لومیاهای مایکروسافت در سراشیبی سقوط
نوشته شده توسط : محمود مختاری

مایکروسافت سیاست خود را در ارتباط با تولید گوشی هوشمند تغییر داده است و احتمالا به‌زودی شاهد کاهش بیشتر و حتی به صفر رسیدن فروش لومیاهای ویندوز فونی خواهیم بود.

اگرچه مایکروسافت در سه ماهه دوم سال جاری گزارش فروشی از گوشی‌های لومیا خود منتشر نکرد، از گزارش کلی منتشرشده نیز می‌توان به آمار فروش این گوشی‌ها پی برد. در این گزارش مایکروسافت گفته که در سال گذشته (از اول ژوئیه 2015 تا آخر ژوئن 2016) 13.8 میلیون گوشی از سری لومیا به فروش رسانده است.

مایکروسافت در سال گذشته آمار رسمی فروش لومیاهای خود را به تفکیک سه ماهه اول، دوم و سوم اعلام کرد و به همین دلیل مشخص شدن میزان فروش لومیاها در سه ماهه چهارم تنها به یک تفریق ساده نیاز دارد. این شرکت درسه ماهه اول 5.8 میلیون گوشی، سه ماهه دوم 4.5 میلیون گوشی و سه ماهه سوم 2.3 میلیون گوشی فروخته است.

با یک حساب و کتاب ساده می‌بینیم که مایکروسافت در سه ماهه چهارم سال مالی اعلام‌شده تنها 1.2 میلیون دستگاه از سری لومیا فروخته است. آمار فروش گوشی‌های مایکروسافت دور از انتظار نیست وقتی که می‌بینیم این شرکت سیاست خود را در ارتباط با گوشی هوشمند تغییر داده و دیگر بر تولید این محصولات تمرکز نمی‌کند. با این روند می توان انتظار داشت که مایکروسافت در فصل‌های آینده هیچ گوشی هوشمندی به فروش نرساند.

ناگفته نماند شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این که این شرکت در سال 2017 با گوشی هوشمندی از برند سرفیس دوباره به بازار گوشی‌های هوشمند بازمی‌گردد.

نظر شما چیست؟ آیا مایکروسافت پس از شکستی که در بازار گوشی هوشمند متحمل شد می‌تواند دوباره با سرفیس فون به موفقیت دست یابد؟

 

منبع: جی اس ام





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: