نوشته شده توسط : محمود مختاری

هر یک از سرفیس‌های مایکروسافت مزیت‌ها و معایبی دارند که کاربردهای متفاوتی را برای‌شان تعریف می‌کند. هر یک از این سه سرفیس، برای چه کاربرانی مناسب‌تر است؟

اعضای خانواده سرفیس‌ دست‌کم یک مزیت مشترک دارند: سازنده آن‌ها همان شرکتی است که سیستم عامل ویندوز را تولید می‌کند. پس طبیعتا کاربران سرفیس این فرصت را می‌یابند تا ویندوز 10 را طبق ایده‌آل‌های مایکروسافت تجربه کنند.

اما سوال این است که هر کاربر بسته به نیازهای شخصی و شغلی خود، کدام‌یک از سرفیس‌ها را مناسب‌تر خواهد یافت: Surface Pro، Surface Bookیا عضو اصیل‌تر این خانواده، Surface Laptop؟

واقعیت این است که هر یک از لپ‌تاپ‌های مایکروسافت مزیت‌ها و ضعف‌های خود را دارد. پس برای انتخاب راحت‌تر، ذکر تفاوت‌های هر یک در ادامه، با پیشنهادهایی نیز همراه شده است.


Surface Pro؛ بهترین انتخاب برای کاربران و طراحان عام
 

«سرفیس پرو» در اصل، تبلتی با پایه نگهدارنده است که در صورت اتصال به صفحه‌کلید، شکل لپ‌تاپ هم به خود می‌گیرد. «سرفیس پرو» را می‌توان لپ‌تاپی همه‌منظوره اما غیرتخصصی قلمداد کرد که با قیمت پایه 799 دلاری خود، ارزان‌ترین سرفیس در بین این سه، محسوب می‌شود. آن دسته از کاربران عادی که نمی‌خواهند بیش از 1000 دلار بابت لپ‌تاپ هزینه کنند، باید «سرفیس پرو» را برگزینند. طراحانی هم که به فراخور کارشان بیشتر طرح و اتود می‌زنند و به توان گرافیکی قابل ملاحظه‌ای نیاز ندارند، می‌توانند آن را انتخاب کنند.

مزایا: «سرفیس پرو» سبک‌ترین و ارزان‌ترین گزینه در بین این سه است. اگر بیشتر وجه تبلتی سرفیس برای‌تان مهم است، «سرفیس پرو» را انتخاب کنید؛ به‌ویژه که از نسل جاری، یعنی نسل هفتم پردازنده‌های Core اینتل بهره می‌برد؛ حال آنکه در «سرفیس بوک» از نسل ششم پردازنده‌های اینتل استفاده شده است. مضاف بر این، دوام باتری «سرفیس پرو» بیش از سرفیس بوکی است که در صورت انفصال از صفحه‌کلید، با هر بار شارژ فقط 2 ساعت کار می‌کند.

معایب: متاسفانه ارزان بودن «سرفیس پرو» به بهای حذف صفحه‌کلید تمام شده است، پس باید دست‌کم 129 دلار دیگر هم بابت «سرفیس تایپ کاور» بپردازید (تازه با روکش آلکانتارا قیمت آن به 159 دلار می‌رسد). اما حتی پس از خرید صفحه‌کلید هم باز به خوبی «سرفیس لپ‌تاپ» و «سرفیس بوک» که طراحی اصیل‌تری دارند، روی پا‌ی‌تان بند نمی‌شود.  


Surface Laptop: بهترین انتخاب برای دانشجویان و کاربران شرکتی
 

«سرفیس لپ‌تاپ» با قیمت پایه 999 دلار، واقعا و صرفا یک لپ‌تاپ است، یعنی نمایشگر آن از صفحه‌کلید جدا نمی‌شود. از این‌رو، ایده‌آل کاربرانی است که در کل به تبلت نیاز ندارند. با توجه به اینکه Surface Laptop ارزان‌تر از Surface Book است و ویندوز 10 S هم از پیش روی آن نصب شده است، در اصل، دانشجویان را هدف گرفته است. اما چون طراحی خوبی دارد و دوام باتری آن از دیگر مدل‌ها بیشتر است، کاربران دانش‌ورز از جمله پزشکان، دانشمندان و مهندسان هم آن را می‌پسندند.

مزایا: ادعاهای مایکروسافت درباره «سرفیس لپ‌تاپ» درست است، چون دوام باتری آن بیش از دیگر مدل‌ها است و با کارکرد 14.5 ساعتی خود، «سرفیس پرو» را (که مایکروسافت مدعی است در وضعیت لپ‌تاپ، 13.5 ساعت کار می‌کند) و نیز «سرفیس بوک» را (که طبق آزمایش‌های ما تا 12.5 ساعت دوام می‌آورد)، پشت سر می‌گذارد. قیمت آن نیز همانطور که شرکت سازنده اعلام کرده است، از 999 دلار شروع می‌شود که 500 دلار کمتر از «سرفیس بوک» است.

ضمنا، برخلاف سرفیس بوکِ گران‌بها، این لپ‌تاپ صفحه‌کلید تر و تمیزی دارد که روکش آن آلکانتارا و در برابر لک مقاوم است.

