نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت پرچم‌داران سری لومیا را به‌تازگی معرفی کرده است. در معرفی این دو مدل می‌توان مشخصات بسیاری نام برد، اما یک قابلیت بیش از بقیه خودنمایی می‌کند: سیستم خنک‌کننده پردازنده با مایع.

هر چند روز یک بار گوشی اندرویدی جدیدی وارد بازار می‌شود که با مشخصات فنی چشمگیرش می‌تواند تا چند ماه بهترین گوشی اندرویدی بازار باشد. اما در دنیای ویندوز فون وضعیت این‌گونه نیست؛ به‌دلیل استقبال کمتر از این گوشی‌ها، به‌روزرسانی آنها در بازه‌های طولانی‌تری انجام می‌شود. با وجود این که چنین حقیقتی غیرقابل کتمان است، به میمنت ورود ویندوز ۱۰، مایکروسافت دو پرچم‌دار جدید معرفی کرده که امیدوار است به‌کمک آنها سهم بیشتری از بازار مصرفی را از آن خود کند. دو گوشی لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ایکس‌ال قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوزند که تا امروز ساخته شده‌اند.

با مبنا قراردادن وضعیت گوشی‌های فعلی، لومیا ۹۵۰ گوشی به‌مراتب کوچک‌تر و خوش‌دست‌تری است. صفحه نمایش ۵.۲ اینچی این مدل رزولوشنی برابر ۲۵۶۰ در ۱۴۰۰ پیکسل دارد و از فناوری OLED بهره برده است. اگر ذهنیتی از این ابعاد ندارید، در نظر بگیرید که صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس۶برابر ۵.۱ اینچ اندازه دارد. مشخص نیست که مایکروسافت از چه پنل OLED برای ساخت این مدل استفاده کرده، اما هرچه باشد، بعید است که بتواند به‌عنوان رقیب در برابر فناوری نسل کنونی صفحه نمایش‌های سامسونگ قد علم کند. مایکروسافت سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی به همراه قابلیت لرزشگیر اپتیکال در دوربین قرار داده و فلاش سه‌گانه LED را برای ثبت بهترین تصاویر در شرایط کم‌نور با دوربین همراه کرده است. مدل ۹۵۰ایکس‌ال نیز از همان لنز ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد، اما صفحه نمایش آن ۵.۷ اینچ (با همان رزولوشن مدل ۹۵۰) است. هر دو این مدل‌ها از درگاه یواس‌بی Type-C برای اتصال به منبع تغذیه یا کامپیوتر استفاده می‌کنند.

لومیاهای جدید از نظر ظاهر همچنان رنگ‌ولعاب لومیاهای سابق را دارند، اما در خصوص مشخصات فنی وضعیت بسیار متفاوت شده است. هر دو گوشی رم ۳ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی دارند، اما از نظر پردازنده متفاوت‌اند. لومیای ۹۵۰ به پردازنده ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ مجهز است. این چیپ از ۴ هسته کوچک Cortex-A53 و دو هسته بزرگ Cortex-A57 شکل گرفته است. هسته‌های بزرگ‌تر سریع‌تر و البته تشنه باتری‌اند، اما هسته‌های کوچک‌تر مصرف بهینه دارند و برای پردازش در پس‌زمینه بهترین گزینه‌اند. در مدل ۹۵۰ایکس‌ال نیز اسنپدراگون ۸۱۰ با چهار هسته Cortex-A53 و چهار هسته Cortex-A57 به کار رفته است.

