نوشته شده توسط : محمود مختاری

یکی از اعضای انجمن توسعه دهندگان XDA توانسته ابزاری را توسعه دهد که با استفاده از آن می‌توان بسیاری از اپلیکیشن‌های x86 را بر روی تبلت سرفیس RT که مجهز به پردازنده ARM است، اجرا کرد. در ادامه جزئیات بیشتر مربوط به این ابزار را مطالعه نمایید.

یکی از خوره‌های انجمن XDA توانسته‌ معجزه دیگری را رقم بزند. وی ابزاری را ارائه نموده‌اند که فعلا در مرحله بتا است و می‌تواند بسیاری از اپلیکیشن‌های ویندوز x86 را بر روی ویندوز RT اجرا نمایند.

البته خیلی هم هیجان‌زده نشوید! فعلا برنامه‌هایی چون فتوشاپ یا اتوکد 2013 بر روی این تبلت مبتنی بر پردازنده ARM قابل اجرا نیستند، ولی این ابزار بسیار کاربردی به نظر می‌رسد، چرا که بسیاری از اپلیکیشن‌های سبک مثل WinRAR یا حتی بازی‌هایی چون Heroes و Might&Magic را به خوبی اجرا می‌نماید.

عضو انجمن XDA که این ابزار را توسعه داده است، قصد دارد تا کاربران بیشتری را به استفاده از آن ترغیب کند و درصفحه مربوط به این ابزار در XDA لیستی از برنامه‌هایی که با آن کار می‌کنند یا نمی‌کنند را نوشته است و همچنان روی این کار می کند تا برنامه‌های بیشتری را از این طریق بر روی سرفیس قابل اجرا نماید. وی در پستی نوشته است که این ابزار دستورات x86 را شبیه‌سازی نموده و API های ویندوز را با کمی تغییرات به هسته ویندوز RT می‌آورد و بدین صورت اپلیکیشن‌های x86 بر روی تیلت مبتنی بر ARM قابل اجرا می‌گردند.

طبیعتا برای استفاده از این ابزار باید سرفیس RT خود را با ابزار دیگری جیلبرک نمایید. سایر ابزارهای مورد نیاز را نیز می‌توانید در صفحه مربوط به این ابزار در XDA بیابید.

در صورتی که صاحب یک تبلت سرفیس RT هستید و می‌خواهید این ابزار را امتحان کنید، تجربیات خود را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان زومیتی‌تان در میان بگذارید.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

اچ‌تی‌سی تلفن هوشمند J Butterfly را با صفحه نمایش ۵ اینچی و رزولوشن 1080p معرفی نمود،  ایسوس پدفون و نکسوس را بصورت رسمی وارد بازار کشور کرد،‌ گوگل و سامسونگ از کروم‌بوک ارزان قیمت ARM پرده‌برداری کردند، سونیتلفن اکسپریا VL را معرفی نمود، مایکروسافت تبلیغات تلویزیونی ویندوز ۸ و تبلت سرفیس را آغاز کرد، گوگل خبر ازکنفرانس ویژه اندروید درست در روز کنفرانس ویندوز فون ۸ مایکروسافت داد، دوربین ورزشی GoPro Hero3 معرفی شد،‌ شارپ از تبلت ۷ اینچی SHT21 با نمایشگر IGZO پرده برداری کرد، آپید مینی ۳ شنبه این هفته معرفی می‌شود،‌ ایسوس از پدفون ۲ با صفحه نمایش ۴.۷ اینچ، پردازنده ۴ هسته‌ای و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی پرده‌برداری کرد، اطلاعاتی در مورد نکسوس سونی به بیرون درز کرد، مایکروسافت سرویس Xbox Music را به همراه داشبورد جدید ایکس‌باکس ۳۶۰ راه‌اندازی کرد , رکورد پرش آزاد دنیا شکسته شد،.

 

منبع: زومیت



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

براساس آمار و ارقام منتشر شده توسط AdDuplex – کمپانی سرویس‌های تبلیغاتی که در بسیاری از اپلیکیشن‌های ویندوز 8 بکار گرفته می‌شود – در حال حاضر حدود 6 درصد از کل کاربران ویندوز 8 از تبلت سرفیس RT و سیستم‌عامل ویندوز RT استفاده می‌کنند. این مقدار در زمان معرفی ویندوز 8 و ورود تبلت سرفیس به بازار حدود 11 درصد بود. هرچند با ورود محصولات شرکت‌های دیگر سهم بازار سرفیس مایکروسافت کاهش یافت اما همچنان بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد.

هنوز ویندوز 8 و محصولات مبتنی بر این سیستم‌عامل آنطور که باید و شاید فروش نداشته‌اند و چشم امید مایکروسافت و دیگر تولیدکنندگان، به ماه‌های باقی مانده تا پایان سال میلادی است.

ماه گذشته سهم بازار سرفیس RT حدود 11 درصد بود، اما پس از ورود ابزارهای مختلف مبتنی بر ویندوز 8، سهم بازار سرفیس نیز به 6 درصد کاهش یافت. با این وجود همچنان سرفیس با همین 6% سهم بازار، محبوب‌ترین ابزار مبتنی بر ویندوز 8 به شمار می‌رود. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که در این گزارش دو سیستم‌عامل ویندوز 8 و ویندوز RT یکسان در نظر گرفته شده‌اند و هر ابزارهای که مبتنی بر یکی از این دو سیستم‌عامل بوده در گزارش جای گرفته است.

adduplex win8rt dec2012

پس از سرفیس، HP به لطف سه ابزار ارزان قیمت مبتنی بر ویندوز 8 در جایگاه دوم جای گرفته است. ایسوس نیز باتبلت‌های VivoTab RT که شباهت بسیاری به سرفیس RT دارند، توانسته در جایگاه سوم قرار گیرد. نکته جالب توجه در این گزارش طیف وسیع ابزارهای مجهز به ویندوز 8 هستند، در حال حاضر حداقل 5 هزار ابزار مبتنی بر این سیستم‌عامل وجود دارند. (البته فراموش نکنید که بسیاری از کاربران کامپیوتر فعلی خود را به نسخه جدید ویندوز بروز کرده‌ نموده‌اند.)

اما اگر مقایسه را براساس شرکت‌های تولید کننده انجام دهیم، HP با 22 درصد در جایگاه نخست و پس از آن دل، ایسر،ایسوس، توشیبا، مایکروسافت، لنوو، سامسونگ و سونی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

adduplex win8 dec2012

گزارش AdDuples براساس 5,500 ابزار مختلف مبتنی بر ویندوز 8 و ویندوز RT تهیه شده است. هرچند جامعه آماری این شرکت خیلی بزرگ و ایده‌آل نیست، اما به حقیقت نزدیک است و انتظار می‌رود، درصد سهم بازار واقعی هر کدام از برندها نسبت به آمار AdDuplex نزدیک باشد.

نظر شما در این باره چیست و کدامیک از تولیدکنندگان ابزارهای مبتنی بر ویندوز 8 را موفق‌تر از دیگران می‌دانید؟



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت امروز جایگزین تبلت سرفیس پرو ۲ خود را با نام سرفیس پرو ۳ و در سایز ۱۲ اینچ رونمایی کرد. اما این تبلت که باریک‌ترین کامپیوتر مجهز به پردازنده Core i اینتل در دنیا است چه قدر نسبت به نسل قبل فرق کرده است؟

سبک‌تر، سریع‌تر و بزرگ‌تر از قبل؛ این‌ها مهم‌ترین تفاوت‌‌های بین سرفیس پرو ۳ با سرفیس پرو ۲ هستند. مایکروسافت تمام تلاش خود را می‌کند تا بالأخره سرفیس را به عنوان جایگزین لپ‌تاپ بین کاربران جا بیندازد. اقدامی که به گفته مایکروسافت، ادعای تمام تبلت‌های اندرویدی و آیپدها است، اما هیچ‌کدام موفق نشدند تا جایگزین لپ‌تاپ شوند.

مقاله مرتبط:

  • مایکروسافت سرفیس پرو ۳ را معرفی کرد: سبک‌تر و باریک‌تر
  • سرفیس پرو ۳ مجهز به قلمی جادویی است

مایکروسافت در کنفرانس امروز خود از تبلت سرفیس پرو ۳ با ضخامت ۹.۱ میلی‌متری رونمایی کرد. ردموندی‌ها همچنین ادعا کردند که سرفیس پرو ۳ باریک‌ترین سخت‌افزار مجهز به پردازنده Core اینتل، در دنیا است. این تبلت فقط ۸۱۶ گرم وزن دارد و از این بابت نیز نسبت به سرفیس قبلی با وزن حدود ۹۱۰ گرم به شکل قابل ملاحظه‌ای سبک‌تر است؛ مخصوصاً که سایز صفحه‌نمایش در آن از ۱۰.۶ اینچ به ۱۲.۱ اینچ افزایش یافته است.

تفاوت مهم دیگر نسل دوم و سوم تبلت Surface Pro مربوط به صفحه‌نمایش آن‌ها است. سرفیس جدید از یک صفحه‌نمایش ۱۲ اینچ با رزولوشن بسیار خوب ۲٫۱۶۰ در ۱٫۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد که نسبت تصویر 3:2 را ارائه می‌کند. مایکروسافت ادعا کرد که این نسبت تصویر ۶ درصد فضای کاری بیشتری را نسبت به صفحه‌نمایش ۱۳ اینچ مک‌بوک‌ ایر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سرفیس جدید همچنین از قلم دیجیتال مفیدتری بهره می‌برد که از طریق دکمه فیزیکی آن می‌توان صفحه‌نمایش را روشن کرد، عکس گرفت یا عمل مشابه دوبار کلیک بر روی دکمه ماوس را در وب‌گردی تجربه کرد.