معایب: «سرفیس لپ‌تاپ» با نمایشگر ثابت خود تا اندازه‌ای محدودتان می‌کند. در واقع، این تنها عضو خانواده سرفیس‌ است که به تبلت تبدیل نمی‌شود (با این حال، نمایشگرش از لمس ده‌انگشتی پشتیبانی می‌کند). علاوه بر این، اگر بخواهید مدلی را انتخاب کنید که سخت‌افزار قابل قبولی داشته باشد باید دست‌کم 1299 دلار بپردازید؛ در این صورت، 8 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD و یک پردازنده Core i5 نصیب‌تان خواهدشد.


Surface Book: بهترین انتخاب برای تدوین‌کاران و مایه‌دارها
 

«سرفیس بوک» قوی‌ترین و البته گران‌قیمت‌ترین عضو این خانواده است. طراحی هیبریدی «سرفیس بوک»، هم فرصت استفاده از یک لپ‌تاپ واقعی (بدون وابستگی به تکیه‌گاه) و هم یک تبلت تمام‌عیار را فراهم می‌کند؛ ضمن اینکه با توجه به توان گرافیکی بیشترش در مقایسه با مدل دیگر، راست کار بسیاری از حرفه‌‌ای‌های خلاق است. پس اگر می‌توانید هزینه دست‌کم 1499 دلاری آن را تقبل کنید، بهترین انتخاب شما است. و اگر کارتان تدوین حرفه‌ای ویدیو یا مدل‌سازی سه‌بعدی است باید نسخه قدرتمندتر آن موسوم به Performance Base را برگزینید که قیمتش از 2399 دلار شروع می‌شود.

مزایا: نمایشگر «سرفیس لپ‌تاپ» از آن جدا و به تبلتی تبدیل می‌شود که در بین دیگر مدل‌ها بیشترین وضوح تصویر را دارد. از سوی دیگر، لپ‌تاپ خوش‌طرحی است که به‌خوبی روی پا آرام می‌گیرد. اگر مدلی را انتخاب کنید که جی‌پی‌یو آن یک‌پارچه است، با هر بار شارژ 12 ساعت برای‌تان کار می‌کند؛ با این توضیح که برخلاف دیگر لپ‌تاپ‌های مایکروسافت، «سرفیس بوک» با جی‌پی‌یو مستقل Nvidia 965m هم عرضه می‌شود که طبیعتا برای تدوین‌کارهای حرفه‌ای خبر خوبی است. این جی‌پی‌یو در تست گرافیکی Cinebench OpenGL توانست به نرخ 78.5 فریم در ثانیه دست پیدا کند که این مقدار، دو برابر fps کارت گرافیک یک‌پارچه اینتل است.

معایب: قیمت پایه این لپ‌تاپ بدون کارت گرافیک مجزا 1499 دلار، با کارت گرافیک عادی 1899 دلار و با کارت گرافیک Nvidia 965m برابر 2399 دلار است. یادآوری می‌شود «سرفیس بوک» به‌رغم قیمت گزافش از نسل ششم پردازنده‌های Core اینتل بهره می‌برد؛ به یاد آورید که سرفیس پرو به نسل هفتم این پردازنده‌ها مجهز است.


جدول مشخصات
 Surface ProSurfce LaptopSurface Book
قیمت پایه 799 دلار 999 دلار 1499 دلار
نمایشگر

12.3 اینچ

2736 در 1824 پیکسل

13.5 اینچ

2256 در 1504 پیگسل

13.5 اینچ

3000 در 2000 پیکسل

پردازنده

نسل هفتم

Core m3, Corei5, Corei7

نسل هفتم

Core i5, Core i7

نسل ششم

Core i5, Core i7

کارکرد باتری تا 13.5 ساعت (گفته شرکت) تا 14.5 ساعت (گفته شرکت) 12.29 (نتیجه تست)
گرافیک

(Intel HD 15 (m3

(HD 620 (i5

(Iris Plus 640 (i7

(Intel HD 620 (Core i5

(Intel Iris Plus 640 (Core i7

(Intel HD Graphics (i5

(Nvidia GeForce (i5, i7

فضای ذخیره‌سازی

128 تا 512 گیگابایت SSD

1 ترابایت PCIe NVMe

128 تا 256 گیگابایت SSD 128 گیگابایت تا 1 ترابایت SSD
حافظه رم 4 تا 16 گیگابایت

4 تا 8 گیگابایت (Core i5)

8 تا 16 گیگابایت (Core i7)

8 تا 16 گیگابایت
وزن (کیلوگرم) 0.77 کیلوگرم 1.27 کیلوگرم 1.67 کیلوگرم
ضخامت 0.3 اینچ 0.6 اینچ 0.9 اینچ
رنگ نقره‌ای

نقره‌ای (به استثنای مدل 1299 دلاری)

سرخ جگری، طلایی روشن

آبی کبالتی (لاجوردی)

نقره‌ای
صفحه‌کلید ندارد با روکش آلکانتارا آلومینیومی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر:gsm.ir 



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

تصویری که ظاهرا متعلق سرفیس پرو 5 مایکروسافت است، امروز به طرز مرموزی در یک وب‌سایت فرانسوی رویت شد. در حال حاضر هیچ‌گونه مهر تاییدی بر این خبر نخورده است.