 


 

در دنیای فناوری، چیپ اسنپدراگون ۸۱۰، بیش از توان پردازشی بالا، به استعداد گرم شدن بالا شهره  است. شرکت‌های مختلف، از جمله سونی، برای فائق آمدن بر این مشکل تکنیک‌های مختلفی آزمایش کرده‌اند. مایکروسافت نیز برای غلبه بر این مشکل پای فناوری خنک‌کننده مایع را از تبلت‌های سرفیس به گوشی‌های لومیا کشانده است. براساس آنچه در سرفیس دیده‌ایم، می‌توانیم حدس بزنیم این عملکرد روی گوشی‌های لومیا چگونه است. در این دستگاه‌ها سیستم خنک‌کننده مایع از یک لوله حرارتی باریک مسی متصل به پردازنده تشکیل شده است. درون این لوله مقدار مشخصی آب وجود دارد که وقتی دمای پردازنده بالا می‌رود، به بخار تبدیل می‌شود. بخار تولیدشده از طریق لوله به سمت فن خنک‌کننده می‌رود و آنجا، با سرد شدن، دوباره به آب تبدیل می‌شود. البته گوشی‌های لومیا واحد فن را ندارند و مشخص نیست مایکروسافت چگونه بخار آب تولیدشده را کنترل و دوباره سرد می‌کند.

اگر مایکروسافت با این شیوه بتواند اسنپدراگون ۸۱۰ را خنک نگه دارد، انتخاب این مدل به‌جای مدل ۸۰۸ منطقی است. در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی عملکرد مدل ۸۱۰ با گرم شدن چیپ به‌شدت افت می‌کند و در عمل قدرت پردازشش تا قدرت مدل ۸۰۸ پایین می‌آید. تجربه استفاده از ویندوز فون روی گوشی‌هایی با مشخصات فنی میان‌رده نیز چندان مشکل‌زا نیست؛ بنابراین شکی نیست که سپردن وظیفه اجرای ویندوز به چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ می‌تواند به تجربه‌ای عاری از لگ و کندی منجر شود.

هر دو مدل ۹۵۰ و ۹۵۰ایکس‌ال از ویندوز ۱۰ بهره می‌برند و از ماه آینده برای فروش در دسترس قرار می‌گیرند. قیمت مدل کوچک‌تر، یعنی لومیا ۹۵۰، از ۵۴۹ دلار و قیمت مدل ۹۵۰ایکس‌ال از ۶۴۹ دلار آغاز می‌شود.

منبع:جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

پرچم‌داران جدید مایکروسافت به دوربین‌های 20 مگاپیکسلی پیور ویو با لنز زایس مجهزند و بدون شک دوربین‌هایی قدرتمند دارند. در این مطلب نیم‌نگاهی می‌اندازیم به مقایسه عکس‌های لومیا 950 ایکس ال و لومیا 1520.

از رونمایی از پرچم‌داران جدید مایکروسافت چند روزی می‌گذرد و اکنون این شرکت گوشی‌های لومیا 950 و 950XL را در همه فروشگاه‌های خود در سراسر امریکا در معرض نمایش گذاشته است تا علاقه‌مندان بتوانند نگاهی به این گوشی‌ها بیندازند.

 

 

حالا یکی از دوستداران این گوشی‌ها سراغ لومیا 950XL رفته و به مقایسه عکس‌های آن با لومیا 1520 پرداخته است؛ گوشی‌ای که دوربینی بسیار خوب دارد و از ویژگی‌های مشابه لومیا 950 ایکس‌ال (دوربین 20 مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکی تصویر) بهره می‌برد.

اگرچه دوربین لومیا 950 ایکس‌ال و لومیا 1520 رزولوشنی مشابه دارند، می‌دانیم در لومیا 950 ایکس‌ال لنز 6 عنصری و نسل ششم لرزشگیر اپتیکی تصویر به کار گرفته شده است. اندازه اپرچر این گوشی نیز به F1.9 رسیده که در مقایسه با اپرچر F2.4 لومیا 1520 بهبود یافته است.

برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی روی عکس‌ها کلیک کنید.

