا می‌شود از نرم‌افزارهای خریداری‌شده از سایر کامپیوترهای ویندوز 10، در ویندوز 10 اس نیز استفاده کرد؟

خریدهای نرم‌افزارهای از ویندوز استور به اکانت مایکروسافت شما متصل هستند. در اکثر موارد، اگر نرم‌افزاری را از ویندوز استور روی یک کامپیوتر ویندوز 10 اجرا کنید، قاعدتا اگر با همان حساب کاربری لاگین کنید، باید بتوانید آن را روی ویندوز 10 اس نیز به اجرا درآورید.

کدام پیش‌فرض‌ها در ویندوز 10 اس امکان تغییر ندارند؟

مرورگر اج به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10 اس در نظر گرفته‌شده است. در صورت قرار گرفتن مرورگری دیگر روی ویندوز استور، امکان دانلود آن وجود خواهد داشت، اما ادج همچنان به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض باقی خواهد ماند.

اگر بخواهم از نرم‌افزاری استفاده کنم که با ویندوز 10 اس سازگاری ندارد، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

اگر بخواهید از نرم‌افزاری استفاده کنید که روی ویندوز استور قرار ندارند، یک پیام یادآور ظاهر خواهد شد که به شما می‌گوید نرم‌افزارهای ویندوز 10 اس باید از ویندوز استور گرفته شوند. در برخی مواقع، ممکن است با پیشنهادهای اپلیکیشن‌های مشابه که روی استور مایکروسافت قرار دارند نیز روبرو شوید.

چگونه بدانم یک نرم‌افزار یا دیوایس خاص با ویندوز 10 اس سازگاری دارد؟

تعداد نرم‌افزارهای سازگار با ویندوز 10 اس در طول زمان افزایش خواهد یافت. برای اطلاعات بیشتر، در آینده به همین وب‌سایت (وب‌سایت پشتیبانی مایکروسافت)، ویندوز استور و یا وب‌سایت تولیدکنندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار مربوطه مراجعه کنید. اگر نرم‌افزار مورداستفاده شما از ویندوز 10 اس پشتیبانی نمی‌کند، به‌راحتی می‌توانید با پرداخت 49 دلار به ویندوز 10 پرو سوئیچ کنید.

چگونه می‌توانم از ویندوز 10 اس به ویندوز 10 پرو آپگرید کنم؟

در هرزمانی که بخواهید می‌توانید از طریق ویندوز استور، به ویندوز 10 پرو کوچ کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد آپگرید به ویندوز 10 پرو، بر اساس این دستورالعمل پیش بروید: Start > Settings > Update & security > Activation > Upgrade your edition of Windows > Go to Store.

توصیه شما به کاربرانی که از تکنولوژی‌های کمکی استفاده می‌کنند و درعین‌حال به ویندوز 10 اس علاقه‌مند هستند چیست؟

ویندوز از ویژگی‌های دسترسی متعددی به‌صورت درونی بهره می‌برد و همچنین نرم‌افزارهایی مانند KNFB Reader و افزونه Read & Write برای مرورگر اج نیز وجود دارند. بعضی از کاربران از نرم‌افزارهای کمکی استفاده می‌کنند که در ویندوز استور وجود ندارند و امکان دانلود و استفاده از آن‌ها روی ویندوز 10 اس نیز میسر نیست. مشتریانی ازاین‌دست، باید به سراغ استفاده از ویندوز 10 پرو بروند تا بتوانند از این نرم‌افزارهای کمکی روی دستگاه ویندوز 10 اس خود استفاده کنند.

نظر شما در مورد پاسخ‌های مایکروسافت به این سوالات چیست؟

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

شرکت فنلاندی نوکیا در دهه 1990 تا سال 2003 در عرصه تولید و عرضه گوشی‏‎های تلفن همراه بسیار موفق عمل کرد اما به ناگهان این موفقیت رو به زوال رفت و مجبور شد به مدت ده سال تولید تلفن همراه را به شرکت مایکروسافت واگذار کند. نوکیا امروز در تلاش برای بازگشت دوباره به عرصه رقابت است.

درست زمانی که شرکت بلک بری با معرفی صفحه کلید فیزیکی QWERTY در گوشی نوظهور کی‎وان (KEYone) به خود می‌‌بالید، عکس‌هایی از سری گوشیهای ویندوز فون سال 2012 شرکت نوکیا، در یک وبسایت منتشر شد. این عکس‌ها، نشانی از پیشگامی نوکیا در زمینه تولید صفحه کلید فیزیکیQWERTY بود. نوکیا قصد داشت این مدل گوشی را به بازار تجارت سراسر دنیا ارائه کند. صفحه کلید فیزیکی QWERTY و نسخه اولیه سیستم عامل ویندوز فون 8 از ویژگی‌های این مدل بود، که البته هرگز به بازار عرضه نشد.

 یک وب سایت چینی برای نخستین بار عکس‎های این مدل گوشی نوکیا با نام تجاری RX-100، را منتشرکرد. گوشی نوکیا E6 2011، با صفحه کلید فیزیکی QWERTY و سیستم عامل سیمبین (Symbian)، شباهت زیادی به نوکیا RX-100 داشت.

نوکیا RX-100 صفحه نمایشی AMOLED و 2 گیگابایت حافظه داخلی داشت. در صفحه کلید 39 تایی آن، اثری از اعداد دیده نمی‌شد. بر اساس یک فرضیه، این مدل گوشی موفق نشد نظر کاربران را در کنگره MWC 2012 جلب نماید و به همین دلیل شانس عرضه به بازار را از دست داد.

برخی از عکس‎های نوکیا RX-100 را در زیر تماشا کنید.

گالری تصاویر (13 تصویر )
 
 
 
 

 منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

صفحه‌کلید مجازی جدید مایکروسافت برای ویندوز 10، همه دستگاه‌ها از جمله کامپیوترهای شخصی را نیز در بر می‌گیرد.

مایکروسافت صفحه‌کلید مجازی «ویندوز فون ورد فلو» (Windows Phone WordFlow) را که در اصل برای کاربران تبلت‌های ویندوز طراحی شده بود، به همه دستگاه‌های ویندوز 10 از جمله کامپیوترهای شخصی با نمایشگر لمسی تسری می‌دهد. به این ترتیب، کاربران سرفیس نیز می‌توانند از این صفحه کلید محبوب بهره ببرند. صفحه‌کلید جدید ویژه ویندوز 10 نیز همچون صفحه‌کلید ویندوز فون، از حرکت سوایپ پشتیبانی خواهدکرد.

هنوز زمان دقیق عرضه صفحه‌کلید جدید اعلام نشده است، اما اطلاعاتی که چند روز پیش تصادفا علنی شد، نشان داد که ظاهرا تا انتشار آن زمان زیادی باقی نمانده است. دو روز پیش بخشی از کدهای غیرنهایی ویندوز 10 (با عنوان Windows 10 build 16212) به علت ایراد در سیستم مدیریت دسترسی Windows Insider به جای آنکه فقط بین تست‌کنندگان و اعضای سرویس Windows Insider منتشر شود، اشتباها برای برخی از کاربران عادی ویندوز 10 هم ارسال شد و هندست‌های آنان را مختل کرد. 

اما پس از بروز همین اتفاق و بررسی کد منتشرشده، مشخص شد که این کد حاوی بعضی از اجزای مرتبط با صفحه‌کلید جدید ویندوز 10 است و این یعنی تا ارائه آن زمان زیادی باقی نمانده است.

اکنون که سخن به این‌جا رسید، خوب است اضافه شود، آن‌دسته از هندست‌های ویندوز 10 که کد Windows 10 build 16212 را دریافت کرده‌اند، پیاپی بوت می‌شوند. پس برای بازگرداندن هندست به وضعیت اول خود، باید از ابزار بازیابی ویژه مایکروسافت یعنی Windows Device Recovery Tool استفاده کنند که البته در این صورت فایل‌ها و داده‌های هندست پاک خواهدشد. مایکروسافت ضمن عذرخواهی از کاربران اعلام کرده است که این کدها در کامپیوترهای شخصی ویندوز 10 اختلال خاصی ایجاد نمی‌کنند.

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت قابلیت جدیدی را به موتور جستجوی بینگ اضافه کرده است که اجازه می‌دهد درباره اشیای موجود در هر تصویر، اطلاعات و تصاویر بیشتری پیدا کنید.

قبلا چه در بینگ (Bing) و چه در دیگر موتورهای جستجو می‌توانستید تصویر خاصی را در کادر جستجو ثبت کنید و در وب به دنبال نسخه‌های معادل یا مشابه آن بگردید و حتی درباره‌ تصویر یا موضوع آن، اطلاعات بیشتری به دست آورید. مایکروسافت اکنون در جستجوگر بینگ امکانی فراهم آورده است که با آن می‌توانید اشیاء یا عناصر موجود در تصاویر را نیز به‌طور مجزا جستجو کنید. این قابلیت جدید، «جستجوی بصری» یا Visual Search نام دارد.

پس اگر در قسمت جستجوی تصاویر (Images)، به عکسی برخوردید که شیء خاصی در آن توجه‌تان را به خود جلب کرد و خواستید درباره‌اش اطلاعات یا تصاویر بیشتری پیدا کنید، کافی است روی آن عکس بندانگشتی کلیک کنید تا باکس Detail View باز شود (همان‌جایی که عکس منتخب شما در اندازه بزرگ‌تر نمایش داده می‌شود). در آن‌جا روی علامت ذره‌بین گوشه بالای سمت چپ تصویر کلیک کنید؛ کادری ظاهر می‌شود. کادر را طوری حرکت دهید که شیء موردنظر در تصویر را احاطه کند. در این حالت، جستجوگر بینگ، بی‌درنگ تصاویر مرتبط (Related images) و کلیدواژه‌های مرتبط با آن شیء را نمایش می‌دهد.

البته به نظر می‌رسد عملکرد «ویژوال سرچ» به‌ویژه در مواجهه با برخی موضوعات، هنوز چندان قابل اطمینان نیست و مثلا برج ایفل را بهتر از برج میلاد شناسایی می‌کند. اما می‌توان امیدوار بود که با گذشت زمان و تصحیح روش‌ها و الگوریتم‌های بینگ، نتایج رفته‌رفته دقیق‌تر شوند.

برای امتحان، ضمن جستجو با کلیدواژه‌های «automobile interior» از میان نتایج بینگ، عکسی را (تصویر شماره 1) انتخاب کردیم. 

سپس آینه عقب خودروی موجود در عکس را داخل کادر انداختیم. بینگ در کل، پنج کلیدواژه مرتبط پیشنهاد داد (تصویر شماره 2) که از میان آن‌ها، سه کلیدواژه car، car mirror و mirror کم و بیش درست بود. اما دو کلیدواژه دیگر شامل plane و airplane به موضوع ارتباطی نداشت.   

همچنین، بخش تصاویر مرتبط (Related Images) حاوی عکس‌هایی از آینه عقب خودرو بود، اما در بین آن‌ها تصاویر نامربوطی مثل گیره کاغذ و حتی نیمکت هم به چشم می‌خورد (تصویر شماره 3).

 

مایکروسافت می‌گوید، در مواقعی که محصولات مشابه با شیء برگزیده شما برای فروش در فروشگاه‌ها عرضه شده باشند، می‌توان با کلیک روی لینک Related products که در کنار لینک Related images ظاهر می‌شود، محصولات مشابه را به‌صورت تصاویر بندانگشتی همراه با قیمت، مشخصات‌ و لینک فروشگاه، در صفحه نتایج مشاهده کرد. ممکن است این قابلیت در حال حاضر در همه نقاط دنیا عملیاتی نشده باشد زیرا در جستجوهای ما این گزینه به چشم نخورد.  

مایکروسافت قصد دارد با به‌سازی این قابلیت در آینده، کاری کند که دیگر لازم نباشد برای مشخص کردن یک شیء، آن را درون کادر بیاندازید. همچنین، ابزارهای بیشتری ارائه خواهدشد تا کاربران بتوانند نتایج جستجو را بسته به ترجیحات خود پالایش کنند.

 جستجوی بصری بینگ هم روی کامپیوترهای شخصی و هم دستگاه‌های موبایل قابل استفاده است.

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 عنوان جدیدی از سری بازی‌های ماشین سواری Forza را با نام فورزا موتواسپرت 7 معرفی کرد.

علاقه‌مندان به بازی‌های ماشین سواری از سال‌های دور با مجموعه Forza آشنایی دارند. شب گذشته مایکروسافت و استدیو Turn 10 عنوان جدیدی از مجموعه بازی را معرفی کردند که Forza Motorsport 7 نام دارد.

این بازی قرار است در ماه اکتبر برای Xbox One و Windows 10 منتشر شود اما نسخه مخصوص به Xbox One X که رزولوشن 4K دارد اوایل نوامبر به دست گیمرها می‌رسد.

در Forza Motorsort 7 برای اولین بار مدل 2018 پورشه 911 GT2RS حضور دارد و گیمرها علاوه بر این ماشین خاص امکان انتخاب 700 ماشین دیگر را نیز خواهند داشت.

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

طبق رویه معمول، «ایکس‌باکس وان ایکس» هم به‌رغم قیمت 499 دلاری خود، سودی نصیب مایکروسافت نمی‌کند.

فیل اسپنسر مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، در مصاحبه با سایت بیزینس‌ اینسایدر بریتانیا ضمن بیان این مطلب افزود، پول نه از فروش سخت‌افزار کنسول بلکه از راه فروش بازی عاید می‌شود.  

البته اسپنسر از اعداد و ارقام سخنی نگفت و حتی بر زیان‌ده بودن کنسول جدید هم تصریح نکرد، اما همان‌گونه که وی نیز اشاره کرده است، این مورد به «ایکس‌باکس وان ایکس» محدود نیست و بسیاری از دیگر کنسول‌های بازی را شامل می‌شود. بخش ایکس‌باکس مایکروسافت هم در این میان، از راه‌هایی همچون فروش بازی، لوازم جانبی و سرویس‌هایی نظیر «ایکس‌باکس لایو گولد» و «گیم پس» درآمد کسب می‌کند.

«ایکس‌باکس وان ایکس» کنسول گران‌قیمتی است و در عین حال، نه بازی‌ها و نه لوازم جانبی خاصی ‌همراه آن عرضه نمی‌شود. شاید بتوان این قیمت را در اصل ناشی از سه ویژگی برشمرد: نخست، سخت‌افزارهایی که در مقایسه با نسخه اولیه ایکس‌باکس وان، به‌طرز محسوسی قدرتمندترند؛ دوم، پشتیبانی از بازی‌های 4K که در حال حاضر فناوری پرهزینه‌ای است؛ و سرانجام، کوچک بودن کنسول که به معنای استفاده از سخت‌افزارها و سازوکارهای سفارشی است. «ایکس‌باکس وان ایکس» در واقع، کوچک‌ترین ایکس‌باکسی است که مایکروسافت تاکنون ساخته است.

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

به تازگی رایان گاوین مدیرکل بخش سرفیس مایکروسافت در مصاحبه‌ای که با «بیزینس اینسایدر» داشته است با ذکر دلایلی شرکت اپل را متهم به کپی برداری از محصولات مایکروسافت کرد!

ماه‌های مه و ژوئن از ماه‌های پرکار برای دو شرکت مایکروسافت و اپل بود. این دو غول فناوری در این دو ماه از نسل جدید محصولاتشان شامل دیوایس‌های سری سرفیس و آیپد پرو پرده‌برداری کردند.

تمرکزی که کمپانی کوپرتینویی‌ها (اپل) بر روی آیپد پرو انجام داده است حاکی از آن است که اکنون اپل نگاهی ویژه به بازار دستگاه‌های هیبریدی یا دومنظوره دارند. نکته جالب این ماجرا آنجاست که قبلاً اپل، شرکت مایکروسافت را به علت سرمایه‌گذاری در این بخش تحقیر و مورد تمسخر قرار داده بود!

این موضوع موجب شده است تا مدیرکل بخش سرفیس مایکروسافت، «رایان گاوین» اعلام کند که: به‌طور کاملاً واضح اپل از ما کپی‌برداری کرده است و ایده‌های ما را در دستگاه‌هایی همچون iPad Pro به کار گرفته است.