امروز تصویر رندرشده از سرفیس پرو 5 مایکروسافت در یک وب‌سایت فرانسوی منتشر شد. تا به حال هیچ‌گونه سخنی از مسئولان مایکروسافت در این مورد به میان نیامده است. اما این وب‌سایت منبع رسمی درج اخبار شرکت مایکروسافت به زبان فرانسوی به حساب می‌آید. در این تصویر می‌توانیم Surface Pro 5 را مشاهده کنیم که به همراه کیبورد تایپ کاور خودنمایی می‌کند و Surface Pen نیز روی سطح جلو آن قرار گرفته است.

در کنار تصویر سرفیس پرو 5، نام این تبلت نیز در پروفایل LinkedIn یکی از کارمندان مایکروسافت درج شده است. همچنین واژه Neon در انتهای این مشخصات دیده می‌شود که به زبان طراحی جدید مایکروسافت برای محصولاتش اشاره دارد.

سرفیس پرو 4 در ششم اکتبر سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و پیش‌بینی تحلیلگران از معرفی سرفیس پرو 5 در ماه مارس یا آوریل حکایت دارد. فاصله زمانی یک سال و نیم بین دو محصول فرصت خوبی است تا امکانات جالب و جذابی در تبلت جدید مایکروسافت شاهد باشیم. اما باید به یاد داشته باشیم که در مورد محصولی گران‌قیمت صبحت می‌کنیم و طولانی شدن مراحل آپگرید این محصول نسبت به تلفن‌های هوشمند منطقی به نظر می‌رسد.

 

منبع خبر:gsm.ir 



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

قبل از مراسم رونمایی از تبلت سرفیس پروی 3 مایکروسافت، مثل همیشه شایعات زیادی در مورد محصولات جدید و مشخصات آنها وجود داشت که بیشتر موارد هم درست از آب درآمدند. اما یک مورد مهم رنگ واقعیت نپذیرفت و آن تبلتی به نام سرفیس مینی بود. حال این پرسش مجددا مطرح می‌شود که آیا سرفیس مینی وجود خارجی دارد؟ در ادامه ببینیم موضوع از چه قرار است.

تبلت Surface Pro 3 حدود یک ماه پیش معرفی شده و طبق معمول طرفداران خاص خودش را دارد. برخی بر این باورند که محصولی فوق‌العاده است و برخی از بزرگی آن راضی نیستند. شایعات پیش از مراسم هم به یک تبلت دوم به نام سرفیس مینی اشاره می‌کردند که هرگز روی صحنه نیامد. اما گویا Surface Mini یک عنوان توخالی نیست و واقعاً ساخته شده است.

موضوع این است که مایکروسافت تا چند روز قبل از مراسم به رونمایی از هر دو تبلت می‌اندیشیده و حتی فراموش کرده که ردپاها را کاملاً پاک کند.

در دفترچه‌ی راهنمای کاربری سرفیس پرو 3 که به صورت آنلاین و البته تصادفی روی سایت مایکروسافت منتشر شده، اشاراتی به سرفیس مینی وجود دارد. مثلاً این جمله: "شما در مراحل بعدی تنظیمات می‌توانید قلم جدید را با سرفیس مینی جفت کنید"، در دو قسمت دیگر از راهنما یعنی بخش استفاده از OneNote و قفل چرخشی ویندوز 8 هم به سرفیس مینی اشاره شده است.

اینکه مایکروسافت هنوز هم مایل به معرفی یک سرفیس مینی است یا نه، برای ما مشخص نیست اما شایعات حاکی از آن هستند که ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت و نایب رییس وی، استیفن ایلاپ هر دو از پروژه‌ی سرفیس مینی کناره‌گیری کرده‌اند.

باید منتظر اخبار بعدی باشیم و ببینیم بالاخره سرفیس مینی به بازار می‌رسد یا خیر. نظر شما چیست؟

 

منبع خبر: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت کم‌کم در تولید دستگاه‌های خانواده سرفیس به تکامل رسیده و این ادعا در تبلت‌های سرفیس پرو 3 و سرفیس 3 که به تازگی معرفی شده‌اند نیز ثابت می‌شود. سرفیس 3 به زودی وارد بازار می‌شود و از طرفی خیلی‌ها انتظار سرفیس پرو 4 را می‌کشند. اما سوال اصلی اینجا است که آیا ارزش دارد کاربران، سرفیس 3 را جایگزین سرفیس 2 کنند؟ برای پاسخ این سوال با زومیت همراه باشید.

وقتی نسل جدیدی از دستگاه‌های مختلف معرفی می‌شوند، کاربران نسخه قدیمی‌تر به دنبال تغییرات صورت گرفته هستند تا ببینند آیا واقعا ارزش دارد دستگاه فعلی خود را به مدل جدیدتر ارتقا دهند یا خیر. برای پاسخ این سوال باید جوانب مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این موضوع بررسی شود.