 

دوربین پشت لومیا 950 ایکس‌ال

 

دوربین پشت لومیا 1520

 

دوربین جلو لومیا 950 ایکس‌ال

 

دوربین جلو لومیا 1520

 

این عکس‌ها به‌خوبی گویای ویژگی‌های دوربین‌های این دو گوشی‌اند و کاملا مشخص است کیفیت عکس‌های پرچم‌دار مایکروسافت نسبت به گوشی قبلی این شرکت پیشرفت کرده. حالا باید دید آیا بهبود کیفیت دوربین‌های این گوشی می‌تواند عاملی موثر در فروش گوشی‌های ویندوزی باشد یا خیر. نظر شما چیست؟

منبع:جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت در ویندوز ۱۰ موبایل قابلیتی با نام کانتینیوم ایجاد کرد. این ویژگی جذاب تجربه محیطی مشابه ویندوز رایانه‌های شخصی را به وسیله تلفن هوشمند به کاربر می‌بخشد. اما این قابلیت در چه محصولاتی و با چه مشخصات سخت‌افزاری قابل اجراست؟

مایکروسافت با ویندوز ۱۰ موبایل در سیستم عامل تلفن‌های هوشمند خود بازنگری اساسی‌ای کرده است. این کمپانی در نسخه جدید تغییرات و امکانات ریزودرشت بسیاری اضافه کرده که درنهایت به نظر می‌رسد توانسته با موفقیت ویندوز ۱۰ را به محیط موبایل وارد کند.

یکی از قابلیت‌های جدید و جذابی که در ویندوز ۱۰ موبایل می‌بینیم ویژگی Continuum است. این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که با اتصال ماوس، کیبورد و نمایشگر مجزا به تلفن هوشمند خود محیطی مشابه ویندوز رایانه‌های شخصی تجربه کند.

البته ذکر این نکته هم لازم است که به‌هرحال شما در حال استفاده از سیستم عامل موبایل هستید و این بدان معنی است که امکان اجرا و نصب نرم‌افزارهای دسکتاپ در این سیستم عامل وجود ندارد و شما تنها قادرید اپلیکیشن‌های یونیورسال موجود در فروشگاه ویندوز را اجرا کنید. در تجربه کاربری هم استفاده‌کنندگان از قابلیت Continuum تفاوت‌های این محیط را با فضای نرم‌افزاری موجود در سیستم عامل ویندوز ۱۰ در رایانه‌های شخصی به‌خوبی حس خواهند کرد. 

در Continuum می‌توانید ۲ اپلیکیشن را همزمان اجرا و استفاده کنید؛ به طور مثال، اکسل موبایل را در نمایشگر بزرگ و پاورپوینت را در صفحه نمایش تلفن همراه ببینید. شاید بهترین نکته‌ای که در دل این قابلیت وجود دارد این است که بدون اینکه وقفه‌ای در کارتان رخ دهد قادرید به تماس‌های تلفنی‌تان پاسخ دهید یا ویدئوی در حال پخش خود را ببینید.

مایکروسافت با ایجاد قابلیت Continuum درواقع بهبود بهره‌وری را در کشورهای در حال توسعه هدف گرفته، چراکه در بسیاری از نقاط دنیا تلفن هوشمند تنها ابزار الکترونیک و محاسبه‌گر موجود در خانه است. با این توضیح باید بگوییم که اجرا و نمایش تمام پیکسل‌ها در چند نمایشگر نیازمند سخت‌افزار قدرتمند است.

متاسفانه باید گفت در حال حاضر این پیش‌نیاز سخت‌افزاری در تمام تلفن‌های هوشمند ویندوزی وجود ندارد. درواقع طبق آنچه مایکروسافت اعلام کرده، حداقل سخت‌افزاری که بتواند Continuum را اجرا کند چیپست اسنپدراگون ۸۰۸ با شماره مدل MSM8992 یا MSM8994 محصول کمپانی کوالکام است. بدین ترتیب تلفن‌های هوشمند قدیمی‌تر، حتی با نصب ویندوز ۱۰ موبایل، قادر نیستند Continuum را اجرا و پشتیبانی کنند.

بنابراین اگر شما هم از تلفن‌های هوشمند ویندوزی قدیمی استفاده می‌کنید و قصد دارید Continuum را تجربه کنید، باید به فکر تعویض دیوایس خود و تهیه یکی از محصولات جدیدتر این کمپانی باشید.