استند پشت سرفیس جدید نیز حالا تا زاویه ۱۵۰ درجه قابل تغییر است و از این رو می‌توان از آن در شرایط مختلف استفاده کرد. مایکروسافت همچنین طراحی تایپ‌کاور را تغییر داده تا در نهایت تبلت به خوبی بر روی پا جای گرفته و پایدار باقی بماند.

مقایسه مشخصات فنی سرفیس پرو ۳ با سرفیس پرو ۲:

 Surface Pro 2Surface Pro 3
ابعاد 292 x 201 x 9 mm 275 x 173 x 13 mm
صفحه نمایش 10.6-inch, 1,920x1,080-pixel resolution 12-inch, 2,160x1,440-pixel resolution
پردازنده Fourth-gen Intel Core i5 Fourth-gen Intel Core i3, i5, or i7
گرافیک Intel HD 4400 Intel HD 4400
RAM 4GB, up to 8GB 4GB, up to 8GB
اتصالات 802.11a/b/g/n Wi-Fi, Bluetooth 4.0 LE 802.11a/b/g/n/ac WiFi, Bluetooth 4.0 LE
ذخیره سازی 64GB SSD, up to 512GB 64GB SSD, up to 512GB
وزن ۹۰۷ گرم ۸۱۶ گرم
طول عمر باتری Reported 10 hours of video playback Reported 9 hours of Web-browsing
قیمت Starts at $899 (64GB, Core i5) Starts at $799 (64GB, Core i3)

تغییرات ایجاد شده در سرفیس جدید را چقدر می‌پسندید؟

 

منبع:زومیت



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

در مطلبی که در ادامه مطالعه خواهید کرد ۷ محصول کاربردی از سایت دیجی‌کالا برای‌تان انتخاب شده است. برای هرکدام از این محصولات شرحی تدارک دیده شده تا به تمام سوالات‌تان درخصوص نحوه‌ی استفاده و کاربری این محصولات پاسخ داده بشود. با قسمت پنجم ۷ پیشنهاد ویژه همراه باشید:

Vanda 05 Bean Bag۷- بین‌بگ وندا مدل۰۵

راحت و سبک

بین‌‌بگ‌ یک صندلی راحتی است که به دلیل فرم و وزن سبکی که دارد امروزه در خانه‌ها و طراحی دکوراسیون‌های داخلی دیده می‌شود. نشستن روی یک بین‌بگ هنگام فیلم‌ دیدن یا کتاب‌ خواندن، تجربه‌ای لذت‌بخش است.

‌‌

Cannondale Trail 2 Mountain Bicycle ۶- دوچرخه کوهستان کنندال مدل Trail 2

همراه کوهستان

به دلیل دشوار بودن مسیرهای کوهستانی استفاده از دوچرخه‌‌‌ای مناسب برای ورزشکارانی که به این حرفه مشغول هستند از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. دوچرخه‌ی کوهستان «کنندال» مدل «۲ Trail» به دلیل مقاومت، کیفیت و مشخصات فنی قدرتمندی که دارد یکی از گزینه‌های خوب موجود است.

Black And Decker Car Wash۵- کارواش بلک اند دکر مدل   PW1400 TDK Plus

کارواش خانگی

داشتن یک کارواش خانگی برای کسانی که به نظافت منزل یا اتومبیل خود اهمیت زیادی می‌دهند می‌تواند تجربه‌ای کاربردی باشد. با استفاده از اینکارواش چندمنظوره تا حد زیادی می‌توان در وقت و هزینه صرفه‌جویی و از اتلاف منابع جلوگیری کرده است.

‌‌

7Vizhe_4

۴- تبلت مایکروسافت Surface Pro 4 همراه با کیبورد
جایگزینی برای لپ‌تاپ

«تبلتی که می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ شما باشد» شعار مایکروسافت در زمان عرضه‌ی سرفیس‌‌پرو بود. شعاری که بسیاری از افراد را برای داشتن چنین محصولی متقاعد کرد. مایکروسافت این‌بار و در ادامه‌ی مسیر گذشته، «سرفیس پرو ۴» را عرضه کرد.

7Vizhe_3

۳- کیبورد سینتی سایزر یاماها مدل MOX8

صدای دلنشین

مدل MOX8 از کیبوردهای سینتی سایزر است که از ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی برخوردار است و می‌تواند صدای ۱۲۸ پلی‌فونی را پخش کند. به صفحه‌ی این ساز در سایت دیجی‌کالا مراجعه کنید و نمونه‌های اجرا شده، با این ساز را بشنوید.

 

در دنیای امروز که اهالی موسیقی به سرعت هرچه تمام‌تر در حال خلق و پیشی‌گرفتن از یک‌دیگر در ساخت آهنگ‌ها هستند، آفرینش یک صدای شفاف، غنی و باکیفیت در کم‌ترین زمان ممکن گزینه‌ی مهمی است که یاماها با سال‌ها تجربه در ساخت سینتی سایزر در اختیار نوازندگان و آهنگ‌سازان حرفه‌ای می‌گذارد.
انتخاب یک سینتی‌سایزر حرفه‌ای برای تمامی آهنگ‌سازان و نوازندگان دنیای امروز موسیقی یک امر جدی و اجتناب‌ناپذیر است؛ دستگاهی که بتوان با آن موزیک‌ها و صداهای مورد نظر خود را خلق و به‌راحتی آن را اجرا کرد. این‌که کار با دستگاه، ساده و لذت‌بخش باشد می‌تواند کمک بزرگی برای آهنگ‌سازان حرفه‌ای این روزگار محسوب شود. یاماها شمارا وارد دنیای حرفه‌ای‌ها کرده و امکانات بی‌نظیری با نهایت کیفیت به شما عرضه می‌کند. خلق موسیقی زمان کوتاه‌تری می‌برد و تمام نیازهای یک نوازنده و آهنگساز را یک‌جا در اختیارتان می‌گذارد.

 

7Vizhe_2۲- ادو پرفیوم الفکتیو استودیو مدل Lumiere Blanche 

خوشبو و خاطره انگیز

در روزهای بهاری و تابستانی پیش‌رو، داشتن یک عطر خنک می‌تواند حس بهتری به شما بدهد. الفکتیو استودیو مدل Lumiere Blanche چون یک ادوپرفیوم  است، از پخش بو و ماندگاری نسبتا بالا برخوردار بوده و برای این روزها بسیار مناسب است. این عطر را هم بانوان و هم آقایان می‌توانند استفاده کنند.

 

«ملایم و دلنشین»؛ این عبارت کوتاه‌ترین و گویاترین تعریفی است که می‌توان برای «Lumiere Blanche» ارائه کرد. این عطر محصولی از برند فرانسوی «Olfactive Studio» است. این ادو پرفیوم ۱۰۰ میلی‌لیتری یک پیله‌ی نرم از ترکیبات پودری و ادویه‌ای خنک است. با استفاده از Lumiere Blanche در گرمای سوزان تابستان حس آرامش خواهید داشت. فلسفه‌ی طراحی این عطر درست مانند دیگر عطرهای Olfactive Studio به تکنیک‌ها و ظرافت‌های ریز عکاسی برمی‌گردد. عکس‌ها و کمپین تبلیغاتی Lumiere Blanche پر از مناظر زیبای ساحلی و شن‌های سفید آن است. این عکس‌های هنرمندانه را عکاس مشهور «ماسیمو ویتالی» (Massimo Vitali) گرفته‌است. وقتی‌که Lumiere Blanche را روی پوست و محل نبض‌تان اسپری کنید، نت‌های آغازی با سروصدای فراوانی به استقبال شما خواهند آمد

 

‌‌

7Vizhe_1۱- تبلت  مدل iPad Pro

قدرتمند و با کیفیت

ویژگی‌هایی که تبلت آی‌پد پرو دارد این محصول را به یکی از بهترین تبلت‌های ده‌ اینچی تبدیل کرده‌است. نمایشگری خیره‌کننده، سخت‌افزاری قدرتمند، دوربینی مسحور‌کننده، اسپیکرهای باکیفیت و طراحی‌ شیک و زیبا با رنگ‌بندی متنوع هرکسی را برای داشتن این تبلت وسوسه می‌کند.

 

منبع: مگ دیجیکالا



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

بدون شک باید مهم‌ترین اتفاق مثبتی که در یکی دو سال گذشته برای بازار تبلت‌ها روی داده است را در رشد خیره‌کننده‌ی تبلت‌های هیبریدی بدانیم. این نوع دستگاه‌ها با این انگیزه طراحی و تولید شده‌اند تا بتوانند باعث افزایش میزان فروش تبلت‌ها بشوند. اما باوجود آنکه از پیدایش تبلت‌های هیبریدی چند سالی می‌گذرد و ما شاهد رشد تصاعدی فروش این دستگاه‌ها بوده‌ایم، باید گفت که همچنان فروش کلی تبلت‌ها، روند نزولی دارد. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌  ‌‌‌   ‌‌‌

بر طبق آماری که اخیرا موسسه‌ی تحقیقاتی IDC منتشر کرده، فروش تبلت‌ها در مقایسه با سال گذشته، ۱۰ درصد کاهش داشته است. باوجود افت فروش کلی تبلت‌ها، اما فروش تبلت‌‎های هیبریدی رو به رشد بوده است. بی‌تردید باید شرکت اپل را به خاطر فروش ۲ میلیون آیپد پرو (iPad Pro) در سه‌ماهه‌ی گذشته‌ی میلادی، برنده‌ی بی‌چون چرای این بازار دانست. البته مایکروسافت هم با فروش ۱٫۶ میلیون سرفیس، شانه‌به‌شانه‌ی رقیب آمریکایی خود حرکت می‌کند.