خیلی‌ها تبلت سرفیس 2 مایکروسافت را نا امیدکننده می‌دانند ولی بعد از معرفی سرفیس پرو 3 تقریبا اوضاع متفاوت شد و الان با رونمایی از سرفیس 3 و سرفیس پرو 4 که قرار است در آینده معرفی شود، امیدها بیشتر شده است. حالا باید بررسی کنیم ببینیم آیا واقعا ارتقای سرفیس 2 به سرفیس 3 برای کاربران منطقی است؟

ویندوز کامل و خداحافظی با ویندوز RT

یکی از برتری‌های سرفیس 3 استفاده از پردازنده x86 است که به لطف آن می‌توان نسخه‌ای کامل از ویندوز را بر روی تبلت نصب کرد. پس نتیجه می‌گیریم  عمر ویندوز آرتی سرآمده است و باید با آن خداحافظی کنیم. سرفیس 3 اولین دستگاه این خانواده بدون پسوند Pro است که با نسخه کامل ویندوز 8.1 عرضه می‌شود و قطعا بدون در نظر گرفتن اینکه چند وقت است سرفیس 2 دارید، می‌توانید با خرید یک سرفیس 3 جدید، مدت زمان بیشتری از تبلت خود استفاده کنید.

بله! همانطور که حدس زدید سرفیس 3 اواخر سال جاری میلادی راحت و رایگان به ویندوز 10 آپدیت خواهد شد، ولی سرفیس 2 این امکان را ندارد. حتی اگر بروزرسانی برای آن ارائه شود، بدون شک امکان نصب نسخه کامل ویندوز 10 میسر نیست. فعلا که آینده دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز RT در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و با اینکه ردموندی‌ها به برخی از به‌روز‌رسانی‌ها اشاره کرده‌اند، ولی خبری از نسخه کامل ویندوز 10 نخواهد بود.

به جز ارتقای نرم‌افزاری در آینده، جایگزین کردن سرفیس 3 به جای سرفیس 2 مزیت مهم دیگری هم دارد. سرفیس 3 مانند برادر بزرگتر خود سرفیس پرو 3 می‌تواند تبدیل به یک لپ‌تاپ شود یا با استفاده از یک داک استیشن به عنوان یک دستگاه دسکتاپ از آن بهره برد. به جز اپلیکیشن‌های رابط کاربری مدرن می‌توان از برنامه‌های دسکتاپ ویندوز نیز استفاده کرد که برای خیلی‌ها ارزشمند است.

اگر اپلیکیشن‌های رابط کاربری مدرن به خوبی کار شما را راه می‌اندازند، نیازی نیست یک سرفیس 3 بخرید، ولی اگر آینده برایتان مهم است، سرفیس 3 گزینه برتر است.

surface 2 back down

کنار گذاشتن تراشه‌های ARM

شاید برخی بگویند با تمام انتقادات عملکرد سرفیس 2 در مجموع بد نبوده است ولی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز مجهربه تراشه‌های ARM مانند تگرا 4 انویدیا با این سیستم عامل مشکل داشتند. به نظر می‌رسد سرانجام ردموندی‌ها عطای تولید دستگاه‌های مبتنی بر آرم را به لقایش بخشیده‌‌اند و دیگر خود را به ویندوز آرتی محدود نخواهند کرد.

اکنون سرفیس 3 پا را فراتر گذاشته و از جدیدترین پردازنده 4 هسته‌ای اتم اینتل استفاده کرده و با اینکه هنوز عملکرد واقعی آن مشخص نیست، ولی قطعا اوضاع به بدی اجرای اپلیکیشن‌های رابط کاربری لمسی مدرن برای دارندگان سرفیس 2 نخواهد بود. این اپلیکیشن‌ها به خوبی حتی روی ضعیف‌ترین تبلت‌های ویندوزی اجرا می‌شوند و در نتیجه راضی خواهید بود.

ردموندی‌ها قول شارژدهی یک روز کامل را برای باتری سرفیس 3 را داده‌اند، اگرچه این مقدار به کارهایی که با تبلت خود انجام می‌دهید نیز بستگی دارد.

surface-3-tablet-pen

تغییرات ظاهری

سرفیس 2 خوراک استفاده در حالت افقی یا Landscape بود ولی سرفیس 3 مانند سرفیس پرو 3 با نسبت تصویر 3 به 2 کمی قواعد و نحوه کاربری دستگاه را تغییر می‌دهد. در حالت افقی کمی بلندتراست و در حالت عمودی کمی پهن‌تر دیده می‌شود. به نظر می‌رسد حالا برای یک تجربه کاری خوب از تبلت مناسب‌تر شده باشد. اگر بخواهید از تبلت خود به شکل یک لپ‌تاپ استفاده کنید، سرفیس 2 بهتر به نظر می‌رسد. این شکل استفاده در کنار یک پایه و داک کیبورد مخصوص تکمیل می‌شود، ولی دستگاه‌هایی با نسبت 16 به 9 برای کاربری به شکل تبلت مناسب نیستند.