چندی پیش مایکروسافت دو تلفن هوشمند جدید با نام‌های Lumia 950 و Lumia 950 XL معرفی کرد که نه‌تنها به‌خوبی قادرند Continuum را اجرا کنند، بلکه از امکانات نرم‌افزاری در کنار ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت فضای داخلی و دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

تفاوت اصلی این دو محصول در سایز نمایشگر و پردازنده اسنپدراگون است. لومیا ۹۵۰ نمایشگر ۵.۲ اینچی و چیپ اسنپدراگون ۸۰۸ دارد و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال از صفحه نمایش ۵.۷ اینچی و چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ بهره می‌برد.

همچنین مایکروسافت از تلفن هوشمند میان‌رده خود نیز با نام Lumia 550 پرده برداشته که البته، همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، فاقد حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای Continuum است.

 

منبع:جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

خبرهای زیادی در مورد تبلت سرفیس مینی شنیده می‌شود. مایکروسافت وجود این محصول را تایید کرده است، اما به نظر می‌رسد قصد ندارد آن را وارد بازار کند.

یکی از مدیران مایکروسافت در گفتگویی با سایت Wired اذعان کرده که در حال حاضر از تبلتی 7 اینچی استفاده می‌کند که هنوز وارد بازار نشده است. او از این تبلت در کنار تخت خود استفاده می‌کند تا بتواند به ایمیل‌هایش دسترسی داشته باشد و در صورت خطور کردن ایده‌ای به ذهنش بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن آن را مکتوب کند.
«بسیار شبیه مالسکاین (Moleskine) است.» این جمله را پانوس پانای، معاون مدیرعامل دستگاه‌های مایکروسافت، می‌گوید. دو سال پیش نیز پانای در مورد محصولی صحبت کرد که امروزه آن را با نام سرفیس بوک می‌شناسیم. در آن زمان او در گفتگو با خبرنگاران گفته بود: «این محصول فوق‌العاده است!» اگر کمی ریزبینانه به این دو جمله نگاه کنیم، درمی‌یابیم که احتمالا نسخه اولیه سرفیس مینی تولید شده، اما این کمپانی قصد ندارد آن را وارد بازار کند.


 

مایکروسافت زیاد در مورد این محصول صحبت نمی‌کند و زمانی حتی وجودش را انکار می‌کرد، اما به‌نظر می‌رسد این کمپانی چند سال است که ایده ساخت تبلتی کوچک‌تر از سرفیس پرو را در سر پرورانده. اولین نشانه‌ها از تبلت بازی ایکس باکس ظاهر شد و پس از آن در دفترچه راهنمای سرفیس پرو 3 نیز در مورد تبلتی کوچک‌تر صحبت‌هایی به میان آمد. مایکروسافت سال گذشته در گزارش مالی خود اعلام کرد که در حال قصد ندارد عضوی جدید با شکل‌وشمایلی جدید به خانواده سرفیس اضافه کند و آب پاکی را روی دست آن عده از طرفدارانش ریخت که در انتظار تبلت 7 اینچی این شرکت بودند. مصاحبه پانای با Wired اولین اظهارنظر رسمی مایکروسافت در مورد این تبلت مینی بود؛ جایی که برای اولین بار با نام سرفیس مینی آشنا شدیم.


منبع: The Verge

 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

شرکت اپل هم بالاخره برای حضور و رقابت در بازار تصمیم گرفت تبلتی با صفحه نمایشگر بزرگ‌تر عرضه کند و تبلت جدید ۱۲.۹ اینچی خود را با نام iPad Pro چهارشنبه هفته پیش روانه بازار کرد؛ محصولی که بیشتر برای رقابت با تبلت‌هایی نظیر 4 Surface Pro  وارد بازار شده است. محصول مایکروسافت به کیبورد فیزیکی جداشونده و قلم مجهز است، ولی اپل، برخلاف مایکروسافت، تصمیم گرفته این لوازم جانبی را جداگانه به فروش برساند.

