نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت همیشه از یک‌پارچه کردن نسخه‌های مختلف سیستم عامل‌های خود روی دیوایس‌ها صحبت کرده بود. اکنون با ویژگی‌های جدیدی مثل امکان پرینت به‌صورت پیش‌فرض، که در نسخه موبایل ویندوز به چشم می‌خورد، می‌توان امیدوار بود که به این هدف نزدیک شده است.

با نزدیک شدن به زمان عرضه ویندوز 10، خبرها در مورد این سیستم عامل و نسخه‌های مختلفش برای دیگر دیوایس‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. مایکروسافت دوباره تصمیم گرفته نام سیستم عامل موبایل خود را به ویندوز موبایل برگرداند، نامی که تا پیش از ویندوزفون به سیستم عامل موبایل این شرکت اختصاص داشت. مایکروسافت در کنفرانس بیلد امسال خود از بسیاری از ویژگی‌های ویندوز 10 موبایل پرده برداشت، اما هنوز هم ویژگی‌های زیاد دیگری باقی مانده که در این کنفرانس فرصتی برای صحبت در موردشان فراهم نیامد.

مایکروسافت در ویندوز 10 موبایل (بیلد 10149) گزینه‌ای به‌طور پیش‌فرض برای پرینت اسناد در نظر گرفته است. بدین ترتیب آیکون پرینتر در اپلیکیشن‌هایی مثل OneNote ،Word و Excel به چشم می‌خورد که از طریق آن می‌توانید اسناد و مدارکتان را پرینت کنید یا آنها را به‌صورت PDFذخیره کنید.

وقتی دکمه پرینت را می‌زنید، دو گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد: تبدیل به PDF و پرینتر من کجاست (?Where's my printer). ظاهر شدن جمله «پرینتر من کجاست؟» این احتمال را به وجود می‌آورد که مایکروسافت مشغول کار روی سرویسی پیش‌فرض در این نسخه از سیستم عامل موبایل خود است تا به کاربر امکان دهد از طریق اینترنت به پرینترهای متصل به شبکه دسترسی داشته باشد.

اگر این ویژگی به همین صورت در نسخه موبایل ویندوز مایکروسافت گنجانده شده باشد، کاربران دیگر به نصب اپلیکیشن‌های اضافه برای انجام دادن این کار نیازی نخواهند داشت. پرینت اسناد و مدارک با استفاده از پرینتر متصل در شبکه مدت‌هاست که در سیستم عامل ویندوز برای کامپیوترهای شخصی دیده می‌شود و اکنون به نظر می‌رسد مایکروسافت دارد به وعده‌اش مبنی بر نزدیک کردن هر چه بیشتر سیستم عامل ویندوز روی دیوایس‌های مختلف جامه عمل می‌پوشاند.

با اضافه شدن ویژگی‌هایی از این قبیل، آیا شما هم مثل مایکروسافت فکر می‌کنید نسخه 10 سیستم عامل موبایل این شرکت موفقیت بیشتری کسب می‌کند؟

 

 

منبع:جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

ویژگی‌های پرچمدار مایکروسافت، که قرار است ویندوز 10 موبایل داشته باشد، اگرچه هنوز رسما تایید نشده، تا حدود زیادی مشخص شده است. NokiaPowerUser در گزارش خود بسیاری از ویژگی‌های گوشی‌های لومیا 940 و 940XL را تایید کرده؛ ویژگی‌هایی که پیش از این نیز بنچ‌مارک GFX از آنها پرده برداشته بود.

مایکروسافت هنوز زمان دقیقی برای انتشار ویندوز 10 موبایل خود مشخص نکرده، اگرچه گفته می‌شود این سیستم عامل جدید در گوشی رده‌بالای آینده مایکروسافت قرار خواهد داشت. گزارشات اخیر از عرضه این گوشی در ماه سپتامبر خبر داده بود، اما ظاهرا هم‌اکنون نیز می‌توان با قطعیت بیشتری از مشخصات پرچمدار جدید این شرکت صحبت کرد.

پرچمدار مایکروسافت، که احتمالا لومیا 940 XL نام می‌گیرد، از نمایشگری با رزولوشن Quad HD بهره‌مند است و مشخصاتی بسیار سطح بالا دارد. این گوشی نمونه‌ای با مشخصات پایین‌تر نیز به‌نام لومیا 940 دارد. این گوشی‌های لومیا همان گوشی‌های با نام رمز Cityman و Talkman هستند که اخیرا اخباری از آنها درز پیدا کرد؛ اخباری که به نظر می‌رسد درست هم بود. پس از آن باز هم اطلاعاتی از هر دو گوشی در گزارش AdDuplex افشا شد که البته تنها اطلاعاتی در مورد اندازه و رزولوشن نمایشگر آنها ارائه می‌داد.

اگر ویژگی‌های گفته‌شده در مورد این گوشی‌ها درست باشد، لومیا 940 XL از صفحه نمایش Quad HD با 2560 در 1440 پیکسل بهره خواهد برد. اندازه نمایشگر این گوشی نیز 5.7 اینچ گفته شده و احتمالا پردازنده آن 8 هسته‌ای اسنپدراگون 810 همراه با 3 گیگابایت رم است. حافظه داخلی این گوشی 32 گیگابایت است و قابلیت ارتقای حافظه توسط میکرو SD نیز فراهم شده. دوربین 20 مگاپیکسلی PureView و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. این اطلاعات، که در گزارشی از نوکیا پاور یوزر به آنها اشاره شده، همچنین از اسکنر عنبیه چشم خبر می‌دهد که فعلا دور از دسترس به نظر می‌رسد.