سرفیس پرو 3 برخلاف اینکه دارای نمایشگر 12.2 اینچی است، ولی برای مطالعه در حالت عمودی کاملا مناسب است. با توجه به اینکه سرفیس 3 کمی کوچکتر است، برای استفاده در این حالت می‌تواند حتی بهتر هم باشد.

surface 2 back

چند نکته مهم دیگر که باید به آنها اشاره کنیم:

  • سرفیس 3 مانند نسخه پرو از قلم دیجیتالی پشتیبانی می‌کند، ولی برای خرید این قلم باید به صورت جداگانه 50 دلار دیگر بپردازید.
  • پایه یا جک نگهدارنده سرفیس 3 دارای سه وضعیت است که سرفیس 2 تنها از 2 حالت بهره می‌برد.
  • سرفیس 3 از راه پورت میکرو USB شارژ می‌شود که تا کنون روی هیچکدام از تبلت‌های سری سرفیس دیده نشده است. اگر هر گوشی هوشمندی به جز آیفون داشته باشید می‌توانید از کابل‌های میکرو یو‌اس‌بی آنها برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید.
  • سرفیس 3 مانند سرفیس 2 نیز دارای مدل مجهز به سیم کارت است که از شبکه LTE پشتیبانی می‌کند.
  • اگر به هر دلیلی تصمیم دارید با دوربین سرفیس خود عکس بگیرید، عملکرد سرفیس 3 نسبت به نسل قبلی خود بهتر خواهد بود. حتی بهتر از سرفیس پرو 3 عکسبرداری می‌کند.
  • با اینکه سرفیس 3 در مقایسه با سرفیس 2 نمایشگر بزرگتری دارد، ولی نسبت به آن سبک‌تر است.
  • با خرید سرفیس 3 می‌توانید از بسته آفیس 365 برای یکسال به صورت رایگان استفاده کنید.

Surface 2 KB new

نتیجه‌گیری

بدون شک هیچ کس جز شما نمی‌تواند تصمیم بگیرد که آیا باید دستگاه خود را ارتقا دهید یا خیر. ما سعی کردیم به شما کمک کنیم ولی این پول و تصمیم شما است که تصمیم نهایی را می‌گیرد. اگر از سرفیس 2 راضی هستید و به خوبی کار شما راه می‌افتد، پس می‌توانید همچنان در کنار آن باشید. اگر با اپلیکیشن‌های رابط مدرن مشکلی ندارید و به سراغ اپلیکیشن‌های دسکتاپ هم نمی‌روید، باز هم سرفیس 2 می‌تواند گزینه مناسب شما باشد، مگر اینکه به دنبال ویندوز 10 باشید!

اینجا است که سرفیس 2 دیگر نمی‌تواند به شما کمک کند و باید سرفیس 3 را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از دستگاه سرفیس خود بیشتر استفاده کنید، به سراع اپلیکیشن‌های دسکتاپ بروید و حتی به عنوان یک لپ‌تاپ از آن بهره ببرید، قطعا ارتقای سرفیس 2 به سرفیس 3 منطقی به نظر می‌رسد. همچنین سرفیس 3 برتری‌های دیگری هم دارد. این تبلت به قلم دیجیتالی مجهز شده است، از سخت‌افزار جدیدتر بهره می‌برد و تغییرات ظاهری و استفاده یکساله رایگان از آفیس 365 نیز می‌تواند از مزایای آن باشد.

متاسفانه آینده برای سرفیس 2 کمی تاریک شده است و به سرفیس 3 لبخند می‌زند. اگر به آینده خود اهمیت می‌دهید، قطعا به فکر ارتقای سرفیس 2 باشید!

 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت شب گذشته رسما اعلام کرد که نسخه Pro تبلت سرفیس از ماه ژانویه با قیمت 899 دلار برای مدل 64 گیگابایت وارد بازار می‌شود. سرفیس پرو مجهز به پردازنده x86 اینتل است و همین عامل باعث کاهش طول عمر باتری آن می‌شود. مایکروسافت در پاسخ به پرسش کاربران در رابطه با طول عمر باتری سرفیس Pro، گفته است که «طول عمر باتری نسخه Pro تقریبا نصف نسخه RT است.»

از آنجایی که طول عمر باتری سرفیس RT حدود 8 ساعت است، براساس اعلام رسمی مایکروسافت طول عمر باتری سرفیس Pro حدود 4 ساعت خواهد بود. درست است که مدت زمان 4 ساعت برای یک تبلت کم به نظر می‌رسد و سرفیس پرو از نظر طول عمر باتری قادر به رقابت با تبلت‌های مبتنی بر معماری ARM نیست. اما در نظر داشته باشید که این تبلت مجهز به پردازنده قدرتمند Core i5 اینتل و نمایشگر Full HD با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است، پس شاید مقایسه آن با آیپد نسل 3 و 4 که باتری آنها حدود 10 ساعت دوام می‌آورد، درست نباشد.

سرفیس Pro تقریبا مرز بین تبلت و PC را محو کرده است و با آن قادر خواهید بود از امکانات دسکتاپ و نرم‌افزارهای سنتی ویندوز به همراه رابط کاربری مدرن (مترو) بهره ببرید. اما وزن 900 گرمی سرفیس و طول عمر باتری نسبتا کم، شاید این تبلت را از هدف اصلی این ابزارها که قابلیت حمل آسان و استفاده طولانی مدت بدون نیاز به شارژ است، دور کرده باشد.