در ویدئوی زیر شخصی که این دو محصول جدید را در اختیار دارد تصمیم گرفته قلم‌های آنها را تست و مقایسه کند. برای واضح‌تر دیدن و تشخیص بهتر سرعت دقت عمل این دو قلم، این کاربر ویدئو را به حالت اسلوموشن با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه گرفته است. هرچند گویا وی بیشتر تمایل داشته با مخاطبان خود صحبت کند تا این که قلم‌ها را آزمایش کند! اما به‌هرحال دیدن این ویدئو خالی از لطف نیست.

 

 

منبع: iClarified



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

سرفیس بوک، اولین لپتاپ محبوب مایکروسافت، پا به بازار ایران گذاشت.

در ماه گذشته مایکروسافت بالاخره وارد جمع تولیدکنندگان لپتاپ شد و پس از موفقیت روزافزون و استقبال بی‌نظیر کاربران از تبلت‌های متفاوت و قدرتمند Sruface، این کمپانی خود را وارد دنیای لپتاپ‌ها کرد، اما لپتاپی متفاوت عرضه کرد؛ لپتاپی که نمایشگری با قابلیت باز شدن 359 درجه‌ای دارد و با جدا شدن از دستگاه، آن را به تبلت تبدیل می‌کند. جی‌اس‌ام نیز معرفی سرفیس بوک مایکروسافت را به‌طور کامل پوشش داد.

مانند iPad Pro که با اختلاف زمانی ۳ روزه وارد بازار ایران شد، Surface Book هم با تاخیر کمی پشت ویترین مغازه‌داران ایرانی ظاهر شد. 

 

 

طبق گزارش به‌دست‌آمده، فعلا سرفیس بوک در ۲ مدل زیر وارد شده و به فروش می‌رسد، ولی با گذشت زمان باید شاهد ورود سایر مدل‌ها هم باشیم که قیمتی کمتر از این نمونه‌ها دارند و دارای پردازنده Core i5 هستند.

مدل ۲۵۶ گیگابایتی با پردازنده Core i7 و 8GB RAM: حدود ۹،۲۰۰،۰۰۰ تومان 

مدل ۵۱۲ گیگابایتی با پردازنده Core i7 و 16GB RAM: حدود ۱۰،۵۰۰،۰۰۰ تومان

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

جدیدترین اپلیکیشنی اندرویدی مایکروسافت قرار است شما را متقاعد کند که اپلیکیشن‌های ویندوز فون آن‌قدرها که گفته می‌شود کم نیست و شاید بتواند نظر شما را در مورد این سیستم عامل تغییر دهد.

 

ویندوز فون مایکروسافت یکی از سه سیستم عامل برتر گوشی‌های هوشمند است، اما در رقابت با اندروید و آی‌او‌اس برای به دست آوردن سهم بازار تاکنون یک شکست‌خورده تمام‌عیار بوده. اگر از کاربری بپرسید که چرا گوشی ویندوزی را به گوشی اندرویدی و آیفون ترجیح نداده، شاید یکی از پاسخ‌هایش این باشد که تعداد و تنوع اپلیکیشن‌های ویندوز فون به اندازه دو رقیب دیگرش نیست. حال مایکروسافت با انتشار اپلیکیشن اندرویدی جدیدی قصد دارد این تصور عمومی را اصلاح کند.

این اپلیکیشن، که AppComparison نام دارد، تمام اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی‌تان را بررسی می‌کند و به شما می‌گوید کدام‌یک از آنها برای ویندوز 10 موبایل نیز نسخه ویژه‌ای دارد. برای آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که نسخه ویندوزی‌شان موجود نیست نیز برترین اپلیکیشن‌های جایگزینی را به شما معرفی می‌کند که در ویندوز موبایل قابل دسترسی است.