رایان گاوین مدیرکل بخش سرفیس مایکروسافت در مصاحبه‌ای که با «بیزینس اینسایدر» داشته است عنوان کرده:

تنها تصور کنید که اگر قرار بر این بود چشم ما به شرکت اپل باشد، هیچ‌وقت نمی‌توانستیم محصولاتی مانند سرفیس پرو یا سرفیس بوک را تولید و عرضه کنیم. ما مدام در حال یادگیری هستیم و سال‌های بسیاری است که دستگاه‌های دومنظوره در حوزه دستگاه‌های هیبریدی تولید می‌کنیم و بسیاری از افراد و شرکت‌ها ازجمله اپل؛ هنگامی‌که از سری سرفیس پرده‌برداری شد، به آینده آن‌ها تردید داشتند و آن را به سخره گرفتند؛ اما نهایتاً همان افراد تصمیم به پیروی گرفتند که نمونه بسیار واضح این موضوع هم آیپد پرو است.

باید اذعان کرد که در حرف‌های گاوین شک و تردیدی وجود ندارد. چراکه مایکروسافت از نخستین مدل سرفیس تحت عنوان سرفیس آرتی در اکتبر سال 2012 رونمایی کرد که دارای یک‌پایه داخلی و یک صفحه‌کلید باقابلیت جدا شدن از سرفیس بود تا با این ایده؛ هم بتوان از آن به‌عنوان لپ‎تاپ و هم به‌عنوان تبلت استفاده کرد.

در آن زمان دستگاه سرفیس آرتی همگان را متحیر و شگفت‌زده نکرد؛ که احتمالاً دلیل آن‌هم این بود که توانایی‌های لازم در نسخه محدود Windows RT وجود نداشت و احتمال زیاد اگر آن زمان سرفیس با ویندوزهای معمول هماهنگی داشت استقبال زیادی از آن می‌شد. در آن زمان «تیم کوک» تحت عنوان مدیرعامل اپل، مایکروسافت را به سخره گرفت و با اعلام این موضوع که سرفیس دستگاهی بین یک یخچال و تستر است! مایکروسافت و محصول جدید آن را تحقیر کرد.

گاوین گفته است هنگامی‌که مدل‌های جدید سرفیس را تولید می‌کردند، به اپل هیچ‌گونه توجهی نداشتند؛ اما او تائید کرده است که به رقبای خود توجه داشتند. نهایتاً می‌توان درباره محصولات سری سرفیس از نوآوری صحبت به میان آورد. درحالی‌که اپل هیچ‌چیز جدیدی برای عرضه ندارد.

شما در این رابطه چه نظری دارید؟

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت خبر لو رفتن بخشی از سورس‌کدهای ویندوز 10 را تایید کرد. سورس‌کدهای لو رفته مربوط به USB، WiFi و درایورهای ذخیره اطلاعات ویندوز 10 است.

طبق خبری که وب‌سایت Slashgear.com منتشر و البته مایکروسافت هم این خبر را تائید کرده، طی روزهای گذشته بخشی از سورس کد جدیدترین نسخه سیستم‌عامل شرکت مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۰ لو رفته و به بیرون درز پیداکرده است. سورس کدهایی که مربوط به بخش‌های خاصی از سیستم‌عامل بوده‌اند و طبق اخبار به‌دست‌آمده این اطلاعات به‌صورت آنلاین لو رفته است.

به‌طوری‌که گزارش‌ها نشان می‌دهد، برملا شدن این اطلاعات صرفاً از روی تصادف بوده است، هرچند که قطعاً این موضوع برای غول نرم‌افزاری جهان سنگین بوده و تبعات پیش‌بینی نشده‌ای را برای آن به ارمغان خواهد آورد.

فایل‌های لو رفته مربوط به USB, WiFi و درایورهای ذخیره اطلاعات ویندوز 10 است. مایکروسافت نیز تائید کرده که فایل‌ها قسمتی از سورس‌ کد‌های اصلی است که توسط همکارانشان مورداستفاده قرارگرفته بود.

کدهای لو رفته برای اولین بار در سایت BetaArchive.com برای نمایش و دانلود قرار داده شدند. این وب‌سایت آخرین تغییرات ویندوز را دنبال و برای دوستداران ویندوز ارائه می‌دهد. در حقیقت این سایت یک پایگاه مشهور و مرتبط با نسخه‌ها و نیز آپدیت‌های جدیدی است که مایکروسافت برای سیستم‌عامل ویندوز خود منتشر می‌کند؛ BetaArchive ضمن بررسی و رصد دقیق این اطلاعات، تلاش می‌کند به آن‌ها دست پیدا کند. این سایت همچنین تلاش می‌کند از راه‌های گوناگون و با کمک کاربران و داوطلبان و برنامه‌نویسان، مجموعه‌ای از این نسخه‌ها و اطلاعات مربوط به سیستم‌عامل جدید را تدوین کند و سپس به‌منظور بررسی و یافتن اشکالات احتمالی و نیز توسعه، آن‌ها را با دیگر برنامه‌نویسان، توسعه‌دهندگان و نیز کاربران علاقه‌مند به اشتراک بگذارد.

شرکت‌های فعال در توسعه نرم‌افزارهای ویندوزی نیز از این طریق، به ابزارهای موردنیاز خود دست می‌یابند. گفتنی است که سورس کد اخیر نیز در همین جریان به بیرون درز کرده است. طبق گزارش‌های منتشرشده؛ سورس کدهای سرقت شده از ابتدای ماه مارس و از خود مایکروسافت به بیرون درز پیداکرده است! البته سخنگوی وب‌سایت BetaArchive اظهار داشت که کلیه اطلاعات مربوط به سورس کد ویندوز را از روی آرشیو خود حذف کرده.

مایکروسافت طی یک ایمیل، افشای اطلاعات مذکور و همچنین اصالت کدهای منتشرشده را به‌طور رسمی تائید کردند. این فایل‌ها همچنین شامل کدهای کیت تنظیمات موبایل ویندوز 10 و نسخه‌های مبتنی بر ARM است.

اطلاعات لو رفته مربوط به طرحی به نام Shared Source Initiative است؛ برنامه‌ای که مایکروسافت برای اشتراک‌گذاری سورس کد ویندوز با اصلی‌ترین تولیدکنندگان PC و دیگر شرکایش در سرتاسر دنیا بود.

همچنین بخش دیگری از متن کدهای لو رفته، حاوی کدهای مربوط به برخی درایورهای ویندوز بوده‌اند که وظیفه نصب و راه‌اندازی بعضی از اجزاء فرعی سیستم را بر عهده‌دارند. این درایورها مربوط به دیوایس‌هایی مانند USB و حافظه ذخیره و نیز راه‌انداز شبکه وایرلس از طریق وای فای در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بوده‌اند.

همان‌طور که توضیح داده شد، این کدها ابتدا در سایت Beta Archive ارسال‌شده‌ بودند اما بعد از آن طی مدت کوتاهی از دیگر سایت‌ها و رسانه‌ها سر درآورده‌اند.

سخنگوی شرکت مایکروسافت نیز پس از اطلاع از خبر انتشار کدهای ذکرشده اعلام کرد: «متأسفانه باید تائید ‌کنیم که بخشی از سورس کدهای ویندوز ۱۰ که توسط شرکت‌های همکار مورداستفاده برنامه‌نویسی قرار می‌گرفته است، لو رفته و منتشرشده است.»

وی البته کوشید این اطلاعات را چندان بااهمیت قلمداد نکند.

طبق اخباری که منتشرشده فایل‌های لو رفته ۱.۲ گیگابایت حجم داشته‌اند اما در حالی است که برخی منابع خبری دیگر ادعا کرده‌اند که این اطلاعات حجمی در حدود ۳۲ ترابایت داشته است!

همچنین گفته می‌شود حجم اطلاعات درز کرده،‌ بیش از مقداری است که در اتفاق مشابه و در سال ۲۰۰۴ برای ویندوز ۲۰۰۰ رخ داد. بااین‌حال مایکروسافت ضمن تائید خبر لو رفتن بخشی از سورس‌کدها، با تکذیب ادعای حجم اطلاعات لو رفته،‌ اعلام کرده که حجم موردنظر بسیار کمتر از ارقام اعلام‌شده است.

درهرحال این موضوع می‌تواند تبعات سنگین و شاید غیرقابل جبرانی برای مایکروسافت داشته باشد؛ علاوه بر آنکه مشتریان و کاربران ویندوز 10 را با نگرانی از مشکلات احتمالی بعدی پس از این موضوع مواجه کرده است.

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

هر دو کنسول، ایکس باکس وان X و پلی استیشن 4 پرو از کیفیت 4K پشتیبانی می‎کنند؛ اما این سطح از کیفیت تصویر قطعا برای سونی و مایکروسافت یک سراب خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید، چندی پیش نمایشگاه E3 برگزار شد و کمپانی‌هایی مانند مایکروسافت با پروژه اسکورپیو برای رقبان خود خط‌ونشان کشیدند. اما سونی نیز بیکار ننشسته بود و با PlayStation 4 Pro آمده بود تا پاسخ رقیب ردموندی را بدهد.

هر دو کنسول ایکس باکس وان X و پلی‌استیشن 4 پرو از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کنند. کیفیت نمایش 4K در این دو کنسول، جای بحث‌های زیادی دارد. هرچند که شاید بتوان گفت مایکروسافت در زمینه کیفیت تصویری 4k در لبه تکنولوژی قرار دارد، اما این سطح کیفیت تصویری برای کنسول‌های بازی قطعا یک سراب است. می‌دانید چرا؟ در ادامه به شما خواهیم گفت. با جی اس ام همراه باشید.

دو کنسول Xbox One X و PS4 Pro از جهاتی غیرمعمول هستند. زیرا بدون قطع یا شکستن سازگاری با کنسول‌های پیشین خود، توانسته‌اند بهبودی قابل‌توجه در قدرت را ارائه دهند. پیش‌ازاین، آپگرید قدرت کنسول‌ها به تغییر نسل‌های کنسول محدود می‌شد. برای مثال، کنسول‌ها PS3 که در سال 2014 با نمونه PS4 جایگزین شد، از همان سخت‌افزار سال 2006 استفاده می‌کرد. اما استفاده از معماری x86 در کنسول‌های کنونی، امکان آپگرید کنسول‌های یک نسل را آسان‌تر کرده است.

این به‌روزرسانی‌ها بدون تغییر نسل قطعا به نفع مشتریان خواهد بود. زیرا آن‌ها برای خرید سخت‌افزارهای مدرن، آپشن‌های متنوعی را در پیش روی خود خواهند داشت و یا می‌توانند با خرید مدل اورجینال، در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کنند.

اما راهی که دو کنسول Xbox One X و PS4 Pro برای ارتقای خود پیموده‌اند، جای انتقادات زیادی را باقی گذاشته است. ارتقای این کنسول‌ها، به‌صورت یکپارچه صورت نگرفته است. زیرا با تمرکز روی کیفیت 4K، به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری این کنسول‌ها برای مشتریان بی‌معنی می‌شود. برای رندرکردن تصاویر 4K، به منبع عظیمی از قدرت نیاز است و حتی اگر تلویزیون شما از این سطح کیفیت تصویری پشتیبانی نکند، خرید یک کنسول 4K برایتان چندان معنایی نخواهد داشت.

اکثر بازی‌های کنسول PS4 و Xbox One نیز در حالت 30 فریم بر ثانیه و کیفیت 1080p، یا کیفیت‌های نزدیک به این، اجرا می‌شوند. اما در کنسول‌های Xbox One X و PS4 Pro شاهد آن هستیم که صرف‌نظر از نوع تلویزیونی که کنسول به آن وصل است، همین موارد، فقط با پیکسل‌های بیشتر رندر می‌شوند. حتی اگر تلویزیون شما از کیفیت 4k نیز پشتیبانی می‌کند، استفاده از یک کنسول 4k چندان روش خوبی برای استفاده حداکثری از کیفیت تلویزیون محسوب نمی‌شود.

اما پس چه چیزی مناسب خواهد بود؟ یک پلتفرم وجود دارد که هم می‌تواند قدرت بیشتری را ارائه دهد و هم می‌توانید چگونگی استفاده از آن را به‌دلخواه خود تعیین کنید: PC. اگر یک بازیکن PC که تمایل به اجرای بازی باکیفیت 4K، 30 فریم بر ثانیه و در سطح گرافیکی ایکس باکس وان دارد را پیدا کردید، من به شما جایزه خواهم داد! اکثر گیمرهای PC، بازی‌های خود را در سرعت 60fps اجرا می‌کنند و حتی با دست‌کاری‌های گرافیکی نیز می‌توانند به فریم‌های بالاتری هم‌دست یایند.

من نیز یکی از این افراد هستم! PC که در حال حاضر از آن برای بازی استفاده می‌کنم، از کیفیت 4K نیز پشتیبانی می‌کند، اما ترجیح می‌دهم که تنظیمات را روی کیفیت 1440p قرار دهم. رزلویشن 1440p نسبت به 1080p یک آپگرید نسبتا خوب محسوب می‌شود و مقدار قدرت پردازشی موردنیاز آن نیز به‌اندازه 4K نیست. البته مانیتورهای 1440p محدودیت‌های مانیتورهای 4 کی را نیز ندارند. برای مثال، مانیتورهای 4k به 60Hz محدودشده‌اند، اما در مانیتورهای 1440p می‌توانید نرخ فریم را تا دو برابر هم افزایش دهید. مانیتوری‌های باقابلیت G-Sync نیز ازجمله بهترین مانیتورهای این رده محسوب می‌شوند.

G-Sync می‌تواند نرخ رفرش مانیتور را با خروجی GPU هماهنگ کند. بدین معنی که هر فریم در پی سی شما به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی پردازش خواهد شد. شرکت AMD نیز قابلیتی شبیه به G-Sync، بانام FreeSync، را در برخی مانیتورهای خود قرار داده است و کمپانی اپل نیز از فناوری‌ای موسوم به «ProMotion» در آیپد پرو جدید خود استفاده می‌کند.

اما صحبت کردن از 144Hz، درحالی‌که کنسول‌های PS4 و Xbox One از 60fps پشتیبانی نمی‌کنند، بیهوده است. نظر شخصی من این است که 60fps می‌تواند تجربه واقعی‌تری از انجام بازی‌ها را نسبت به رزلویشن 4k ایجاد کند و به شخصه خوشحال می‌شوم که کنسول‌های بازی روی این جنبه تمرکز بیشتری داشته باشد. اما متاسفانه، این‌گونه نیست.

در مورد تلویزیون‌های 1080p نیز تقریبا همین قانون وجود دارد. فروشندگان این تلویزیون‌ها ادعا می‌کنند که محصولات آن‌ها می‌توانند تجربه‌ای به‌مراتب بهتر را ارائه دهند. دیو مک کارتی از کمپانی مایکروسافت در نمایشگاه E3 گفت که: «من نمی‌توانم از دیدگاه یک تلویزیون 1080p سخن بگویم، زیرا شما ناامید خواهید شد.» او بعدها اعلام کرد که منظورش این بوده که کاربران در ایکس باکس وان ایکس به supersampling خودکار دسترسی خواهند داشت و این قابلیت در تلویزیون‌های 1080p وجود ندارد. اگر با «supersampling» آشنا نیستید، باید بگوییم که این قابلیت به معنای رندر کردن تصاویر، در رزلویشنی بیش از توان نمایشگر، است. اما این روش، روش خوبی برای افزایش کیفیت تصویر محسوب نمی‌شود و قطعا انتخابی نخواهد بود که بسیاری از گیمرها با مانیتورهای 1080p به دنبال آن باشند.

اما کمپانی‌هایی مانند سونی و مایکروسافت، تا حدودی در گود طراحی کنسول‌های خود گرفتارشده‌اند. هر دو کنسول‌های جدید این کمپانی‌ها از هسته‌های کم قدرت Jaguar CPU استفاده می‌کنند. این هسته‌ها معمولا در لپ‌تاپ‌های میان‌رده مورداستفاده قرار می‌گیرند. اگر هسته‌های Jaguar CPU را در کنار GPU های ارتقا یافته کنسول‌های PS4 و Xbox One قرار دهیم، متوجه می‌شویم که پردازنده می‌تواند عملیات افزایش فریم‌ها را تا حدودی محدود کند. بنابراین باید امیدوار بود که کمپانی‌های سونی و مایکروسافت، در آینده، کنسول‌های خود را به CPU های قدرتمندتری مجهز کنند.