نظر شما در این باره چیست؟ طول عمر باتری در تبلت چقدر برایتان اهمیت دارد؟

 

منبع خبر: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

بنا به گزارش بلومبرگ، با توجه به این‌که سرفیس آرتی فعلی با پردازنده‌ی تگرا 3 نتیجه‌ی مطلوبی نگرفته، مایکروسافتتصمیم دارد تا نسخه‌ی بعدی و بهبود یافته آن را با پردازنده‌ی کوالکام روانه‌ی بازار کند. البته در این گزارش آمده که باز هم برخی از نسخه‎های سرفیس از پردازنده‌ی انویدیا استفاده خواهند کرد. بنابراین انتظار می‌رود که تا اواخر سال جاری میلادی، شاهد معرفی نسخه‌‌‌های جدید از سرفیس آرتی باشیم.

اخیراً خبری مبنی بر آزمایش ویندوز 8.1 آرتی بر روی پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 800 کوالکام دریافت کردیم که با ابراز علاقه دو شرکت مایکروسافت و کوالکام نسبت به همکاری مشترک، قوت بیشتری گرفت. تراشه‌ای که از نسل چهارم فناوری ارتباطات مخابراتی موسوم به LTE بهره برده و می‌تواند اینترنتی با پهنای باند و سرعت بالا را برای کاربران سرفیس آرتی به ارمغان بیاورد. بنا به گزارش مسئولان، امروزه گرایش تبلت‌ها و کامپیوترهای مبتنی بر ARM به سمت فناوری‌های پهن باند 4G و 3G افزایش یافته و در حال پیشی گرفتن از سایرین می‌باشد.

این روزها مایکروسافت سخت مشغول به فروش سرفیس‌های RT موجود در انبارهایش است و به نظر می‌رسد و با توجه به طرح‌های تشویقی خاصی که برای فروش این تبلت در نظر گرفته، به نظر می‌رسد به زودی تمام کالاهای باقی مانده را به فروش برساند. به طور مثال، در کنفرانسی که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد، شرکت کنندگان می‌توانستند با پرداخت تنها 99.99 دلار، یک سرفیس آرتی 64 گیگابایتی به همراه تاچ‌کاور دریافت کنند. دانش آموزان برخی از مدارس سراسر جهان نیز قادرند با پرداخت 199 دلار، صاحب یک دستگاه سرفیس RT شوند.

اما موضوع اساسی در این است که آیا با شرایط فعلی ویندوز RT شانسی برای موفقیت دارد؟ ویندوز RT زمانی معرفی شد که اینتل پردازنده مناسبی برای رقابت با رقبای مبتنی بر معماری ARM نداشت و از نظر طول عمر باتری نمی‌توانست با آنها رقابت کند. مایکروسافت نیز که از اینتل نامید شده بود، برای اینکه از قافله جا نماند، نسبت به معرفی ویندوز RT که با پردازنده‌های ARM سازگار است، اقدام کرد. اما حالا با معرفی نسل جدید پردازنده‌های اتم و هسول، اینتل قواعد بازی را برهم زده و حضوری قدرتمند را در بازار ابزارهای موبایل آغاز نموده است. هرچند ویندوز RT از نظر ظاهری و امکانات داخلی سیستم عامل بی‌نهایت شبیه ویندوز 8 است، اما محدودیت‌هایی همچون عدم پشتیبانی از نرم افزارهای قدیمی ویندوز، باعث شده تا مورد استقبال کاربران قرار نگیرد و از طرفی اینتل با ارائه پردازنده‌های جدید اتم، به خوبی ثابت نموده که تبلت‌های ویندوز 8 مبتنی بر پردازنده‌های این شرکت از نظر قدرت، کارایی و طول عمر باتری کاملا توانمند هستند.

اقدامات اخیر مایکروسافت نشان از آن دارند که این شرکت تصمیم دارد تا همزمان با معرفی ویندوز 8.1 آرتی در پاییز، نسل جدید تبلت‌های مبتنی بر آن را نیز معرفی کرده و به بازار عرضه کند. حال به نظر شما آیا استفاده از پردازنده قدرتمند  Snapdragon 800 می‌تواند موجب تشویق کاربران نسبت به خرید تبلت سرفیس RT شود؟

 

منبع خبر: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

استیو بالمر،‌ مدیرعامل مایکروسافت، در طول سال جاری بارها در مورد ویندوز ۸ صحبت کرده و آن را تولد دوباره ویندوز نامیده است. اما حالا او در مورد تبلت سرفیس مایکروسافت و قیمت آن صحبت کرده است. بالمر معتقد است که مایکروسافت یک محصول کاملا رقابتی را وارد بازار خواهد کرد و اعلام نموده، قیمت آن می‌تواند بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ یا ۸۰۰ دلار باشد.

احتمالا مایکروسافت قیمت تبلت سرفیس را همانند ایکس‌باکس ارزان و با حاشیه سود بسیار پایین در نظر نخواهد گرفت، چون قصد دارد تا از فروش آن درآمد قابل توجهی را وارد شرکت کند. بالمر پیش‌تر اعلام کرده بود که سرفیس به یکی از محصولات پر سود مایکروسافت بدل خواهد شد. البته او در برخی از سخنرانی‌های خود از سرفیس به عنوان یک نقطه طراحی یاد کرده و اعلام نموده احتمالا چند میلیون نسخه از آن را در روز ۲۶ اکتبر به فروش خواهد رساند. یعنی در واقع می‌توان اینطور برداشت کرد که سرفیس قرار است الگوی تبلت‌های ویندوز ۸ باشد. در نهایت مشخص نیست که مایکروسافت با سرفیس قصد دارد به تولیدکنندگان تبلت ویندوز جهت دهد یا از فروش آن سود سرشاری را وارد شرکتش کند.