 

     

 

مایکروسافت با انتشار این اپلیکیشن قصد دارد کاربران اندروید را به مهاجرت به ویندوز فون ترغیب کند. این هدف از توضیحاتی مشخص است که برای این اپ در گوگل‌ پلی استور نیز آمده است. توضیحات این اپلیکیشن با این جمله آغاز می‌شود: «آیا در این فکرید که گوشی اندرویدی خود را با گوشی ویندوزی تعویض کنید؟»

ویندوز فون تقریبا دو سال بود که بسیار راکد بود، اما مایکروسافت با معرفی دو گوشی Lumia 950 و Lumia 950XL، که با ویندوز 10 موبایل عرضه می‌شوند، دوباره به عرصه رقابت با اندروید و iOS بازگشته است؛ البته مانند ویندوز فون 8 در ابتدای راه، فعلا اپلیکیشن‌های معروف محدودی مانند اسنپ‌چت یا جیمیل برای این سیستم عامل وجود دارد.

منبع: جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

سرفیس فون نام جدیدترین پروژه مایکروسافت است که قرار است به تجارت گوشی تلفن همراه این شرکت رونقی دوباره ببخشد.

 

بنا به گزارشی که اخیرا وبسایت Windows Central منتشر کرده، مایکروسافت با تیمی به رهبری پانوس پانای مخفیانه در حال کار بر Surface Phoneاست. پیش از این نیز شایعاتی در مورد فعالیت مایکروسافت روی چنین محصولی شنیده می‌شد، اما هیچ‌کدام از آن شایعات به قوت خبر اخیر نبوده است.

پانای قبلا نیز از نسخه‌های پرچم‌دار لومیا رضایت نداشت و اکنون که از ریاست برند سرفیس به ریاست بخش دستگاه‌های مایکروسافت منصوب شده، قصد دارد برنامه‌های خودش را اجرا کند.

در حال حاضر پروژه سرفیس فون هنوز در ابتدای راه است و تیم مهندسی این پروژه در حال تست کردن تکنولوژی‌های مختلف برای طراحی این گوشی‌اند، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که گوشی جدید مایکروسافت از چیپستی استفاده خواهد کرد که شرکت اینتل تولید کرده و دیگر شاهد چیپست‌های کوالکام نخواهیم بود. اگر این اتفاق بیفتد، احتمال دارد که این گوشی بتواند نرم‌افزارهای x86 را اجرا کند و از این نظر بیش از هر گوشی دیگری به معماری نرم‌افزاری لپ‌تاپ‌ها و PC ها نزدیک خواهد بود.

 

 

این ایده چندان دور از ذهن نیست. مایکروسافت به‌تازگی در لومیاهای جدیدش قابلیت کانتینیوم را معرفی کرد؛ قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد گوشی‌تان را به لپ‌تاپ تبدیل کنید. بنابراین ممکن است سرفیس فون قدم بعدی مایکروسافت برای سازگاری کامل نرم‌افزاری در کانتینیوم باشد.

ایده اصلی سرفیس فون ایجاد دسته‌ای جدید بین دستگاه‌های دیجیتال است؛ دستگاهی که هم می‌تواند موبایل باشد و هم می‌تواند به دسکتاپ تبدیل شود. مایکروسافت بدین وسیله می‌خواهد تفاوتی عمده بین خود با رقبای اندرویدی‌اش و همچنین اپل ایجاد کند.

سرفیس فون برای تجارت بخش گوشی‌های موبایل مایکروسافت پروژه‌ای مهم به شمار می‌رود؛ به‌خصوص که Lumia 950، گوشی پرچم‌دار جدیدش، نتوانست چنان که باید و شاید تاثیرگذار ظاهر شود. برای همین کار بر سرفیس فون بر عهده تیم سرفیس گذاشته شده که هر سال با ابداعات جدیدش، که آخرین آنها سرفیس بوک بود، نام مایکروسافت را بر سر زبان‌ها انداخته است.