 

 

اما لومیا 940 با نمایشگری 5.2 اینچی و رزولوشن 1080p، که با نتایج بنچ‌مارکGFX  نیز صدق می‌کند، در انتظار کاربران خواهد بود. البته نوکیا پاور یوزر مدعی است این گوشی نیز نمایشگری Quad HD دارد. بنچ‌مارک GFX همچنین از پردازنده اسنپدراگون 808، سه گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی برای لومیا 940 خبر داده بود و مشخصاتی که برای دوربین نیز بیان کرده بود مشابه مشخصات دوربین لومیا 940 XL بود.

اما این گوشی‌ها چه زمانی راهی بازار می‌شوند؟

هنوز در مورد زمان عرضه گوشی‌های لومیا 940 و 940 XL خبر دقیقی گفته نشده، اما اگر این دو گوشی پرچمداران ویندوزفون باشند، ویندوز 10 موبایل را خواهند داشت و در پاییز 2015 عرضه خواهند شد.

منبع:جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

گوگل تنها در مدیریت و حفظ امنیت پلتفرم خود ضعیف نیست. از آنجایی که این شرکت به جای فروش نرم افزار (همانند مایکروسافت و فروش ویندوز) و یا سخت افزار (همانند اپل و فروش محصولاتی نظیر رایانه‌های Mac، آیپاد، آیفون و آیپد) بیشتر در آمد خود را از طریق تبلیغات بدست می‌آورد، بنابراین طبیعتا محصولاتی طراحی می‌کند که می‌توانند از داده‌های شخصی کاربر استفاده کنند و علایق و فعالیت‌های او را زیر نظر بگیرند تا در نتیجه تبلیغات به صورت هدفمند به کاربر مربوطه ارسال شود.

شرکت اپل اخیرا توجه خود را به امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران خود دو چندان کرده است. شرکت اپل نیز نرم افزارهایی را که کاربر از اپ استور دانلود می‌کند زیر نظر گرفته و با توجه به نوع آن برنامه‌های تبلیغاتی موسوم به iAd را به کاربرانی خاص پیشنهاد می‌دهد. این تبلیغات با هدف کسب درآمد نیست و برای برنامه نویسان جوانی طراحی شده که می‌خواهند برنامه‌ها یا بازی‌های خود را راحت‌تر به کاربران ارائه دهند. اما در آن طرف گوگل به صورت متفاوتی داده‌های کاربران را زیر نظر می‌گیرد.

شرکت گوگل اخیرا با ادعای عجیب خود مبنی بر زیر نظر گرفتن تمامی تصاویری که در Goohle Photos آپلود می‌شوند، تعجب همه را برانگیخت. از طرفی دیگر گوگل نتوانست با سرویس کپی برداری شده گوگل پلاس موفقیتی همچون فیسبوک را رقم بزند. گوگل نشان داد که وقتی با شکست مواجه می‌شود به تصمیماتی عجیب و غریب دست خواهد زد و برای دست‌یابی به موفقیت به هر کاری نظیر سرقت داده‌های شخصی کاربران و نفوذ به حساب‌های کاربری آن‌ها تن خواهد داد؛ کارهایی که مطابق میل هیچ یک از کاربران نخواهد بود.

بار دیگر گوگل سعی داشت با سرویسی به نام Google Buzz از شبکه اجتماعی موفق توئیتر کپی بردار کند و به صورت خودکار تمامی داده‌های کاربران خود را منتشر کند. این اعمال و رفتارهای گوگل به هیچ عنوان ایمنی و امنیتی نیستند که کاربران به آن احتیاج دارند و برای گوگل انتشار و به اشتراک گذاری داده‌های شخصی کاربران به صورت خودکار و بدون فکر به عواقب آن عملی عادی تلقی می‌شود.

 

 

گاهی اوقات پیش می‌آید که حتی گوگل به یاد امنیت سرویس‌های خود می‌افتد. در آن زمان اپل مرورگر سافاری خود را به سیستمی مجهز کرد که دسترسی هرگونه برنامه و وب سایت به رفتارهای اینترنتی کاربر را محدود می‌کرد. سیستمی که در مرورگر کروم وجود ندارد و با توجه به سایت‌هایی که کاربر استفاده می‌کند علایق او را می‌شناسد و برنامه‌های مناسب را پیشنهاد می‌دهد. گول برای دور زدن قوانین و کلک زدن به کاربران از ترفندهای متعددی استفاده کرد و تنظیمات پیچیده‌ای را بر روی مرورگر خود قرار داد. با این رویکرد گوگل نه تنها برای حفاظت و ایمنی داده‌های شخصی کاربران خود احترام قائل نیست، بلکه قوانین تصویب شده توسط دولت و سازمان‌های بین‌المللی را دور زده است.

جالب است بدانید که گوگل حتی یک بار توسط کمیسیون تجارت فدرال متهم شناخته شده است؛ اتهامی که به سرویس Google Buzz و اقدام عجیب گوگل در انتشار اطلاعات شخصی کاربران مربوط می‌شد. تنها پس از گذشت یک سال از این اتهام گوگل بار دیگر توسط مرورگر کروم حریم شخصی کاربران را زیر پا گذاشت.

یکی از مهارت‌های اصلی گوگل جمع آوری و به اشتراک گذاری داده‌های شخصی کاربران به گونه‌ای است که قوانین زیر پا گذاشته نشوند. گوگل از این اقدام در کنار تبلیغات متعدد درآمد خوبی بدست می‌آورد. این رویکرد گوگل به نمایش درآمدن صفحاتی ناخواسته در مرورگر کروم را به خوبی توجیه می‌کند؛ صفحاتی که در آنها کالا و یا سرویسی به تبلیغ گذاشته می‌شوند.