حرکت حیرت‌آور مایکروسافت برای جهش به سمت تولید سخت‌افزار با معرفی تبلت بحث‌برانگیز سرفیس آغاز شد. مایکروسافت با معرفی سرفیس نشان داد که چقدر برروی تولید سخت‌افزار پافشاری داشته و جدی است. بالمر در مصاحبه‌ای که با The Seattle Times انجام داده، گفته که مایکروسافت در آینده کمی تغییر خواهد کرد. «من تصور می‌کنم که وقتی شما به جلو نگاه کنید، هسته اصلی مایکروسافت را در نرم‌افزار خواهید دید اما احتمالا مایکروسافت به یک شرکت تولیدکننده ابزار و سرویس‌دهنده تبدیل خواهد شد». باید قبول کرد که ممکن است مایکروسافت در ۱۰ سال آینده به یکی از کمپانی‌های ابزار-محور بدل شود.

مایکروسافت به شدت به شرکای سخت‌افزاری خود محتاج است و برای فروش نرم‌افزارش به کمک آنها نیاز دارد، و بالمر نیز پذیرفته که دلیلی ندارد  مایکروسافت تمام ابزارها را خودش تولید کند.

بالمر پیش از این اعلام کرده بود که در تمام قسمت‌های بازار وارد رقابت با اپل خواهد شد، وقتی ویندوز ۸ به همراه تبلت سرفیس در ۲۶ اکتبر رسما منتشر شود و سپس تلفن‌های ویندوز فون ۸ در نوامبر وارد بازار شوند، چالش اصلی مایکروسافت آغاز خواهد شد. احتمال می‌رود اگر قیمت‌گذاری مایکروسافت برای محصولات تازه‌اش رقابتی باشد و بازاریابی و تبلیغات منطقی نیز برای آنها برپا شود، سهم بازار مناسبی را در بازار موبایل و تبلت بدست آورد. آن‌وقت مایکروسافت می‌تواند برای ۱۰ سال آینده خود برنامه‌ریزی‌های بزرگتر مانند تبلت ۸۰ اینچی ویندوز ۸ را متصور شود.

 

منبع خبر: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

دور از انتظار نیست که بیل گیتس، عضو هیئت مدیره مایکروسافت، یکی از طرفداران پر و پا قرص اولین تبلت شرکتش باشد. او در مصاحبه‌ای که اخیرا انجام داده، سرفیس را یک محصول فوق‌العاده خوب دانسته که علاوه بر تبلت امکانات یک PC را نیز دارد.

بیل گیتس در این مصاحبه در رابطه با ویندوز ۸، ویندوز فون ۸ و تبلت سرفیس مایکروسافت صحبت کرده است. او ویندوز ۸ را محصول بسیار مهم و حیاتی دانسته که نسبت به نسخه‌های قبلی ویندوز دستخوش تغییرات اساسی شده است. به نظر او مایکروسافت با ویندوز ۸ یک قدم بزرگ به سمت جلو برداشته است. بیل‌گیتس ویندوز ۸ را سیستم‌عاملی می‌داند که به خوبی برروی کامپیوترهای رومیزی، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها کار می‌کند. او اعتقاد دارد که مایکروسافت به خوبی توانسته  در ویندوز ۸ ترکیبی از ورودی‌های مختلف شامل ماوس و کی‌برد و صفحه لمسی را شکل دهد.

بیل‌گیتس در این مصاحبه گفته که به تازگی تبلت Surface RT را دریافت کرده و تجربه کار با آن را داشته است. بیل‌گیتس در طول تعریف و تمجید از تبلت سرفیس، از آن به عنوان ابزاری توانا و جذاب که رابط کاربری لمسی را به سطح کاملا جدیدی وارد نموده، یاد کرد.

بیل‌گیتس همچنین گفته که عاشق این است که تبلت سرفیس را به دیگران نشان دهد، مخصوصا صفحه کلید باریک و فیزیکی آن، که سرفیس را به یک کامپیوتر قابل حمل بدل کرده و آن را از تبلت‌های معمولی بازار مجزا می‌کند.

 

منبع خبر: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

بنا به گزارش بلومبرگ، با توجه به این‌که سرفیس آرتی فعلی با پردازنده‌ی تگرا 3 نتیجه‌ی مطلوبی نگرفته، مایکروسافتتصمیم دارد تا نسخه‌ی بعدی و بهبود یافته آن را با پردازنده‌ی کوالکام روانه‌ی بازار کند. البته در این گزارش آمده که باز هم برخی از نسخه‎های سرفیس از پردازنده‌ی انویدیا استفاده خواهند کرد. بنابراین انتظار می‌رود که تا اواخر سال جاری میلادی، شاهد معرفی نسخه‌‌‌های جدید از سرفیس آرتی باشیم.