آیپد پرواما فروش کم سرفیس‌ها در مقایسه با آیپدها هرگز به معنای عدم موفقیت خیره‌کننده‌ی مایکروسافت نبوده و نیست. در ادامه‌ی آمار اعلام شده از سوی سازمان IDC، فروش سرفیس‌ها نسبت سال گذشته، ۲۹ درصد افزایش داشته است. از این آمار برداشتی جز موفقیت محصولات سرفیس نمی‌توان داشت. هنوز یادمان نرفته که این مایکروسافت بود که برای نخستین بار جسارت طراحی و تولید تبلت‌های هیبریدی را در دنیا داشت و به راه درست خود ادامه داد و دو دنیای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را به یکدیگر پیوند داد. این مایکروسافت بود که راه تبلت‌های هیبریدی را برای دیگر تولیدکنندگان هموار و صاف کرد تا آن‌ها بتوانند در همان ابتدای کار، فروش خوبی را تجربه کنند. البته باید کمال هنر و مهندسی مایکروسافت را در تبلتسرفیس پرو ۴ (Surface Pro 4) بدانیم. به غیر از این تبلت بی‌نظیر، مایکروسافت محصول دیگری به نام سرفیس ۳ دارد که سخت‌افزار ضعیف‌تر و البته قیمت کمتری نسبت به خانواده‌ی پروها دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان و به‌طورکلی کاربرانی باشد که به دنبال سرفیس ارزان‌قیمت هستند.

سرفیس پرو ۴جالب است بدانید که برخلاف تصوری که همگان از فروش تبلت‌های مایکروسافت دارند، خانواده‌ی سرفیس پروها فروش بیشتری نسبت به تبلت مقرون‌به‌صرفه‌ی سرفیس ۳ دارد. این موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که هرگز عامل قیمت نمی‌تواند مهم‌ترین نقش در میزان فروش تبلت‌های هیبریدی باشد. بلکه آن چیزی که نقش بسیار پررنگی را در محبوبیت و میزان فروش بالای این دستگاه‌ها ایفا می‌کند، عملکرد و تجربه‌ی کاربری آن‌ها است. هرچه قدر تبلت‌های هیبریدی کارآمدتر باشند و بتوانند به شکل بهتری جایگزین لپ‌تاپ‌ها شوند، آنگاه این دستگاه‌ها می‌توانند فروش بیشتری را تجربه کنند.

پیکسل C

در هیچ برهه‌ی زمانی مانند شش‌ماهه‌ی گذشته، تبلت‌های هیبریدی متنوعی در بازار وجود نداشته است. در شش‌ماهه‌ی گذشته شاهد حضور تبلت‌های هیبریدی از هر سه پلتفرم اصلی تبلت‌ها یعنی ویندوز، اندروید و iOS بوده‌ایم. بعد از مدت‌ها، گوگل تصمیم گرفت تا با پیکسل C وارد رقابت با سایر تبلت‌های هیبریدی مطرح شود. اما در کمال صداقت باید گفت که پیکسل C در مقایسه با سرفیس پرو ۴ و آیپد پرو چندان محصول پرزرق‌وبرق و کاملی به‌حساب نمی‌آید و ضعف‌های قابل‌توجهی در آن دیده می‌شود. شاید مهم‌ترین کمبودی که سیستم‌عامل اندروید برای تبلت‌های هیبریدی دارد، قابلیت دو پنجره‌ای است. گوگل برای پیشرفت و فروش بیشتر تبلت‌های هیبریدی خود نیاز دارد تا به‌طورجدی روی پلتفرم اندروید کار کند و برنامه‌های بهینه‌شده‌ی بیشتری برای هیبریدی‌های خود عرضه کند.

سامسونگ گلکسی تب پرو Sجالب است بدانید که به غیر از کاربران، برخی از تولیدکنندگان هم از تعامل و همکاری سیستم‌عامل اندروید با تبلت‌های هیبریدی استقبال خوبی نکرده‌اند. شرکت سامسونگ که محبوبیت و فروش بالای تبلت‌های خود را وامدار سیستم‌عامل اندروید است، جدیدترین تبلت هیبریدی خود را با سیستم‌عامل ویندوز روانه‌ی بازار کرده است. تب پرو S نخستین تبلت سامسونگ با پسوند «گلکسی» است که در آن سیستم‌عامل ویندوز اجرا می‌شود. این موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که سیستم‌عامل ویندوز بستر بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان تبلت‌های هیبریدی نوپا است.

وضعیت بازار تبلت ها

رنگ سورمه‌ای وضعیت تبلت‌های هیبریدی، رنگ قرمز وضعیت تبلت‌های معمولی و رنگ سبز وضعیت کل بازار تبلت‌ها را نشان می‌دهد.

در آخر به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که شرکت اپل با فروش ۴۹٫۶ میلیون آیپد در کل سال ۲۰۱۵، بیشترین سهم بازار را داشته است (۲۴ درصد). بعد از اپل، شرکت سامسونگ با فروش ۳۳٫۴ میلیون تبلت، ۱۶٫۲ درصد از بازار تبلت‌ها را به خود اختصاص داده است. لنوو، ایسوس و هواوی هم به ترتیب بیشترین سهم از بازار تبلت‌ها را داشتند. در مجموع و در پایان سال ۲۰۱۵ میلادی، تمام سازندگان تبلت‌ها موفق شدند ۲۰۶٫۸ میلیون دستگاه به فروش برسانند که این آمار در مقایسه با فروش ۲۳۰٫۱ میلیونی سال گذشته، یک پسرفت به‌حساب می‌آید.

البته با توجه به فروش بسیار خوبی که تبلت‌های هیبریدی داشته‌اند، باید میزان فروش آن‌ها را از تبلت‌های معمولی جدا کرد؛ چراکه در سال ۲۰۱۵ میلادی رشد تبلت‌های هیبریدی مثبت و رشد تبلت‌های ساده منفی بوده است. بااین‌وجود می‌توان گفت که هیبریدی‌ها نجات‌بخش تبلت‌ها خواهند بود و آینده‌ی این نوع دستگاه‌ها به شمار می‌روند.

      ‌‌ ‌‌‌

منابع: مگ دیجیکالا



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

نقد و بررسی قلم و کیبورد آیپد پرو

جدای از جذابیت‌های فراوانی که تبلت آیپد پرو به‌تنهایی دارد، این محصول با قلم جادویی و کیبورد کارآمدی همراه شده که جذابیت‌های این تبلت را دوچندان کرده است. این دو وسیله‌ی جانبی انحصارا برای آیپد پرو طراحی شده‌ و می‌بایست جداگانه تهیه شوند. در حقیقت با اندازه‌ی بزرگی که تبلت آیپد پرو دارد، این میل و انگیزه در درون کاربران این تبلت به وجود می‌آید که با قلم مثال‌زدنی آن کار کنند. یا اگر کارتان به گونه‌ای است که زیاد با برنامه‌های آفیس سر و کار دارید، کار با کیبورد این تبلت می‌تواند اتفاق بسیار خوشایندی باشد.

    ‌‌‌   ‌‌

 

آن‌چه در ادامه می‌آید، نقد و بررسی قلم آیپد پرو (Apple Pencil) و کیبورد هوشمند (Smart Keyboard) است. برای مطالعه‌ نقد و بررسی آیپد پرو از لینک زیر استفاده کنید:

نقد و بررسی اپل آیپد پرو

 

 

‌‌‌‌    ‌‌‌

باوجود آن که قلم اپل (Apple Pencil) نخستین تجربه‌ی اپل در تولید قلم به‌حساب می‌آید، اما باید گفت که این محصول بسیار کم‌نقص و بی‌نظیر است و می‌تواند تا حد زیادی طراحان، گرافیست‌ها و کاربران عادی را راضی نگه دارد. این قلم درست مانند یک مداد طراحی شده و کاملا حس و حال کار کردن با یک مداد را منتقل می‌کند. کیبورد آن هم در اوج زیبایی مهندسی شده و کار کردن با آن بسیار لذت‌بخش است. اپل در مورد کیبورد آیپد پروبسیار به خود می‌بالد و بر این باور است که همه‌چیز در این کیبورد به‌جز حروف الفبا دستخوش تغییر و بهبود شده است. اما در کمال صداقت باید بگوییم، باوجود آن که این کیبورد بسیار خوش‌ساخت و زیبا طراحی شده، اما هرگز به اندازه‌ی قلم آن کارآمد نیست و همراه با کمبودهایی است که ما از شرکت بزرگی چون اپل انتظاری بیشتری داشتیم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا به بررسی دقیق‌تر این دو محصول جذاب و نوآورانه اپل بپردازیم.

    ‌‌

مداد اپل

نخستین حسی که بعد از در دست گرفتن مداد اپل (Apple Pencil) داشتیم، وزن نسبتا زیاد و سطح لغزنده‌ی آن بود. اما بعد از مدتی کار کردن با این مداد جادویی و بررسی دقیق‌تر آن، نظر عجولانه‌ی خود را پس گرفتیم. مداد اپل با وزنی معادل با ۲۰٫۷ گرم تعادل بسیار خوبی در دست دارد و هرگز کار کردن با آن سخت یا اذیت‌کننده نیست. همچنین این قلم باوجود سطح براق‌اش، چندان سُر به نظر نمی‌رسد.

 

حسی که ما از کار کردن با مداد اپل و آیپد پرو داشتیم، بسیار شبیه به حس کار کردن با مداد و کاغذ است.

 

 

باوجود آن که مداد اپل یک قلم دیجیتالی به‌حساب می‌آید، اما هرگز حس و حال کار کردن با یک قلم دیجیتالی را به شما منتقل نمی‌کند. این قلم چه ازلحاظ ظاهری و چه ازلحاظ عملکردی بسیار شبیه به یک مداد است. حسی که ما از کار کردن با مداد اپل و آیپد پرو داشتیم، بسیار شبیه به حس کار کردن با مداد و کاغذ است. مداد اپل دارای بدنه‌ای کشیده، باریک و گرد است. شاید از این طریق بتوان به وجه‌تسمیه‌ی این قلم پی برد، مداد اپل.