اما 4k تنها روش برای بهبود تجربه بصری نیست. بازی‌های PC در رزلویشن 1080p، از بازی‌های PS4 و Xbox One بهتر به نظر می‌رسند و شاید این بهتر بودن را باید مدیون GPU های قدرتمندتر دانست. حتی اگر شما، مالک یک تلویزیون 4k هستید، بزرگ‌ترین تفاوتی که ممکن است متوجه آن شوید، تفاوت در HDR باشد و نه رزلویشن. اما کنسول‌های PS4 در زمینه نمایش بهتر پیکسل‌ها می‌توانند از نمونه‌های Xbox One عملکرد بهتری داشته باشند و دلیل آن نیز استفاده از هدست‌های VR است. این هدست‌ها می‌توانند رزلویشن بیشتری را نمایش دهند و یک تفاوت قابل‌لمس در زمینه کیفیت تصویر را برای کاربران ایجاد کنند. اما در E3 شاهد آن بودیم که مایکروسافت، چشم‌اندازهای خود برای استفاده از هدست‌های VR در کنسول‌های بازی را محدود کرده است.

اما هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت، برای توسعه‌دهندگان مجوز کار روی خروجی‌های 4K را صادر نمی‌کنند. اما طراحی و موقعیت این کنسول‌ها، تمرکز روی رزلویشن را بیش‌ازپیش موردتوجه قرار داده است. از طرفی، کار کردن روی یک کنسول Xbox One با رزلویشن 1080p، در حالی که مایکروسافت تبلیغات گسترده‌ای را روی 4K انجام داده است، کاری بسیار پرخطر خواهد بود.

این روزها، خرید یک تلویزیون با رزلویشنی غیر از 4K، بسیار سخت است و بسیاری از افراد، حتی نمی‌دانند که چگونه باید از تمام ظرفیت این تلویزیون‌ها استفاده کنند. اما من نگران هستم که تمرکز روی رزلویشن، مانع از توسعه بازی‌ها شود.

به‌شخصه، زمان بسیار زیادی را روی بازی‌های کنسول صرف کرده‌ام و برای انتخاب نمونه‌های قدرتمندتر نیز بسیار مشتاق هستم. اما به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانم چیزی که مایکروسافت و سونی در پیش پای خریداران قرار داده‌اند را بپذیرم. امیدوارم که روزی شاهد رونمایی از PlayStation 5 و Xbox Two با تمرکز روی عملکرد باشیم و نه پیکسل. تا آن موقع، ترجیح می‌دهم که از PC برای بازی کردن استفاده کنم.

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت از قدرت‎مندترین کنسول خانگی با نام Xbox One X رونمایی کرد اما آیا شرکت سونی نیز در حال آماده‌سازی کنسول جدید خود برای عرضه به بازار است؟ یک گزارش جدید، نشان می‌دهد که پلی‌استیشن 5 با مشخصات خیره‎کننده، سال 2019 عرضه خواهد شد.

دامیان تانگ، تحلیل‌گر شرکت Macquarie Capital Securities اعلام کرده است که شرکت سونی، کنسول پلی‌استیشن 5 را در سال 2018 عرضه خواهد کرد. این گزارش که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده است، نشان می‎دهد سونی برای پاسخ به کنسول قدرت‌مند One X تصمیم دارد تا آن‎را در نیمه دوم سال 2018 عرضه نماید.

به‎طور معمول، این پیش‌بینی‎ها و نظریه پردازی‎ها نادیده گرفته می‎شود زیرا شرکت سونی، به این شایعات واکنش نشان نداده است و حتی خبر رسمی از کنسول جدید سونی به صورت رسمی منتشر نشده است. با این وجود، باید مدنظر داشته باشید که دامیان تانگ عرضه کنسول پلی‌استیشن 4 اسلیم و 4 پرو را پیش‌بینی کرده بود و دو کنسول در سال گذشته توسط سونی به بازار عرضه شد.

با این‏حال، تحلیل‌گر Wedbush Securities، ادعای دیگری دارد. مایکل پکتر اعلام کرده است که کنسول پلی‌استیشن 5 سونی در سال 2019 وارد بازار خواهد شد و با بازی‌های عرضه شده برای پلی‌استیشن 4 پرو سازگاری دارد. پکتر، هم‎چنین پیش‎بینی می‌کند که شرکت سونی برای عرضه کنسول جدید خود به بازار تعلل خواهد کرد زیرا هنوز رزولوشن 4K در میان تلویزیون‎ها فراگیر نشده است و عرضه یک کنسول با پشتیبانی از رزولوشن 4K واقعی (به عبارت بهتر، بدون اینکه بازی‌ها با استفاده از آپ‌اسکیل با رزولوشن 4K اجرا شود) غیرمنطقی است.

در همین رابطه، مایکل پکتر در مصاحبه اخیر خود به وب‎سایت GamingBolt اعلام کرده است:

سوال این است: آیا این کنسول (پلی‌استیشن 5) با بازی‎های ساخته شده برای پلی‌استیشن 4 پرو سازگاری دارد؟ من گمان می‎کنم که چنین خواهد بود. بنابراین، من فکر می‎کنم که شرکت سونی کنسول جدید خود را به گونه‎ای طراحی می‎کند که با استفاده از قابلیت Backwards Compatibility می‎تواند بازی‎های پلی‎استیشن 4 پرو را اجرا نماید.

انتظار من آن است که پلی‌استیشن 5 در سال 2018 عرضه نشود. این کنسول در سال 2019 یا 2020 عرضه خواهد شد؛ البته، 2019 برای عرضه پلی‌استیشن 5 محتمل‎تر به‌نظر می‌رسد. سونی، احتمالاً این کنسول را در زمان مناسب‌تری عرضه خواهد کرد زیرا آن‏ها به دنبال این هستند تا زمان عرضه کنسول پلی‎استیشن 5، سهم تلویزیون‏‎های 4K از بازار به 50 درصد در ایالات متحده و 35 درصد در سایر بازارها برسد.

این تحلیل‌گر، هم‌چنین نسبت به عرضه پلی‌‏استیشن 5 با پشتیبانی از رزولوشن 4K و نرخ 240 فریم بر ثانیه ابراز امیدواری کرده است. البته، بعید می‎دانیم که این پیش‌بینی یعنی توانایی اجرای بازی‌ها با نرخ 240 فریم بر ثانیه، صحت داشته باشد.

با صرف‌نظر از اینکه شرکت سونی در چه زمانی نسبت به عرضه پلی‌استیشن 5 اقدام می‌کند، به‎نظر می‌رسد که فاصله زیادی تا معرفی این کنسول باقی نمانده است. براساس شایعات، پلی‌استیشن 5 قدرت بیشتری از ایکس‌باکس One X خواهد داشت و کنسول جدید ردموندی‌‏ها را به چالش می‎کشد زیرا به یک پردازنده گرافیکی مجزا مجهز شده است. 

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

بر اساس شایعات جدید به نظر می‌رسد کمپانی مایکروسافت در حال طراحی نسل جدیدی از کنسول بازی ایکس باکس خود است که نسل نهم کنسول‌های بازی خواهد بود.

در سال ۲۰۱۳ مایکروسافت از نسل جدید کنسول بازی خود، ایکس باکس وان رونمایی کرد و پس از آن در سال گذشته میلادی مدل ایکس باکس وان اس معرفی شد؛ این شرکت هفته قبل هم نسخه جدیدتری با نام ایکس باکس وان ایکس را معرفی کرد که پاییز امسال وارد بازار می‌شود. اما گفته می‌شود در حال حاضر ردموندی‌ها در حال طراحی یک ایکس باکس جدید هستند.

ایکس باکس وان ایکس قدرت‌مندترین کنسولی است که مایکروسافت ساخته و البته قوی‌ترین مدل در بین تمامی کنسول‌های بازی ساخته شده تا به این لحظه هم محسوب می‌شود. با این حال، مایکروسافت هنوز سخنی درباره برنامه‌‌های آینده‌اش در بخش سخت افزار را اعلام نکرده‌ است. در حال حاضر ایکس باکس وان ایکس آخرین و جدیدترین کنسول این کمپانی خواهد بود که تا چند سال آینده در بازار می‌بینیم. اما همان‌طور که ذکر شد، به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال طراحی نسل بعدی کنسول‌های بازی خود یعنی نسل نهم است. حتی گفته می‌شود این دستگاه اسم رمزی هم دارد اما این اسم رمز هنوز اعلام نشده است.

اگر این شایعات صحت داشته باشد، بی‌شک باید منتظر کنسولی به مراتب قدرت‌مندتر از ایکس باکس وان ایکس باشیم. همچنین مدتی در چند روز گذشته اعلام شد که سونی، رقیب اصلی مایکروسافت در زمبنه گیمینگ، قصد دارد در سال ۲۰۱۹ نسل بعدی کنسول پلی‌ استیشن یا همان PS5 را رونمایی کند، بنابراین ممکن است مایکروسافت هم برای جا نماندن از میدان رقابت در زمانی نزدیک به سونی کنسول جدید خود را به نمایش بگذارد.

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

در چند سال گذشته کمپانی آمازون پا را از یک فروشگاه آنلاین فراتر گذاشته و تبدیل به یک رقیب برای شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت، اپل، سامسونگ و ... شده و حتی در برخی زمینه‌ها مانند دستیار صوتی و کتاب‌خوان‌های دیجیتالی از رقبایش بهتر عمل کرده است. اما حالا قصد دارد تا با معرفی مسنجر اختصاصی‌اش با نام Anytime، شانس خود را در دنیای پیام‌رسان‌ها هم امتحان کند.

بر اساس گزارشی که AFTV News منتشر کرده است، کمپانی آمازون در حال کار روی پیام‌رسان اختصاصی‌اش با نام Anytime است. بزرگ‌ترین خرده فروشی دنیا بررسی کاربران خود درباره ویژگی‌های احتمالی پیام‌رسانش را آغاز کرده است، با این حال هنوز مشخص نیست که محصول نهایی چگونه خواهد بود.

AFTV News مدعی است که قرار است Anytime یک سرویس همه چیز تمام باشد، با تمرکز بر پیام‌رسانی، تماس‌های صوتی و تصویری، به اشتراک گذاری تصاویر، قابلیت افزودن فیلتر به عکس‌ها و ویدیوها، قابلیت ذکر نام (Mention) سایر کاربران، ارسال استیکر و GIF و اجرای بازی‌ها که این پیام‌رسان را به رقیبی سر سخت، حتی برای شبکه‌های اجتماعی، تبدیل می‌کند. کاربران می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی تماس‌های صوتی و تصویری برقرار کنند و برای رزرو کردن یا سفارش محصول با کسب و کارها تماس بگیرند. بر اساس تصویری که از جزئیات مربوط به این اپلیکیشن منتشر شده، سرویس جدید آمازون به صورت امن و رمزنگاری شده خواهد بود و روی بسیاری از دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ اجرا می‌شود.

 آمازون در ماه‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای حضور در دنیای پیام‌رسانی و ارتباطات داشته است. این شرکت در اوایل سال جاری میلادی Chime را معرفی کرد که یک اپلیکیشن کنفرانس ویدیویی برای کاربران تجاری است و برای رقابت با سرویس‌هایی مانند اسکایپ بیزنس و WebEx طراحی شده. همچنین به تازگی قابلیت تماس صوتی و ارسال پیام را به دستیار صوتی‌اش، الکسا اضافه کرده است. اما به نظر می‌رسد که Anytime پروژه جاه‌طلبانه‌تری باشد که برای رقابت با پیام‌رسان‌های بزرگ مانند مسنجر شرکت فیس‌بوک و واتس‌اپ طراحی شده است.

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

به‌نظر می‌رسد که ردموندی‏‌ها، روی کاور جدیدی برای تبلت‎های آیپد مشغول به کار هستند و این مدل، با نام Touch Cover عرضه خواهد شد.

غول نرم‎افزار، در صفحه اسناد مربوط به باتری‎های لیتیومی، سندی را برای یک محصول با نام iPad Touch Cover با شماره مدل 1719 لیست کرده است. وب‌سایت WinFuture که با بررسی وب‌سایت رسمی مایکروسافت پی به این موضوع برده، ادعا می‌کند که این اسناد در ماه آوریل در وب‌‏سایت مایکروسافت بارگذاری شده است. هم‎چنین در این اسناد، به محصولات دیگر مایکروسافت مانند هولولنز، بند (دست‎بند هوشمند مایکروسافت) و سرفیس‎ها نیز اشاره شده است.

هنوز مشخص نیست که کاور جدید مایکروسافت برای تبلت آیپد، چه زمان عرضه خواهد شد. تمامی آنچه که در حال‌حاضر پیرامون این محصول می‌دانیم، ارائه آن با یک باتری است. به همین جهت، انتظار می‌‏رود که کاور جدید آیپد با استفاده از اتصال بلوتوث، به تبلت‌‏های آیپد متصل شود؛ به عبارت دیگر، برای استفاده از صفحه‌کلید نیازی به اتصال کاور به درگاه لایتنینگ آیپدهای اپل نیست.

از آنجایی‎که مایکروسافت کاور جدید خود را «تاچ کاور» نام‏گذاری کرده است، انتظار می‎رود این کاور مانند Touch Cover عرضه شده برای تبلت‌های رفیس مایکروسافت باشد؛ این کاورها، سه میلی‌متر ضخامت دارد و از فناوری حساس‌ به ‏‎فشار برخوردار است و از یک صفحه‌‏کلید کاملاً لمسی استفاده خواهد کرد.

در صورتی‎که ردموندی‏‌ها به دنبال عرضه کاور جدید خود برای تبلت‎های آیپد پرو باشند، احتمالاً اتصال Smart Connector برای استفاده از این کاورها به‌‏کار گرفته می‎شود. با این‏حال، به‏‌نظر می‏رسد که کاور جدید مایکروسافت، تنها برای تبلت‎های آیپد معمولی عرضه خواهد شد؛ آیپد‏های پرو، کاورهای مخصوص اپل را دریافت کرده‏اند و تنها آیپدهای معمولی هستند که بدون صفحه‎کلید اپل عرضه می‌‏شوند.

مایکروسافت در زمینه تولید لوازم جانبی برای تبلت‌های رقبا چندان بی‌تجربه نیستِ نزدیک به سه سال پیش، این سازنده صفحه‏‌کلیدی را برای تبلت‌‏های مجهز به سیستم‌‏عامل اندروید و آی‌او‏اس عرضه کرد که Universal Mobile Keyboard نامیده می‎شود. این صفحه‎کلید کوچک، 80 دلار قیمت داشت. چینش لوگوی موجود روی دکمه‏‌ها برای کاربران سیستم‌‏عامل اندروید و آیپد مناسب است؛ البته، این تبلت با سیستم‎عامل ویندوز نیز سازگاری دارد، هرچند فاقد دکمه ویندوز است. با یک‎بار شارژ صفحه‏‌کلید Universal Mobile Keyboard مایکروسافت، استفاده از آن تا شش ماه فراهم شده بود.



 


:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

همانطور که می‌دانید مایکروسافت شدیدا در حال کار بر روی ویندوز 8 بوده و قصد دارد آن را هرچه زودتر عرضه کند. قرار است در ویندوز 8 دیگر خبری از دکمه استارت همیشگی، نباشد. اما بعضی از کاربران از این موضوع خیلی راضی نبودند و به همین دلیل برنامه و روش‌های مختلفی برای فعال‌سازی دکمه استارت در ویندوز ۸ عرضه شد. حال مایکروسافت تاکید کرده به هکرها و برنامه‌هایی که ظاهر رابط گرافیکی ویندوز 8 را تغییر داده و دکمه استارت را در ویندوز 8 فعال می‌کنند، اجازه کار و توسعه را نخواهد داد. 

بنا به گزارش سایت‌های معتبر، مایکروسافت، در حال تلاش برای حذف کد‌های فعال کننده دکمه استارت است. علاوه بر این مایکروسافت تمایل ندارد به هیچ‌کابر یا نرم‌افزاری اجازه فعال کردن ماژول‌های قدیمی که در ویندوز 8 محدود یا حذف شده‌اند را بدهد.

گزارشات حاکی از آنند که بسیاری از نرم‌‌افزار‌های هک رابط گرافیکی که بر روی نسخه Consumer Preview ویندوز 8تست و قابل نصب بودند، بر روی نسخه Release Preview کار نمی‌کردند. چراکه مایکروسافت قسمتی از کد‌های مربوط به استارت ویندوز را حذف کرده و این نرم‌افزارها نیز از کار افتاده بودند.

با وجود بالا گرفتن بحث‌ها در رابطه با رابط کاربری ویندوز ۸ (Metro)، مایکروسافت تمایلی به ارائه یک گزینه انتخابی برای نمایش دسکتاپ به حالت قدیمی نشان نمی‌دهد. علاوه‌بر این مایکروسافت در تلاش است توسعه‌دهندگان را به تولید نرم‌افزار‌های سازگار با Metro تشویق کند.