اخیراً خبری مبنی بر آزمایش ویندوز 8.1 آرتی بر روی پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 800 کوالکام دریافت کردیم که با ابراز علاقه دو شرکت مایکروسافت و کوالکام نسبت به همکاری مشترک، قوت بیشتری گرفت. تراشه‌ای که از نسل چهارم فناوری ارتباطات مخابراتی موسوم به LTE بهره برده و می‌تواند اینترنتی با پهنای باند و سرعت بالا را برای کاربران سرفیس آرتی به ارمغان بیاورد. بنا به گزارش مسئولان، امروزه گرایش تبلت‌ها و کامپیوترهای مبتنی بر ARM به سمت فناوری‌های پهن باند 4G و 3G افزایش یافته و در حال پیشی گرفتن از سایرین می‌باشد.

این روزها مایکروسافت سخت مشغول به فروش سرفیس‌های RT موجود در انبارهایش است و به نظر می‌رسد و با توجه به طرح‌های تشویقی خاصی که برای فروش این تبلت در نظر گرفته، به نظر می‌رسد به زودی تمام کالاهای باقی مانده را به فروش برساند. به طور مثال، در کنفرانسی که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد، شرکت کنندگان می‌توانستند با پرداخت تنها 99.99 دلار، یک سرفیس آرتی 64 گیگابایتی به همراه تاچ‌کاور دریافت کنند. دانش آموزان برخی از مدارس سراسر جهان نیز قادرند با پرداخت 199 دلار، صاحب یک دستگاه سرفیس RT شوند.

اما موضوع اساسی در این است که آیا با شرایط فعلی ویندوز RT شانسی برای موفقیت دارد؟ ویندوز RT زمانی معرفی شد که اینتل پردازنده مناسبی برای رقابت با رقبای مبتنی بر معماری ARM نداشت و از نظر طول عمر باتری نمی‌توانست با آنها رقابت کند. مایکروسافت نیز که از اینتل نامید شده بود، برای اینکه از قافله جا نماند، نسبت به معرفی ویندوز RT که با پردازنده‌های ARM سازگار است، اقدام کرد. اما حالا با معرفی نسل جدید پردازنده‌های اتم و هسول، اینتل قواعد بازی را برهم زده و حضوری قدرتمند را در بازار ابزارهای موبایل آغاز نموده است. هرچند ویندوز RT از نظر ظاهری و امکانات داخلی سیستم عامل بی‌نهایت شبیه ویندوز 8 است، اما محدودیت‌هایی همچون عدم پشتیبانی از نرم افزارهای قدیمی ویندوز، باعث شده تا مورد استقبال کاربران قرار نگیرد و از طرفی اینتل با ارائه پردازنده‌های جدید اتم، به خوبی ثابت نموده که تبلت‌های ویندوز 8 مبتنی بر پردازنده‌های این شرکت از نظر قدرت، کارایی و طول عمر باتری کاملا توانمند هستند.

اقدامات اخیر مایکروسافت نشان از آن دارند که این شرکت تصمیم دارد تا همزمان با معرفی ویندوز 8.1 آرتی در پاییز، نسل جدید تبلت‌های مبتنی بر آن را نیز معرفی کرده و به بازار عرضه کند. حال به نظر شما آیا استفاده از پردازنده قدرتمند  Snapdragon 800 می‌تواند موجب تشویق کاربران نسبت به خرید تبلت سرفیس RT شود؟

 

منبع خبر: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

در طول کنفرانس مربوط به نتایج مالی اپل در سه‌ماهه آخر سال، از تیم کوک در رابطه با تبلت سرفیس پرسیده شد و پاسخ او در رابطه با تبلت جدید مایکروسافت این چنین بود: من هنوز به شخصه با این تبلت کار نکرده‌ام، اما از آنچه در مورد آن خوانده‌ام متوجه شدم که این یک محصول در معرض خطر افتاده و گیج‌کننده است.

تیم کوک با اینکه تا به حال با سرفیس کار نکرده اما براساس اطلاعاتی که در رابطه با این تبلت منتشر شده، نقد بدی را در رابطه آن ابراز داشته است.

من تصور می‌کنم که شما می‌توانید اتومبیلی طراحی کنید که هم به خوبی پرواز کند و هم برروی آب حرکت کند، اما من فکر نمی‌کنم این خودرو بتواند همه این‌کارها را به خوبی انجام دهد.

تیم‌کوک اعتقاد دارد که اپل به سختی تلاش کرده تا آیپد را آنطور که باید باشد طراحی کند، نتیجه آن هم تجربه کاربری باور نکردنی در آیپد است:

یکی از سخت‌ترین مواردی که در هنگام تولید یک محصول به آن برخورد می‌کنید، انجام امور در نظر گرفته شده برای آن محصول به بهترین شکل ممکن است. این دقیقا کاری است که ما با آیپد انجام داده‌ایم که نتیجه آن تجربه کاربری باور نکردنی در آیپد است.

او در نهایت گفت: به نظر من مردم آیپد را با رقبای آن مقایسه نموده و در نهایت آیپد را بهترین انتخاب خواهند دانست.

 

منبع خبر: زومیت

 



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1396 | نظرات ()