قلم آیپد پرو

اگر بخواهیم یک مقایسه‌ی سریع بین طراحی این قلم و قلم سرفیس داشته باشیم، باید بگوییم که مداد اپل باریک‌تر و کشیده‌تر از خودکار سرفیس (Surface Pen) است. ازاین‌رو باید اذعان کرد که قلم اپل راحت‌تر در دست می‌نشیند و کار کردن با آن کمی لذت‌بخش‌تر است. به عبارت دیگر، مداد مورد بررسی ما بهتر از خودکار مایکروسافت است.

در قسمت ابتدایی مداد اپل، نوکی وجود دارد که هرگز تمام نمی‌شود! اما در صورت بروز مشکل می‌توانید آن را با نوک دیگری که در بسته‌بندی قلم وجود دارد، عوض کنید. طریقه‌ی عوض کردن آن بسیار راحت است و برای جدا کردن این نوک، تنها لازم است آن را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

قلم آیپد

در انتهای این قلم هم یک بخش جدا‌شونده وجود دارد که در زیر آن درگاه شارژ لایتنینگ مخفی شده است. درپوش بخش انتهایی این قلم بسیار کوچک است و احتمال گم شدن آن وجود دارد. این درپوش به‌صورت آهنربایی است.

درگاه قلم آیپد پرو

اپل می‌توانست برای جذابیت و کارایی بیشتر این قلم، از امکان پاک‌کن در بخش انتهایی آن استفاده کند؛ درست مانند قابلیتی که در قلم سرفیس پرو ۴ شاهد آن بودیم. اگر چنین اتفاق مثبتی در مداد اپل هم روی می‌داد، کاربران می‌توانستند درصورتی‌که متن یا طرحی را اشتباه می‌نوشتند، آن را به‌سادگی با پاک‌کن ته قلم پاک ‌کنند. اما باید گفت که کاربران قلم اپل از این ویژگی مفید، محروم هستند.

 

مهم‌ترین نقدی که می‌توان به قلم اپل وارد کرد، شارژی بودن آن است.

 

 

لازم به ذکر است که این قلم برخلاف قلم سرفیس نیاز به شارژ دارد و این موضوع می‌تواند یکی از نگرانی‌های اصلی کاربران آن باشد. چراکه قلم سرفیس می‌تواند بدون آن که ثانیه‌ای شارژ شود، ماه‌ها سرپا بایستد. اما این موضوع را هم باید به گفته‌های خود اضافه کنیم که شارژدهی مداد اپل بسیار مطلوب است و می‌توانید با شارژ کردن آن در مدت زمان بسیار کوتاه، استفاده‌ای نسبتا طولانی داشته باشید. بر طبق آن چیزی که در سایت اپل آمده، قلم اپل می‌تواند با یک بار شارژ کامل تا ۱۲ ساعت شارژ نگه دارد.

شارژر قلم آیپد پرو

اما اگر شارژ این قلم تمام شد، می‌توانید به‌راحتی و با متصل کردن آن به درگاه لایتنینگ آیپد پرو آن را شارژ کنید. نکته‌ی خوب قضیه آن است که تنها با ۱۵ ثانیه شارژ این قلم، می‌توان ۳۰ دقیقه از آن استفاده کرد. گفتنی است که این نوع شارژ کردن مداد اپل کمی نامطمئن به نظر می‌رسد و ممکن است این حس به کاربر دست دهد که در اثر بی‌احتیاطی، این مداد شکسته شود. البته به‌غیراز متصل کردن مداد اپل به آیپد پرو، راه امن‌تر دیگری برای شارژ کردن این قلم وجود دارد. می‌توان با استفاده از تبدیلی که در بسته‌بندی مداد اپل وجود دارد، با کابل لایتنیگ هم این مداد را زنده نگه داشت. اتصال این قلم به آیپد پرو از طریق بلوتوث انجام می‌گیرد. اما برای همگام شدن این دو دستگاه با یکدیگر لازم است تا برای نخستین بار، قلم را به آیپدتان وصل کنید. بعد از همگام شدن می‌توانید قلم را از تبلت جدا کرده و به کار با قلم ادامه دهید.

نوک مداد آیپد پرو

نقد ما در مورد نخستین قلم اپل تنها به مساله‌ی شارژی بودن آن ختم نمی‌شود. روی بدنه‌ی آیپد پرو، هیچ شیاری برای تعبیه این قلم وجود ندارد. اپل حتی حاضر به استفاده از راه‌حل ساده اما کارآمد مایکروسافت در مورد قلم خود نشد. همان‌طور که می‌دانید، قلم سرفیس پرو ۴ آهنربایی است و می‌توان آن را به لبه‌های دستگاه متصل کرد. ازاین‌رو همواره استرس گم شدن مداد اپل برای کاربران آن وجود دارد. البته می‌توان از نگه‌دارنده‌های قلم اپل که شرکت‌های متفرقه آن را طراحی کرده‌اند، استفاده کرد. استفاده از این ابزار می‌تواند اندکی از نگرانی‌های کاربران در مورد گم شدن این قلم بکاهد. علاوه بر این، سطح صاف و استوانه‌ای مداد اپل سبب شده تا این قلم میل زیادی برای توقف روی سطوح صاف مانند میز نداشته باشد. اپل می‌توانست برای جلوگیری از این مشکل، گیره‌ای کوچکی روی بدنه‌ی این قلم تعبیه می‌کرد تا این مداد روی سطوح صاف حرکت نکند.

 

برترین ویژگی مداد اپل، دقت و سرعت بالای آن است.

 

 

حال بیایید تا کمی از بحث مشخصات ظاهری این قلم فاصله بگیریم و به بحث در مورد کارکرد آن بپردازیم. بدون شک جذاب‌ترین ویژگی قلم اپل مربوط به دقت و سرعت بالای آن می‌شود. این قلم به میزان فشار و زاویه‌ای که روی سطح نمایشگر قرار می‌دهید، بسیار حساس است و هیچ تاخیر قابل‌توجهی بین قلم و نمایشگر وجود ندارد. همچنین نمایشگر آیپد پرو می‌تواند هر لمس این قلم را تا ۲۴۰ بار بر ثانیه اسکن کند. ازاین‌رو می‌توان گفت که حداکثر فاصله‌ی زمانی بین ایده‌ای که در ذهن دارید و طرحی که در تبلت به نمایش درمی‌آید، حدود ۰٫۱ میلی‌ثانیه است.

یکی از ویژگی‌های مهمی که اکثر طراحان و افراد حرفه‌ای در هنگام کار کردن با قلم‌های دیجیتالی به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند، قابلیت Palm rejection است. خبر خوب آن که این ویژگی در آیپد پرو وجود دارد و به کاربر اجازه می‌دهد تا در زمانی که در حال کار با قلم اپل هستند، به‌راحتی کف دست خود روی نمایشگر قرار دهند، بدون آنکه اثری از دست‌اش روی نمایشگر برجای بماند. این قابلیت در برنامه‌هایی چونApple Notes ،Adobe Sketch ،FiftyThree Paper و Notability  وجود دارد.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، پیش‌ازاین اپل سابقه‌ی تولید کیبورد برای آیپدهای خود را داشته است. بنابراین در وهله‌ی اول این‌طور به نظر می‌رسد که با تجربه‌ی خوبی که شرکت اپل در این زمینه دارد، می‌توان انتظار محصول کم نقصی را داشت. اما انتظار و پیش‌بینی ما تا حد زیادی با خطا همراه است. حال بیایید به بررسی این کیبورد هوشمند اپل (Smart Keyboard) بپردازیم.

‌‌‌‌‌     ‌‌‌‌

کیبورد هوشمند

این کیبورد، هم‌اندازه‌ی یک کیبورد استاندارد است و کلیدهای آن کمی با هم فاصله دارند و به‌صورت جزیره‌ای‌اند. ازاین‌رو می‌توان گفت که کار با آن بسیار راحت است. کیبورد آیپد پرو (Smart Keyboard) می‌تواند هم در نقش کاور و هم در نقش کیبورد و استند ظاهر شود.

اسمارت کیبورددر حالت کاور، این کیبورد در زیر لایه‌ی نرمی قرار می‌گیرد و هیچ تماسی با صفحه‌نمایش نخواهد داشت. برای تبدیل‌شدن به حالت استند و کیبورد، می‌بایست کیبورد را به پین‌های آیپد پرو متصل کرد. حالت آهنربایی این پین‌ها به کاربر کمک می‌کند تا کیبورد را سریع‌تر و راحت‌تر به دستگاه وصل کند. البته استفاده از این پین‌ها در آیپد پرو، این فرصت را به شرکت‌های تولیدکننده‌ی لوازم جانبی می‌دهد تا آن‌ها هم بتوانند دستی در تولید کیبورد آیپد پرو داشته باشند.

 

اوج هنر طراحی اپل در کیبورد آیپد پرو این است که اتصال و شارژ آن تنها از طریق سه پین انجام می‌شود.

 

 

همچنین این کیبورد فاقد باتری است و انرژی خود را از تبلت تامین می‌گیرد. به‌راستی باید اوج هنر اپل در طراحی این کیبورد را در همین سه پین موجود بر آیپد پرو دانست. اتصال قلم اپل با آیپد پرو و شارژ این قلم تنها با همین سه پین صورت می‌گیرد. کلیدهای کیبورد آیپد پرو درست مانند مک‌بوک جدید ۱۲ اینچی عمق بسیار کمی دارند و در هنگام تایپ کردن با آن، تصور می‌کنید که حروفی که را تایپ کرده‌اید، نوشته نشده. اما در عمل، متوجه خواهید شد که تمام حروف نگاشته شده‌اند و تنها این بازخورد نسبتا بدی است که این کیبورد دارد.