تحلیلگران تصور می‌کنند که حداقل نسخه Business ویندوز 8 باید قابلیت اتصال مستقیم به دسکتاپ بدون مشاهده Metro را داشته باشد ولی ظاهرا مایکروسافت چنین تصمیمی نداشته و تمایل دارد دائما Metro را به کاربران نمایش دهد.

نظر شما در این باره چیست؟ دلیل رفتار مایکروسافت بر تاکید حذف دکمه استارت چیست؟

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت یکی از کمپانی‌های بزرگی است که همیشه در فعالیت‌های خلاقانه حضور خوبی داشته است. این کمپانی در 3 سال گذشته چیزی نزدیک به 30 میلیارد دلار هزینه برای انجام کارهای تحقیقاتی متقبل شده است، که نشان‌دهنده‌ی جایگاه ویژه‌ی تحقیقات و توسعه در سیاست‌های این شرکت است. با زومیت همراه باشید تا در ادامه نگاهی به دستاوردهای تیم تحقیقاتی مایکروسافت در کمریج بیاندازیم.

هفته‌‌ی پیش تیم تحقیقاتی کمپانی مایکروسافت در کمبریج، به وب سایت ورج اجازه داد تا نگاهی کوتاه به نتیجه‌ی بخشی از فعالیت‌های پژوهشی این تیم داشته باشند و با آینده‌ی محصولات این کمپانی آشنا شوند. این تیم بیش از 100 محقق دارد که اکثراً اهل اروپا هستند و در تحقیقات مربوط به کنسول بازی Xbox، موتور جستجوی بینگ و زبان برنامه‌نویسی تابعی جدیدی به نام F# مشغول کار هستند.

مایکروسافت در مورد آینده‌ی پردازش و واسط کاربری، فعالیت‌های تحقیقاتی خوبی را شروع کرده است. این سازنده‌ی نرم‌افزار در مورد کینکت و کارهای تحقیقاتی برای بهینه کردن سنسورهای آن به منظور استفاده در زمینه‌ی واقعیت افزوده اطلاعات بیشتری در این مراسم منتشر کرد. روش‌های مختلفی از کینکت فیوژن گرفته تا پروژکتورهای برگرفته از کینکت، معرفی شد. کینکت فیوژن مدل تعاملی سه بعدی از محیط را به صورت آنی ایجاد می‌کند و پروژکتورهای برگرفته از کینکت نیز با آگاهی از محیط اطراف، به منظور ایجاد محیط مجازی به کار می‌روند.

kinectfusion

مدیر تیم تحقیقاتی مایکروسافت در کمبریج، اندرو بلیک بر این باور است که در آینده با پیشرفت کینکت و تکنولوژی‌های مرتبط با آن، حتی نیازی به لمس وسایل الکترونیکی نیز وجود نخواهد داشت. همه چیز ساده می‌شود و از کامپیوتر جدا می‌شویم.

اولین بار چنین روشی با عرضه‌ی کینکت و در مورد بازی‌ها به کار رفت و عموم کاربران با آن آشنا شدند. بازی بدون هیچ کنترلری، تنها با یک دوربین و چند سنسور خاص کنترل می‌شود، کینکت حرکات شخص را تشخیص داده و از آن به عنوان دستورات کنترلی استفاده می‌کند. حالا همین ایده تکامل پیدا کرده و در ایجاد تصویری از دنیای مجازی برای کامپیوتر، ایفای نقش می‌کند.

تیم تحقیقاتی مایکروسافت یک وسیله‌ی جالب به نام Digits ابداع کرده است که به مچ شخص بسته می‌شود و کار آن دنبال کردن حرکات دست برای بهبود کنترل مجازی است. در این وسیله از ترکیب اشعه‌ی لیزر، دوربین و دیفیوزر استفاده شده تا حرکت تک‌تک انگشتان شخص تشخیص داده شوند. با نگاهی به تصاویر و ویدیوهای تست این وسیله‌ی جالب می‌توان گفت که احتمالاً در آینده به یکی از لوازم جانبی کنسول بازی Xbox تبدیل خواهد شد. بلیک می‌گوید این وسیله فعلاً جنبه‌ی تحقیقاتی دارد ولی پیشرفت خوبی داشته و عموم کاربران در آینده‌ی نزدیک می‌توانند از آن استفاده کنند.

سخت‌افزار دیجیتس فعلاً به پی‌سی نیاز دارد اما در آینده بهبود پیدا کرده و به عنوان یک وسیله‌ی جانبی برای کنسول‌های بازی و بدون استفاده از کامپیوتر کار خواهد کرد.

دیجیتس یکی از وسایل جالبی است که آینده‌ی بدون لمس را در دنیای کامپیوتر نوید می‌دهد. کاری که با عرضه‌ی کینکتشروع شده و با همکاری مایکروسافت و کمپانی‌های دیگر ادامه می‌یابد. پروژه‌های دیگری مثل بیمترن، هولودسک و هولودک نیز نشان می‌دهند که مایکروسافت در ساختن چنین دنیایی عزم خود را جزم کرده است.

holodesk

شهرام ایزدی که در زمینه‌ی تکنولوژی‌های سه بعدیِ تعاملی در کمبریج و در کنار مایکروسافت به رهبری تیم تحقیقاتی مشغول است می‌گوید:

شاید واقعه‌ی بزرگ بعدی در زمینه‌ی واقعیت افزوده باشد.

و اضافه می‌کند: 

اجازه‌ دهید چنین ادعایی داشته باشم چرا که این ادعا در مورد وارد شدن دنیای واقعی به واسط کاربری و همچنین وارد شدن واسط کاربری به قلمروی دنیای واقعی است. این ادعا در مورد این دو دنیای متفاوت است که با هم تلاقی کرده و ترکیب می‌شوند."

اخیرا یکی از طرح‌های مایکروسافت در مورد Xbox لو رفته که خبر از سرمایه‌گذاری مایکروسافت روی طرحی در مورد عینک کینکت می‌دهد. این طرح در مایکروسافت با نام پروژه‌ی فورتالِزا شناخته می‌شود و برای ایجاد واقعیت افزوده توسط Xbox بعدی کاربرد دارد. بلیک می‌گوید: "در آزمایشگاه ما فعلاً چیزی که در مورد عینک باشد وجود ندارد"، اما معنی سخن بلیک این نیست که هیچ تیم تحقیقاتی دیگری روی چنین پروژه‌ای کار نمی‌کند.

 

گوگل هم پروژه‌ی عینک خودش را ادامه می‌دهد اما شهرام ایزدی چندان به این طرح علاقه‌مند نیست. شهرام ایزدی در مورد مزایا و معایب این عینک بحث کرده و می‌گوید استفاده از چنین عینکی مثل این است که یک گوشی هوشمند را روی صورت خود گذاشته باشید و به جای توجه به دیگران و مکالمه با دوستان، مدام با حرکات سر از آن استفاده کنید. او معتقد است که تکنولوژی باید عمومی باشد و شخص را از دنیای واقعی دور نکند.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

اخیرا مایکروسافت اعلام کرد که واحد "فناوری‌های باز" (Open Technologies) این شرکت از سیاست‌های کلی کمپانی جدا شده و از این پس بصورت مستقل عمل می‌کند و برای پیشبرد اهداف و منافع بازار Open-Source مرتبط با فناوری‌های مایکروسافت و دیگر شرکت‌ها حرکت خواهد کرد، این خبر واکنش‌های بسیار مثبتی را از سوی Red Hat به همراه داشته است که در ادامه آنها را مشاهده خواهید کرد.

پل کورمیر، نایب رییس اجرایی و رییس بخش تولید و تکنولوژی Red Hat در وبلاگ خود گفت: "منبع باز و استانداردهای باز به مشتریان و برنامه‌نویسان آزادی را هدیه می‌دهد. تعامل متقابل تولیدکنندگان و مشتریان ساده‌تر می‌شود. امیدواریم این بیانیه رسمی نشان‌دهنده همکاری بیشتر مایکروسافت با جوامع Open Source باشد تا در نتیجه امکان و انتخاب بیشتری برای مشتریان فراهم شود. جهانی آزادتر جهانی بهتر است".

با این حال چند نکته در پست وبلاک کورمیر وجود دارد که چندان هم همراه با تعریف از غول ردموند نیست. مثلا در جایی کنایه زده که موقعیت کنونی Red Hat "بدون داشتن مخالفی چون مایکروسافت" ممکن نبود و یا در جایی آمده که "حضور برخی از تازه واردان به عرصه منبع باز تعجب برانگیز است."

رد-هت حتی پیشنهاد همکاری با مایکروسافت را مطرح کرده که یک جهش رادیکال در فرهنگ این جنبش است و بیانگر آزادنگری و باز بودن بیشتر است.

به هر حال به طور کلی لحن این نوشته خوشبینانه بود. بنا به اظهارات کورمیر، اقدامات اخیر مایکروسافت می‌تواند بیانگر اتفاقات خوبی برای مشتریان و توسعه دهندگان و برنامه نویسان باشد. وی این روند را این گونه بیان کرد که "یک موج بلند که می‌آید همه کشتی‌ها را به حرکت در می‌آورد."

حالا باید منتظر بود و دید که اثرات بلند مدت شیرجه مایکروسافت به دریای Open Source چه خواهد بود. این کمپانی طی چند سال اخیر نشانه‌هایی از آمادگی بیشتر برای همسو شدن با جنبش منبع‌باز نشان داده است. در حالی که استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت در سال 2001 لینوکس را یک "سرطان" نامیده بود، بنیاد لینوکس در ابتدای ماه جاری میلادی اعلام کرد که مایکروسافت به هفدهمین مشارکت کننده قدرتمند لینوکس طی روند توسعه اخیر خود بدل گشته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه‌های متن باز مایکروسافت به صفحه Openness در وب‌سایت این شرکتمراجعه کنید.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

روی مبل لم داده اید هوا گرم است، تلفن خود را از روی میز بر می‌دارید و فقط با چند بار لمس صفحه دمای محیط را تنظیم می‌نمایید. کاش مطمئن می‌شدم به اندازه کافی برای مهمانی امشب میوه داریم! کافی است دوباره از راه دور وضعیت یخچال را در همان حین که روی مبل جابجا می‌شوید بررسی کنید.  داستان‌های از این دست، در آینده نزدیک دیگر رویا نخواهند بود چرا که محققان شرکت مایکروسافت در حال کار بر روی سیستم‌عامل HomeOS هستند، سیستمی که برای مدیریت هوشمند اسباب و وسائل خانه طراحی شده است.

شاید شما هم در خانه ابزارهای هوشمند زیادی داشته‌ باشید. گوشی هوشمند یکی از بارزترین آنهاست. ترموستات خانه، لپ تاپ، کنسول بازی، تبلت و غیره. همانطور که تک تک وسائل خانگی مان به آیین دیجیتال می گروند و با هوشمندی قادرند به اتصال به شبکه اینترنت هستند، کم کم وقت باید با خود بیاندیشیم که آیا الان زمان خوبی برای داشتن خانه ای هوشمند فرا رسیده یا خیر.

به تازگی مایکروسافت سندی پیرامون سیستمی به نام HomeOS منتشر کرده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی سطح فن آوری در خانه پرداخته و ببینیم که تا چه حد بستر لازم برای ظهور چنین سیستمی محیا شده است. آیا بالاخره روزی فرا می‌رسد که خانم‌ها دیگر از خانه‌داری ننالند و تمامی وسائل الکترونیکی مان در خدمتگذاری کوتاهی نکنند!؟ آیا زمان آن نرسیده که یخچال و لباس‌شویی و سایر وسایل به ابزاری جانبی برای رایانه شخصی بدل شده و بتوان به صورت هوشمندانه‌تری از آنها بهره گرفت؟

این چشم‌اندازی است که یک دهه قبل بیل گیتس آن را با اشتیاق مطرح کرد. اگر به آرشیو مجلات رایانه‌ای‌تان سری بزنید خواهید دید که در سال 2002 مجله PC World مقاله‌ای پیرامون مفهوم خانه‌های هوشمند ارائه کرده بود.

اگر با دقت به اطراف خود نظر کنید خواهید دید که همین گوشی هوشمندی که در جیب دارید نیز برای تنظیم درست زمان می‌تواند از اینترنت کمک بگیرد. یا اینکه به زودی یخچال آشپزخانه با اتصال به اینترنت قادر خواهد بود جدیدترین اطلاعات روز، وضعیت آب و هوا، نتایج مسابقات ورزشی، شرایط راه های برون شهری و دیگر اطلاعات مفید و کاربردی را صبح اول وقت در اختیارمان قرار دهد. حتی خواهیم توانست با نزدیک کردن گوشی هوشمند به یخچال و همگام‌سازی آنها؛ از قابلیت‌های هر دو بهره ببریم.

متخصصان برتر مایکروسافت هر از چندگاهی گزارشی از دستاوردها و ایده‌های جدیدشان را در اختیار عموم قرار می‌دهند. در فایل ویدئویی که سال گذشته منتشر شده است یکی از کارشناسان ابراز می دارد: «مشاهدات‌مان حاکی از آن است که بسیاری از ما در حال حاضر چندین دستگاه هوشمند در خانه داریم و می‌توان آنها را با شبکه به هم متصل کرد. بدین ترتیب زیرساخت مورد نیاز برای خانه‌ای هوشمند هم‌اکنون وجود دارد. طریقه‌ای که این ابزارها با یکدیگر کار می‌کنند و روشی که آنها را کنترل می‌نماییم نیازمند تلاش زیاد و اشتیاق فراوانی برای ایجاد یکپارچگی عملیاتی بین این ابزراهای جدا افتاده است به گونه‌ای که در آخر بتوان به راحتی خانه‌مان را مدیریت نماییم."

اما ایده‌ی پشت HomeOS و تغییر و تبدیل آن از حوزه آزمایشگاهی به پدیده‌ای قابل اجرا در محیط حقیقی نیازمند خانه‌هایی هوشمند برای عموم مردم است. تا آن زمان می‌توانیم به ایجاد سیستم HomeOS بسنده کنیم که مبتنی بر دستگاه بوده و می‌تواند ابزارهای موجود را به سادگی با هم یکپارچه کند، به طوریکه بتوانید سیستم خنک‌کننده خانگی را با گوشی هوشمند و رایانه‌تان همگام‌سازی نمایید. از این گذشته نیازمند برنامه‌های کاربردی مناسب این محیط نیز می‌باشیم پس کار تنها به سخت‌افزار ختم نشده و در کنار آن نیاز نرم‌افزاری نیز وجود دارد. خبر خوش آنکه مایکروسافت مرحله آزمایشی پروژه خود را تاکنون در تعدادی از خانه‌های واقع در امریکای شمالی آغاز کرده است.

البته نباید از یاد ببریم که فن آوری جز پیروی از داستانهای علمی تخیلی موضوع تازه‌ای برایمان به ارمغان نیاورده است. پیشتر Ray Bradbary داستانی علمی تخیلی پیرامون خانه‌ای هوشمند به نام Veldet نوشته بود که کمپانی والت دیزنی سریالی تلویزیون با نام «خانه هوشمند» را از آن اقتباس کرده و در سال 1999 میلادی به نمایش در آورد. باید نشست و دید که این خانه‌های هوشمند چه زمانی می‌توانند حقیقتاً در تمامی خانه‌های جهانیان از امریکای شمالی گرفته تا شاخ افریقا و از شمال اروپا تا هند و چین و خاورمیانه و شرق دور را از آن خود کند.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

شراکت نوکیا با مایکروسافت قرار بود نوعی رابطه خاص باشد که پول زیادی را روانه جیب‌ این دو کمپانی نماید. قرار بود این دو کمپانی با همکاری هم ویندوز فون را در سرتاسر دنیا فراگیر کنند و به رقیبی جدی برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون بدل گردند. اما شایعات مربوط به قصد مایکروسافت برای ساخت گوشی هوشمند خود بی‌شک نگرانی هایی را برای فنلاندی‌ها به وجود آورده است. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که آیا با وجود گوشی هوشمند مایکروسافت، نوکیا یارای رقابت را دارد؟ آیا نوکیا به جز ویندوز فون گزینه‌های دیگری نیز پیش روی خود دارد؟ با زومیت همراه باشید.نوکیا شریک سخت‌افزاری منتخب مایکروسافت در تولید گوشی‌های ویندوز فون بود. اما وقتی روابط نزدیک مایکروسافت با HTC مشاهده شد، گمانه‌زنی‌ها درباره این که این غول نرم‌افزار قصد تولید گوشی هوشمند مخصوص خود را دارد، بالا گرفت.