 

 

اما از آنجایی که گوگل توسط سیستم ذخیره سازی مجازی خود توانایی جمع آوری داده‌های شخصی کاربران نظیر تصاویر، مخاطبین، نوشته‌ها، تقویم و غیره را دارد، نمی‌توان سیستم‌های امنیتی مشابه دیگر شرکت‌ها را بر روی آن پیاده سازی کرد. گوگل در تامین ایمنی سیستم عامل اندروید کارهایی را انجام داده است و این سوال را به وجود آورده که آیا می‌توان به این پلتفرم که قابلیت جمع آوری داده‌های کاربران و انتشار آن‌ها را دارد اطمینان کرد یا نه.

این پلتفرم نه تنها داده‌های شخصی کاربران را جمع آوری می‌کند، بلکه نوع رفتارهای هر یک از آن‌ها را نیز زیر نظر می‌گیرد؛ برای مثال وب سایت‌هایی که باز می‌کند، برنامه‌ها و بازی‌هایی که دانلود کرده، مکان‌هایی که می‌رود و محل‌هایی که اتومبیل مجهز به سیستمAndroid Auto  او پارک شده است، گوگل همه و همه را تحت نظر می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت اپل، آقای تیم کوک، همواره اظهار داشته که ایمنی کاربران مهم‌ترین دغدغه او و مدیران قبل از او بوده است. اما در آن سو اریک اشمیت، مدیر ارشد گوگل، مدعی شده که در محیط مجازی هر کاربر دارای حریم شخصی و حقوق مربوط به خود است و خود را از نظر امنیت و حفظ داده‌های خصوصی کاربران مشابه شرکت اپل می‌داند. این ادعا در حالی بیان شد که گوگل هیچ توجهی به حریم شخصی کاربران ندارد.

در این میان بسیاری از رسانه‌های دنیای تکنولوژی که به شرکت گوگل وابسته بودند امنیت اندروید را نادیده گرفتند و مدام به متن باز بودن این سیستم عامل و قابلیت دست‌یابی به نوآوری‌های تازه از طریق آن دامن زدند. پس از آن به دلیل وخیم شدن شرایط اعلام کردند که گوگل به تازگی امنیت اندروید را افزایش داده و کاربران نیازی نیست نگران حفظ ایمنی داده‌های خود باشند. ایمنی اطلاعات یکی از موضوعاتی است که اکثر کاربران اندروید به آن و اهمیتی که دارد توجه کافی ندارند.

در این بین بسیاری از نویسندگان و مقاله نویسان دنیای تکنولوژی که به مخاطبان خود اهمیت می‌دادند و خود را مسئول می‌دانستند از گوگل و سرویس‌های آن انتقاد کردند و آن را شرکتی تبلیغات محور خطاب کردند؛ شرکتی که مشتریان آن مردم نیستند، بلکه کمپانی‌های بزرگی هستند که به گوگل همانند یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ می‌نگرند؛ بیلبوردی که عبارت مجانی (For Free) را جلو چشم کاربران خود تکان می‌دهد و آن‌ها را هیپنوتیزم می‌کند.

بسیاری از طرفداران گوگل نیز اصرار دارند که اپل نیز با سرویس iAd خود اقدام به تبلیغات کرده و امنیتی همانند اندروید را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

در جواب این گروه باید گفت که سرویس iAd در واقع داده‌های شخصی کاربران را زیر نظر نمی‌گیرد، بلکه برنامه و بازی‌هایی را که کاربر دانلود کرده تحت نظر قرار می‌دهد و با توجه به آن‌ها برنامه‌های مناسب را به او پیشنهاد می‌کند. کاربران در iAd به هیچ عنوان لازم نیست همانند گوگل و فیسبوک حساب کاربری بسازند و اطلاعات شخصی خود را وارد آن کنند.

اپل به هیچ عنوان داده‌هایی را که در پیام‌ها یا ایمیل‌های کاربران انتقال داده می‌شود جمع آوری نمی‌کند تا با علایق آن‌ها آشنا شود. اپل هیچ‌گاه ارتباط مخاطبین با یکدیگر را زیر نظر نمی‌گیرد تا بتواند تصویری روشن از رابطه بین کاربران بدست بیاورد. از طریق این سیستم که گوگل به آن مجهز است می‌توان محل سکونت هر کاربر را شناخت و خطی روشن بین دیگر کاربران و چگونگی ارتباط آن‌ها با یکدیگر ترسیم کرد. اپل هیچ‌گاه تصاویر ذخیره شده کاربران را جمع آوری نمی‌کند تا با دوستان، حیوانات خانگی و محصولاتی که کاربر استفاده می‌کند آشنا شود. و از همه مهم‌تر اپل به هیچ عنوان داده‌هایی را که وارد سرویس‌هایی نظیر سیری و Maps می‌شود ضبط نمی‌کند. در اپل داده‌هایی نظیر برنامه‌های Health ،HomeKit، رکورد مکالمات، پیام‌هایiMessages، لیست مخاطبین، تقویم و دیگر داده‌های خصوصی کاربران به خوبی حفاظت می‌شوند و توسط هیچ سرویسی جمع آوری نمی‌شوند.

این رویکردها تفاوت آشکار اپل را با شرکتی که هدف اصلی آن تبلیغ از طریق جمع آوری داده‌های خصوصی کاربران است به خوبی توجیه می‌کند؛ شرکتی که با فریب سرویس‌های رایگان کاربران را وادار می‌کند تا اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارند.