کیبورد

اما باید اقرار کنیم که هرچقدر قلم اپل بی‌نظیر و کم عیب‌و‌‎نقص بود، کیبورد آن دارای مشکلات ریز و درشتی است که از جذابیت آن کم کرده. درست همان مشکلی که در کیبورد سرفیس پرو ۴ وجود داشت، در کیبورد آیپد پرو هم به چشم می‌خورد. آن حس راحتی و تعادلی که در هنگام تایپ کردن با کیبورد لپ‌تاپ‌ها روی پاها وجود دارد، در کیبورد آیپد پرو دیده نمی‌شود. دلیل این موضوع را می‌توان تا حد زیادی به خاطر عدم تعادل وزنی مناسب بین دستگاه و کیبورد دانست.
از دیگر مشکلات این کیبورد می‌توان به عدم وجود نور پس‌زمینه برای کلیدها و نبود تاچ‌پد اشاره کرد. همچنین پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی این کیبورد، تنها در یک زاویه قابل تنظیم است. در حقیقت شاید بتوان نبود تاچ‌پد در کیبورد آیپد پرو را به خاطر ذات سیستم‌عامل لمسی iOS تا حد زیادی توجیه کرد، اما قرارگیری پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی این کیبورد، آن‌هم در یک زاویه، برای خیلی‌ها قابل‌قبول نیست.

کیبورد

اگر با مک‌بوک‌های اپل کار کرده باشید، حتما با ترکیب کلید Command با سایر حروف یا همان میان‌برها آشنا هستید. حال اکثر این میان‌برها در کیبورد آیپد پرو وجود دارد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Command+N برای ایجاد فولدر، Command+F برای جستجو، Command+R برای نشان دادن خط کش و Command+shift+K برای درج نظر اشاره کرد.

‌‌‌     ‌‌‌‌

جمع‌بندی

اگر بخواهیم جمع‌بندی درست و کاملی از گفته‌های خود در مورد این دو وسیله‌ی جانبی اپل داشته باشیم باید بگوییم که معنای آیپد پرو با قلم وکیبورد آن کامل می‌شود. اگر آیپد پرو دارید و تاکنون از قلم و کیبورد آن استفاده نکرده‌اید، بدین معنا است که از نیمی از قابلیت‌های تبلت خود چشم‌پوشی کرده‌اید. اما اگر تبلت آیپد پرو ندارید و به دنبال بهترین قلمی هستید که با آن بتوانید به طراحی یا نقاشی بپردازید، قلم آیپد پرو یکی از بهترین انتخاب‌هایتان خواهد بود. البته این موضوع را باید در نظر بگیرید که اگر قصد خرید قلم اپل را دارید، می‌بایست تنها با تبلت آیپد پرو کار کنید. ناگفته نماند که مداد اپل به‌قدری جذاب است که برای بسیاری از کاربران دلیل اصلی خرید آیپد پرو به‌حساب می‌آید.

اپل آیپد پرو

این قلم مانند دیگر قلم‌های بازار با کمبودهایی همراه است که تا حدی زیادی قابل‌چشم‌پوشی هستند. مهم‌ترین کمبود این قلم مربوط به شارژی بودن و نبود محل نگه‌داری  روی بدنه‌ی دستگاه است. کیبورد هوشمند اپل هم بسیار زیبا طراحی شده و استفاده از آن کمک می‌کند تا تایپ در محیط iOS بسیار راحت باشد؛ ولی نمی‌توان از ضعف بزرگ آن یعنی پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی قابل تنظیم در یک زاویه به‌سادگی گذشت. درنهایت باید گفت که ازنظر ما قلم اپل (Apple Pencil) یک وسیله‌ی جانبی جذاب و ضروری برای آیپد پرو به‌حساب می‌آید، اما کیبورد هوشمند (Smart Keyboard) وسیله‌ای است که نداشتن آن حسرتی را بر دل کاربران آیپد پرو بر جای نمی‌گذارد.

 

منبع:مگ دیجیکالا



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

نقد و بررسی قلم و کیبورد آیپد پرو

جدای از جذابیت‌های فراوانی که تبلت آیپد پرو به‌تنهایی دارد، این محصول با قلم جادویی و کیبورد کارآمدی همراه شده که جذابیت‌های این تبلت را دوچندان کرده است. این دو وسیله‌ی جانبی انحصارا برای آیپد پرو طراحی شده‌ و می‌بایست جداگانه تهیه شوند. در حقیقت با اندازه‌ی بزرگی که تبلت آیپد پرو دارد، این میل و انگیزه در درون کاربران این تبلت به وجود می‌آید که با قلم مثال‌زدنی آن کار کنند. یا اگر کارتان به گونه‌ای است که زیاد با برنامه‌های آفیس سر و کار دارید، کار با کیبورد این تبلت می‌تواند اتفاق بسیار خوشایندی باشد.

    ‌‌‌   ‌‌

 

آن‌چه در ادامه می‌آید، نقد و بررسی قلم آیپد پرو (Apple Pencil) و کیبورد هوشمند (Smart Keyboard) است. برای مطالعه‌ نقد و بررسی آیپد پرو از لینک زیر استفاده کنید:

نقد و بررسی اپل آیپد پرو

 

 

‌‌‌‌    ‌‌‌

باوجود آن که قلم اپل (Apple Pencil) نخستین تجربه‌ی اپل در تولید قلم به‌حساب می‌آید، اما باید گفت که این محصول بسیار کم‌نقص و بی‌نظیر است و می‌تواند تا حد زیادی طراحان، گرافیست‌ها و کاربران عادی را راضی نگه دارد. این قلم درست مانند یک مداد طراحی شده و کاملا حس و حال کار کردن با یک مداد را منتقل می‌کند. کیبورد آن هم در اوج زیبایی مهندسی شده و کار کردن با آن بسیار لذت‌بخش است. اپل در مورد کیبورد آیپد پروبسیار به خود می‌بالد و بر این باور است که همه‌چیز در این کیبورد به‌جز حروف الفبا دستخوش تغییر و بهبود شده است. اما در کمال صداقت باید بگوییم، باوجود آن که این کیبورد بسیار خوش‌ساخت و زیبا طراحی شده، اما هرگز به اندازه‌ی قلم آن کارآمد نیست و همراه با کمبودهایی است که ما از شرکت بزرگی چون اپل انتظاری بیشتری داشتیم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا به بررسی دقیق‌تر این دو محصول جذاب و نوآورانه اپل بپردازیم.

    ‌‌

مداد اپل

نخستین حسی که بعد از در دست گرفتن مداد اپل (Apple Pencil) داشتیم، وزن نسبتا زیاد و سطح لغزنده‌ی آن بود. اما بعد از مدتی کار کردن با این مداد جادویی و بررسی دقیق‌تر آن، نظر عجولانه‌ی خود را پس گرفتیم. مداد اپل با وزنی معادل با ۲۰٫۷ گرم تعادل بسیار خوبی در دست دارد و هرگز کار کردن با آن سخت یا اذیت‌کننده نیست. همچنین این قلم باوجود سطح براق‌اش، چندان سُر به نظر نمی‌رسد.

 

حسی که ما از کار کردن با مداد اپل و آیپد پرو داشتیم، بسیار شبیه به حس کار کردن با مداد و کاغذ است.

 

 

باوجود آن که مداد اپل یک قلم دیجیتالی به‌حساب می‌آید، اما هرگز حس و حال کار کردن با یک قلم دیجیتالی را به شما منتقل نمی‌کند. این قلم چه ازلحاظ ظاهری و چه ازلحاظ عملکردی بسیار شبیه به یک مداد است. حسی که ما از کار کردن با مداد اپل و آیپد پرو داشتیم، بسیار شبیه به حس کار کردن با مداد و کاغذ است. مداد اپل دارای بدنه‌ای کشیده، باریک و گرد است. شاید از این طریق بتوان به وجه‌تسمیه‌ی این قلم پی برد، مداد اپل.

قلم آیپد پرو

اگر بخواهیم یک مقایسه‌ی سریع بین طراحی این قلم و قلم سرفیس داشته باشیم، باید بگوییم که مداد اپل باریک‌تر و کشیده‌تر از خودکار سرفیس (Surface Pen) است. ازاین‌رو باید اذعان کرد که قلم اپل راحت‌تر در دست می‌نشیند و کار کردن با آن کمی لذت‌بخش‌تر است. به عبارت دیگر، مداد مورد بررسی ما بهتر از خودکار مایکروسافت است.

در قسمت ابتدایی مداد اپل، نوکی وجود دارد که هرگز تمام نمی‌شود! اما در صورت بروز مشکل می‌توانید آن را با نوک دیگری که در بسته‌بندی قلم وجود دارد، عوض کنید. طریقه‌ی عوض کردن آن بسیار راحت است و برای جدا کردن این نوک، تنها لازم است آن را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

قلم آیپد

در انتهای این قلم هم یک بخش جدا‌شونده وجود دارد که در زیر آن درگاه شارژ لایتنینگ مخفی شده است. درپوش بخش انتهایی این قلم بسیار کوچک است و احتمال گم شدن آن وجود دارد. این درپوش به‌صورت آهنربایی است.

درگاه قلم آیپد پرو

اپل می‌توانست برای جذابیت و کارایی بیشتر این قلم، از امکان پاک‌کن در بخش انتهایی آن استفاده کند؛ درست مانند قابلیتی که در قلم سرفیس پرو ۴ شاهد آن بودیم. اگر چنین اتفاق مثبتی در مداد اپل هم روی می‌داد، کاربران می‌توانستند درصورتی‌که متن یا طرحی را اشتباه می‌نوشتند، آن را به‌سادگی با پاک‌کن ته قلم پاک ‌کنند. اما باید گفت که کاربران قلم اپل از این ویژگی مفید، محروم هستند.