مایکروسافت اخیرا صحبت‌هایی با برخی تولیدکنندگان آسیای شرقی داشته که احتمال می‌رود این مذاکرات برای تولید گوشی ویندوز فون مایکروسافت باشد. اما هدف مایکروسافت از تولید یک گوشی هوشمند چه چیزی می‌تواند باشد؟ در برخی منابع آمده که قصد مایکروسافت آن است که دستگاه خود را برای تست سیستم‌عاملش در مراحل مختلف توسعه داشته باشد، اما عده‌ای نیز معتقدند که غول ردموند در صدد رقابت با شرکایی چون نوکیا و اچ‌تی‌سی است.

این دو نظر کاملا متفاوت هستند. اولی فقط یک اقدام ساده برای تست کردن سیستم‌عامل موبایل این کمپانی است، ولی در صورتی که مایکروسافت هوس کند گوشی هوشمند خود را به بازار عرضه کند، احتمالا جنگی تمام‌عیار رخ خواهد داد که آینده نوکیا و ویندوز فون را به خطر می‌اندازد.

نوکیــا

nokia-going-down-2واقعیت آن است که نوکیا در تولید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون تا کنون موفق نبوده است. مایکروسافت روابطی خاص با نوکیا برقرار کرد و در شرایطی که این کمپانی با مشکلات بزرگی روبرو بود، دست یاری به سویش دراز کرد. تعداد گوشی‌های ویندوز فون نوکیا همچنان تک‌رقمی است و همان‌ها نیز فروش آنچنانی نداشته‌اند. حداقل انتظارات مایکروسافت را برآورده نکرده‌اند!

آینده نوکیا نیز در هاله‌ای از ابهام است. گزارش‌های مالی این کمپانی اصلا وضعیت خوبی را ترسیم نمی‌کنند.

حال اگر مایکروسافت گوشی ویندوز فون خود را تولید کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ نوکیا، شریک اصلی خود را به شدت با مشکل مواجه خواهد کرد. اچ‌تی‌سی وضعیت متفاوتی دارد و از آنجا که در تولید گوشی‌های مبتنی بر پلتفرم‌های دیگر نیز فعال است آنچنان با مشکل جدی روبرو نخواهد شد.

nokia-going-down-1به هر حال نوکیا هر چه داشته رو کرده است. سرنوشت این کمپانی به ویندوز فون و آینده گوشی‌های سری لومیا وابسته است. اگر از ویندوز فون رویگردان شود، در کدام پلتفرم می‌تواند به رقابت با دیگران بپردازد؟ بنابراین تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند ویندوز فون را رها کند. نه تنها برای این کار پول و سرمایه‌ای ندارد، بلکه دیگر صبر سرمایه‌گذاران نیز به سر آمده و نمی‌تواند در چنین وضعیتی آنها را مجاب به تغییر رویه نماید.

نوکیا به شدت به ویندوزفون مایکروسافت وابسته شده است. اگر در این شرایط مایکروسافت گوشی خود را روانه بازار نماید، نوکیا چگونه می‌تواند به رقابت با آن بپردازد؟ سرمایه‌ای که مایکروسافت دارد قابل مقایسه با سرمایه نوکیا نیست. از طرفی از آنجا که نوکیا سیستم عامل ویندوز فون را از مایکروسافت خریداری می‌کند، باید بخش عمده‌ای از سود حاصل از فروش هر گوشی را به شریک‌ نرم‌افزاری خود که رقیبش نیز هست بپردازد.

سرفیــس

nokia-going-down-3مایکروسافت با سرفیس ثابت کرد که توان تولید سخت‌افزار ایده‌آل خود را دارد. قیمت آن کاملا رقابتی است، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بسیاری در آن دیده می‌شود و بررسی‌های انجام شده نیز به آن رای مثبت داده‌اند.

یادآوری سرفیس فقط برای روشن نمودن این موضوع است که ورود مایکروسافت به بازار تولید سخت‌افزار گوشی هوشمند غیرممکن نیست. نوکیا تنها کمپانی است که تمام سرمایه خود در صنعت گوشی‌های هوشمند را روی پلتفرم ویندوز فون قمار کرده است. ارائه گوشی هوشمند مایکروسافت حکم امضای نابودی نوکیا را دارد.

به نظر می‌رسد که آینده نوکیا در دستان مایکروسافت است. غول ردموند ناجی شریک فنلاندی خواهد بود، یا قاتل آن؟ گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد نمود.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

ورود مایکروسافت به بازار تبلت‌ها با سرفیس، مورد پسند تولیدکنندگان سخت‌افزارهای محصولات مبتنی بر ویندوز قرار نگرفت حتی برخی از شرکت‌ها مانند ایسر از این اقدام مایکروسافت ابراز ناراحتی کردند. اما امروز مدیرعامل مایکروسافت، استیو بالمر در مصاحبه‌ خود اعلام کرد که نگرانی تولیدکنندگان مانع توسعه سخت‌افزارهای جدید مایکروسافت نخواهد شد.

در حقیقت بالمر بطور شفاف و صریح اعلام کرده که باید در آینده منتظر محصولات تازه سخت‌افزاری این شرکت باشیم. بالمر گفت:

آیا این منصفانه است که ما قصد داشته باشیم سخت‌افزارهای بیشتر را تولید کنیم؟ مشخصا بله ما تولید سخت‌افزار را ادامه خواهیم داد. آیا ما به دنبال موقعیت‌های مهم برای ارائه استانداردهای تازه هستیم؟ بله ما برای این منظور شیرجه می‌زنیم.

بالمر در این مصاحبه وارد جزئیات نشد، اما نحوه صحبت کردن او به شکلی بود که منظور از سخت افزار جدید تولید ماوس و کی‌برد نیست.

ما خود را برروی میسری متعهد کرده‌ایم و در آن همه تلاش خود را بکار می‌گیرم تا نوآوری در زمینه سخت‌افزار، نرم‌افزار و فضای ابری را ارائه نموده تا به اهداف خود نائل آییم.

اگر بخاطر داشته باشید پیش‌تر نیز شواهی مبنی بر تلاش مایکروسافت در تولید تلفن سرفیس با سیستم‌عامل ویندوز فونبدست آمده بود که حالا با گفته‌های بالمر این شایعات نیز قوت بیشتری می‌گیرند.

شما انتظار دارید مایکروسافت چه محصولی را طراحی و تولید کند؟ منتظر چه سخت‌افزاری از مایکروسافت هستید؟

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

همان‌طور که دیروز هم اعلام کردیم، مایکروسافت قصد داشت در کنفرانس خود محصول جدیدی را معرفی کند. بالاخره پس از مدت‌ها انتظار این محصول جدید معرفی شد. خانم‌ها و آقایان، این شما و این هم تبلت جدید مایکروسافت به نام Microsoft Surface. در ادامه اطلاعات کامل‌ این تبلت جذاب که همین چند ساعت گذشته از تنور داغ مایکروسافت بیرون آمده، مشاهده می‌کنید.

در کنفرانس مایکروسافت در لوس‌آنجلس، Steven Sinofsky به روی سن رفت تا در مورد سخت‌‌‌افزار تبلت جدید مایکروسافت یعنی Surface توضیحاتی ارائه کند:

دو تبلت با نام Suface توسط مایکروسافت عرضه شده است. یکی مجهز به پردازنده ۲۲ نانومتری  Ivy Bridge اینتل و سیستم عامل ویندوز ۸ نسخه Pro و دیگری با پردازنده ARM و سیستم‌عامل RT (ویندوز RT همان ویندوز 8 مخصوص پردازنده‌های ARM است) عرضه خواهد شد.

 

Surface مجهز به پردازنده ARM و ویندوز RT

تبلت Surface مجهز به پردازنده ARM ، تنها 9.3 میلیمتر ضخامت داشته و 676 گرم وزن دارد. این تبلت همچنین دارای یک پایه است که آن را به صورت عمودی نگه می‌دارد و بدنه آن نیز با لایه نازکی از منیزیم پوشانده شده است.

شما برای انتخاب حجم ذخیزه سازی این تبلت نیز دو گزینه 32 و 64 گیگابایت را در اختیار دارید. اما مهمترین قسمت تبلت یعنی نمایشگر آن 10.6 اینچی از نوع ClearType HD با رزولوشن 1366x768 است.

 

 

اما تبلت دیگر مایکروسافت چه سخت‌افزاری را در دل خود جای داده است؟

Surface مجهز به پردازنده Intel و ویندوز 8

Surface دوم مجهز به پردازنده اینتل است و سیستم‌عامل Windows 8 Pro برروی آن نصب شده اما ضخامت آن 13.5 میلیمتر می‌باشد و وزن آن نیز ۸۶۰ گرم است که نسبت به تبلت Surface با پردازنده ARM سنگین‌تر و ضخیم‌تر است.

این تبلت جذاب مجهز به پورت USB 3.0 بوده و بدنه‌‌ای از آلیاژ منیزیمی همانند برادر خود دارد.

حجم ذخیره سازی این تبلت اما بیشتر از نمونه دیگر است، یعنی کاربران بین گزینه‌های 64 و 128 گیگابایت حق انتخاب دارند. این مدل همچنین مجهز به یک قلم نیز می‌باشد که در لبه تبلت قرار می‌گیرد. نمایشگر ClearType با رزولوشن Full HD این Surface جذاب به نظر می‌رسد.

هر دو مدل تبلت، با صفحه کلید‌ فیزیکی و متفاوت مایکروسافت که از نوع لمسی می‌باشند، عرضه می‌شوند تا کاربرانی که زیاد تایپ می‌کنند نیز از قافله عقب نمانده و بتوانند از تبلت Surface خود بیشترین بهره را ببرند.

[widgetkit id=121]

البته هنوز مشخص نیست که این کیبورد‌های جدید همراه با تبلت به کاربران عرضه می‌شود یا به صورت یک وسیله جداگانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای آن دسته از کاربران که به کی‌بورد‌های فیزیکی با دکمه‌های برجسته علاقه‌مندند باید بگوییم که صفحه کلید فیزیکی مایکروسافت در 5 رنگ عرضه می‌شود. البته همانطور که گفتیم یک صفحه کلید لمسی نیز برای این تبلت وجود دارد تا حق انتخاب بیشتری به کاربران بدهد.

هنوز قیمت دقیق و زمان عرضه این محصول در دست نیست. برای مشاهده قیمت و گالری تصاویر Surface با زومیت همراه شوید.

ما که از این تبلت جذاب مایکروسافت واقعا به وجد آمده ایم. آیا به نظر شما اپل و سایر تولید‌کنندگان تبلت، با دیدن Microsoft Surface نگران بازار محصولات خود شده‌اند.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

ادام اورث مدیر استودیو خلاقیت مایکروسافت که به تازگی در توییتر بحث پرحاشیه‌ای را در رابطه با Always-on ایکس باکس بعدی آغاز نموده بود، مایکروسافت را ترک کرد. بحث او با کاربران به شدت بالا گرفته بود و بسیاری که مخالف این محدودیت احتمالی مایکروسافت در نسل بعدی ایکس‌باکس بودند پست‌هایی تندی را بر علیه مایکروسافت و اورث منتشر کردند. هنوز مشخص نیست که اورث شرکت را ترک نموده یا مایکروسافت او را اخراج کرده است.

همانطور که پیش‌تر نیز در زومیت خواندید، شایعه شده که ایکس باکس بعدی از فناوری خاصی به نام Always-On پشتیبانی می‌کند. این فناوری که برای ممانعت از کپی غیرقانونی بازی و اپلیکیشن‌ها در ایکس باکس بعدی در نظر گرفته شده است به این ترتیب عمل می‌کند که اگر ارتباط کنسول ایکس باکس با اینترنتی به مدت 3 دقیقه قطع شود اجرای بازی یا اپلیکیشن مورد نظر کاربر متوقف می‌گردد.

از زمانی که شایعه امکان وجود چنین محدودیتی در ایکس باکس بعدی راه افتاده کاربران بسیاری نسبت به آن ابزار نارضایتی نمودند و به اشکال مختلف ناراحتی خود را اعلام کرده‌اند. هر چند ادام اورث وجود چنین فناوری را تایید نکرد اما در یک پست توییتر خود اعلام کرد که:

بعضی اوقات برق قطع می‌شود پس من جارو برقی نمی‌خرم.

پست او عکس‌العمل‌های بسیار تندی را از جانب کاربران و مخاطبین مایکروسافت به همراه داشت و اورث نیز به برخی از آن‌ها واکنش داد. صحبت‌های او باعث ایجاد موج منفی گسترده‌ای بر علیه مایکروسافت شد که احتمالا در نهایت منجر به کنار گذاشتن او گردید.

به تازگی برخی از بازی‌هایی که برای اجرا حتما نیاز به اتصال اینترنت دارند از جمله دیابلو 3 یا سیم‌سیتی برای کاربران مشکلات بسیاری را ایجاد کرده‌اند و بعضا به دلیل مشکلات فنی مربوط به سرورهای بازی یا اتصال اینترنت، کاربران قادر به اجرای بازی‌ها نبودند. به همین دلیل کاربران تمایلی به محدودیت احتمالی ایکس باکس بعدی ندارند. از طرفی در برخی از کشورها از جمله کشور عزیز خودمان نیز دسترسی به اینترنت پرسرعت برای بسیاری از کاربران نشدنی است و اگر ایکس باکس با این فناوری عرضه شود برای این دسته از کاربران مشکلات بسیاری را ایجاد خواهد کرد.

مایکروسافت طی یک بیانیه رسمی اعلام نموده که ادام اورث سخنگوی این کمپانی نبوده است و تنها نظرات شخصی خود را بیان کرده است.

نظر شما در رابطه با سیستم Always-on چیست؟

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

از آنجایی که امنیت کامپیوترهای شخصی و دستگاه های همراه همیشه برای مصرف کننده از اهمیت بالایی برخوردار است، مایکروسافت روش امنیتی جدیدی مبتنی بر عکس را برای سیستم عامل ویندوز ایجاد کرده است. در این روش که هم ساده تر  و هم از امنیت بالاتری برخوردار است می توان با علامت گذاری دایره یا خط و یا نقطه روی یک تصویر وارد سیستم شد.

بر اساس آنچه که در وبلاگ تیم مهندسی ویندوز با جزئیات ذکر شده، مایکروسافت در حال کار بر روی روشی برای ورود (Login) به رایانه های مبتنی بر ویندوز 8 به وسیله رمز تصویری است. در این روش که بیشتر برای صفحات لمسی طراحی شده، کاربر با یک تصویر که قبلا آن را انتخاب کرده مواجه است و از او خواسته می شود تا با علامت هایی که با انگشت روی تصویر می گذارد رمزی را ثبت کند. مایکروسافت پیشنهاد می کند که حداقل از سه علامت استفاده شود. همچنین اعلام شده که برای علامت ها می توان از دایره، نقطه و یا خطی میان دو نقطه استفاده کرد. وقتی که کاربری می خواهد به این طریق وارد یک دستگاه ویندوز 8 شود، باید همه این علامت گذاری ها، ترتیب و جهت ها را تکرار کند.

win8

مایکروسافت علامت ها را به سه عدد محدود کرده است چرا که بر اساس تحقیقات انجام شده در صورت عدم محدودیت علامت ها، پروسه ورود به سیستم، به طور متوسط 17 ثانیه طول می کشد در حالی که پس از اعمال این محدودیت ها این زمان به 4 ثانیه کاهش یافته است. کاربران لزوما نیازی به دقت خیلی زیاد ندارند، چرا که الگوریتم به گونه ای است که تصویر را جدول بندی می کند و در صورتی که دقت کاربر در رسم علامت ها بالای 90% باشد اجازه ورود صادر می شود.

مایکروسافت همچنین مدعی شده که با این روش امنیت نیز افزایش می یابد. مثلا اگر کاربری از یک رمز متنی 6 کاراکتری با حداقل یک حرف بزرگ و یک عدد استفاده کند، 7 میلیارد ترکیب متفاوت برای آن وجود دارد. این در حالی است که اگر کاربری از رمز تصویری با 6 علامت که همگی آنها فقط نقطه باشند استفاده کند، این عدد به 1.3 تریلیون ترکیب افزایش می یابد. حال اگر تعداد علامت ها را به 5 کاهش دهیم و حداقل یک دایره و یک خط به آن اضافه کنیم، 70 تریلیون ترکیب خواهیم داشت. تیم مهندسی ویندوز به تازگی کار بر روی بهبود عملکرد رمز تصویری را آغاز کرده و امیدوار است آن را به همراه ویندوز 8 در سال 2012 ارائه نماید.