کاربران شاید بتوانند به گوگل و فیسبوکی که ما امروزه می‌بینیم اطمینان کنند اما به یاد داشته باشید که این سرویس‌ها تمامی داده‌های خصوصی شما را ذخیره می‌کنند و در صورت هرگونه خرابی و یا نفوذ هکرها، تمامی اطلاعات خصوصی کاربران منتشر می‌شود و فاجعه‌ای جبران نشدنی رخ خواهد داد. در صورت انتشار اطلاعات خصوصی بسیاری از موسسات و شرکت‌ها می‌توانند اتهامات غیر قابل توجیهی به هر یک از کاربران وارد کنند.

نحوه کسب درآمد شرکت اپل کاملا آشکار است. این شرکت از طریق فروش مستقیم و بدون واسطه محصولات خود به مشتریان درآمد خوبی به دست می‌آورد و در مقابل، پشتیبانی و امنیت خوبی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. محصولات اپل هیچ‌گاه نمی‌توانند امنیت داده شما را به خطر بیندازند زیرا آن‌ها را جمع آوری نمی‌کنند.

در نقطه مقابل، اگر گوگل داده کاربران خود را ذخیره نمی‌کرد و از راهی مشابه درآمد خود را کسب می‌کرد، با میزان فروشی که دارد ارزش سهام آن همانند اپل باید به رقمی باورنکردنی می‌رسید.

اما متاسفانه گوگل رویکرد خود را تغییر نداده و هم‌زمان در صدد به وجود آوردن بازاری خوب برای سری محصولات نکسوس خود است. گوگل برای پیشرفت خود به همکاری و استفاده از تکنولوژی شرکت‌های اچ‌تی‌سی، سامسونگ، ال‌جی و اخیرا موتورولا روی آورده تا بتواند محصولی ایده‌آل را با فروشی خوب به وجود بیاورد. اما نتیجه کار به هیچ عنوان برای گوگل و سرمایه گذاران آن رضایت بخش نبود. گوگل برای به دست آوردن پول به هر دری خواهد زد تا جایی که اخیرا به عرضه حسگر تشخیص دهنده دود و ترموستات گران قیمتی موسوم به Nest روی آورده است؛ رویکردی که ما را به یاد سایت ایده پردازی Kickstarter می‌اندازد.

 

در ادامه و در قسمت‌های بعدی بررسی خواهیم کرد که:

  • تفاوت‌های دیدگاه اپل و گوگل چه تاثیری در محتوای کنفرانس‌های WWDC و Google I/O گذاشته است؟

 

منبع: appleinsider

 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

چندی است که پرچمدار ویندوزی جدیدی در دنیای تلفن‌های هوشمند معرفی نشده است، اما به نظر می‌رسد به‌زودی یک پرچمدار ویندوزفونی خواهیم دید. به‌گفته حساب کاربری evleaks@ در توییتر، مایکروسافت در حال تدارک ۶ تلفن لومیاست که یکی از آنها فلش برای دوربین سلفی نیز دارد.

اگر اهل دنبال کردن اخبار تکنولوژی باشید، حتما تاکنون اسم evleaks@ را در تصاویر لورفته از گوشی‌ها دیده‌اید. evleaks نام حساب کاربری شخصی به‌نام ایوان بلاس است که در گذشته به لو دادن اطلاعات و عکس گوشی‌های معرفی‌نشده مشهور بود. البته پس از مدتی خودش را از این کار بازنشسته کرد و اکنون دیگر به‌ندرت اطلاعاتی از گوشی معرفی‌نشده به‌دست ایوان بلاس درز می‌کند.

 

 

چندی پیش او توییتی با مضمون «آیا تلفن هوشمند ویندوزفونی با فلش برای دوربین جلویی وجود دارد؟» منتشر کرد و مدتی بعد از عرضه ۶ تلفن ویندوزی دیگر از مایکروسافت خبر داد که یکی از آنها برای دوربین جلو فلش دارد.

متاسفانه اطلاعات بیشتری در رابطه با این تلفن‌های هوشمند، که مایکروسافت در حال توسعه آنهاست، وجود ندارد، اما حداقل می‌دانیم یکی از آنها پرچمدار خواهد بود. در میان تلفن‌های هوشمند ویندوزی مدت زیادی است که پرچمدار یا گوشی دیگری با دوربین فوق‌العاده ندیده‌ایم. در سویی لومیا ۱۰۲۰ در حال خاک خوردن است و در سویی دیگر لومیا ۹۳۰ وجود دارد که حتی زمان عرضه نیز از برخی پرچمداران اندرویدی آن زمان مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری داشت.

بعید نیست گوشی‌ای که برای دوربین جلو فلش دارد لومیا ۱۰۳۰ باشد؛ البته پیش‌تر تصویری از پنل شیشه‌ای صفحه نمایش لومیا ۱۰۳۰ لو رفته بود که در آن جایی برای فلش وجود نداشت. اگر آن تصویر واقعی باشد، لومیا ۱۰۳۰ از فهرست احتمالات تلفن ویندوزی همراه با فلش در جلو خط می‌خورد. از طرف دیگر، قبلا عکسی از بخش دوربین اصلی لومیا ۹۴۰ منتشر شده بود که نشان می‌داد سه فلش LED در بالای دوربین این دستگاه وجود دارد. بعید نیست چهارمین فلش LED این گوشی نیز در جلو دستگاه باشد!