 

مهم‌ترین نقدی که می‌توان به قلم اپل وارد کرد، شارژی بودن آن است.

 

 

لازم به ذکر است که این قلم برخلاف قلم سرفیس نیاز به شارژ دارد و این موضوع می‌تواند یکی از نگرانی‌های اصلی کاربران آن باشد. چراکه قلم سرفیس می‌تواند بدون آن که ثانیه‌ای شارژ شود، ماه‌ها سرپا بایستد. اما این موضوع را هم باید به گفته‌های خود اضافه کنیم که شارژدهی مداد اپل بسیار مطلوب است و می‌توانید با شارژ کردن آن در مدت زمان بسیار کوتاه، استفاده‌ای نسبتا طولانی داشته باشید. بر طبق آن چیزی که در سایت اپل آمده، قلم اپل می‌تواند با یک بار شارژ کامل تا ۱۲ ساعت شارژ نگه دارد.

شارژر قلم آیپد پرو

اما اگر شارژ این قلم تمام شد، می‌توانید به‌راحتی و با متصل کردن آن به درگاه لایتنینگ آیپد پرو آن را شارژ کنید. نکته‌ی خوب قضیه آن است که تنها با ۱۵ ثانیه شارژ این قلم، می‌توان ۳۰ دقیقه از آن استفاده کرد. گفتنی است که این نوع شارژ کردن مداد اپل کمی نامطمئن به نظر می‌رسد و ممکن است این حس به کاربر دست دهد که در اثر بی‌احتیاطی، این مداد شکسته شود. البته به‌غیراز متصل کردن مداد اپل به آیپد پرو، راه امن‌تر دیگری برای شارژ کردن این قلم وجود دارد. می‌توان با استفاده از تبدیلی که در بسته‌بندی مداد اپل وجود دارد، با کابل لایتنیگ هم این مداد را زنده نگه داشت. اتصال این قلم به آیپد پرو از طریق بلوتوث انجام می‌گیرد. اما برای همگام شدن این دو دستگاه با یکدیگر لازم است تا برای نخستین بار، قلم را به آیپدتان وصل کنید. بعد از همگام شدن می‌توانید قلم را از تبلت جدا کرده و به کار با قلم ادامه دهید.

نوک مداد آیپد پرو

نقد ما در مورد نخستین قلم اپل تنها به مساله‌ی شارژی بودن آن ختم نمی‌شود. روی بدنه‌ی آیپد پرو، هیچ شیاری برای تعبیه این قلم وجود ندارد. اپل حتی حاضر به استفاده از راه‌حل ساده اما کارآمد مایکروسافت در مورد قلم خود نشد. همان‌طور که می‌دانید، قلم سرفیس پرو ۴ آهنربایی است و می‌توان آن را به لبه‌های دستگاه متصل کرد. ازاین‌رو همواره استرس گم شدن مداد اپل برای کاربران آن وجود دارد. البته می‌توان از نگه‌دارنده‌های قلم اپل که شرکت‌های متفرقه آن را طراحی کرده‌اند، استفاده کرد. استفاده از این ابزار می‌تواند اندکی از نگرانی‌های کاربران در مورد گم شدن این قلم بکاهد. علاوه بر این، سطح صاف و استوانه‌ای مداد اپل سبب شده تا این قلم میل زیادی برای توقف روی سطوح صاف مانند میز نداشته باشد. اپل می‌توانست برای جلوگیری از این مشکل، گیره‌ای کوچکی روی بدنه‌ی این قلم تعبیه می‌کرد تا این مداد روی سطوح صاف حرکت نکند.

 

برترین ویژگی مداد اپل، دقت و سرعت بالای آن است.

 

 

حال بیایید تا کمی از بحث مشخصات ظاهری این قلم فاصله بگیریم و به بحث در مورد کارکرد آن بپردازیم. بدون شک جذاب‌ترین ویژگی قلم اپل مربوط به دقت و سرعت بالای آن می‌شود. این قلم به میزان فشار و زاویه‌ای که روی سطح نمایشگر قرار می‌دهید، بسیار حساس است و هیچ تاخیر قابل‌توجهی بین قلم و نمایشگر وجود ندارد. همچنین نمایشگر آیپد پرو می‌تواند هر لمس این قلم را تا ۲۴۰ بار بر ثانیه اسکن کند. ازاین‌رو می‌توان گفت که حداکثر فاصله‌ی زمانی بین ایده‌ای که در ذهن دارید و طرحی که در تبلت به نمایش درمی‌آید، حدود ۰٫۱ میلی‌ثانیه است.

یکی از ویژگی‌های مهمی که اکثر طراحان و افراد حرفه‌ای در هنگام کار کردن با قلم‌های دیجیتالی به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند، قابلیت Palm rejection است. خبر خوب آن که این ویژگی در آیپد پرو وجود دارد و به کاربر اجازه می‌دهد تا در زمانی که در حال کار با قلم اپل هستند، به‌راحتی کف دست خود روی نمایشگر قرار دهند، بدون آنکه اثری از دست‌اش روی نمایشگر برجای بماند. این قابلیت در برنامه‌هایی چونApple Notes ،Adobe Sketch ،FiftyThree Paper و Notability  وجود دارد.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، پیش‌ازاین اپل سابقه‌ی تولید کیبورد برای آیپدهای خود را داشته است. بنابراین در وهله‌ی اول این‌طور به نظر می‌رسد که با تجربه‌ی خوبی که شرکت اپل در این زمینه دارد، می‌توان انتظار محصول کم نقصی را داشت. اما انتظار و پیش‌بینی ما تا حد زیادی با خطا همراه است. حال بیایید به بررسی این کیبورد هوشمند اپل (Smart Keyboard) بپردازیم.

‌‌‌‌‌     ‌‌‌‌

کیبورد هوشمند

این کیبورد، هم‌اندازه‌ی یک کیبورد استاندارد است و کلیدهای آن کمی با هم فاصله دارند و به‌صورت جزیره‌ای‌اند. ازاین‌رو می‌توان گفت که کار با آن بسیار راحت است. کیبورد آیپد پرو (Smart Keyboard) می‌تواند هم در نقش کاور و هم در نقش کیبورد و استند ظاهر شود.

اسمارت کیبورددر حالت کاور، این کیبورد در زیر لایه‌ی نرمی قرار می‌گیرد و هیچ تماسی با صفحه‌نمایش نخواهد داشت. برای تبدیل‌شدن به حالت استند و کیبورد، می‌بایست کیبورد را به پین‌های آیپد پرو متصل کرد. حالت آهنربایی این پین‌ها به کاربر کمک می‌کند تا کیبورد را سریع‌تر و راحت‌تر به دستگاه وصل کند. البته استفاده از این پین‌ها در آیپد پرو، این فرصت را به شرکت‌های تولیدکننده‌ی لوازم جانبی می‌دهد تا آن‌ها هم بتوانند دستی در تولید کیبورد آیپد پرو داشته باشند.

 

اوج هنر طراحی اپل در کیبورد آیپد پرو این است که اتصال و شارژ آن تنها از طریق سه پین انجام می‌شود.

 

 

همچنین این کیبورد فاقد باتری است و انرژی خود را از تبلت تامین می‌گیرد. به‌راستی باید اوج هنر اپل در طراحی این کیبورد را در همین سه پین موجود بر آیپد پرو دانست. اتصال قلم اپل با آیپد پرو و شارژ این قلم تنها با همین سه پین صورت می‌گیرد. کلیدهای کیبورد آیپد پرو درست مانند مک‌بوک جدید ۱۲ اینچی عمق بسیار کمی دارند و در هنگام تایپ کردن با آن، تصور می‌کنید که حروفی که را تایپ کرده‌اید، نوشته نشده. اما در عمل، متوجه خواهید شد که تمام حروف نگاشته شده‌اند و تنها این بازخورد نسبتا بدی است که این کیبورد دارد.

کیبورد

اما باید اقرار کنیم که هرچقدر قلم اپل بی‌نظیر و کم عیب‌و‌‎نقص بود، کیبورد آن دارای مشکلات ریز و درشتی است که از جذابیت آن کم کرده. درست همان مشکلی که در کیبورد سرفیس پرو ۴ وجود داشت، در کیبورد آیپد پرو هم به چشم می‌خورد. آن حس راحتی و تعادلی که در هنگام تایپ کردن با کیبورد لپ‌تاپ‌ها روی پاها وجود دارد، در کیبورد آیپد پرو دیده نمی‌شود. دلیل این موضوع را می‌توان تا حد زیادی به خاطر عدم تعادل وزنی مناسب بین دستگاه و کیبورد دانست.
از دیگر مشکلات این کیبورد می‌توان به عدم وجود نور پس‌زمینه برای کلیدها و نبود تاچ‌پد اشاره کرد. همچنین پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی این کیبورد، تنها در یک زاویه قابل تنظیم است. در حقیقت شاید بتوان نبود تاچ‌پد در کیبورد آیپد پرو را به خاطر ذات سیستم‌عامل لمسی iOS تا حد زیادی توجیه کرد، اما قرارگیری پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی این کیبورد، آن‌هم در یک زاویه، برای خیلی‌ها قابل‌قبول نیست.

کیبورد

اگر با مک‌بوک‌های اپل کار کرده باشید، حتما با ترکیب کلید Command با سایر حروف یا همان میان‌برها آشنا هستید. حال اکثر این میان‌برها در کیبورد آیپد پرو وجود دارد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Command+N برای ایجاد فولدر، Command+F برای جستجو، Command+R برای نشان دادن خط کش و Command+shift+K برای درج نظر اشاره کرد.