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

در طی جریان معرفی ایکس‌باکس جدید که چند هفته قبل توسط مایکروسافت برگزار شد، از امکانات و ویژگی‌های بسیاری پرده‌برداری شد و گیمرها  مشعوف و هیجان زده شدند. در همین راستا کاربران مشتاق که عموما دارندگان نسل قبلی این کنسول یعنی ایکس‌باکس 360 بودند، با سوالات بسیاری سردرگم ماندند؛ آیا بازی‌های نسل قبل بر روی کنسول جدید اجرا خواهند شد؟ چگونه؟ و آیا اتصال دائمی به اینترنت مورد نیاز است؟ حال مایکروسافت از حقایقی می‌گوید که چندان به مذاق کاربران، خصوصا گیمرهای ایرانی خوش نخواهد آمد.

مشخصا مایکروسافت در صدد برقرار داشتن سیاست‌های جدیدی است تا با استفاده از بازی‌های کرک شده مقابله کند و امکان تحقق این امر را با سخت گیری خاصی پیگیری می‌کند.

حال شما را با برخی از این سخت گیری های اعمال شده که غالبا حاوی اخباری بد هستند آشنا می‌کنیم:

ایکس‌باکس وان باید به اینترنت متصل شود. نه به صورت دائمی؛ اما حداقل یکبار در هر 24 ساعت اتصال به اینترنت ضروری است. در غیر این صورت، امکان اجرای بازی‌های خود را، حتی در صورت اصل بودن، نخواهید داشت. پیشنهاد مایکروسافت برای سرعت اتصال هم 1.5 مگابیت بر ثانیه می‌باشد.

مشخصا این خبر برای کاربران ایرانی، حتی آن دسته که بازی‌های مورد علاقه خود را خریداری می‌کنند هم، وحشتناک است؛ چرا که در حال حاضر امکان دسترسی به اینترنت  1.5 مگابیت بر ثانیه (و حتی  کمتر از آن هم) برای اکثر کاربران ایرانی وجود ندارد. هرچند هنوز مشخص نیست که در راستای سیاست‌های جدید وزارت امور خارجه ایالات متحده، دسترسی کاربران ایرانی تا چه حد به سرور های مایکروسافت برقرار باشد.

به علاوه، در داد و ستد بازی های کارکرده و یا قرض دادن آن‌ها به دیگران نیز سخت‌گیری هایی انجام شده است. به طوری که شرایط گوناگونی برای این کار باید در نظر گرفته شده و احتمالا امکان هدیه دادن بازی های کارکرده نیز وجود نخواهد داشت. البته اقدامات اخیر مایکروسافت نارضایتی بسیاری از کاربران ، حتی در کشورهای اروپایی و خود آمریکا را نیز برانگیخته و باید دید که آیا تجدید نظری صورت خواهد گرفت یا خیر.

به نظر شما، این سیاست های مایکروسافت تا چه حد می‌تواند در موفقیت یا عدم موفقیت ایکس‌باکس وان موثر باشد؟

 

منبع: زومیت

 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت بزرگ‌ترین غول نرم‌افزاری دنیا است. این کمپانی در طی چند دهه فعالیت خود همواره با انتقادات و چالش‌های فراوانی روبرو بوده و برخی از محصولات این کمپانی شکست مطلق و البته برخی نیز پیروزی‌های بزرگ به همراه داشته‌اند. مایکروسافت در آستانه انتشار نسخه جدید ویندوز که تغییراتی بنیادین را تجربه کرده است، قرار دارد و در حالی که فقط دو ماه با انتشار رسمی ویندوز ۸ (مهمترین محصول مایکروسافت پس از چندین سال) فاصله داریم، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله نگاهی به برخی از محصولات بسیار موفق این کمپانی بزرگ بیاندازیم.

مایکروسافت به طور مداوم در معرض تیغ تیز انتقادها بوده و هست، ولی اگر این غول نرم‌افزار دنیا نبود، ما بسیاری از تسهیلات مدرن کامپیوتری که امروز از آنها بهره می‌بریم را نداشتیم.

وقتی که این کمپانی تبلت سرفیس خود را در ماه گذشته معرفی نمود، بسیاری اقدام مایکروسافت برای ورود به دنیای سخت‌افزار را مورد انتقاد شدید قرار دادند.

با تمام این اوصاف واقعیت آن است که مایکروسافت طی چند دهه گذشته، چند محصول بی‌نظیر (که اتفاقا برخی از آنها سخت‌افزاری بوده‌اند) را ارائه نموده است. در حالی که فقط دو ماه با انتشار رسمی ویندوز ۸ (مهمترین محصول مایکروسافت پس از چندین سال) فاصله داریم، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله نگاهی به برخی از محصولات بسیار موفق این کمپانی بزرگ بیاندازیم.

موشواره لمسی  Microsoft Arc Touch

microsoft-top10-products-1این ماوس، یکی از بهترین لوازم جانبی طراحی‌ شده توسط مایکروسافت تا به امروز است. اگر بخواهید از آن استفاده کنید باید آن را به شکل خمیده در آورید و برای حمل آسان‌تر می‌توانید آن را صاف کرده و در کیفتان قرار دهید.

Arc از اتصال بلوتوث، عمر باتری بالا و پیمایش دقیق، بهره می‌برد.

این موشواره به خاطر طراحی شیکی که دارد، تحسین کارشناسان را برانگیخته و جوایز زیادی را تصاحب نموده است. جزئیات بیشتر ...

شبیه‌ساز پرواز

microsoft-top10-products-2آیا تا کنون به این که خلبانی یک هواپیما چگونه است، فکر کرده‌اید؟ مایکروسافت راهی را برای تجربه مجازی این رویا به کاربران خود ارائه کرد.

شبیه‌ساز پرواز یک سری برنامه بود که بیشتر باعنوان بازی ویدئویی شناخته می‌شدند. به استناد ویکیپدیا، «شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت یکی از جامع‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و بهترین برنامه‌های شبیه‌ساز پرواز در بازار است.»

در Flight Simulator شما باید به اندازه یک خلبان ماهر باشید تا بتوانید هواپیما را از زمین بلند کرده و به پرواز در آورید.

تا سال ۲۰۰۹ (بیست و پنجمین سالگرد این بازی)، شبیه‌ساز پرواز، یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های مایکروسافت بود. شبیه‌ساز پرواز سه سال قبل از ویندوز تولید گردید. مایکروسافت به تازگی استدیو مربوط به تولید و توسعه Flight Simulator را تعطیل کرد و احتمالا این پروژه دیگر تکرار نخواهد شد.

Xbox اول

microsoft-top10-products-3اولین Xbox مایکروسافت ثابت کرد که این کمپانی می‌تواند در ساخت سخت‌افزار موفق باشد و وارد دنیای بازی‌های ویدئویی گردد.

جدا از بازی‌های بی نظیری که این دستگاه معرفی کرد (مثل Halo)، ایکس باکس اول، اهالی بازی را با سرویس Xbox Live آشنا کرد، که این امکان را فراهم می‌ساخت تا خوره‌های بازی به صورت آنلاین با یکدیگر بازی نمایند.

ایکس باکس امروزه به یکی از موفق‌ترین بخش‌های مایکروسافت تبدیل شده و بخش سرگرمی مایکروسافت را به یکی از بخش‌های سودآور این شرکت بدل کرده است.

ویندوز ۹۵

microsoft-top10-products-4ویندوز ۹۵ به شدت موفق بود! این سیستم عامل توانست ۷ میلیون نسخه در ۵ هفته ابتدای ورودش به بازار فروش کند، که در زمان خودش یک رکورد بزرگ محسوب می‌شد.

نسخه ۹۵ ویندوز برای اولین بار منوی استارت، نوار وظیفه، و دکمه‌های بستن، کمینه و بیشینه پنجره‌ها را به کاربران معرفی نمود.

در طراحی ویندوز ۹۵ پشتیبانی از اینترنت، شبکه‌های Dial-up و قابلیت‌های Plug and Play پیش‌بینی شده بود، که کار نصب سخت‌افزار و نرم‌افزار را ساده می‌کرد.

Microsoft Exchange Server

microsoft-top10-products-5این سرویس مایکروسافت در آوریل ۱۹۹۳ عرضه گردید و از همان موقع تبدیل به یک قهرمان تجاری شد. مایکروسافت اکسچنج توسط میلیون‌ها کمپانی، اداره و سازمان‌های مختلف تجاری برای مدیریت امن ایمیل‌ها، تقویم‌ها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های Exchange شامل ایمیل، تقویم، مخاطبین و وظایف و کارهای روزانه هستند که با Microsoft Outlook سازگاری کامل دارند.

Exchange همچنین می‌تواند با اتصال بی‌سیم ایمیل، تقویم و مخاطبین کاربران را با اکثر گوشی‌های همراه همگامسازی کند. همچنین این اطلاعات از طریق مرورگر اینترنت نیز قابل دسترس خواهند بود.

ویندوز XP

microsoft-top10-products-6ویندوز XP احتمالا محبوب‌ترین سیستم عامل مایکروسافت تا کنون است. این سیستم عامل در اکتبر ۲۰۰۱ ارائه گردید و هنوز هم به طور گسترده‌ای مورد استفاده بسیاری قرار می‌گیرد.

نسخه ۶۴ بیتی ویندوز XP اولین سیستم عامل مایکروسافت بود که از پردازنده ۶۴ بیتی استفاده می‌نمود. این نوع معماری پردازنده برای کار با حجم بالای حافظه طراحی شده است.

XP پروژه‌هایی چون جلوه‌های ویژه فیلم‌ها، انیمیشن‌های سه‌بعدی، کاربردهای مهندسی و برنامه‌های علمی را ممکن ساخت.

MS DOS

microsoft-top10-products-7جنجال‌های بسیاری پیرامون MS DOS وجود دارد. در واقع مایکروسافت این نرم‌افزار را خلق نکرد، بلکه این کمپانی، QDOS را از کمپانی Seattle Computer Products خریداری کرد و تغییرات مطلوب خود را در آن اعمال کرد. مایکروسافت QDOS را برای کامپیوترهای شخصی IBM اصلاح و بهینه کرد و بدین ترتیب MS DOS متولد شد.

نسخه اول، MS DOS 1.0، در سال ۱۹۸۲ ارائه شد. نسخه‌ای که به همراه کامپیوترهای شخصی IBM عرضه می‌گردید PC DOS نام داشت. با وجود آن که MS-DOS و PC DOS از ابتدا به طور موازی توسط مایکروسافت و IBM توسعه داده می‌شدند، اما این دو محصول در نهایت راهشان را از هم جدا کردند.

مایکروسافت آفیس

microsoft-top10-products-8آفیس یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین محصولات مایکروسافت است. با وجود آن که این محصول یک برنامه کاربردی عالی در زمینه بهره‌وری است، توسعه آن نیز بسیار ساده است.

آفیس همچنان برترین ابزار بهره‌وری و کاربردی باقی خواهد ماند، چرا که هر گونه اقدام برای سرنگونی آن به معنای اعلان جنگ با لشکری از توسعه‌دهندگان است که امرار معاششان از طریق تولید کتابخانه، APIهای اتوماسیون و یکپارچه‌سازی این مجموعه نرم‌افزاری،صورت می‌گیرد.

فعلا مشتاقانه منتظر هستیم تا بالاخره مایکروسافت آفیس را روی تبلت‌های ویندوز ۸ و روی iPad ببینیم.

ویندوز ۳.۱

microsoft-top10-products-9ویندوز ۳.۱ یک سیستم عامل ۱۶ بیتی بود که پایه و اساس سیستم عامل مدرن امروزی مایکروسافت است.

۳.۱ در سال ۱۹۹۲ منتشر شد، ویندوز ۳.۱ اولین نسخه ویندوز بود که به طور وسیعی در کامپیوترهای شخصی آن موقع مورد استفاده قرار گرفت.

ویندوز ۳.۱ مهر تایید سلطه مایکروسافت و سرآغاز عصر طلایی ویندوز بود.

این سیستم عامل برای اولین بار قابلیت سازماندهی برنامه‌ها، یک برنامه مدیریت فایل اختصاصی، فونت‌های true-type استاندارد، محافظ‌های صفحه نمایش (Screen Saver) داخلی، بازی‌های مین‌روب و Solitaire و چند ویژگی بهبود یافته دیگر را معرفی نمود.

Xbox 360/Kinect

microsoft-top10-products-10Xbox 360 پس از موفقیت چشمگیر Xbox اول تولید شد. محصول جدید وارد رقابت مستقیم با PlayStation 3 شد و به هیچ عنوان تسلیم نشد. تا آوریل ۲۰۱۲ حدود ۶۷.۲ میلیون دستگاه Xbox 360 به فروش رسیده بود.

این دستگاه بازی، حافظه بیشتر و عملکرد سریع‌تری داشت و کنترلرهای آن نیز بی‌سیم بودند.

علاوه بر این، کینکت نیز که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد، بسیار موفق بوده است. کینکت یک کنترلر حرکتی جدید است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق فرمان‌های حرکتی با نمایشگر تلویزیون تعامل داشته باشند. این دستگاه جانبی باعث شده تا بسیاری به تقلید از آن به کنترلرهای حرکتی اینچنینی روی بیاورند و تا کنون بیش از ۱۸ میلیون دستگاه کینکت به فروش رسیده است.

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

حدود ۳۷ سال از فعالیت مایکروسافت می‌گذرد و طی این سال‌ها ۵ بار لوگوی این شرکت تغییر کرده است. در واقع لوگو نشان اصلی هر برند و یا شرکتی است اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت از اعمال تغییرات اساسی در لوگوی خود هیچ‌وقت ترس به دل راه نداده است. البته جالب است بدانید که قبل تغییر اساسی که هفته گذشته برروی لوگوی این شرکت اعمال شد، آخرین بار ۲۵ سال پیش در سال ۱۹۸۷ لوگوی این غول نرم‌افزاری دستخوش تغییر شده بود. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید تا سیر تکامل لوگوی مایکروسافت را طی ۳۷ سال فعالیت این شرکت مشاهده نمایید.

لوگوی جدید مایکروسافت براساس تغییرات بنیادی که در اکوسیستم این شرکت اعمال شد، تغییر پیدا کرد و شبیه نسان مجموعه‌های نرم‌افزارهای چون ویندوز فون ۸، آفیس ۲۰۱۳ و ویندوز ۸ گردید.

شاید باورتان نشود اما تصویری که در پایین مشاهده می‌کنید، اولین لوگوی مایکروسافت بوده است. لوگویی که در زمان تاسیس این شرکت در سال ۱۹۷۵، ارائه شد. احتمالا این لوگو به چشم موسس‌های مایکروسافت، بیل‌گیتس و پائل آلن بسیار جذاب به نظر می‌رسیده است ولی الان بعید می‌دانم کسی از این لوگو خوشش بیاد:

microsoft logo 1975

اما خود مایکروسافت نیز اولین لوگوی شرکت را زیاد تحمل نکرد و در سال ۱۹۸۰ آن را به لوگوی زیر تغییر داد. این لوگو دقیقا در زمان مهاجرت مایکروسافت به واشینگتن معرفی شد:

logo microsoft 1980۲ سال بعد،‌ لوگوی مایکروسافت مجددا دستخوش تغییراتی شد. دقیقا یک سال پس از معرفی این لوگو، IBM سیستم‌عامل MS-DOS 1.0 را در کامپیوترهای شخصی (PC) بکار گرفت.

logo microsoft 3

۵ سال بعد یعنی یک سال پس از آنکه مایکروسافت به شرکت سهامی عام بدل شد، لوگوی این شرکت مجددا تغییر یافت و این بار برای ۲۵ سال نشان رسمی مایکروسافت باقی ماند. سه سال بعد از معرفی این لوگو مایکروسافت موفقیت‌های بزرگی را بدست آورد و به قطب نرم‌افزاری دنیا بدل شد:

2256

و حالا لوگوی مایکروسافت به پس از ۲۵ سال مجددا دستخوش تغییر شده است. غول نرم‌افزار دنیا، هفته گذشته و در تاریخ ۲۳ آگوست لوگوی اصلی خود را به آنچه در پایین مشاهده می‌کنید تغییر داد. این اولین لوگوی مایکروسافت است که در آن از رنگ‌های مختلف استفاده شده است. همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم هر کدام از رنگ‌های این لوگو نشانگر یکی از سرویس‌های اساسی این شرکت است:

Microsoft logo final

نظر شما در مورد لوگو چیست؟ تغییرات اعمال شده در لوگوی مایکروسافت را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت بالاخره شایعه معروف تمرکز این شرکت بر روی پروژه ساخت دستگاه‌های کوچک لمسی را تأیید کرد. به نظر می‌رسد مایکروسافت تصمیم دارد با طراحی تبلت های ۷ یا ۸ اینچی ویندوزی، سهمی مناسب از بازار تبلت‌های کوچک را بدست آورد.