منبع:جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

تقریبا مدت زیادی گذشته که دنیای ویندوزفون پرچمداری جدید نداشته است. اکنون شایعاتی درباره اولین پرچمداران مایکروسافت تحت برند لومیا به گوش می‌رسد. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به مشخصات سخت‌افزاری لومیا ۹۴۰ و لومیا ۹۴۰ اکس‌ال که از قضا گران‌تر از آیفون و گلکسی اس ۶ هم خواهد بود.

آخرین شایعات درباره اولین پرچمداران مایکروسافت یعنی Lumia 940 و Lumia 940 XL اطلاعات جدیدی از این گوشی‌ها منتشر کردند و وب‌سایت آلمانی که این خبر را منتشر کرده منبع خودش را مورد اعتماد نامیده است. طبق این شایعات، هردو این گوشی‌ها بدنه پلی‌کربناتی دارند. احتمالا شما هم ابتدا مانند ما فکر کردید بدنه پلی‌کربناتی به‌معنای ارزان‌قیمت بودن آنهاست، اما، این‌طور که به نظر می‌رسد، لومیا ۹۴۰ گران‌تر خواهد بود از آیفون ۶ با بدنه تمام‌فلزی که از ۶۹۹ دلار و گلکسی اس ۶ با کیفیت ساخت بالا که از ۵۹۹ دلار قیمت‌گذاری می‌شوند.

 

 

پیش از این اطلاعاتی از مشخصات سخت‌افزاری این گوشی‌ها منتشر شده بود، ولی منبع جدید از اضافه شدن اسکنر عنبیه چشم در هر دو مدل خبر داده است. انتظار می‌رود لومیا ۹۴۰ صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی داشته باشد. صفحه نمایش ۵.۲ اینچی و این رزولوشن ما را به عدد ۴۲۴ پیکسل در هراینچ می‌رساند. پردازنده اصلی این گوشی، همانند ال‌جی جی۴، اسنپدراگون ۸۰۸ است. در کنار این پردازنده ۶ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Adreno 418 وظیفه انجام دادن امور گرافیکی لومیا ۶۴۰ را برعهده دارد. ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز، که از طریق MicroSD قابل ارتقاست، در این گوشی یافت می‌شود. دوربین اصلی دستگاه نیز رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی دارد و بالای این دوربین شاهد ۳ فلش LED خواهیم بود. دوربین جلویی دستگاه نیز ۵ مگاپیکسلی است.

در سوی دیگر برادر بزرگ‌تر لومیا ۹۴۰ به‌نام Lumia 940 XL وجود دارد. صفحه نمایش این مدل ۵.۷ اینچی رزولوشن QHD دارد. زیر این صفحه نمایش، که تراکم پیکسلی ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ دارد، پردازنده ۶۴ بیتی و ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰ قرار گرفته است. چیپست گرافیکی‌ای که کنار این پردازنده وجود دارد نیز Adreno 430 است. ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا در این مدل نیز یافت می‌شود. همانند لومیا ۹۴۰، اینجا نیز دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با فلش LED سه‌گانه را شاهدیم. دوربین جلو دستگاه نیز رزولوشن ۵ مگاپیکسلی دارد.

هردو این گوشی‌ها، که انتظار می‌رود در ماه نوامبر معرفی شوند، با ویندوز ۱۰ عرضه می‌شوند و، همان‌طور که اشاره کردیم، قیمتی بیشتر از آیفون و گلکسی اس ۶ دارند.

نظر شما درباره این گوشی‌ها چیست؟ آیا مایکروسافت در اولین تجربه عرضه پرچمدار در زمینه گوشی‌ها موفق خواهد بود؟

منبع:جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت بالاخره نسخه رسمی ویندوز 10 را منتشر کرد و آن را برای دانلود در اختیار کاربران قرار داد. به‌روزرسانی کامپیوترهای شخصی با ویندوز 7 و 8 به ویندوز 10 نیز آغاز شده است.

بالاخره، پس از انتظار فراوان، مایکروسافت نسخه رسمی ویندوز 10 خود را، همان‌طور که وعده داده بود، امروز (29 ژوئیه) منتشر کرد. اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که ترجیح می‌دهند، به‌جای آپگرید کردن، ویندوز 10 را از ابتدا نصب کنند، می‌توانید فایل ISO مربوط به نسخه‌های Home یاPro را دانلود و نصب کنید.

کاربرانی که می‌خواهند این سیستم‌ عامل را از طریق به‌روزرسانی دریافت کنند باید کمی صبر کنند. ویندوز اینسایدرها اولین گروهی‌اند که می‌توانند به‌روزرسانی ویندوز 10 را دریافت کنند و پس از آن نیز کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز (ویندوز 7 و ویندوز 8) می‌توانند به‌رایگان سیستم عامل دستگاهشان را به ویندوز 10 آپگرید کنند. به‌روزرسانی ویندوز 10 از هم‌اکنون برای کاربران آغاز شده و به‌زودی به دست همه کاربران می‌رسد.

 

 

برای این کار تنها به 4 گیگابایت حافظه فلش یا DVD نیاز دارید و البته اتصال به اینترنت. پس از دانلود فایل‌ها و کپی کردن آنها می‌توانید با نصب ویندوز 10 از آخرین نسخه این سیستم عامل محبوب لذت ببرید. البته بهتر است ابتدا به نیازمندی‌های سیستم برای نصب ویندوز نیز نگاهی بیندازید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

کارشناسان معتقدند 29 ژوئیه پرترافیک‌ترین روز تاریخ اینترنت خواهد بود، زیرا این بار بزرگ‌ترین غول نرم‌افزاری جهان، مایکروسافت، آخرین نسخه سیستم عاملش را به‌رایگان در اختیار بسیاری از کاربران قرار داده است؛ سیستم‌عاملی که نسخه‌های مختلف آن بیش از 80 درصد از کامپیوتر‌های شخصی را در اختیار دارد و کماکان بدون رقیب یکه‌تازی می‌کند.