‌‌‌     ‌‌‌‌

جمع‌بندی

اگر بخواهیم جمع‌بندی درست و کاملی از گفته‌های خود در مورد این دو وسیله‌ی جانبی اپل داشته باشیم باید بگوییم که معنای آیپد پرو با قلم وکیبورد آن کامل می‌شود. اگر آیپد پرو دارید و تاکنون از قلم و کیبورد آن استفاده نکرده‌اید، بدین معنا است که از نیمی از قابلیت‌های تبلت خود چشم‌پوشی کرده‌اید. اما اگر تبلت آیپد پرو ندارید و به دنبال بهترین قلمی هستید که با آن بتوانید به طراحی یا نقاشی بپردازید، قلم آیپد پرو یکی از بهترین انتخاب‌هایتان خواهد بود. البته این موضوع را باید در نظر بگیرید که اگر قصد خرید قلم اپل را دارید، می‌بایست تنها با تبلت آیپد پرو کار کنید. ناگفته نماند که مداد اپل به‌قدری جذاب است که برای بسیاری از کاربران دلیل اصلی خرید آیپد پرو به‌حساب می‌آید.

اپل آیپد پرو

این قلم مانند دیگر قلم‌های بازار با کمبودهایی همراه است که تا حدی زیادی قابل‌چشم‌پوشی هستند. مهم‌ترین کمبود این قلم مربوط به شارژی بودن و نبود محل نگه‌داری  روی بدنه‌ی دستگاه است. کیبورد هوشمند اپل هم بسیار زیبا طراحی شده و استفاده از آن کمک می‌کند تا تایپ در محیط iOS بسیار راحت باشد؛ ولی نمی‌توان از ضعف بزرگ آن یعنی پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی قابل تنظیم در یک زاویه به‌سادگی گذشت. درنهایت باید گفت که ازنظر ما قلم اپل (Apple Pencil) یک وسیله‌ی جانبی جذاب و ضروری برای آیپد پرو به‌حساب می‌آید، اما کیبورد هوشمند (Smart Keyboard) وسیله‌ای است که نداشتن آن حسرتی را بر دل کاربران آیپد پرو بر جای نمی‌گذارد.

 

منبع:مگ دیجیکالا



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

سرفیس بوک مایکروسافت بیشتر به یک لپ‌تاپ شباهت دارد تا یک دستگاه دوکاره، اما درست مانند اسم‌اش Surface نمایشگر آن قابل جداشدن بوده و به یک تبلت تبدیل می‌شود. در این مقایسه‌ی تصویری میان مک‌بوک پروی اپل و سرفیس بوک مایکروسافت، تفاوت‌های مهم این دو دستگاه برای‌تان آشکار می‌شود.

ابعاد

c1

سرفیس بوک ۶ درصد بلندتر و اندکی باریک‌تر از مک‌بوک پروی ۱۳ اینچی است.

وزن

c2

مدل بالاتر سرفیس بوک به همراه یک پردازنده‌ی گرافیکی مجزا که درون صفحه‌کلید قرار داده شده، هم‌وزن مک‌بوک پرو است. مدل پایین‌تر ۴ درصد وزن کمتری دارد.

بدنه

c3

سرفیس بوک مثل همه‌ی سرفیس‌ها بدنه‌ای از جنس منیزیوم دارد.

رنگ

c4

هیچ‌یک از دستگاه‌ها رنگ‌بندی ندارند.

تبلت جداشدنی

c5

با حالت clipboard شما می‌توانید سرفیس بوک را به یک تبلت تبدیل کنید.

جنس ترک‌پد (Trackpad)

c6

جنس شیشه‌ای ترک‌پد در سرفیس بوک و سرفیس پروی ۴، مثل مک‌بوک اپل، یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با سرفیس پروی ۳ محسوب می‌شود.

ترک‌پد فورس تاچ

c7

تاچ‌پد مک‌بوک از تکنولوژی فورس تاچ اپل بهره می‌گیرد.

اندازه‌ی نمایشگر

c8

نمایشگر سرفیس بوک ۶ درصد بزرگ‌تر است.

وضوح تصویر نمایشگر

c9

تراکم پیکسلی سرفیس بوک ۱۸ درصد بیشتر است.

صفحه نمایش لمسی

c10

قلم  استایلوس

c10

گرچه برای آیپد پرو می‌توان از یک استایلوس (مداد) استفاده کرد، اما مک‌بوک پرو از استایلوس پشتیبانی نمی‌کند.

پردازنده

c11

هر دو دستگاه امکان انتخاب میان پردازنده‌ها‌ی Core i5 و i7 را می‌دهند. گرچه پردازنده‌های به کار رفته در سرفیس از نسل ششم پردازنده‌های Skylake هستند.

گرافیک

c12

اپل فقط پردازنده‌ی گرافیکی داخلی در مک‌بوک پرو ارایه می‌دهد. اما مدل‌های گران‌تر سرفیس بوک با یک کارت گرافیک مجزای انویدیا GeForce همراه هستند.

رم

c13

هر دو دستگاه گزینه‌های مشابهی را برای رم ارایه می‌دهند، اگر چه مدل ۱۶ گیگابایتی مک‌بوک به طور پیش‌فرض وجود ندارد و برای تهیه، باید ساخت آن را سفارش داد.

باتری

c14

مشخصات باتری سرفیس بوک معلوم نیست.

حافظه‌ی داخلی

c15

هر دو دستگاه با ظرفیت حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی SSD شروع می‌شوند. مدل یک ترابایتی مک‌بوک هم فقط در صورت سفارش ساخته و ارایه می‌شود.

جایگاه کارت SD

c16

USB

c17

هر دو دستگاه دو پورت USB 3.0 دارند.

خروجی ویدیو

c18

اگر می‌خواهید یک مانیتور خارجی را به لپ‌تاپ‌تان وصل کنید، می‌توانید از این پورت‌ها استفاده کنید.

مگاپیکسل دوربین

c19

Login با تشخیص چهره

c10

با دوربین جلویی سرفیس بوک می‌توانید از چهره‌تان به عنوان رمز عبور استفاده کنید و در دستگاه‌تان login شوید.

نرم‌افزار سیستم عامل

c20

قیمت

c21

مک‌بوک پرو ۲۰۰ دلار قیمت کمتری از سرفیس بوک دارد. این قیمت‌ها برای مدل پایه‌ی این دستگاه‌ها با ظرفیت حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایت است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: مگ دیجیکالا



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمود مختاری

هفته‌ی گذشته اپل و مایکروسافت از آخرین دستاوردهای خود در زمینه‌ی رایانه‌های شخصی قابل‌حمل یا همان لپتاپ‌ها رونمایی کردند. ما هم مطلب «شما بگویید» این هفته را فرصت مناسبی یافتیم تا علاوه بر مقایسه کردن مشخصات و ویژگی‌های مدل‌های ۲۰۱۶ سرفیس بوک (Surface Book) ومک‌بوک پرو (MacBook Pro)، از شما بخواهیم نظر خود را در مورد آن‌ها با ما در میان بگذارید. در نگاه کلی هر دوی این گجت‌ها مشخصات فنی مشابهی دارند. تفاوت اصلی در نحوه‌ی استفاده کردن آن‌ها از ورودی‌هایی مانند صفحه‌نمایش لمسی است. مایکروسافت همچنان بر استفاده از صفحه‌نمایش لمسی و قلم تمرکز دارد ولی اپل تنها به اضافه کردن یک نوار لمسی (Touch Bar) در بالای کیبورد قناعت کرده. البته شاید نوار لمسی مک‌بوک پرو به ظاهر تغییر کوچکی باشد، ولی احتمالا در بهبود دادن شیوه‌ی تعامل کاربر با آن بسیار مهم خواهد بود. شما رویکرد کدام‌یک را می‌پسندید: سرفیس بوک یا مک‌بوک پرو؟ پیش از پاسخ دادن به این سؤال بیایید ابتدا با هم نگاهی دقیق‌تر به این دو محصول بیندازیم.

مشخصات فنی

مدل‌های جدید مک‌بوک پرو و سرفیس بوک، همگی از پردازنده‌های نسل ششم Core i5 و Core i7 اینتل استفاده می‌کنند. بنابراین در زمینه‌ی سرعت پردازش هیچ‌کدام برتری ویژه‌ای نسبت به دیگری نخواهند داشت. مدل‌های قوی‌تر سرفیس بوک (مجهز به Performance Base) علاوه بر پردازنده‌ی گرافیکی اینتل HD می‌توانند از پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia GTX 965M موجود در بخش کیبورد هم برای پردازش‌های گرافیکی سنگین‌تر استفاده کنند. در سوی مقابل مدل ۱۳ اینچ مک‌بوک پرو تنها به پردازنده‌ی اینتل Iris مجهز است، ولی مدل ۱۵ اینچ با پردازنده‌ی گرافیکی رادئون پرو با اختلاف کمی بالاتر از سرفیس بوک قرار می‌گیرد.