پیتر کلاین، مدیر ارشد مالی مایکروسافت در طول کنفرانس صوتی در‌آمد این کمپانی در سه ماهه سوم سال، که عصر دیروز برگزار شده است، گفته مایکروسافت و شرکایش بر روی پروژه تولید مجموعه‌ای جدید از دستگاه‌های لمسی کوچک ویندوزی، که احتمالاً در ماه‌های آتی در دسترس قرار خواهند گرفت، کار کرده‌اند. البته کلین به این موضوع اشاره نکرده است که آیا خود مایکروسافت مستقیماً اقدام به ساخت این دستگاه‌های ویندوز هشتی کوچک خواهد کرد یا نه. با این حال، با توجه به حضور چشمگیر این شرکت در بازار تبلت‌ها از طریق تولید و ارائه سرفیس، پاسخ این سئوال روشن خواهد بود.

نشریه وال‌استریت‌ژورنال یک هفته پیش در گزارش خود اعلام کرده بود که مایکروسافت در حال توسعه یک تبلت ۷ اینچی برای عرضه در سال آینده می‌باشد. در حالی که در بهار گذشته، تولید تبلت های کوچک ۷ اینچی بخشی از استراتژی اصلی مایکروسافت به حساب نمی‌آمد، ولی این گزارش حکایت از این دارد که مدیران مایکروسافت تصمیم دارند تا با‌عرضه یک محصول جدید، به رقابت با نکسوس ۷ اینچی و آیپد مینی ۷.۹ اینچی بپردازد.

مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرده بود که ویندوز ۸ با صفحه نمایش‌های کوچکتر نیز سازگار می‌شود و می‌تواند به راحتی بر روی تبلت‌های ۷ اینچی ویندوزی نیز به کار گرفته شود. خبری که شایعه‌های زیادی را در رابطه با تبلت‌هایی کوچک‌تر به وجود آورد. مایکروسافت برای اثبات ادعایش باید سایز حداقلی صفحه نمایش در ویندوز 8 را (۱۳۶۶×۷۶۸) فعلی به ۱۰۲۴×۷۶۸ کاهش دهد.

همچنین کلین، در طول کنفرانس روز گذشته، از تصمیم خود مبنی بر ترک مایکروسافت در پایان سال مالی جاری، پس از ۱۱ سال حضور در این کمپانی، خبر داد. کلین از ۴ سال پیش، به عنوان مدیر ارشد مالی مایکروسافت در این شرکت فعالیت می کند.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

 امروز گزارش مالی سه ماهه دوم 2013 شرکت اپل منتشر شد تا فرصت مناسبی فراهم گردد و به مقایسه درآمد سه غول دنیای فناوری یعنی اپل، مایکروسافت و گوگل بپردازیم. در این مقاله قصد داریم، میزان درآمد و سود این سه شرکت را از سه ماهه اول سال 2011 تا سه ماهه دوم سال 2013 مورد ارزیابی قرار دهیم.

میزان درآمد سه شرکت گوگل، مایکروسافت و اپل

01 apple

هر سه کمپانی در برخی از حوزه‌ها مایوس کننده عمل کرده‌اند، اما همگی هنوز به شدت سودده هستند. گوگل در این سه ماهه ثروتمندتر شد، اما میزان رشد این شرکت قابل ملاحظه نبوده است. جزئیات کامل گزارش مالی گوگل در سه ماهه دوم 2013 را در این آدرس مشاهده کنید.

میزان سود سه شرکت گوگل، مایکروسافت و اپل

02 apple

سود مایکروسافت هر سال نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو شده است. ردموندی‌ها در سه ماهه دوم سال گذشته به دلیل خرید ناموفق aQuantive، نزدیک به 6.19 میلیارد دلار ضرر دادند. مایکروسافت در این سه ماهه به دلیل مشکلات مربوط به سرفیس RT نزدیک به 900 میلیون دلار دیگر ضرر داد. گزارش کامل مالی مایکروسافت در سه ماهه دوم امسال را در این آدرس مشاهده کنید.

اپل هم در این سه ماهه با مشکل روبر شد و هرچند درآمد آنها کمی نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته افزایش یافت، اما سود آنها به شکل محسوسی کاهش داشته است. میزان فروش آیپد نیز روند نزولی را طی می‌کند.

درصد حاشیه سود خالص سه شرکت:

03 apple

شاید سه ماهه دوم برای شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری سخت‌ترین باشد، اما نمی‌توان فراموش کرد که هر سه این شرکت‌ها در سه ماهه دوم سال گذشته وضعیف بهتری را تجربه کرده بودند. شما آینده این سه شرکت بزرگ دنیای فناوری را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت تیزر تبلیغاتی جدیدی از سرفیس منتشر نموده که در آن برخلاف اولین تیزر، به معرفی امکانات این تبلت پردازنده است. مایکروسافت تمام تلاش خود را می‌کند تا نظر کاربران را به تبلت ویندوزی خود جلب کند. در این تیزر تبلیغاتی که زمان طولانی نیز دارد مایکروسافت وارد جزئیات شده و به معرفی قابلیت‌های این تبلت می‌پردازد.

مایکروسافت پخش این تیزر را در یوتیوب آغاز کرده و بعید به نظر می‌رسد که آن را در تلویزیون نیز منتشر کند چون این آگهی تبلیغاتی زمان طولانی داشته و به جزئیات اشاره می‌کند. مایکروسافت در این آگهی تلاش کرده تا نشان دهد که با یک محصول با کیفیت و توانا روبرو هستید. در این تیزر نیز به قابلیت جدا شدن کاور کی‌برد و تغییر رنگ آن اشاره می‌شود و به قابلیت استفاده از این تبلت در جلسات اداری پرداخته می‌شود.

مایکروسافت در این تیزر، سرفیس را محصولی باریک، سبک، با دوام و کارآمد معرفی می‌کند، محصولی که همه جا می‌توانید از آن استفاده کنید، تنها کافی است پایه پشت تبلت را باز نموده و شروع به کار کنید. مایکروسافت در ادامه تیزر به معرفی ورودی و خروجی‌های تبلت از جمله خروجی تلویزیون، پورت USB و اسلات میکرو SD می‌پردازند.

نظر شما در رابطه با این آگهی تبلیغاتی چیست؟

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

اکنون نزدیک به چهار هفته از معامله‌ی 7.2 میلیارد دلاری مایکروسافت  بر سر خرید بخش موبایل و سرویس‌های نوکیامی‌گذرد. این معامله به عنوان بخشی از استراتژی «استیو بالمر» - مدیر عامل فعلی مایکروسافت - مبنی بر تبدیل این غول نرم‌افزاری به شرکتی فعال در زمینه‌ی تولید ابزارهای موبایل و ارائه‌ی خدمات، تلقی شد. با این حال بعد از گذشت یک ماه از این معامله هنوز هم برنامه‌ی مایکروسافت برای پیاده‌سازی این طرح و نقشه در هاله‌ای از ابهام است.

مسئله‌ی اصلی این است که بالمر تا 12 ماه آینده مایکروسافت را ترک خواهد کرد. هفته‌ی گذشته و در پی وداع گریان بالمر در گردهمایی سالیانه‌ی کارمندان مایکروسافت، وی موظف شد که در طی 12 ماه آتی، مدیری شایسته را برای پیگیری استراتژی جدید این شرکت معرفی کند. البته تلاش برای انتخاب مدیر عامل جدید از یک سو و اداره‌ی همزمان فعالیت‌های کنونی مایکروسافت از سویی دیگر، عرصه را برای بالمر و مایکروسافت تنگ کرده است. این مسئله در روزهای اخیر و در پی موضع‌گیری برخی سهام‌داران مایکروسافت پیچیده‌تر از قبل هم شده است. بنا بر گزارشی که هفته‌ی پیش منتشر شد، سه تن از 20 سهامدار بزرگ مایکروسافت برای تصدی پست مدیر عاملی این شرکت توسط «آلن مولالی» - مدیر عامل شرکت فورد - در تلاش هستند.

همزمان با انتشار این خبر، برخی از سهامداران دیگر نیز خواستار کناره‌گیری ‌ بیل گیتس به عنوان رئیس هیات مدیره شدند. این اقدام با هدف خروج بیل گیتس از «هیات گزینش مدیر عامل جدید» صورت پذیرفت تا بدین ترتیب راه را برای توافق احتمالی بر سر انتخاب «آلن مولالی» هموارتر سازد. البته کنار گذاشتن بیل گیتس کار آسانی نیست و هنوز بسیاری از سهام دارن شرکت موافق حضور او هستند.

بعد از چندین دهه، مایکروسافت مسیر تغییر سیاست را در پیش گرفته است. «جایگزینی بالمر» به عنوان اولین قدم در راستای اجرای این استراتژی، مایکروسافت را با چالش‌هایی اساسی مواجه کرده است و البته بعد از این هم اتخاذ تصمیمات دشوار اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

کاندیدهای احتمالی چه کسانی هستند؟

هم اکنون «آلن مولالی» به عنوان محتمل‌ترین گزینه‌ی جایگزین بالمر محسوب می‌شود و این در حالیست که وی در اظهارات چند روز پیش خود گفته بود که مطلقا علاقه‌ای به تصدی این پست ندارد. وی در طی مصاحبه‌ای با نشریه‌ی «USA Today» از پاسخ به پرسشی در رابطه با برنامه‌های آینده‌اش خودداری نمود، اما این بار موضع ملایم‌تری در پیش گرفت: «من عاشق کار در «فورد» هستم و هیچ موردی برای اضافه کردن به برنامه‌ام در فورد ندارم!»

انتخاب جایگزین بالمر پیچیده شده است
 

«استفان الوپ» - مدیر عامل سابق نوکیا - نیز بعد از «مولالی» گزینه‌ی محتمل بعدی است. الوپ بعد از اعلام خبر تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت، اکنون به عنوان مدیر ارشد اجرایی، سمت پایین‌تری نسبت به آنچه در نوکیا داشته اختیار کرده است. با این حال پس از تکمیل واگذاری نوکیا، وی به عنوان مدیر بخش ابزارهای موبایل مایکروسافت فعالیت خواهد داشت. با توجه به سابقه‌ی 5 ساله‌ی مدیریتی الوپ در نوکیا، جای تعجبی نیست که ابزارهای موبایل مایکروسافت تحت مدیریت او طراحی و تولید شوند. البته حوزه‌ی فعالیت «الوپ» به جز مدیریت بخش موبایل، شامل نظارت بر تصمیمات بخش Xbox و تبلت‌های سرفیس نیز خواهد بود. هدایت و حفظ معاون ارشدی مثل «استفان الوپ» که مسئول این بخش‌های کلیدی مایکروسافت شده است، برای مدیر تازه وارد کار آسانی نخواهد بود. به عبارتی دیگر، وجود فرد برجسته‌ای مثل الوپ، انتخاب مدیر عاملی غیر از خود او را سخت‌تر کرده است. با به خدمت گرفتن الوپ در بخش تولید ابزار و حضور آقای «Qi Lu» با سابقه‌ای طولانی در معاونت  بخش سرویس‌ها، بعید است که دیگر مدیران برجسته تمایلی به تصدی پست مدیر عاملی مایکروسافت داشته باشند. با در نظر گرفتن بازی قدرت میان سهامداران عمده و هیات رئیسه، این مسئله بغرنج تر از پیش نیز خواهد شد.

تحولات ساختاری «استیو بالمر» تحت عنوان «مایکروسافت واحد» و با هدف پایان دادن به کشمکش‌های داخلی بین بخش‌های مختلف مایکروسافت و یکپارچه‌سازی آن‌ها انجام شد. اما نباید فراموش کرد که این سازش، با تکیه بر بینش رهبری قدرتمند مانند بالمر صورت پذیرفت و اکنون فقدان فردی جایگزین در این جایگاه بیش از پیش احساس می‌شود.

ادغام بخش موبایل نوکیا و کارمندان آن با مایکروسافت چگونه انجام خواهد شد؟

خرید بخش ابزار و سرویس‌های نوکیا به این معنی است که مایکروسافت باید پذیرای 32,000 کارمند جدید باشد. البته بهره‌گیری از تجربه و تخصص بسیاری از این کارکنان در زمینه‌هایی نظیر مدیریت زنجیره‌ی تامین و همکاری با اپراتورهای مطرح تلفن همراه، برای مایکروسافت حائز اهمیت است، اما به احتمال بسیار زیاد، درصد قابل توجهی از این 32,000 کارمند به علت «استخدام مازاد بر احتیاج» اخراج خواهند شد. برآوردها حاکی از این است که در صورت تصمیم مدیران جدید برای کاهش هزینه‌ها و تعدیل نیرو، حدود 18,000 کارمند فعال در بخش تولید نوکیا در خطر از دست دادن شغلشان قرار می‌گیرند. پیش از این و در پی تصاحب «موتورولا» توسط گوگل، نزدیک به 30 درصد از نیروی کار موتورولا یعنی حدود 5,200 کارمند اخراج شدند. به احتمال بسیار زیاد بعد از تکمیل واگذاری نوکیا و خروج بالمر، همین سیاست نیز در مورد کارمندان سابق نوکیا به اجرا در خواهد آمد.

کنترل بازار کامپیوترهای شخصی

اکنون مایکروسافت به عنوان شرکتی پیشگام در ارائه‌ی پلتفرم‌های موفق، وارد حوزه‌ی تولید سخت‌افزار نیز شده است. با این حال بسیار بعید به نظر می‌رسد که این شرکت قصد رقابت با محصولات مبتنی بر پلتفرم‌های خودش (تلفن‌های ویندوزفونی و کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز) را داشته باشد. البته این شیوه توسط برخی شرکت‌های بزرگ پیگیری شد و تقریبا در تمامی موارد نیز به شکست انجامید. ناکامی اپل با ارائه‌ی سیستم عامل «نیوتن»، شکست «پالم» با ارائه‌ی «سیستم عامل پالم» و کشمکش نوکیا با «سیمبین» نمونه‌هایی از این اقدامات هستند. در جدیدترین این تلاش‌ها، گوگل پس از خریداری موتورولا اعلام کرد که این شرکت به عنوان بخشی کاملا مجزا از این شرکت اداره خواهد شد. با این که گوگل با خرید موتورولا رسما وارد صنعت تولید سخت‌افزار گردید، با این حال این شرکت موضعی کاملا بی‌طرفانه و حتی  سخت‌گیرانه‌تری نسبت به موتورولا در مقایسه با سایر تامین‌کنندگان در پیش گرفت. این رویکرد گوگل، مشخصا به منظور سازش و آشتی با تامین‌کنندگانی (مثل سامسونگ) دنبال شد که از پلتفرم اندروید استفاده می‌کردند.