ویندوز 10 را از این لینک دانلود کنید

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت برنامه‌های متفرقه زیادی برای اندروید طراحی و منتشر کرده، اما این‌ بار پا را فراتر از حد تصور گذاشته است.

مایکروسافت در گذشته برنامه‌هایی برای اندروید طراحی کرده بود. نمایشگر قفل هوشمند و کیبورد قابل استفاده در مایکروسافت اکسل از جمله این برنامه‌هاست.
در حال حاضر مایکروسافت یک قدم رو به جلو برداشته و قصد دارد لانچری برای اندروید طراحی و منتشر کند. این لانچر پیکان (Arrow Launcher) نام دارد و در حال حاضر مراحل طراحی را طی می‌کند و نسخه بتای آن به‌زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.
لانچر به قسمتی از رابط کاربری اندروید گفته می‌شود که شخصی‌سازی صفحه خانه گوشی، اجرای اپلیکیشن‌ها، برقراری تماس‌های تلفنی و انجام دادن وظایفی از این دست را بر عهده دارد.

 


 


نسخه اولیه این لانچر در صورت ثبت‌نام در برنامه آزمایش محصول در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. لانچر پیکان ساده و کاربردی است و سه صفحه اصلی را به نمایش می‌گذارد. این صفحات عبارت‌اند از: آدم‌ها، اپلیکیشن‌ها، و نوشته‌ها و یادآورها. مایکروسافت قصد دارد اصل سادگی را در این لانچر رعایت کند و به همین دلیل اجازه پاک کردن یا اضافه کردن صفحه را به کاربر نمی‌دهد.
در صورتی که تمایل دارید از این لانچر استفاده کنید، می‌توانید فایل APK آن را دانلود کنید، اما فراموش نکنید فقط در صورتی به‌روزرسانی این لانچر را دریافت می‌کنید که دعوتنامه مایکروسافت را از طریق ثبت‌نام گرفته باشید.

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

ایده دستیار صوتی برای موبایل از سال ۲۰۱۱ و با معرفی سیری در آیفون ۴اس همه‌گیر شد. پس از آن شرکت‌های کوچک اقدام به تولید دستیارهای صوتی مشابه کردند، اما بعد از مدتی شرکت گوگل با سرویس «گوگل ناو» و شرکت مایکروسافت با دستیار صوتی «کورتانا» وارد این میدان شدند. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم چرا سیری از رقبایش برتر است.

در سال ۲۰۱۱ یکی از امکانات عجیبی که آیفون ۴اس اپل عرضه کرد سیری نام داشت. سیری نام دستیار صوتی است که به سوالات کاربر پاسخ می‌دهد. این سوالات تنها شامل سوالات عادی و معمول نمی‌شود، بلکه سیری می‌تواند به سوالات غیرمعمول و جالب هم جواب بدهد و دقیقا همین مورد باعث جذاب‌تر شدن سیری می‌شود. اکنون که در سال ۲۰۱۵ هستیم، شرکت‌های گوگل و مایکروسافت دستیارهای صوتی دیگری عرضه کرده‌اند که هرکدام توانایی‌های خاص خود را دارند. این دستیارهای صوتی، که گوگل ناو و کورتانا نام دارند، کمی از سیری اپل سریع‌ترند، اما تنها سریع‌تر بودن می‌تواند باعث برتری یک دستیار صوتی شود یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

 

 

در دسترس بودن
 

در دسترس بودن دستیار صوتی اهمیت خاصی دارد. سیری اپل تنها روی گوشی‌های این شرکت در دسترس است. مایکروسافت کورتانا نیز فعلا روی گوشی‌های ویندوزفونی عرضه می‌شود، اما به‌زودی برای دیگر پلتفرم‌ها نیز عرضه خواهد شد. گوگل ناو اما روی تقریبا تمام گوشی‌های اندرویدی که از اندروید کیت کت یا بالاتر استفاده می‌کنند وجود دارد. علاوه بر گوشی‌های اندرویدی، این دستیار صوتی را می‌توان روی آیفون نیز نصب کرد، اما از عرضه آن برای تلفن‌های هوشمند ویندوزی خبری نیست.

در مورد گوگل ناو اما یک نکته مهم وجود دارد. متاسفانه، به هر دلیلی، فعلا ایران در لیست کشورهای تحریم‌شده از طرف گوگل قرار دارد و به همین علت گوگل ناو روی گوشی‌های اندرویدی داخل کشور در دسترس نیست و نمی‌توان از تمام امکانات آن استفاده کرد. البته با وجود تحریم بودن، همچنان می‌شود مثلا آب‌وهوا را پرسید، اما دیگر نمی‌توان از کارت‌های گوگل ناو استفاده کرد که یکی از برگ‌های برنده این دستیار صوتی است.

بنابراین در این بخش می‌توان سیری اپل و کورتانا را، حداقل برای ما ایرانیان، برنده دانست.