  سرفیس بوک مک‌بوک پرو
پردازنده نسل ششم اینتل Core i5 و Core i7 نسل ششم اینتل Core i5 و Core i7
اندازه صفحه‌نمایش ۱۳٫۵ اینچ ۱۳٫۳ و ۱۵٫۴ اینچ
رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل

۲۵۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل (۱۳٫۳ اینچ)

۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل (۱۵٫۴ اینچ)

کارت گرافیک اینتل HD + انویدیا GTX 965M اینتل Iris + رادئون پرو ۴۵۰ یا ۴۵۵
تاچ صفحه‌نمایش تاچ قابل جدا شدن نوار لمسی + حسگر اثر انگشت تاچ آیدی
پورت‌های USB ۲ پورت USB 3.0 Type-A

۴ پورت تاندربولت USB-C

(۲ پورت در مدل ۱۳ اینچ بدون نوار لمسی)

عمر باتری (طبق ادعای تولیدکننده) ۱۲ تا ۱۶ ساعت ۱۰ ساعت
ضخامت ۲۲٫۸۶ میلی‌متر ۱۵٫۲۴ میلی‌متر
وزن ۱٫۴۹ تا ۱٫۶۳ کیلوگرم

۱٫۳۶ کیلوگرم (۱۳ اینچ)

۱٫۸۱ کیلوگرم (۱۵ اینچ)

در زمینه‌ی دقت و رزولوشن صفحه‌نمایش، سرفیس بوک برنده‌ی بازی است. سرفیس بوک مایکروسافت به یک صفحه‌نمایش ۱۳٫۵ اینچی با رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل مجهز است. در سوی مقابل اپل در مدل کوچک‌تر مک‌بوک پرو با صفحه‌نمایش ۱۳٫۳ اینچی به رزولوشن ۲۵۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و در مدل بزرگ‌تر با صفحه‌نمایش ۱۵٫۴ اینچی به رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل بسنده کرده است.

اتصالات

اپل همواره در زمینه‌ی حذف پورت‌های قدیمی و جا انداختن پورت‌های جدید نقش مهمی بازی کرده است. در مک‌بوک پرو جدید هم اپل با جایگزین کردن کامل پورت USB Type-A با پورت‌های تاندربولت ۳ که از کانکتور جدید USB Type-C استفاده می‌کنند روحیه‌ی آینده‌نگرانه‌ی خود را نشان داده. مدل‌های ۱۳ اینچی به دو پورت USB-C و مدل‌های ۱۵ اینچی به چهار عدد از آن‌ها مجهز هستند. از تمام این پورت‌ها می‌توانید برای شارژ کردن مک‌بوک پرو استفاده کنید. همچنین این پورت‌ها از استانداردهای DisplayPort، HDMI، VGA و انتقال اطلاعات با سرعت ۴۰ گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کنند. البته مک‌بوک پرو بر خلاف آیفون همچنان جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا هم دارد ولی دیگر خبری از شیار کارت‌خوان نیست. در سوی مقابل مایکروسافت در سرفیس بوک جدید روحیه‌ی محافظه‌کارانه‌تری داشته است. روی سرفیس بوک ۲۰۱۶ مجموعه‌ی آشناتری از خروجی‌ها و اتصالات را می‌بینیم که شامل دو پورت USB 3.0 سایز کامل (Type-A)، شیار کارت‌خوان SD، پورت Mini DisplayPort و جک هدفون است.

مک‌بوک پرو یا سرفیس بوک

عمر باتری

ظاهرا امسال مایکروسافت موفق شده اپل را در زمینه‌ی عمر باتری پشت سر بگذارد. مایکروسافت ادعا می‌کند که باتری سرفیس بوک جدید با هر بار شارژ کامل می‌تواند بین ۱۲ تا ۱۶ ساعت دوام بیاورد. در سوی مقابل اپل می‌گوید مدل‌های جدید مک‌بوک پرو در هر بار شارژ تا ۱۰ ساعت امکان کار مداوم را فراهم می‌کنند. البته توجه داشته باشید که این اعداد تا زمانی که نتایج تست‌های عملی مشخص نشده باشد تنها روی کاغذ اعتبار خواهند داشت.

سرفیس بوک

قابلیت‌های خاص

در حالی که سیستم‌عامل و محصولات مایکروسافت برای مدت نسبتا زیادی است که از صفحه‌نمایش لمسی پشتیبانی و استفاده می‌کنند، اپل همچنان فاصله‌ی خود را با این حوزه حفظ کرده است. نوار لمسی بالای کیبورد مک‌بوک پرو قطعا نمی‌تواند افرادی را که یک صفحه‌نمایش لمسی کامل می‌خواهند راضی کند ولی در نوع خود ابتکار جالبی است که انعطاف‌پذیری بیشتری را برای برنامه‌نویسان و امکان شخصی‌سازی بیشتری را برای کاربران به همراه خواهد آورد.

مک‌بوک پرو

مایکروسافت قابلیت ویژه‌ی جدیدی را به سرفیس بوک ۲۰۱۶ اضافه نکرده. البته سرفیس بوک از ابزار جدید مایکروسافت یعنی Surface Dial پشتیبانی می‌کند. Surface Dial امکان کنترل راحت تنظیمات و ابزارهای مختلف را در اپلیکیشن‌هایی که با آن سازگار هستند فراهم می‌کند. اما مهم‌ترین قابلیت خاص سرفیس بوک (که البته جدید نیست) امکان جدا کردن صفحه‌نمایش آن از بخش کیبورد است. در واقع سرفیس بوک می‌تواند علاوه بر لپتاپ در نقش یک تبلت بسیار قدرتمند هم ظاهر شود. چیزی که مک‌بوک پرو حتی خواب آن را هم نمی‌تواند ببیند.

سرفیس بوک

اپل همچنین مک‌بوک پرو جدید خود را به حسگر اثر انگشت تاچ‌آیدی نسل دوم هم مجهز کرده. در سوی مقابل سرفیس بوک از چنین قابلیتی بی‌بهره است. در سرفیس بوک می‌توانید از تشخیص چهره‌ی مبتنی بر قابلیت Windows Hello برای ورود به سیستم استفاده کنید؛ البته تنها در صورتی که مدل گران‌تر و قوی‌تر Performance Base را در اختیار داشته باشید.

قیمت

برای ساده‌تر شدن کار، باید مقایسه در زمینه‌ی قیمت را در دو سر طیف یعنی ارزان‌ترین مدل‌ها و گران‌ترین مدل‌ها انجام دهیم. ارزان‌ترین مدل مک‌بوک پرو با قیمت ۱۴۹۹ دلار، یک مدل ۱۳ اینچی است که نوار لمسی را هم ندارد. برای در اختیار داشتن نوار لمسی حداقل باید ۱۷۹۹ دلار بپردازید تا مدل ۱۳ اینچی مجهز به پردازنده‌ی ۲٫۹ گیگاهرتزی Core i5، هشت گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD و پردازنده‌ی گرافیکی اینتل آیریس را دریافت کنید. در سوی مقابل قیمت سرفیس بوک از مبلغ پایین‌تر ۱۳۴۹ دلار آغاز می‌شود. این مدل به یک پردازنده‌ی Core i5، هشت گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD و پردازنده‌ی گرافیکی اینتل HD مجهز خواهد بود.

در سمت بالای طیف، می‌توانیم مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی را با سرفیس بوک Performance Base مقایسه کنیم که هر دو قیمت مشابه ۲۳۹۹ دلار را دارند. این مک‌بوک پرو به یک پردازنده‌ی Core i7، شانزده گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD و یک کارت گرافیک رادئون پرو ۴۵۰ با ۲ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی مجهز خواهد بود. سرفیس بوک Performance Base هم از پردازنده‌ی مشابه Core i7، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD و کارت گرافیک Nvidia GTX 965M استفاده می‌کند ولی تنها به هشت گیگابایت رم مجهز است. می‌توان این گونه جمع‌بندی کرد که با قیمتی یکسان، مایکروسافت یک صفحه‌نمایش لمسی کامل با امکان جدا شدن و استفاده به صورت یک تبلت را به شما می‌دهد، در حالی که اپل صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و مقدار رم بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

هم مک‌بوک پرو‌ و هم سرفیس بوک جدید محصولاتی بسیار خوب هستند. اپل و مایکروسافت در لپتاپ‌های امسال خود سخت‌افزار نسبتا مشابهی را ارائه کرده‌اند و همان‌طور که در ابتدای بحث هم گفتیم اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها در نحوه‌ی استفاده از ورودی‌هایی مانند صفحه‌نمایش لمسی است. البته مک‌بوک پرو نسبت به نسل‌های قبلی خود تغییرات وسیع‌تر و جدی‌تری نظیر اضافه شده نوار لمسی و استفاده از پورت‌های جدید USB-C را داشته است. در حالی که به نظر می‌رسد مایکروسافت ایجاد تغییرات جدی‌تر را به زمان معرفی نسل بعدی سرفیس بوک‌ها محول کرده.

سرفیس بوک یا مک‌بوک پرو

در نهایت به نظر می‌رسد این دو گجت بیش از این که از هم بهتر یا بدتر باشند با هم متفاوت هستند. مایکروسافت به تمرکز خود روی صفحه‌نمایش لمسی و استفاده از قلم ادامه می‌دهد و با معرفی Microsoft Dial شیوه‌های جدیدی را برای کنترل ورودی‌ها مهیا کرده. اپل هم با اضافه کردن نوار لمسی، امکان پدید آمدن شیوه‌های تعاملی بسیار متنوعی را به کاربران مک داده است. طبیعتا انتخاب یک فرد از بین این دو محصول تا حد زیادی به این بستگی دارد که پیش از این در چه اکوسیستمی بوده است. با این حال هر کدام از دو شرکت تلاش دارند با ارائه کردن قابلیت‌های جدید مشتریان رقیب را به مهاجرت به اکوسیستم خود ترغیب کنند.

شما چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما قابلیت‌های کدام محصول کاربردی‌تر است؟ کدام یک نسبت به نسل قبل بهبود بیشتری داشته؟ هر کدام به درد چه افرادی می‌خورد؟ اساسا شما رویکرد کدام شرکت را بیشتر می‌پسندید؟ در نهایت اگر بخواهید بین این دو محصول یکی را با دلیل انتخاب کنید، دلیل شما چیست و کدام را ترجیح خواهید داد: سرفیس بوک یا مک‌بوک پرو؟

‌منبع:مگ دیجیکالا



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1396 | نظرات ()