 

 

انتظار می‌رود سرفیس فون حوالی ماه مه سال آینده میلادی (خرداد 95) معرفی شود و به احتمال فراوان با به‌روزرسانی Redstone ویندوز 10 عرضه شود که تقریبا همان زمان منتشر خواهد شد.

با وجود اینها باید توجه داشت که تمام این گفته‌ها در حد شایعه‌اند. ویندوز سنترال، برخلاف نامش، یکی از وبسایت‌های وابسته به مایکروسافت نیست، اما به‌هرحال وجود پروژه سرفیس فون منطقی به نظر می‌رسد. حال باید منتظر ماند و دید مایکروسافت در این زمینه چه اظهارنظری خواهد کرد.

منبع: جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت میان رده جدیدی با ویندوز 10 در راه دارد؛ گوشی‌ای که احتمالا همان لومیا 850 است.

شایعات پیرامون لومیا 850 مایکروسافت از ماه ژوئیه بر سر زبان‌ها افتاد و بسیاری از مشخصات آن فاش شد. گفته می‌شد این گوشی در بین میان‌رده‌های سری لومیا قرار می‌گیرد.

اکنون تصاویری از گوشی جدید مایکروسافت منتشر شده است و به نظر می‌رسد این تصاویر مربوط به گوشی لومیا 850 است. این تصاویر با رندرهای فاش شده از لومیا 850  شباهت بسیاری دارد به همین خاطر احتمالا لومیا 850 همان گوشی با نام رمز Hanjo است. عکس‌های لو رفته کیفیت پایینی دارند اما فریم فلزی گوشی مشخص است. فلش LED پشت گوشی نیز در عکس‌ها به چشم می خورد و به نظر می‌رسد در جلو گوشی نیز (همانطور که قبلا گفته شده بود) فلش LED وجود دارد.

اما این بار نکته جالب در عکس‌ها برخی از مشخصات گوشی است که فاش شده و قبلا صحبتی از آنها به میان نیامده بود. در یکی از تصاویر نمایشگر گوشی 5.7 اینچی با رزولوشن 1080p و همچنین پردازنده آن اسنپدراگون 615 ذکر شده است. نمی‌توان گفت اطلاعات جدید فاش شده حقیقت دارد یا آنچه پیشتر در مورد نمایشگر 5 اینچی و رزولوشن 768p گفته شده بود اما هر دو قابل قبول به نظر می رسند.

گالری تصاویر (3 تصویر )
 
 
 

منبع: GSMArena

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

جدیدترین مدل از سری تبلت‌های سرفیس مایکروسافت با نام سرفیس پرو 4 با استقبال خوب کاربران و طرفداران پلتفرم ویندوز مواجه شده است. برای بیشتر آشنا شدن با ویژگی‌ها و قابلیت‌های این تبلت، با ویدئوی دوبله بررسی تخصصی سرفیس پرو 4 همراه شوید.

تبلت سرفیس مایکروسافت اگرچه نام تبلت را یدک می‌کشد، در اصل یک سروگردن از خانواده تبلت‌ها بالاتر است؛ دستگاهی که با صفحه لمسی و کیبورد جداشونده و همچنین قلم هوشمند می‌تواند در هر دو عملکرد لپ‌تاپ و تبلت عالی و بی‌نقص ظاهر شود.

این تبلت چندی پیش وارد بازار ایران نیز شد و هم‌اکنون در فروشگاه‌های آنلاین و همچنین مراکز خرید در سطح شهر تهران به‌فروش می‌رسد. بررسی اولیه سرفیس پرو 4 نیز در جی‌اس‌ام منتشر شده که می‌تواند شما را تا حد زیادی با این محصول دوست‌داشتنی مایکروسافت آشنا کند.

اما برای اطلاع دقیق‌تر از مشخصات فنی و ویژگی‌های سرفیس پرو 4 شما را به تماشای ویدئوی دوبله از بررسی تخصصی آن دعوت می‌کنیم.

اگر این دستگاه به شهر شما نیز رسیده است، ما و خوانندگان را در جریان بگذارید.

منبع: جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()