 

 

تعامل با کاربر
 

یکی از ویژگی‌های جذاب دستیار صوتی، که می‌تواند آن را بهتر از دیگران جلوه دهد، نحوه تعامل با کاربر است. سیری اپل از ابتدا که عرضه شد، سوال‌ها و جواب‌هایی عجیب در خود داشت که تا چند ماه پس از عرضه هم هنوز کاربران آنها را کشف می‌کردند. حتی وب‌سایت‌های مختلفی نیز برای این سوال‌ها و جواب‌های بامزه ساخته شده است. این نحوه تعامل با کاربر در سیری اپل بی‌نظیر است؛ البته در گوگل ناو هم چنین ویژگی‌ای وجود دارد، اما بی‌شک سیری را در این زمینه می‌توان پیروز میدان دانست.

مثلا شما می‌توانید به سیری بگویید که خسته‌اید. او در جواب به شما می‌گوید آیفون را زمین بگذارید و کمی دراز بکشید. شما هم می‌توانید در جواب به او بگویید که ۲۰ دقیقه دیگر بیدارتان کند! گویی که در حال صحبت با دوستتان هستید، نه یک دستیار صوتی.

 

 

حتی می‌توانید از سیری بپرسید: «چطور به نظر می‌رسم؟» و او هم در جواب، با کمی چاپلوسی، به شما می‌گوید: «با قضاوت از روی صدایت، باید بگویم که جذاب به نظر می‌رسی!»

 

 

در واقع این نوع نحوه تعامل با کاربر است که سیری را از گوگل ناو و کورتانا متمایز می‌کند. البته هردو این دستیارهای صوتی نیز چنین ویژگی‌هایی دارند، اما نباید از آنها به‌خوبی سیری انتظار پاسخ داشته باشیم. علاوه بر این، گوگل ناو و کورتانا تمرکزشان را به یافتن پاسخ‌های شما از سرویس‌های جستجوی گوگل و بینگ معطوف کرده‌اند و احتمالا به همین دلیل بیش از اینکه تعامل با کاربر را یاد گرفته باشند، پاسخ‌های سریع را آموخته‌اند.

 

سرعت
 

از ابتدای این نوشته چند بار به این موضوع اشاره شد که گوگل ناو و کورتانا سریع‌تر از سیری اپل‌اند. این سریع‌تر بودن دقیقا به چه معناست؟ گوگل ناو و کورتانا در بسیاری از موارد جمله‌ای را که کاربر می‌گوید سریع‌تر تشخیص می‌دهند و برای پاسخ دادن به آن عمل می‌کنند. ضمنا این دو دستیار صوتی معمولا در موتورهای جستجو دنبال جواب‌ها می‌گردند و جواب‌های یافته‌شده را در همان قالب موتور جستجو ارائه می‌کنند، درنتیجه می‌توانند سریع‌تر از سیری نیز پاسخ بگویند.

در طرف دیگر سیری سعی می‌کند خودش پاسخ‌ها را آماده کند و در همان اپلیکیشن به کاربر ارائه دهد، اما دو دستیار صوتی دیگر تنها تصویری از نتیجه جستجوی آن سوال در گوگل یا بینگ نشان می‌دهند.

اگرچه سرعت دستیارهای صوتی مایکروسافت و گوگل بیشتر است، ما ترجیح می‌دهیم جواب‌ها را به‌شکلی زیباتر و البته دقیق‌تر دریافت کنیم. البته در iOS 9 سیری سریع‌تر از گذشته شده و به سوالات نیز بسیار سریع‌تر پاسخ می‌گوید و اگر بخواهیم سه ماه دیگر دوباره نگاهی به این دستیارهای صوتی بیندازیم، سیری در زمینه سرعت از رقبایش عقب نخواهد بود.

 

گستردگی
 

کورتانا و گوگل ناو برخی اطلاعات را از کاربر می‌گیرند و وقتی اپلیکیشن‌شان را باز می‌کنید، این اطلاعات را در قالب کارت یا جملاتی به شما نشان می‌دهند. برای مثال، به آنها نام تیم موردعلاقه‌تان را می‌گویید و سپس هربار که گوگل ناو یا کورتانا را باز کنید، نتیجه آخرین بازی تیم محبوبتان را خواهید دید.

سیری چنین قابلیتی ندارد، اما در عوض گستردگی بیشتری در پاسخ دادن به سوالات شما دارد؛ مثلا اگر درباره یک بازیکن فوتبال از سیری سوال کنید، آخرین اطلاعات راجع به آن بازیکن و همچنین تیمی را که در آن فعالیت می‌کند به شما نشان می‌دهد. اما گوگل ناو و کورتانا نمی‌توانند این کار را به‌خوبی انجام دهند.

در واقع گوگل ناو و کورتانا ممکن است به‌واسطه امکانات ظاهری‌شان هوشمندتر به نظر برسند، اما گستردگی سوال‌ها و جواب‌های سیری در این دستیارهای صوتی یافت نمی‌شود. همچنین شما می‌توانید از سیری بخواهید برایتان ایمیل بفرستد و این دستیار صوتی به‌خوبی این کار را انجام می‌دهد، اما کورتانا یا گوگل ناو از عهده چنین کاری برنمی‌آیند که این نکته نیز بار دیگر برتری سیری را نسبت به این دو رقیب نشان می‌دهد.

 

جمع‌بندی
 

سیری آغازکننده این مسیر بود و، این‌طور که به نظر می‌رسد، فعلا نیز در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و از بعضی جهات بهتر از رقبای خودش است. از نکات منفی سیری می‌توان به محدود بودن آن به آیفون و همچنین پشتیبانی نکردنش از زبان فارسی اشاره کرد. شاید بگویید انتظار زیادی است که از یک دستیار صوتی بخواهیم زبان فارسی را متوجه شود، اما بد نیست بدانید که گوگل ناو تقریبا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از او بپرسید: «هوا چطوره؟» و گوگل ناو به شما پاسخ دهد.