هم اکنون مایکروسافت فعالیت در هر دو عرصه‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزار را در پیش گرفته است; اعطای مجوز (License) استفاده از پلتفرم‌های ویندوز RT، ویندوز 8 و ویندوزفون به تامین‌کنندگان سخت‌افزار کماکان ادامه دارد، اما درعین حال، مایکروسافت برای تولید محصولاتی مبتنی بر این پلتفرم‌ها نیز برنامه‌ریزی خواهد کرد. البته  بکارگیری این شیوه، مایکروسافت را با چالشی جدی مواجه می‌کند; دنباله‌روی مایکروسافت از این استراتژی در حوزه‌ی پلتفرم‌های ویندوز RT و ویندوزفون، با توجه به سهم این شرکت در این بخش چندان مشکل‌ساز نیست، اما در حوزه‌ی پلتفرم‌های فراگیر(مثل ویندوز 8) مایکروسافت برای مدیریت و بازنگری همکاری با سازندگان کامپیوتر و بدست گرفتن بازار کامپیوترهای شخصی که اکنون بیش از پیش به سمت ابزارهای موبایل می‌رود، راه سختی پیش رو دارد. مقامات مایکروسافت ادعا کرده‌اند که این شرکت فعلا برنامه‌ای برای ورود به صنعت تولید کامپیوترهای شخصی ندارد و بعد از تصاحب نوکیا، فعالیت‌های مایکروسافت به عنوان یک تولیدکننده‌ی سخت‌افزار، فقط محدود به تولید تلفن‌های همراه خواهد بود. با این حال نباید فراموش کرد که مایکروسافت پیش از این دست به تولید کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 8 زده بود. علاوه بر این، کمتر از 10 روز پیش، این شرکت مراسم رونمایی از محصولات جدید خود را با تاکیدی ویژه بر سری تبلت‌های Surface Pro 2 برگزار کرد. ارزیابی‌ها حاکی از این است که Surface Pro 2 می‌تواند رقیبی بسیار جدی در بازار لپ‌تاپ‌های هیبریدی تلقی شود. «استفاده از قابلیت‌های نوکیا در حوزه‌ی تولید و بهره‌گیری از دامنه‌ی نفوذ آن در جهان و ورود ناگهانی مایکروسافت به بازار کامپیوترهای شخصی»، آیا این تمام طرح و نقشه‌ی مایکروسافت بوده است؟

آیا آشتی با گوگل جزء برنامه خواهد بود؟

عرضه‌ی سیستم عاملی با قابلیت استفاده از سرویس‌های Youtube، بدون اجازه‌ی گوگل ممکن نیست، با این حال هر دو پلتفرم ویندوزفون و ویندوز RT از اپلیکیشن Youtube بهره می‌برند. پیش از این و در پی بروز اختلاف بین مایکروسافت و گوگل، برخی سرویس‌های گوگل (مانند جیمیل) در پلتفرم‌های مایکروسافت از دسترس خارج شدند. مسلما تا زمانی که مایکروسافت با این غول جستجو به راهکاری آشتی‌جویانه نرسد پلتفرم‌های این شرکت (مشخصا ویندوزفون) نیز به حاشیه رانده خواهند شد. با اینکه گوگل و مایکروسافت در این کشمکش به یک اندازه مقصر هستند، اما واقعیت تلخ این است که گوگل سهم بیشتری در پلتفرم موبایل در اختیار دارد و همین امر ابتکار عمل را از مایکروسافت گرفته است. تصمیم‌گیری در مورد سرانجام این رویارویی و هدایت آن در جهت منافع مایکروسافت، یکی از چالش‌های مدیر عامل جدید خواهد بود.

ارائه‌ی خدمات یا ابزارها؟ کدامیک مهم‌تر است؟

اولویت‌بندی سرویس‌ها و ابزارها، خط مشی فعالیت‌های آتی مایکروسافت را مشخص خواهد کرد. آیا مایکروسافت روش شرکت‌های مطرحی چون گوگل و اپل را در پیش می‌گیرد؟ روش Vertically integrate یا ارائه‌ی توام سرویس‌های سخت‌افزار و نرم‌افزاری (با تکیه بر فروش سخت‌افزار) همواره جزئی جدا نشدنی از استراتژی اپل بوده است. در مقابل، متد horizontal services یا ارائه‌ی پلتفرم‌ و سرویس‌های مختلف و همکاری با دیگر تولیدکنندگان (با تکیه بر سودآوری مبتنی بر سرویس‌دهی) قرار دارد که این روش مشخصا توسط شرکت گوگل دنبال می‌شود. البته استراتژی‌های دیگری نیز در صنعت وجود دارند که به ندرت توانستند به موفقیت دست یابند. با توجه به اظهارات چند روز پیش «امی هود»، مدیر بخش مالی مایکروسافت، به نظر می‌رسد که این شرکت ترکیبی از هر دو روش را بکار گیرد.

گرایش به سمت استراتژی گوگل یا اپل؟
 

با این حال طبق گفته‌ی «بن تامپسون»، یکی از تحلیلگران وبسایت stratechery:

استراتژی‌های مبتنی بر سرویس‌دهی و سیاست‌های ابزار محور، اساسا در نقطه‌ی مقابل هم قرار دارند. سرویس‌های هر شرکت، تا ابد تاوان «استراتژی  پشتیبانی از ابزار» آن شرکت را خواهند داد!

بن تامپسون

در واقع این رویکرد،  فرصتی برای بهره‌گیری دیگر شرکت‌ها فراهم می‌کند. برای مثال شرکت اپل در پاسخ به تصمیم مایکروسافت مبنی بر عدم ارائه‌ی  مجموعه نرم‌افزارهای آفیس برای آیپد، با عرضه‌ی بسته‌ی نرم‌افزاری iWork بصورت مجانی جای خالی آن را پر کرد. اپل بخوبی دریافته بود که وجه تمایز مهم تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 8، در نرم‌افزارهای آفیس آنها خلاصه می‌شود. از سویی دیگر اپلیکیشنی مثل Skype که تحت مالکیت مایکروسافت قرار دارد، به واسطه‌ی استفاده در اکثر پلتفرم‌ها کاملا فراگیر شده است. ایجاد توازن در بهره‌گیری از هر دو روش، یکی از چالش‌های کلیدی مدیر عامل آینده مایکروسافت به شمار می‌رود.

تاکنون کمتر شرکتی روش مایکروسافت را برای ایجاد تغییرات بنیادین بکار گرفته است و البته مدیران اندکی نیز با پشتکاری که استیو بالمر از خود نشان می‌دهد، درصدد ایجاد تغییراتی این چنینی بوده‌اند. اما بالمر برای پیش‌برد این تغییرات زمان زیادی ندارد. شخصی که جایگزین وی خواهد شد مسلما باید  تصمیماتی دشوار بگیرد و در عین حال سهامداران مایکروسافت را راضی نگه دارد; اما قدم اول، پیدا کردن فردی شایسته است، موضوعی که بسیار پیچیده به نظر می‌رسد.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مدیر ارشد یک تولیدکننده آسیایی به وال‌استریت‌ژورنال گفته که غول نرم‌افزاری دنیا به تازگی سفارش قطعاتی را به کارخانه‌های تامین کننده آسیایی داده است که احتمالا در ساعت هوشمند بکار گرفته خواهند شد. پیش از این نیز شایعاتی در باره ساعت هوشمند مایکروسافت منتشر شده بود و حالا اطلاعات تازه‌ای بدست آمده که احتمال وجود آن را بالاتر می‌برد.

مایکروسافت به تامین کنندگان آسیایی سفارش تولید صفحه لمسی کوچک و مناسب ساعت هوشمند را داده است. یکی از مدیران ارشد یکی از کارخانه‌های آسیایی این موضوع را به وال استریت ژورنال گزارش کرده و ادعا نموده که با بخش تحقیق و توسعه مایکروسافت در ردموند جلسه حضوری داشته است. البته او هنوز مطمئن نیست که محصولی که مایکروسافت به دنبال ساخت آن است ساعت هوشمند باشد اما شواهد و شایعات مختلف به ساعت هوشمند اشاره دارند.

اگر این اتفاق رخ دهد و مایکروسافت نیز ساعت هوشمند خود را طراحی و ارائه کند، غول نرم افزاری دنیا به جمع دیگر بزرگان دنیای فناوی مانند اپل، سامسونگ، سونی و غیره خواهد پیوست. بدون شک یکی از محصولات انقلابی پیش رو اپل، ساعت هوشمند است، محصولی که تقریبا در وجود آن شکی نیست و شواهد نشان می‌دهند که یک تیم شامل 100 مهندس خبره این شرکت بر روی آن کار می‌کنند. چند روز پیش بیل کمبل –یکی از اعضاء هیئت مدیره اپل- نیز در رابطه با آینده ابزارهای پوشیدنی صحبت کرد که خود مهر تاییدی بر وجود کامپیوتر پوشیدنی جدید اپل است.

یکی از مدیران ارشد سامسونگ نیز به بلومبرگ گفته بود که کمپانی‌اش در حال طراحی و ساخت ساعت هوشمند جدید است، سامسونگ اعلام نموده که سال‌ها است که ساعت هوشمند تولید می‌کند و حالا قصد دارد آن را با فناوری روز دنیا بروز نماید.

از سوی دیگر گوگل نیز در حال ساخت و توسعه عینک هوشمند کم نظیر خود است که خود در دسته کامپیوترهای پوشیدنی جای می‌گیرد.

اگر اخبار نمایشگاه CES امسال را دنبال کرده باشید حتما متوجه طیف وسیعی از ساعت‌های هوشمند و دیگر ابزارهای پوشیدنی شده‌اید، ابزارهای که انتظار می‌رود طی یک سال آینده در انواع و اقسام و اشکال مختلف عرضه شده و بازار تازه‌ای را شکل دهند.

نظر شما در رابطه با آینده ابزارهای پوشیدنی چیست؟

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

در تجربه‌ی اول کار با ویندوز 10 می‌توانیم تفاوت آن با ویندوز 8 را به‌خوبی مشاهده کنیم. هر چقدر بیشتر با این سیستم‌عامل کار کنید بیشتر مجذوب عناصر موجود در آن می‌شوید. به‌نوعی مایکروسافت از تجربه‌ی ناموفق ویندوز 8 استفاده کرده و به نظر می‌رسد این سیستم عامل محبوب دوباره احیا خواهد‌شد.

سرانجام مایکروسافت نسخه بعدی سیستم‌عامل محبوب ویندوز را با نام ویندوز 10 معرفی کرد. نسخه عمومی این سیستم‌عامل به گفته‌ی ردموندی‌ها قرار است اوایل سال 2015 میلادی در دسترس عموم قرار بگیرد، اما نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز جدید هم‌اکنون نیز در‌ دسترس است. 

کمپانی آمریکایی در نسخه 10 از ویندوز سعی کرده است به‌ مانند آنچه در نسخه 7 ویندوز مشاهده کردیم به شکلی طراحی را انجام دهد که استفاده از صفحه نمایش لمسی در کنار سخت افزار جانبی نظیر ماوس و کیبورد مشکلی را برای کاربر به وجوده نیاورد. با این حال مشکل بزرگی بر سر راه این غول عرصه فناوری وجود دارد و آن هم این است که باید دوباره اعتماد و نظر از دست رفته‌ی مردم را نسبت به خود جلب کند.

انتشار ویندوز 10 را می توان به نوعی با ویندوز 95 مایکروسافت مقایسه کرد. آن جایی که مایکروسافت با ارائه ویندوز 95 به دنبال راهی برای جلب نظر مردم و همه‌گیر شدن آن در بین کاربرانش بود. ویندوز 95 شوق و اشتیاق خاصی را در بین مخاطبان ایجاد کرد و نگرش جدیدی را در بین کاربران به‌وجود آورد که اهمیت و ارزش این موضوع تنها با معرفی اولین آیفون توسط استیو جابز قابل مقایسه است.

سیستم عامل محبوب ویندوز 95 هم دارای نواقصی بود که مایکروسافت در معرفی ویندوز XP آن هارا برطرف کرد و بهترین سیستم‌عامل تا آن زمان روانه بازار شد. همه‌ی ما از ویندوز XP خاطره خوشی به یاد داریم. XP نسبت به نسخه‌های پیشینش از امنیت و ثبات بیشتری برخوردار بود. افرادی که تا قبل از آن از ویندوز 2000 یا NT استفاده می‌کردند پس از مهاجرت به این سیستم‌عامل با محیطی کاملا دگرگون شده مواجه شدند، که تجربه جدیدی را در مقایسه با آن‌چه قبلا دیده بودند در اختیارشان قرار می‌داد. کاربران به دلایلی مانند رابط کاربری و راحتی کار کردن با آن در انجام محاسبات پیچیده و کار‌های روزانه از کار کردن با این سیستم‌عامل لذت می‌بردند. ورود ویندوز XP مصادف با انقلاب در عرصه کامپیوتر‌های شخصی بود، استفاده از کامپیوتر‌های شخصی رواج پیدا کرد و مردمی که تاقبل آن رایانه نداشتند پس از خرید، ویندوز XP را به عنوان اولین و آخرین سیستم عامل خود انتخاب کردند.

پس از ویندوز XP مایکروسافت دست‌به‌تغییر دیگری زد و ویندوز ویستا را معرفی کرد. برخلاف انتظار این سیستم عامل با وجود رابط گرافیکی جدید به محبوبیت زیادی نرسید. مایکروسافت خیلی زود مشکلات ویندوز ویستا را از بین برد و ویندوز 7 را روانه بازار کرد که تا این لحظه به عنوان محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین سیستم‌عامل شرکت مایکروسافت شناخته می‌شود. پس از ویندوز 7، ویندوز 8 نیز به سرنوشت ویندوز ویستا دچار شد و محبوبیت زیادی را به دست نیاورد.

این که بخواهیم دلیل ناکامی‌های اخیر را تنها بر گردن مایکروسافت بیندازیم کار منصفانه‌ای نیست چرا که انتخاب ومیل کاربران نسبت به گذشته تغییر کرده و با توجه به سیستم‌عامل های متن باز آن‌ها به دنبال محیطی مناسب سلیقه و استفاده روزانه خود هستند. ویندوز ویستا ناقص بود اما چیزی که در این بین بیشتر اهمیت داشت، نیاز و انتظاری بود که کاربران از سیستم‌عامل داشتند. ویندوز ویستا پاسخگوی نیاز مخاطبانش نبود. مردم دیدگاهشان را نسبت به این که سیستم‌عامل محیطی است برای اجرای برنامه‌های گوناگون از دست داده بودند.

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که نیاز داریم به‌روز باشیم. این به روز‌رسانی‌ها اغلب شامل برنامه‌هایی مانند مرورگر‌ها و برنامه‌های کاربردی می‌شود که ما در طول روز بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

Windows 10

سیستم‌عامل مکینتاش از شرکت اپل نیز با وجود به‌روزرسانی جدیدش به نسخه OS X 10.10 Yosemite می‌تواند به سرنوشت ویندوز در مایکروسافت دچار شود. در حال حاضر به خاطر رونمایی جدیدش در کانون توجه و هیاهوی کاربران قرار دارد اما با خوابیدن این هیاهو می توانیم یک دوره سراشیبی و افت نسبی را در بین مخاطبان پیشبینی کنیم.

انتشار نسخه‌ی دیگری از ویندوز همراه با قابلیت های زیاد، راهکار مناسبی برای فرار مایکروسافت از این بحران نیست، شاید آن‌ها نیاز به این دارند تا دوباره مردم و کاربرانی که با دیدن ویندوز 8 از این کمپانی روی برگردانده‌اند را  جذب کنند. شاید کار کردن و تعامل با سازندگان تجهیزات کامپیوتری یا آن‌هایی که به دنبال افزایش فروش کامپیوتر‌های شخصی در بین کاربران و شرکت‌ها هستند، کلید حل این مشکل باشد.

مایکروسافت علاوه بر امنیت و ثبات در ساخت سیستم‌عامل‌هایش نیاز به آموزش دوباره خریداران کامپیوتر‌های شخصی دارد، تا این عادت و فرهنگ را در کاربران به‌وجود بیاورد که کامپیوتر‌های شخصی در حال تحول هستند. شکل و معماری سنتی کامپیوتر‌های شخصی که اغلب در جعبه‌ای بژ رنگ بسته‌بندی می‌شد و بر روی سطوحی مانند میز قرار می‌گرفت  تغییر کرده و ما شاهد نسل جدیدی از کامپیوتر‌های شخصی هستیم که نسبت‌ به گذشته دچار تحول عظیمی شده‌اند. البته مایکروسافت در کنار انعطاف پذیری، ثبات و افزایش امنیت، مسئله آسودگی و راحتی کار را نیز در ساخت ویندوز 10 رعایت کرده و کاربران می‌توانند به‎سرعت نیاز‌های خود را برآورده سازند.

پس از ارائه اولین نسخه عمومی ویندوز 10 چندین هفته نیاز است تا بازخورد هایش از طرف کاربران و سازمان ها گرفته شود. چرا که مایکروسافت به دنبال برگشت به صحنه رقابت است. این شرکت چند ملیتی برای آن که دوباره اعتماد از دست رفته خودش را به‌دست بیاورد تلاش زیادی را بر روی ویندوز 10 انجام داده است. باید منتظر عرضه‌ی عمومی این سیستم‌عامل بود و دید که آیا مایکروسافت می‌تواند جایگاه از دست رفته خود را به دست بیاورد یا خیر.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1396 | نظرات ()