اما با در نظر گرفتن محدودیت‌های گوگل ناو در ایران، به‌واسطه تحریم، نمی‌توان این گزینه را برترین گزینه موجود دانست. همچنین کورتانا نیز فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد و راه زیادی تا کامل شدنش باقی مانده است؛ بنابراین انتخاب سیری به‌عنوان بهترین دستیار صوتی حال حاضر انتخاب دور از ذهنی نیست.

نظر شما درباره این دستیارهای صوتی چیست؟ از کدام‌یک استفاده کرده‌اید یا ترجیح می‌دهید استفاده کنید؟

 

منبع: جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

هر روز خبرهای بیشتری درباره پرچمداران جدید مایکروسافت به گوش می‌رسد. طرفداران مایکروسافت و ویندوز فون بی‌صبرانه منتظر معرفی پرچمداران جدیدند.

مایکروسافت قصد دارد گوشی‌های جدیدی به بازار عرضه کند. نام این پرچم‌داران به احتمال زیاد لومیا 940 و 940XL است.

 


نمونه اولیه لومیای جدید


انتظار می‌رود نسخه‌های جدید لومیا در ماه اکتبر معرفی شوند. به‌نقل از NPU، لومیای جدید روز 19 اکتبر (27 مهر) در نیویورک معرفی می‌شود. البته منبع خبر به این نکته اشاره می‌کند که پرچم‌داران لومیا‌ تنها دستگاه‌هایی نیستند که مایکروسافت قصد دارد معرفی‌شان کند، بلکه در کنار آنها تبلت Surface Pro 4 و نسخه جدید باند مایکروسافت نیز معرفی ‌می‌شوند.
شایعات قبلی حاکی از آن بود که نام پرچم‌داران جدید مایکروسافت لومیا 950 و 950XL است، اما اخبار جدید نام‌های لومیا 940 و 940XL را به آنها نسبت داده‌اند. البته مایکروسافت هنوز زمان دقیقی برای معرفی پرچم‌دارانش مشخص نکرده است و تا زمان انتشار خبر رسمی مایکروسافت باید منتظر ماند.


منبع:جی اس ام

 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

تاکنون دیدن مراسم اپل به صورت ویدئویی و زنده تنها از طریق دستگاه‌های اپلی امکان‌پذیر بود، اما گویا ویندوز ۱۰ و مرورگر جدید مایکروسافت، یعنی Edge، اپل را هم به خود جذب کرده است.

 

همان‌طور که ساعاتی پیش گفتیم، اپل رسما در تاریخ ۱۸ شهریور مراسمی برای معرفی آیفون های جدید خود برگزار خواهد کرد. جدا از زرق‌وبرق همیشگی مراسم اپل، این بار یک تفاوت ویژه با سایر برنامه‌های این کمپانی وجود دارد. قبلا کاربران می‌توانستند مراسم اپل را به صورت ویدئویی و زنده از طریق کامپیوترهای مک یا آیفون و آیپد تماشا کنند، اما این بار می‌توانید مراسم ۱۸ شهریورماه اپل را در ویندوز هم به صورت زنده و ویدئویی مشاهده کنید.

مراسم پیش روی اپل را، که در ساعت ۹:۳۰ شب به وقت ایران در تاریخ ۱۸ شهریور برگزار می‌شود، می‌توانید از طریق کامپیوترهای تحت سیستم عامل OS X، آیفون، آیپد و آیپاد با iOS 7 به بعد مشاهده کنید. همچنین همانند گذشته امکان دنبال کردن مراسم با Apple TV نسل دوم و سوم هم امکان‌پذیر است. اما نکته هیجان‌انگیز این است که کاربران ویندوز ۱۰ هم می‌توانند با مرورگر جدید مایکروسافت، یعنی Edge، این مراسم را دنبال کنند.

اگرچه با دیگر نسخه‌های ویندوز یا سایر مرورگرهای اینترنتی چنین امکانی وجود ندارد، هرچه باشد، اکنون امکان دیدن مراسم به صورت ویدئویی و زنده تقریبا برای تمام کاربران اینترنتی فراهم شده است که خود خبری خوب برای طرفداران این برند است.

نکته دیگری که از این خبر می‌توان دریافت بهتر شدن روابط اپل با شرکت‌های رقیب است. فراموش نکنیم که احتمالا در مراسم ۱۸ شهریور، اپل رسما از اپلیکیشن Apple Music برای پلتفرم اندروید هم پرده‌برداری می‌کند. درواقع این اپلیکیشن اولین اپلیکیشنی است که اپل برای پلتفرم اندروید عرضه می‌کند. شاید بتوان گفت اپل بالاخره با شرکت‌های رقیبش تعامل بیشتری برقرار خواهد کرد و عجیب نیست در آینده اقدامات مشابهی از این غول ساکن کوپرتینو ببینیم.

یکی دیگر از اقداماتی که اپل در یک سال اخیر در همین راستا انجام داده همکاری با شرکت IBM است. اپل و IBM در زمان حیات استیو جابز دشمنان خونی یکدیگر بودند، اما اکنون در کنار یکدیگر اپلیکیشن‌های مفیدی برای iOS تولید می‌کنند که خود دلیل دیگری برای تغییر سیاست اپل در رابطه با رقبای خودش است. 

نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ آیا شما هم در زمینه روابط بهتر اپل با رقبا با ما هم‌عقیده‌اید؟

منبع:جی اس ام



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1396 | نظرات ()